rattilukko päällä eikä saa vara-avaimella pois

aksu75

Osaiskohan joku auttaa? Vectra 2.0 2000vm. avain hukassa ja rattilukko päällä eikä lähde pois. Olisiko vara-avain "liian" uusi virtalukkoon, kun sitä ei oo käytetty. Mikä neuvoksi? Olen renklannu rattia ja avainta koko päivän, eikä auta?

8

2331

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • öl-jjjlj

Oletko koskaan aikaisemmin avannut rattilukkoa?

Onko avain varmasti siihen autoon?

• aksu75

Kyllä avain on samaan autoon. Ei ole noin tehny aikaisemmin. Ja keskuslukot toimii normaalisti.

• auttaiskohan
        aksu75 kirjoitti:

Kyllä avain on samaan autoon. Ei ole noin tehny aikaisemmin. Ja keskuslukot toimii normaalisti.

jos hiot avainta hieman lyhyemmäksi.

• öl-jjjlj

Oletko koskaan aikaisemmin avannut rattilukkoa?

• kokemusta_Karstulasta

Avain ei ole liian uusi, vaan lukko on kulunut, elikkäs tiensä päässä.

Ainoa konsti on porata lukkosylinteri tohjoksi, ja lopettaa poraaminen siinä vaiheessa, kun rattilukko aukeaa.
      Yleensä se on noin 5-10 milliä lyhyempi matka, kuin mitä avain menee virtalukkoon.

Kun rattilukko aukeaa, niin saat auton käyntiin, eikä rattilukko mene päälle, koska porasit sen justiin rikki.

Vaikkapa Motonetista haet uuden lukon, ja vaihdat ajoneston sirun lukon mukana tulleeseen avaimeen.

Kuva sirusta.

https://www.google.fi/search?q=vectra b ajoneston siru kuva&biw=1680&bih=910&tbm=isch&imgil=w-292kmdGrQsHM:;GjdmmSu1XwcJHM;http://www.opelclubfinland.fi/viewtopic.php?f%3D10%26t%3D256400&source=iu&pf=m&fir=w-292kmdGrQsHM:,GjdmmSu1XwcJHM,_&usg=__v0tMFtGK2GJMt9Zu5_x_OsjlrpU=&ved=0ahUKEwj_pPD70NLNAhWJlSwKHQdJA14QyjcIOw&ei=MZN2V7_IFomrsgGHko3wBQ#imgrc=w-292kmdGrQsHM:

Lukko irtoaa, kun otat rattipylvään ympäriltä muovit pois, ja kuskin paikalla istuen noin kello yhdessä on rattiputken juuressa pieni rattiputken suuntainen reikä, johon työntämällä vaikkapa 2mm kuusiokoloavaimen lukko pomppaa ulos, ja voit sen poistaa.

Ennen uuden asennusta työnnä lukkopesän pohjalla oleva haitta meisselillä ylös, että lukkopesä menee paikalleen.

• kokemusta_Karstulasta

Minäkään en näköjään kaikkea muista, niin siinä vaiheessa, kun saat rattilukon rikki, niin käännä lukko avaimella asentoon "yksi", eli kun asennossa kaksi menee virrat päälle, ja asennossa kolme auto startaa

Lukko lähtee irti ainostaan tuossa asennossa yksi

• Yksioikeaosoite

Autohan on selvää paalitavaraa.Ei kannata enää uhrata aikaa moiseen koslaan!

• kokemusta_Karstulasta

Sanoo hän, joka ajelee mummovainaan polkupyörällä..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      181
      8407
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4558
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4118
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      54
      3572
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3136
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2880
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2586
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      36
      2325
    9. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2046
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2043
    Aihe