Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Turun tulokset

Voihärregud

Laittakaa tänne viestiä, kun saatte tulokset.

115

11911

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eisisällä

      Tuli mulle jo päivällä, kun Opintopolku alko taas toimimaan?

      • Ollakkovaieikö

        Totta vai tarua


      • Taruajoo

        Tarua


      • Jpguil

        Tarua


      • sgi242k5

        Totta, kyllä mulla ainakin näky sekä Turun että Joensuun tulokset? Turku hylätty, Joensuu hyväksytty. Pitääkö laittaa kuvia oikein?


      • kylläkylläkyllä
        sgi242k5 kirjoitti:

        Totta, kyllä mulla ainakin näky sekä Turun että Joensuun tulokset? Turku hylätty, Joensuu hyväksytty. Pitääkö laittaa kuvia oikein?

        Yes.


      • Kflfl

        Kuva tai ei uskota. Kumpi sulla oli ekana?


      • hohooi24
        Kflfl kirjoitti:

        Kuva tai ei uskota. Kumpi sulla oli ekana?

        No arvaa? Tietenkin Turku ekana.


    • Tulisjo

      Lukeeko kaikilla teillä vielä kesken?

      • Keskenjokakerta

        Mulla ainakin kesken. En kestä tätä odotusta enää...


      • Blääähjk

        Joo lukee kesken ja joensuussa varasija


      • Möhuplngg

        1) turku: kesken, 2) joensuu: kesken


      • Sjld

        Voiko turkuun vielä päästä, vaikka joensuussa varasija?


      • Ensivuonnauudestaan

        En usko. Valitan..


      • Keklol
        Sjld kirjoitti:

        Voiko turkuun vielä päästä, vaikka joensuussa varasija?

        Tietenkin pystyy, älä välitä trolleista


      • Thetruth

        Jos joensuuhun esim 200. varasija niin ei pienintäkään mahdollisuutta Turkuun. Eli ei mikään trolli. Turhaan kiusata itteään ja elätellä toiveita!


      • Leögö

        Varasija noin 20. Ja en ole ensikertalinen.


      • realismiavainen
        Leögö kirjoitti:

        Varasija noin 20. Ja en ole ensikertalinen.

        Häviävän pieni mahdollisuus, että Joensuun varasijapisteiltä päästäisiin sisään Turkuun. Korkeintaan voisi sijoitus Joensuussa nousta, kun kaikilla on Turku 1. vaihtoehto, ja jos riittävän moni edellä oleva pääsee sinne sisään.


    • Huomennavarmaanselviää

      Kesken ja kesken

    • Lgöh

      Uskotteko että olisi mahdollisuutta päästä Turkuun , kun oli joensuu kakkosena ja 78 varasija?

      • Hlöööf

        Tai oisko mahdollista päästä joensuuhun? Jos noi ketä on edellä varasijoilla pääsee turkuun.


    • Ettäjoooop

      Voihan joensuuhun olla korkeampi pisterajakin.

      • Tsrklöids

        En usko... Kaikki hakee ensisijaisena turkuun


      • Jdkdl

        Turkuun on enemmän paikkoja.


    • saattaananananananaa

      Hain turkuun sekä joensuuhun. Turku kesken ja joensuun kohdalla kesken? Miks jotkut muka jo saanu tuloksii mut mäe

      • Vittusaatanatulisjo

        Sama


    • Eeeiijaksa

      Luulis et turku tulee huomenna

    • ekaakertaaaaa

      Miten ne tulokset näkyy siel opintopolus? Mul lukee viel kesken, mut entä sitten ku siin on hyväksytty tai hylätty? Näkyyks pisteet yms

      • Odotellllaaan

        Ei näy pisteitä. Jos pääset ekaan vaihtoehtoon lukee hyväksytty ja muissa peruuntunut, hyväksytty ylempään hakutoiveeseen. Muuten en tiedä miten näkyy, jos ei ekaan pääse. Varmaan sit varasija.


    • blaaahhhh

      Luulisi tulevan päivää kahta ennen...

    • Neveragain123

      Joensuu varasija 107. tuli tänään oikeasti opintopolkuun. Turussa lukee kesken, mutta siis kaikella logiikalla en voi uskoa et Turkuun ois mitää mahiksia.

    • Htsehkoo

      Edelleen kesken

    • Jordialba123

      Onko kenellekään tullut hyväksyttyä Joensuuhun, jos Joensuu ollut kakkosena?

    • enjaksavenaaenää

      Turku kesken, Joensuu oli 2. valinta ja siinä varasija 7 eli tuskin pääsen Turkuun mut J. ihan mahdollinen.

      • Okju

        Viime vuonna mun Joensuun varasija nousi 3 sijaa. Tosin en tiedä vaikuttaako nyt Turun kesken oleva valintatilanne Joensuun varasijoihin


      • Muistankooikein
        Okju kirjoitti:

        Viime vuonna mun Joensuun varasija nousi 3 sijaa. Tosin en tiedä vaikuttaako nyt Turun kesken oleva valintatilanne Joensuun varasijoihin

        Viime vuonna 3 taisu luopua joensuun paikasta


      • juupajoki2

        Turku edelleen kesken.


    • Jännitystiivistyy

      Vittuuu

    • Cjl

      Yhä kesken ja kesken. Vois olettaa, että kun jotkut joensuuhun kakkosena hakeneet on saaneet jo varasijat, ne, joilla lukee molemmissa kesken on päässy joko turkuun tai joensuuhun tai eivät ole päässeet edes joensuun varasijoille. Eihän kellään lue joensuun kohdalla hylätty, jos on hakenut turkuun ja joensuuhun..?

      • Jeppssss

        Noin mäkin sen ajattelisin.


    • Hholff

      Te 1) turkuun ja 2) joensuuhun hakijat, joilla joensuussa varasija tai kesken, millä kirjaimella teidän sukunimet alkaa? Mulla kesken ja V

    • Xxxx123

      Mulla L ja kesken..

    • Aaabbbkk

      onko kenelläkään joensuun kohdalla hyväksytty/hylätty, jos on hakenut ykkösenä turkuun?

    • Meneehermot

      Kukaan saanut Turusta tietoa?

      • mikäauttas

        kesken on kaikki.... ei auta edes sadas opintopolun päivitys!!!


    • onkosittenkintoivoa

      Jos Turun tulosten on täytynyt olla valmiina jo ennen Joensuun tulosten julkistamista, mikä niiden julkaisemisessa kestää?? Vai onko sittenkin Joensuussa varasijoille päässeillä mahdollisuuksia päästä vielä joko Turkuun tai Joensuuhun, jos paikat muuttuvatkin vielä täysin Turun tulosten myötä? Ainakin itse ymmärsin, että minulla ei pitäisi olla mahdollisuuksia enää kumpaankaan koska kakkoshakuni eli Joensuu näkyy varasijalla, mutta onko asia sittenkään näin? Piinaavaa odottelua, eikä kukaan tunnu tietävän näistä varasija jutuista mitään. Tuntuu vaan hölmöltä, jos Turun tulokset ovat olleet tiedossa jo eilen ja tänään eivätkä ne silti näy vieläkään Opintopolussa

      • Mintekäniin

        Miksi Turun tulosten olisi pitänyt olla valmiina ennen Joensuun tuloksia...?


      • onkosittenkintoivoa
        Mintekäniin kirjoitti:

        Miksi Turun tulosten olisi pitänyt olla valmiina ennen Joensuun tuloksia...?

        Koska olen ymmärtänyt että alempien hakukohteiden tulokset eivät voi näkyä ennen kuin korkeammalla olevan hakukohteen tulos on selvä. Eli voiko tulokseni muuttua vielä täysin ja voinko päästäkin 1. kohteeseeni eli Turkuun vaikka näyn olevan varasijalla Joensuuhun..?


      • Glsäspfn
        onkosittenkintoivoa kirjoitti:

        Koska olen ymmärtänyt että alempien hakukohteiden tulokset eivät voi näkyä ennen kuin korkeammalla olevan hakukohteen tulos on selvä. Eli voiko tulokseni muuttua vielä täysin ja voinko päästäkin 1. kohteeseeni eli Turkuun vaikka näyn olevan varasijalla Joensuuhun..?

        Ainakin viime vuonna ihmisillä luki alemman hakukohteen valinnoissa "hyväksytty korkeamman valinnan hakukohteeseen" tms jo ennenkuin tulos tuohon korkeampaan varsinaisesti tuli. En tiedä onko sama tänä vuonna, viime vuonna näin


      • zfdhff

        Jos Turkuun on hakenut samaa porukkaa kuin Joensuuhun, on oletettavaa, että Joensuusta vapautuu paikkoja kun Turun tulokset on saatu syötettyä. Näin ollen on täysin mahdollista, että Joensuuhun pääsee vielä varasijalta. Varasija näkyy ennen kuin ylemmän hakutoiveen tulokset valmistuvat mutta myönnetty opiskelupaikka ei. Tästä johtuu myös se tilanne, joka on tälläkin palstalla tullut esiin - varasija muuttuu takaisin "kesken"-tilaan, joka tosiasiassa tarkoittaa sitä, että on tullut hyväksytyksi varasijalta. :)
        (Ja muistakaa, että ne ei tässä vaiheessa ole varsinaisesti varasijoja, jotka liikkuvat vain peruutuksen yhteydessä - ne liikkuu ihan koko ajan, ja etenkin aloille joille on paljon aloituspaikkoja ja useampia toimipisteitä kuten esim. juuri oikis on täysin mahdollista tässä vaiheessa vielä päästä sisään myös kauemmilta varasijoilta.)


      • Hmmmhmm

        Onko tää oikeesti totta? Eli esim jos nyt joensuuhun varasija 50 niin vois vielä päästä?


      • ViimeVuodenHakija

        Ei pääse, viime vuonna oli sama juttu, turun tulokset tuli myöhemmin, mutta joensuun varasijat ei liikkunu mihinkään. Turun tulokset siis on jo tiedossa, mutta siellä ei ole vielä vaan jaksettu niitä järjestelmään syöttää.


      • Kdldl
        ViimeVuodenHakija kirjoitti:

        Ei pääse, viime vuonna oli sama juttu, turun tulokset tuli myöhemmin, mutta joensuun varasijat ei liikkunu mihinkään. Turun tulokset siis on jo tiedossa, mutta siellä ei ole vielä vaan jaksettu niitä järjestelmään syöttää.

        Tuleeko sinne sitten omat varasijat


    • chillatkaa

      Kaikki on auki, olit millä sijalla tahansa. Etusijat vaikuttavat, samoin ei tiedetä miten järjestelmä huomioi hakijat jotka pääsivät jo sisään, mutta odottavat turun tuloksia. Trollit kannattaa jättää omaan arvoonsa, mitään ei ole päätetty ennen kuin turku julkistaa.

    • plaa

      selvästikään mikään ei ole vielä varmaa. Aamulla olin itse vielä joensuuhun varasijalla 69, nyt illalla varasijalla 50. tuskinpa silti turkuun tulisi sisäänpääsyä ..

    • Welcometoconair

      Pääsin Turkuun!!! Tulos tuli juuri äsken

    • Welcometoconair2

      Jeeeee Turkuun!!

    • Blaaaaaaaah

      Siis oikeastiko saitte jo Turkuun tulokset? Mulla lukee kesken, mutta sukunimi onkin aakkosten loppupäässä...

      • Hohhoijaaatulisjo

        Mullakin lukee edelleen kesken ja nimi alkaa A:lla


      • Hhkhkk

        Yhä kesken


    • Welcometokortisto

      Jäin terminaaliin. Onnea lennolle vapauteen.

    • Jiihuuu

      Olin tänään päivällä joensuuhun varasijalla6. Nyt illalla tuli ilmoitus et pääsin joensuuhun!!!!

      • Iihjk

        Millainen ilmoitus? Opintopolussako?


      • hellooo

        Oliko sulla Joensuu ykköshakukohteena?


      • joensuuhun
        Iihjk kirjoitti:

        Millainen ilmoitus? Opintopolussako?

        tuli sähköpostiin viesti opintopolusta. Ja sitten opintopolun tila oli muuttunut lopulliseksi eli joensuu hyväksytty ja turku peruuntunut, koska joensuuhun hain ensisijaisesti


      • Apuuuuva

        Siis tarkottaako toi et Joensuuhun olis korkeempi pisteraja? Jos kerta Turkuun oisit eka päässy?


      • ssssssssssssssos

        Häh, miten niin? Tyypin ykkösvaihtoehto oli Joensuu, pääsi sinne, joten alemmat vaihtoehdot automaattisesti peruuntuivat.
        Noilla älynlahjoilla en paljoa elättelisi toiveita oikiksesta.


    • Eikadutakai

      Oliskohan pitänyt laittaa Joensuukin vaihtoehdoksi... Se on kyllä tosi kaukana kaikesta.

      • Jeeeeeeesss

        Turun tuloksia ei vielä itselle näy, joensuu oli ykkösvaihtoehto joka tapauksessa ja sinne mentiin sisälle. Lykkyä Turun hakijoille


    • Toimisedesjoskus

      Käyttökatko taas

    • Ääääääö

      Kesken edelleen

    • Idontknooow

      Tuleeko turkuu omat varasijat vai muuttuuko joensuun varasijat sitten kun turun tulokset julkaistaan?

    • öasdöasmdöas

      Pääsin sisään Jns viime keväänä. Joensuun tulokset eivät muuttuneet, kun sain tietää Turun tulokset, mikäli muistan oikein.

      • Oophhio

        Ootko ollut tyytyväinen joensuuhun?


      • öasdöasmdöas

        Kyllä! kiitosta ansaitsee ainakin aktiivinen ainejärjestö :) kaupunkina Jns on ihan ok


    • TurhAutunut111

      Onko joku saanu tänään ladattua ittensä tonne sivuille?

      • 9822

        No eiköhän siinä menny viimenenkin toivo että tulis ennen perjantainta ellei kirjeet sit tuu huomenna ja ne julkasee pisterajat omilla sivuilla.


      • teyeterthy

        Mä pääsin tonne tänään jossain kohtaa aamupäivällä ja kesken oli.


      • sekamelska

        Pääsin opintopolkuun sisään tänään n. 12 aikaan ja tilanne oli Turun oikiksen osalta kesken. Osassa alemmilla hakukohteillani näkyi varasija, osassa luki et kesken. Oon hakenu sekä maisterihaussa että kandi maisterihaussa, yhteen maisteripaikkaan olin varasijalla 11. (4. hakutoive) ja viimeiseen hakutoiveeseeni (6.) olin varasijalla 112. :DD En tiä tarkottaako toi nyt sit etten oo päässy minnekkään kun osassa näky varasija ja osassa et kesken. Raivostuttavaa kun ne tulee tollai pikkuhiljaa sinne, tulis vaan kaikki kerralla ja tiettynä päivänä ettei tarvis stressata tämmöstä ja rampata siellä niin että koko sivusto kaatuu.

        Viime vuonna viikkoa ennen "virallista tulospäivää" mun varasijat oli ihan eri luokkaa kuin sinä virallisenä tulospäivänä, oisko se viime vuonna nyt ollut 3.7. Kun niitä tuloksia alko sinne jo tulla hyvissä ajoin. Aluks olin kolmeen paikkaan varasijalla 1. Sitte 3.7 mun varasijat tippui yhtäkkiä n. 200 pykälää. :D jostain syystä siellä näkyi aiemmin mulla yhteispistekiintiön varasijat (kysyin asiaa hakupalvelusta), vaikka sellasia ei oo edes käytössä niissä hakukohteissa joihin hain. Olin aika raivoissani kun elättelivät turhaa toivoa ja kämmäilivät niin. Käsittääkseni tuo oli aika yleistä viime vuonna.

        Et en kyllä tosiaan luottais tohon opintopolkuun tai varasijoihin tippaakaan kuin vasta 1.7.


    • justnäinopetushallitus

      No voi hemmetti. Kiva kun ne joilla on jo tulokset vie nyt kaikki kämpät. Ne joilla on vielä valinta kesken niin joutuu tosi eriarvoiseen asemaan kun yksityiseltä kaikki kohtuuhintaiset kämpät on mennyt ja tys:in asunnot ei riitä.

      • taidollajatuurilla

        Kämpän hankinta on pikku murhe, jos unelmien opiskelupaikka napsahtaa. Onni täällä vaihtelee.


    • Tulevaoikislainen

      Ostin jo valmiiksi kämpän Aura-joen rannalta. Lyhyt matka yliopistolle. Varma huhu kertoisi, että tulokset tulevat vasta 1.7.

    • Hämeenkadununelma

      Kuulin huhua että ainakin hämeenkadulla lähellä yliopistoa vielä tilaa..

      • jpconcaid

        Welcome to con air, oikiksessa tavataan bitches


      • Myyrä_jpconair

        Täällä olis yks myyrä joka etsii vakituista koloa. Olisiko hämeenkadulla vielä tilaa? Paikka tuli oikiksesta ja vuokrat ovat kalliita.


    • Jfvjgjgjvhh

      No mun on ainakin turha enää elätellä toiveita kun maanantaina olin Joensuuhun (ainut minne hain) varasijalla 200 :D

      Paljonkohan JNS mahtoi hakea?

      • Kylläsinnemonihalajaa

        Tais olla jotain reilun tonnin luokkaa. En sitten tiedä oliko tuossa vaan ykkösvaihtoehdoksi Joensuun laittaneet vai kaikki.


    • Tulevajuristi94

      Pääsin joensuuhun :) joka oli ykkosvaihtoehtoni turku oli kakkosena

      • asfdsafafasff

        Siis tuleeko Opintopolusta sähköpostiviestit läpi, vaikka itse palvelun väitetään olevan nyt tukossa?


      • maiskista

        Kyllä sinne opintopolkuun pienellä tuurilla pääsee. Sivusto on vaan ruuhkautunut ja päästää läpi satunnaisesti joitain yksittäisiä pyyntöjä. Mulle ei oo ainakaan vielä sähköpostia tullut muusta kun että yliopistoon ilmottautuminen vastaanotettu. Kirjeittenkin pitäis kyllä tulla tänään, ainakin viime vuonna useammalle tutulle tuli ennen kuunvaihdetta.


      • paskapuhetta

        Ei sinne pääse kukaan sisään. Ei siellä pääse edes kirjautumisvaiheeseen kun tulee viesti "Oma Opintopolku-palvelu on suljettu tällä hetkellä korkeakoulujen yhteishaun viimeisten tulosten valmistelun ajaksi. Pahoittelemme tilannetta. Tulokset ovat nähtävissä palvelussa perjantaina 1.7."

        Joten mua kiinnostais tietää, että mistä muka tiedätte tulokset?


      • maiskista

        Itse pääsin sinne jo maanantaina ja tulokset näkyi jo, Joensuu ekana ja hyväksytty. Ilmeisesti opintopolku ruuhkautui vasta myöhemmin. Otin paikan vastaan ja ilmoittauduin. Tämän jälkeen [email protected] ilmoitti sähköpostiin, että olemme vastaanottaneet vastauksesi, otan opiskelupaikan vastaan sitovasti jne. Ei mulla ole mitään intressiä ketään täällä huijata.


      • turkkuuu

        Tarkoitinkin Turkua, en oo ite hakenu Joensuuhun. :D Pääsin vielä tiistaina ja ke aamulla sisään ja Turku oli kesken


    • epätietoinenmm

      onko kukaan saanu tänään vielä turusta/joensuusta kirjettä kotiin??

      • Fhyxx

        Ei tullut


    • Piinaavaloppuodottelu

      Ei hitto mitä piinaa. Tuleekohan tulokset 00.00 tänä yönä vai vasta päivällä opintopolkuun..?

    • Eihittojaksaoottaa

      Onko joillakin jotka haki ykkösenä turkuun ja kakkosena joensuuhun ollut viimeksi katsoessa tila molemmissa kesken? Vai onko kaikilla noin hakeneilla joku varasija?

      • Fjjbk

        Molemmat kesken, hain 1) turku 2) joensuu. Tilanne ilmeisesti se, että osalla varasija Joensuuhun ja osalla molemmat kesken


      • Hittotuloksetkehiin

        1. Turku 2. Joensuu. Viimeksi kun pääsin opintopolkuun molemmat oli kesken...


    • Kroohpyyyuuuh

      9. Vararija hammasteknikkoon...onko mitään mahiksia?

    • Hienoaloitusaamulle

      Nyt on sekä joensuuhuun että turkuin varasija ja yllä lukee opiskelijavalinta kesken. Eikai noi enää muutu eli en päässyt?

    • Nyyyyyyyyyyyyyyyyh

      Varasijalle jäin turkuun :(

    • Pisteitäkehiin

      Voiko joku omia piateitään soitava kysyä samalla mihin aikaan pistelista tulee yliopistolle??:)

    • Happyyy

      Sisällä ollaan!:)

    • Specter

      Turun tiedekunnassa ollaan sisällä!

    • EnOlisUskonu

      Hyväksytty Turkuun!!! JIHUU!!

    • Oikkari96

      TURKUUUUUUUN JEE tätä onnen määrää

    • Pyääh

      15. varasija

    • OikisMuide

      Unelmista totta! Pääsin turkuun sisään! Aivan mahtava tunne tätä on sanoin mahdotonta kuvailla. Onnea kaikille jotka pääsivät ja oikiksen huikeissa bileissä nähdään! Siunausta niille jotka jäivät tällä kertaa rannalle sorry siitä!

    • Turkuuuun

      Turkuun päässeet millaisia pisteitä saitte? :)

      • sisälläollaan

        jaa a. mistähän ne näkis.


      • Voiteitäuusavuttomia

        Soitat yliopistolle hakupalveluun. Tältä päivältä taitaa olla myöhäistä.


    • TILIPAEVAE

      Joensuuhun päässeet - turha odotella fuksikirjeitä ennen elokuuta. Lisätietoja opiskelun aloittamisesta lähipäivinä Judican nettisivuilla sekä UEF:in oikeustieteellisen tiedekunnan sivuilla.

    • Heininä

      Voisiko joku luetella kaikki V:llä alkaneet päässeet? Sukunimi siis

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2434
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2143
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1788
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1581
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1556
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1515
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1478
    8. 54
      1340
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      87
      1296
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1219
    Aihe