"Isi vetää korvasta"

Ahdinkoaahdinkoa

Siinäpä se aihe seisoo selkeästi otsikossa. Meidän 2.5v poika on muutaman kerran sanonu äidille "isi vetää korvasta".

Ikään en ole vetänyt. Ikänä en ole mitään fyysistä kuritusta antanu pojalle. Enkä tule antamaankaan. Uskomatonta tässä on se että äiti on sanojensa mukaan löytänyt verenpurkaumia pojan korvista. Mitä helvettiä mun perhe-elämässä oikein tapahtuu?! Poika valehtelee ja äiti epäilee mua.

Mä olen aivan neuvoton tämän asian kans. En jumalauta kärpäsellekkään tee pahaa mutta olen nyt tämmösen asian takia näin helvetin vittumaisessa tilanteessa.

Pojalla kyllä mielikuvitus pelaa ja osaa narrata aika lennokkaasti mutta tämä korvastavetämis touhu pitää saada loppumaan tai mä oon aivan oikeasti vaikeuksissa täysin perusteetta.

Kerran ku oltiin koko perhe ruokapöydässä ja poika temppuili sen minkä kerkes niin äiti muistaakseni sanoi että pitääkö antaa luunappi johon mä jatkoin "vai pitääkö ottaa korvasta kiinni, että temppuilu loppuu?". Ton jälkeen poika on ruvennut sanomaan äidille että isi vetää korvasta.

Saanen muistuttaa että en todellakaan vedä. Minä en fyysistä kuritusta hyväksy missään muodossa.

Ongelmahan tässä lähinnä on äidin suhtautuminen asiaan joka vaikuttaisi puoltavan pojan kertomuksia ku kerta niitä "purkaumiaki" on korvista löytäny. Poika ittehän nyppii korviaan joskus. En tiedä mikä juttu se on, ei kumminkaan mikään sellainen että siihen olisi syytä kiinnittää huomiota.

Niin että mitäköhän helvettiä tässä nyt sit tekis? Odottelenko asian vaipumista unholaan toivoen että poika lopettaisi "valehtelun" vai otanko härkää sarvista ja pyydän ammattilaisen apua?

Nimittäin jos lapsi ja äiti yhdessä sanovat isin vetävän korvista niin siinä ei isillä ole mitään jakoja selvitä tilanteesta voittajana kun sossu on pelissä mukana. Se on game over.

Saanen vielä kerran muistuttaa että en ole koskaan kurittanut poikaani millään tavoin. En ole vetänyt koskaan korvasta.

3

211

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voiollaet

      sitten vedetään sossua ja äitiä vähän muualtakin;
      parempi jättää asioimatta sossussa ellei halua jälkiseuraamuksia..ja isätöntä lasta ja sossua..

    • Kotikiusattu

      Minä oon vetänyt korvasta,antaut tukka pöllyä ja piiskaa ja tulen antamaan jos käyttäytymisellään pyytää.... ...ja sitä samaa saa kukkahattutätikin !
      Ei koti ja talous ole demokratia vaan aikuisten määräysvalta jossa lapset tekee niin kuin sanotaan !

    • tädinkonstitoimii

      Yllytä poika sanomaan jotain vastaavaa hölynpölyä äidistä. Näin äiti toivottavasti tajuaa, että lapsellanne on mielikuvitusta. Esim lahjo lapsi tikkarilla, keksillä tms. pikkuherkulla:
      Yllytä lastasi: "Sano että äiti vääntää nenästä, niin saat tämän herkun".
      Toista kolmena päivänä peräkkäin.
      Neljäntenä päivänä kysy lapselta: "Haluatko keksin?" Lapsi tietysti haluaa.
      Kysy: "Mitä pitää sanoa?" ja lapsi kiljuu riemuissaan: "ÄITI VÄÄNTÄÄ NENÄSTÄ". Yllytä lastasi tähän viikon ajan esim. ruokakaupan kassajonossa, leikkipuistossa tms. mukavassa paikassa. Eiköhän äiti ala oppia.

      Yst.terv. päiväkodin täti. ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11041
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3093
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      213
      2945
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2157
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1918
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1739
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1736
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      50
      1630
    9. 85
      1628
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1627
    Aihe