kynsisienen pelko

tattinen.yök

Mulla on pahasti elämää rajoittava pelko kynsisienestäni joka tuntuu levinneen jalkojeni ihoonkin. Olen hoitanut ihon useasti, desinfioinut lattiat, hävittänyt sukat ja kengät ym. Olen saanut jo kaksi negatiivista tulosta viljelyistä mutta ne on otettu huonosti ja liian nopeasti hoidon jälkeen jolloin tulos on hyvin usein väärä En uskalla koskea jalkoihini paljain käsin vaan käytän kertakäyttöhanskoja. Desinfioin kaiken johon jalkani koskevat ja käytän kaksia sukkia päällekkäin. Mennyt sairaaksi juu. Pelkään sen leviävän käsiini ja muualle, ahdistaa odottaa pääsyä lisätutkimuksiin kun itsehoitaa ei voi sitä ennen, sieni jo levinnyt toiseenkin jalkaan, pilaa elämää tämmöinen.. Onko kohtalotovereita. Jos saan tän joskus pois en uskalla ostaa kaupasta kenkiä kun joku sienijalka on niitä jo voinut sovittaa...ja se tarttuu sukkienkin läpi.

6

353

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ymmärränpelkosi

      Onko sinulla siis todettu kynsisieni jaloissa ? Oletko saanut siihen sisäisen lääkehoidon ? Kauanko hoito kesti, pääsetkö lääkärille joka voi tarvittaessa jatkaa lääkitystä ?
      Vai onko niin, että oletkin parantunut ja pelko on jäänyt jäljelle ?

      Kynsisienihän ei ole kovin herkästi tarttuva. Ei sinun tarvitse desinfioida, jalkoja käsitellessäsi voit halutessasi käyttää kertakäyttöhanskoja mikäli sinulla on kynsisieni.

    • ocd-mies___
    • YmmärsinköhänOikein

      Jalkahoitaja irroittaa kynnen UREAN?? avulla.. Eikö urea ole virtsaa?

    • tttttttttttt

      Mulla on myös kynsisieni molemmissa ukkovarpaissa ja saanut lenkkarin välityksellä tuon.
      Olen urheileva ihminen ja lukenut jostakin, että ei se sisäisesti auta tabletteja syödä.Kosmeettinen haitta. Mutta puhdistan aina jalat tietty ( lenkkarit pesussa usesati ) ja saksien kärjellä kaivelen kynnen alta liiat mössöt pois ja laitan Tea Three/ EmendO tuotteet...sopii finnienkin apuun.
      Leikkaan kynnet kynsileikkurilla ja en ole saannut mitään koskaan muualle.Minusta tuo ei leviä käsiin ym. kun se ei ole tarttuvaa. Sienirihmastoa se tavallaan on niinkuin nimikin kynsisieni. Yleinen monilla ja vanhemmalla iällä paljonkin kaikilla. Nyt kesällä sen huomaa monilla kun sandaaleissa kulkevat.
      Ei syytä huoleen. Minulla tämä on ollut 20 vuotta ja en ole saannut leviämään sitä.
      Huolet pois !

      • aloittajatattinen

        Olen saanut neljä negatiivista tulosta viljelykokeista. Kuitenkin, lääkäri sanoi että kyseessä voi silti olla kynsisieni. Testit ovat kuulemma epäluotettavia. Lääkitystä en halua allergiasyistä. Lisäksi se auttaa vaan alle puolta potilaista. Kynnen poisto ei auta ellei koko kynttä ja kynsijuurta tuhota. Eli menen poistattamaan koko kynnen, sillälailla että kynttä ei enää kasva sitten lainkaan. Paikallishoidot ovat muuten ihan turhia, sieni elää siellä mistä kynsi kasvaa, sisällä ja syvällä. Ei sinne tökötit pääse. Ehkä aineet hiukan hillitsevät leviämistä ja parantavat ulkonäköä. Kyllä se sieni muuten voi tarttua ihoon ja sormienkin kynsiin, sehän tässä ahdistaakin. Kovin ahkera se tosin ei ole leviämään, tiedän. Silti pelkään sitä aikalaailla. Tietenkään en tiedä jos vaikka kättelen ihmistä onko hänellä kynsisieni. Kukaties on raapinut juuri silsavarpaitaan. Ikävä kammo tähän on tullut. Jos rakastuisin johonkin ihmiseen, sitten huomaisin..voi ei, kynsisieni!!! Alarm! En pystyisi jatkamaan.. Olen hieman pakottanut itseäni hölläämään. Pystyn jo vaihtamaan sukat ilman käsien desinfiointia ja jalat pesen paljain käsin. Sen jälkeen kädet pesen saippualla. Pientä, mutta oikea suunta


    • kotikonsteja

      Liota kynsiäsi minttuteessä ja sivele niihin kookosöljyä. Ja lopeta sokerin syöminen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1766
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1669
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      14
      1468
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1164
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1153
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1141
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1106
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1101
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1089
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1074
    Aihe