kynsisienen pelko

tattinen.yök

Mulla on pahasti elämää rajoittava pelko kynsisienestäni joka tuntuu levinneen jalkojeni ihoonkin. Olen hoitanut ihon useasti, desinfioinut lattiat, hävittänyt sukat ja kengät ym. Olen saanut jo kaksi negatiivista tulosta viljelyistä mutta ne on otettu huonosti ja liian nopeasti hoidon jälkeen jolloin tulos on hyvin usein väärä En uskalla koskea jalkoihini paljain käsin vaan käytän kertakäyttöhanskoja. Desinfioin kaiken johon jalkani koskevat ja käytän kaksia sukkia päällekkäin. Mennyt sairaaksi juu. Pelkään sen leviävän käsiini ja muualle, ahdistaa odottaa pääsyä lisätutkimuksiin kun itsehoitaa ei voi sitä ennen, sieni jo levinnyt toiseenkin jalkaan, pilaa elämää tämmöinen.. Onko kohtalotovereita. Jos saan tän joskus pois en uskalla ostaa kaupasta kenkiä kun joku sienijalka on niitä jo voinut sovittaa...ja se tarttuu sukkienkin läpi.

6

490

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ymmärränpelkosi

Onko sinulla siis todettu kynsisieni jaloissa ? Oletko saanut siihen sisäisen lääkehoidon ? Kauanko hoito kesti, pääsetkö lääkärille joka voi tarvittaessa jatkaa lääkitystä ?
      Vai onko niin, että oletkin parantunut ja pelko on jäänyt jäljelle ?

Kynsisienihän ei ole kovin herkästi tarttuva. Ei sinun tarvitse desinfioida, jalkoja käsitellessäsi voit halutessasi käyttää kertakäyttöhanskoja mikäli sinulla on kynsisieni.

• ocd-mies___
    • YmmärsinköhänOikein

Jalkahoitaja irroittaa kynnen UREAN?? avulla.. Eikö urea ole virtsaa?

• tttttttttttt

Mulla on myös kynsisieni molemmissa ukkovarpaissa ja saanut lenkkarin välityksellä tuon.
      Olen urheileva ihminen ja lukenut jostakin, että ei se sisäisesti auta tabletteja syödä.Kosmeettinen haitta. Mutta puhdistan aina jalat tietty ( lenkkarit pesussa usesati ) ja saksien kärjellä kaivelen kynnen alta liiat mössöt pois ja laitan Tea Three/ EmendO tuotteet...sopii finnienkin apuun.
      Leikkaan kynnet kynsileikkurilla ja en ole saannut mitään koskaan muualle.Minusta tuo ei leviä käsiin ym. kun se ei ole tarttuvaa. Sienirihmastoa se tavallaan on niinkuin nimikin kynsisieni. Yleinen monilla ja vanhemmalla iällä paljonkin kaikilla. Nyt kesällä sen huomaa monilla kun sandaaleissa kulkevat.
      Ei syytä huoleen. Minulla tämä on ollut 20 vuotta ja en ole saannut leviämään sitä.
      Huolet pois !

• aloittajatattinen

Olen saanut neljä negatiivista tulosta viljelykokeista. Kuitenkin, lääkäri sanoi että kyseessä voi silti olla kynsisieni. Testit ovat kuulemma epäluotettavia. Lääkitystä en halua allergiasyistä. Lisäksi se auttaa vaan alle puolta potilaista. Kynnen poisto ei auta ellei koko kynttä ja kynsijuurta tuhota. Eli menen poistattamaan koko kynnen, sillälailla että kynttä ei enää kasva sitten lainkaan. Paikallishoidot ovat muuten ihan turhia, sieni elää siellä mistä kynsi kasvaa, sisällä ja syvällä. Ei sinne tökötit pääse. Ehkä aineet hiukan hillitsevät leviämistä ja parantavat ulkonäköä. Kyllä se sieni muuten voi tarttua ihoon ja sormienkin kynsiin, sehän tässä ahdistaakin. Kovin ahkera se tosin ei ole leviämään, tiedän. Silti pelkään sitä aikalaailla. Tietenkään en tiedä jos vaikka kättelen ihmistä onko hänellä kynsisieni. Kukaties on raapinut juuri silsavarpaitaan. Ikävä kammo tähän on tullut. Jos rakastuisin johonkin ihmiseen, sitten huomaisin..voi ei, kynsisieni!!! Alarm! En pystyisi jatkamaan.. Olen hieman pakottanut itseäni hölläämään. Pystyn jo vaihtamaan sukat ilman käsien desinfiointia ja jalat pesen paljain käsin. Sen jälkeen kädet pesen saippualla. Pientä, mutta oikea suunta

• kotikonsteja

Liota kynsiäsi minttuteessä ja sivele niihin kookosöljyä. Ja lopeta sokerin syöminen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaipaamasi miehen nimi?

Ja maakunta tai kaupunki?
      Ikävä
      22
      3984
    2. Olit ihan

Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      31
      3457
    3. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      53
      3264
    4. Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi

Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu
      Maailman menoa
      5
      3253
    5. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      122
      2879
    6. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      23
      2641
    7. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      116
      2340
    8. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2155
    9. Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle

Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S
      Maailman menoa
      28
      1747
    10. IL- KELA:n pääjohtaja, lääke- ja oikeustieteen tohtori Lasse Lehtonen sekavassa tilassa Brysselissä!

"Iltalehden tietojen mukaan Lehtosen käytös Brysselin lentokentällä on herättänyt huomiota, ja hänen olemuksensa on tulk
      Maailman menoa
      154
      1494
    Aihe