Kynsien leikkuusta.

NapsnapsWrufwruf

Minun hauvalla on täysin mustat kynnet ja kuulostaa pahalta kun ne napsuu välillä asfalttiin tai lattiaan. Olen saanut pidettyä ne niin, etteivät ole huisin pitkät vaan sillai, että ne nopeaan tahtiin kävellessä tai leikkiessä kuitenkin kopsuu. Kun leikkaan kynsiä, niin onko kynnen ydin se pieni pallon muotoinen merkki, joka näkyy kynnen alapuolella? Tästä en ole saanut vielä täyttä selkoa. Olen leikannut aina niin, että siihen pallon ympärille jää ihan vähän kynttä ja sekös se sitten tuntuu, ettei se kynsi lyhene koskaan niin paljoa, ettäkö se napsuminen loppuisi.

2

146

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Napsnapswrufwruf

Ja koiran ollessa seisten kynnet ei osu lattiaan. Ollaan vain siinä pisteessä jumissa, missä kokeneemmat sanoo, että olis aika leikata ns. Napsuvaiheessa.

• asdasdasddd

Jos kynnet ei osu lattiaan tai haittaa koiran varpeiden asentoa, se on ihan ok. Kuitenkin jos haluat itsesi vuoksi lyhyemmät, niin suosittelen kunnon teräsviilaa rautakaupasta ja vetele sillä, kun olet leikannut niin paljon kun uskallat.
      Valitse sellainen viila joka liikkuu vaivattomasti kynnellä, mutta viilaa kunnolla, eli ei liian ns. sileää.

Forge Millersin kynsisakset on parhaat leikkaamiseen, vaikka laatu laskenutkin huimasti vuosien mittaan. Leikkaa sellaisia millin lastuja kerrallaan ja muistakin kulmista, kuin vain suoraan kynnen etuosasta, sillä suoni ei usein vetäydy pelkällä ''nokan napsasulla''.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      90
      7326
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      37
      3887
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      45
      3470
    4. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2602
    5. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      230
      2585
    6. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      40
      2403
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      129
      2329
    8. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2219
    9. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      20
      2015
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      1912
    Aihe