Takalasin pyyhkijä sökö?

Perustilanne: ei tapahdu mitään, kun katkaisinta painaa. Sulake on ehjä, joten veikkaus kuuluu, että moottori on simahtanut. Mutta yksi outo piirre siinä on: toisinaan se sulka liikahtaa sellaiset 4-5 cm eli yrittää toimia. Se vihjaisisi, että ei ole vielä täysin kuollut.

Onko kellään vinkkiä, josko tuon saisi vielä henkiin jollain pikkujutulla käymättä vaihtamaan pyyhkijän moottoria?

6

2866

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kers1

      Terve! Mulla on V70 vm2004 Takalasin pyyhin tekee samaa,että katkoo välillä
      itse korjasin näin: Pyyhin varsi irti takaluukun verhous irti pyyhin moottori irti
      moottorin kansi auki ja se akseli irti joka mennee ulos ,sinne akselin väliin menee kuraa ,koska farkun perä on aina kurassa,putsaa akseli ja akselin reikä
      kunnolla ,muista rasvata vaseliinillä kasatessa.
      Mutta katso purkaessa,että miten ne rattaat on siellä pesässä ,ota vaikka
      kameralla kuva,muuten voi pyyhin jäädä väärään asentoon.
      Itse pitäis uusia taas sama homma.

      • OK, thanks :) Pitää katsoa. Hirvittää tosin se verhoilun irrotus, en ole missään autossani ikinä onnistunut tekemään sitä siististi niin, ettei jäisi takaisinlaiton jälkeen jostain irvistämään. Ei vaan taida olla oikeat kikat hanskassa.


      • Kurakelit_tulee

        Täällä sama ongelma ja siis varmaan sama lääke, mutta en keksi, miten se pyyhkijän varsi irrotetaan. Ihanko vaan vetämällä? Ei uskaltanut koettaa, ettei rikkoisi mitään. Mitään ruuvia tms. en huomannut olevan.


      • Kurakelit_tulee kirjoitti:

        Täällä sama ongelma ja siis varmaan sama lääke, mutta en keksi, miten se pyyhkijän varsi irrotetaan. Ihanko vaan vetämällä? Ei uskaltanut koettaa, ettei rikkoisi mitään. Mitään ruuvia tms. en huomannut olevan.

        Ihmettelin samaa, mutta havaitsin lopulta, että se varren akselipään "kuori" lähtee pois vähän levittämällä ja vääntämällä (suosittelen varovaisuutta, ettei muovi murru). Sen jälkeen paljastuu kiinnitysmutteri. Muistaakseni se oli 13 mm mutta en mene vannomaan.

        Aiemmin itse tuskailemani verhoilun irrotus ei ollutkaan ongelma, se on kiinni ruuveilla. Sellainen omituisuus sen sijaan tuli vastaan, että itse moottorin kuori on kiinni kahdenkokoisilla kuusiokoloruuveilla. Ei mene jakeluun, miksei yksi koko ollut riittänyt :)


      • Flatus.Vetus

        Auto on V70 2007. Miten takalasinpyyhkimen varsi lähtee irti?
        Minulla on moottori purettuna, rattaat näkyvissä ja varsi suostuu jopa liikkumaan moottorinsa käyttämäni. Olen ruiskutellut ruosteenirrotusainetta ja CRC:tä akselin kummastakin päästä. Haluaisin kuitenkin akselin irti, jotta voisin sen kunnolla voidella. Se siis suostuu pyörimään edestakaisin, mutta en saa sitä työnnetyksi ulos rattaisiin päin. Miten sen oikein saa ulos?


    • EIMENEPERÄKONTIKIIN

      PERÄKONTTI TÄYNNÄ MUTAA V 60 KÄVIN LAKASA KUUSAMOS SUOTA PITKIN AJELIN VÄLIL HUMPSAHTI PITI HIAAB NOSTAA.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      291
      19791
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      99
      4089
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      125
      2336
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      198
      2041
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1940
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      307
      1805
    7. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      94
      1454
    8. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1452
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      150
      1237
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      273
      1189
    Aihe