Onko elämänne jumittunut samoihin kaavoihin

1eero

Päivästä toiseen. Kaikenlainen veltostotuminen, mielessä käy pitäisi ja pitäisi jospa sitten huomenna hohhoi kukakin pitäis kastella jospa vähän aikaa sohvalla niin taidan tehdä kyllä se siitä, turha hätäily on pahasta.

49

636

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä olen.
      Millään ei ole tässä-iässä niin väliä.
      Nuorena olin ymmärrettävästi toisen-lainen.
      Enää ei tarvitse näytellä ja valehdella.

H.

• Mikään ei ole niin tärkeää, kuin puutarhan hoito - eikä sekään ole tärkeää.

• jospahan
        arvo.e kirjoitti:

Mikään ei ole niin tärkeää, kuin puutarhan hoito - eikä sekään ole tärkeää.

Kyllä se vaan on tärkeä. Tänäänkin kasvimaalla kitkenyt, muuten olisi rikkaruohot yhtä turkkia, eikä sieltä löydy niitä taimia mitä sinne on alunperin tarkoittanut.

Kun päätän että työ on tehtävä tänään, teen sen kanssa jos ei tule ylipääsemätöntä estettä että on suorastaan pakko siirtää.

• jospahan kirjoitti:

Kyllä se vaan on tärkeä. Tänäänkin kasvimaalla kitkenyt, muuten olisi rikkaruohot yhtä turkkia, eikä sieltä löydy niitä taimia mitä sinne on alunperin tarkoittanut.

Kun päätän että työ on tehtävä tänään, teen sen kanssa jos ei tule ylipääsemätöntä estettä että on suorastaan pakko siirtää.

Kastelin puutarhan toki minäkin. Kävin puhumassa rumia herukoille ja vadelmille, jotka punastuvat ihanasti. Koiranputket kukkivat villiviinin juurella ihanammin, kuin istutetut samettikukat.

• siilimuori3

Ei vielä mutta sitä kohti ponnistellaan :D.

• vanhuus-on-vaivani

Vanhuus on paha tauti,
      entinen nuori reipas, elämää täynnä oleva ihminen muuttuu vanhana väsyneeksi, ei jaksa enää siivota,
      hyvä jos jaksaa jotain ruokaa suuhunssa panna,

voin kuvailla omaa tilaani näin;
      aikoinaan matkustin ulkomaille täyshoitoon aurinkoon,

( puolisoni kanssa, ikävä-kyllä hän nukkuu jo nurmenalla,
      tiedä vaikka nyki jaksaisin paremmin jos hän olisi vielä elossa ja terve niinkuin oli ennen sairastumistaan )

- ulkomailla lomareissuilla käy siivoojat jokapäivä siivoomassa huoneen,
      itse huolehdin vain mukavasta olosta auringossa tai soppailemalla ja juhlimalla ulkona,
      voin syödä hyvää valmista ruokaa silloin kun itse haluan,
      siis se elämän tyyli sopisi nyt minulle vanhanaki kaikkein parhaiten,
      kun en enää jaksa paneutua kotihommiin,
      jonkun vaan pitäisi käydä siivoamassa asunto ja huolehtimassa järjestys asunnossani,
      mä vaan lähtisin omille reissuilleni päiväksi,
      ja kun kotiin palaan kaikki olisi kunnossa,
      tämä on vain haaveeni,
      ei tietenkää voi toteutua,
      jos toteutuu ihmisen täytyy olla halvaantunu, toisten hoidettavana ja pyöriteltävänä,
      muuten tämä haave suomessa ei voi toteutua,
      koska se maksaa täällä maltaita,
      eikä eläke riitä näin hauskaan elämään,
      joten haaveilen vaan
      koitan kykyni mukaan siivota pikkuhiljaa sieltä sun täältä,
      ennen nuorena siivosin joka viikko suursiivouksen, nyt ei enään siihen pysty,

• flegmaatti

Vaimoltani puuttuu täysihoidosta vielä muutama toiminto.
        Pesu- ja tiskikoneiden käyttö. Tiskikoneen osaan tyhjentää.
        Suurin osa rättihuollosta on vielä hänen hoteissaan.

Ostaa vielä omat leipänsä ja banaaninsa. Minä en mukamas osaa.
        Keittää myös aamuteensä ja mutusteltavansa mutta loma-asunnolla hänen ei tarvitse raataa senkään eteen. Tietää saavansa eteensä kurpitsahillorinkelin tai voisarven. Hotskuissa normaali aamiaispöytä.

Osallistuu siivouksen alkuun pölyjä pyyhkimällä. Minun on viimeisteltä ko. puuha.
        Suuremmat siivoukset ratkaisee lähtemällä vuosittain muutaman kerran joiksikin päiviksi tai viikoiksi ystävänsä kanssa johonkin.
        Vaimo tietää minun tehneen perusteellisen siistin juuri ennen hänen paluutaan.

Paljon vielä puuttuu täysihoidosta.
        Entä sitten jos hän leskeytyy?

• 83e25

Mikä hemmetti se suursiivous oikein ON?
        Jos yksin asuu ja siivoa pikkuhiljaa jälkensä niin miksi se ihmeellinen suursiivous?

• jepuli.s

ennen nuorena siivosin joka viikko suursiivouksen, nyt ei enään siihen pysty, <<<<
        En ymmärrä turhaa siivoamista, joka viikko suursiivous, todella uskomatonta. Joka noin tekee ei ole joutunut tekemään "oikeata" työtä ikinä ja hukkaa energiansa joutavaan.
        Minä siivoan vain silloin kun näen siihen tarvetta. Kukaan ei ole valittanut että olisi sotkuista tai likaista.

• Terveydenaakkoset

Terkkariosastoilla on yllättävän usein näitä tyyppejä jotka siivoavat "vain silloin kun näen siihen tarvetta". He ovat osastolla siitä sosiaalisesta syystä, että kotona ei voi olla kun se on kaatopaikka eli tunkio.

• Heikunkeikku

Inhoan jumiutumista. Inhoan kaavoja. Inhoan "sinä-ja-sinä-päivänä-on-PAKKO-tehdä-niin-ja-niin"-ajatuksia. Oi että ku inhoonkin.
      Minä olen luova taiteilija. Plimputtelija, joka ei ees osaisi ruveta kaavoittamaan elämäänsä. Taiteilija-imagolla voin käyttäytyä, olla, elää, kirmailla, pukeutua ja ja ja vaikka mitä, eikä muut voi ku sanoa, että aijaa toi on tommonen hörhö :)
      Joinakin päivinä on iiihanaa velttouttaa ittensä vaikkapa korituoliin, nostaa kintut rahille (parvekkeella) ja ruveta lukemaan runokirjoja. Helposti voin imuroimisen siirtää tuonnemmaksi. Kukkien kastelua en unohda. Ne on kato mun kavereita. Itte kasvattanut ja niille suloisesti jutellut. Veteen ravinnetta lisännyt, sumutellut, melkein pussannut jos ovat oikein kovasti kasvaneet.
      Raakamakkarat ovat nyt pannulla kypsymäs. Ei huvita nyt laittaa muuta ruokaa. Tomaatti, kurkunvinkale ja raakamakkaraa naamaan ja se on siinä. Taustalla soi taustamusiikki ja olo on stressitön.

• flegmaatti

Impulsiivisuus rajaa vaihtoehtoja. Jos vaikkapa haluaa valitsemansa lämpimän meren risteilylle haluamansa varustamon aluksen tietystä hyttiluokasta paikat niin on syytä olla toimessa useita kuukausia ennen ko. ajankohtaa.

Pienellä eläkkeellä eläen katsomme halvimmat lennot reilusti etukäteen. Mieluummin halvalla haluamaamme kohteeseen kuin viime tipassa mihin sattuu.

Sapuskan ja kuntoilun suhteen funtsin raamit aina viikoksi eteen päin.

Nytkin loppuvuoden kiinnekohdat ovat selvillä ja niiden väleissä on riittävästi tilaa inspiksille.
        En osaisi elää ajopuuna mutta sehän on luonnekysymys. Eräs eläkkeellä oleva tuttavaperheemme ei pysty sopimaan mitään lyhyelläkään tähtäyksellä eteen päin. He ovat onnellisia siinä olotilassa paitsi silloin kun eivät viimetipassa onnistu siinä mihin muut varautuivat ajoissa.

Pakko ei ole muu kuin köyhän kuolema!

• flegmaatti kirjoitti:

Impulsiivisuus rajaa vaihtoehtoja. Jos vaikkapa haluaa valitsemansa lämpimän meren risteilylle haluamansa varustamon aluksen tietystä hyttiluokasta paikat niin on syytä olla toimessa useita kuukausia ennen ko. ajankohtaa.

Pienellä eläkkeellä eläen katsomme halvimmat lennot reilusti etukäteen. Mieluummin halvalla haluamaamme kohteeseen kuin viime tipassa mihin sattuu.

Nytkin loppuvuoden kiinnekohdat ovat selvillä ja niiden väleissä on riittävästi tilaa inspiksille.
        En osaisi elää ajopuuna mutta sehän on luonnekysymys. Eräs eläkkeellä oleva tuttavaperheemme ei pysty sopimaan mitään lyhyelläkään tähtäyksellä eteen päin. He ovat onnellisia siinä olotilassa paitsi silloin kun eivät viimetipassa onnistu siinä mihin muut varautuivat ajoissa.

"teevee"

Kuten sanoin:
        "Millään ei ole tässä-iässä niin väliä."

H.

• Heikunkeikku
        flegmaatti kirjoitti:

"flegmaatti"
        Pienissä asioissa, ystäväiseni, pienissä asioissa.
        Suuremmissa asioissa olen hyvä organisoimaan. Kuten mainitsemissasi matkoissa.
        Muinoin, kun koko perheenä matkustelimme ja koska tahdoimme viettää joulun ja Uudenvuoden etelässä, niin varasin matkan heti kun se vain oli mahdollista. Muistaakseni toukokuussa sai varata seuraavan joulun matkoja. Kun ajoissa oli liikenteessä, niin sai juuri sen hotellin, jota halaji ja lähtöpäivän siksi, kun tahtoi.
        Kun viime maaliskuussa ja nyt tässä kuussa menin Helsinkiin pojan luo, niin ne matkat varasin noin kuukautta aikaisemmin, sen takia, koska niin aikaisessa vaiheessa varatut matkat sai tosi edullisesti (säästölippu). Vaasasta Helsinkiin matka maksoi vain n. 24 euroa, muuten olisi maksanut puolet enemmän. On toki järkevämpää pulittaa lipusta vähän kuin paljon.
        Olen vielä työelämässä ja tietysti nyt en voi joka päivä ja jatkuvasti ajopuuna uiskennella. Nyt on menossa pitkä kesäloma ja koska nykyään elän yksin, niin on hyvin helppo siirrellä asioita tai inspiksen mukaan toimia, kun ei tarvitse ottaa toista ihmistä huomioon. Ennen oli toisin, kun oli perhe ja/tai kumppani.
        Tänään piti siivota ns. paremmat siivoukset, kun vihdoin ja viimein päätin olla ihan koko päivän kotona. Mattoja en voi viedä ulos, koska sataa, joten päätin siirtää siivousta. Helppoa kun en mene huomennakaan minnekään. Ja ihan samantekevää koska sen imurin kouraan kaapasen ja pölyriepua heiluttelen.
        Oikeastaan olen hyvinkin jämpti tyyppi. Ehken ole aivan niin mahtavan taitavan taiteellinen plimputtelija, kun rohkenen jämptiylemäänkin :)
        Esimerkiksi sovituista tapaamisista, sovituista kellonajoista olen tarkka. Koskaan en itse myöhästy, vaan olen himpun verran aikaisemmin paikalla. Monet tuttavani myöhästelevät ja se rasittaa minua suuresti.
        Että vähän riippuu asioista, miten niihin suhtaudun.

• flegmaatti
        Heikunkeikku kirjoitti:

"flegmaatti"
        Pienissä asioissa, ystäväiseni, pienissä asioissa.
        Suuremmissa asioissa olen hyvä organisoimaan. Kuten mainitsemissasi matkoissa.
        Muinoin, kun koko perheenä matkustelimme ja koska tahdoimme viettää joulun ja Uudenvuoden etelässä, niin varasin matkan heti kun se vain oli mahdollista. Muistaakseni toukokuussa sai varata seuraavan joulun matkoja. Kun ajoissa oli liikenteessä, niin sai juuri sen hotellin, jota halaji ja lähtöpäivän siksi, kun tahtoi.
        Kun viime maaliskuussa ja nyt tässä kuussa menin Helsinkiin pojan luo, niin ne matkat varasin noin kuukautta aikaisemmin, sen takia, koska niin aikaisessa vaiheessa varatut matkat sai tosi edullisesti (säästölippu). Vaasasta Helsinkiin matka maksoi vain n. 24 euroa, muuten olisi maksanut puolet enemmän. On toki järkevämpää pulittaa lipusta vähän kuin paljon.
        Olen vielä työelämässä ja tietysti nyt en voi joka päivä ja jatkuvasti ajopuuna uiskennella. Nyt on menossa pitkä kesäloma ja koska nykyään elän yksin, niin on hyvin helppo siirrellä asioita tai inspiksen mukaan toimia, kun ei tarvitse ottaa toista ihmistä huomioon. Ennen oli toisin, kun oli perhe ja/tai kumppani.
        Tänään piti siivota ns. paremmat siivoukset, kun vihdoin ja viimein päätin olla ihan koko päivän kotona. Mattoja en voi viedä ulos, koska sataa, joten päätin siirtää siivousta. Helppoa kun en mene huomennakaan minnekään. Ja ihan samantekevää koska sen imurin kouraan kaapasen ja pölyriepua heiluttelen.
        Oikeastaan olen hyvinkin jämpti tyyppi. Ehken ole aivan niin mahtavan taitavan taiteellinen plimputtelija, kun rohkenen jämptiylemäänkin :)
        Esimerkiksi sovituista tapaamisista, sovituista kellonajoista olen tarkka. Koskaan en itse myöhästy, vaan olen himpun verran aikaisemmin paikalla. Monet tuttavani myöhästelevät ja se rasittaa minua suuresti.
        Että vähän riippuu asioista, miten niihin suhtaudun.

Kuka helvetin hullu sitoo itsensä pakonomaiseen minuuttiaikatauluun?
        Puitesuunnitelun ymmärrän.
        On tietenkin toimintoja joiden ajoitukseen ei itse pysty vaikuttamaan mutta ainakin eläkeläisellä ne ovat vapaaehtoisia mahdollisia, terveyteen liittyviä toimia lukuun ottamatta.

Implanttiprojektini vuoksi minulla on kolme sovittua aikaa ennen elokuun loppua. Lisäksi yksi yhteisötapahtuma. Noissa raameissa on elettävä.

• Niinhän nuo väittää että on, mutta nythän mie lähenkii mattoja pesemään ja just äsken varasin viikon lomamatkan.
      Vaihteluakii koitan välil hakee.

• Oikea asenne! Ilkka:" Ken vaivojansa valittaa on vaivojensa vanki." Olen iäkäs, mutta käyn joka talvi etelässä. Hoidan puutarhani, kodin siivouksen, ruoanlaiton, juoksen naisten perässä ja katson joskus 10v. vielä hurjempaa lapsen lasta, sekä tunnen oloni upeaksi.

• arvo.e kirjoitti:

Oikea asenne! Ilkka:" Ken vaivojansa valittaa on vaivojensa vanki." Olen iäkäs, mutta käyn joka talvi etelässä. Hoidan puutarhani, kodin siivouksen, ruoanlaiton, juoksen naisten perässä ja katson joskus 10v. vielä hurjempaa lapsen lasta, sekä tunnen oloni upeaksi.

Just oikea asenne se ratkaisee, samaa mieltä siinäkin, ettei vaivojansa kannata valittaa. Vähän jos vihlasee, niin kohta jo ohi menee, kun sen kolotuksen unohtaa. vaikeat sairaudet on tietty eri asia, ne pitää hoitaa. Mäkin olen iäkäs ja reissaan milloin missäkin, ai että ihanaa sitten kotiinsa palata. Puutarha on niin ja näin, ja siivoukseen ja ruuanlaittoon luova luonnollinen hällä väliä ote. Mutta jos jotakin en kehtoo tai viitti, niin en kerta kaikkiaan kehtoo tai viitti. Mä en viitti naisten perässäjuoksennella, miesten perässä on mukavampaa juosta, niin isojen ja pienten.

• arvo.e kirjoitti:

Oikea asenne! Ilkka:" Ken vaivojansa valittaa on vaivojensa vanki." Olen iäkäs, mutta käyn joka talvi etelässä. Hoidan puutarhani, kodin siivouksen, ruoanlaiton, juoksen naisten perässä ja katson joskus 10v. vielä hurjempaa lapsen lasta, sekä tunnen oloni upeaksi.

Hienoa, sinulla on asiat hyvin.
        Puutarhassa riittää pikkupuuhastelua ja tänään ihastelin ja söin isoja, makoisia mansikoita.
        Lomareissuni suuntautuu pohjoiseen, tässäkin tapauksessa kävi niin, että asioilla on tapana järjestyä.
        Reilun viikon kuluttua saapuu 4-vuotias lapsenlapsi, vesipyssyn jo ostinkin. Saa nähdä kumpi juoksee edellä.

• Edesmenneen Tommy Taabermanin kanssa keskustelin aikoinaan hänen näkemyksistään naisesta. Mm. Tuoksuva puutarha. Silloin ei kaikki ollut hänellä hyvin. Luulen elämän olevan vaihtelevaa. Hyvin voi olla korkeintaan vähän.

• eppu2
        Ancelina kirjoitti:

Hienoa, sinulla on asiat hyvin.
        Puutarhassa riittää pikkupuuhastelua ja tänään ihastelin ja söin isoja, makoisia mansikoita.
        Lomareissuni suuntautuu pohjoiseen, tässäkin tapauksessa kävi niin, että asioilla on tapana järjestyä.
        Reilun viikon kuluttua saapuu 4-vuotias lapsenlapsi, vesipyssyn jo ostinkin. Saa nähdä kumpi juoksee edellä.

Äsken juuri huomasin, että mustikoita pikkumökin takana useita mättäitä.
        Aikaisessa ovat.
        Täälläkin on vesipyssyjen kanssa hosuttu.
        Nyt pitäisi olla viikon verran rauhallista. Saas nähdä.

• flegmaatti

On!

• reppuriika

Ainakin perusteellinen suursiivous siirtyy ja siirtyy. Aina löytyy jokin perusteltu syy, etten ala hommaan vielä tälläkään viikolla. Pitänee alkaa tekemään hommaa pienissä erissä, mutta kun toisesta päätä jälleen pitäisi aloittaa se uudestaan. Ei se liene sitten se tärkein juttu elämässä.

• Psykoterapeutitar

Sehän on se ikuinen kiire, ettei mitään ehdi tehdäkään! Eikä tätä maailmaa valmiiksi saa, vaikka kuinka olis tekevinään.
      Olishan se kiva, jos jotain kivaa keksis, joka mieltä kohottais. Mutta mitä se mahtaisi olla, kun tuntuu, että kaiken tarpeellisen on jo tehnyt ja nähnyt?

• 1eero

Kerroin " turha hätäily on pahasta "
      Aamusella nousin viiden aikaan oli erinnäisiä hommeleita, kahvia juodessa virittelin itseäni tuumaus tunneilla lepotuolissa ' katse ulapalle 'niin siinä meni 4 tuntia. Siitä virkistyneenä aloin kokoamaan Itä-Saksalaista huvilatelttaa jälkikasvun tuloa varten, pakkaus valtava hyvä että Rabattiin ovat saaneet mahtumaan, laatu teltta valtion ja puolueen hyväksymä, salainen poliisi tutkinut no nyt on puoliksi kasassa ja termoskahvi tauko sitten jatkuu Itä-Saksalais teltan kokoaminen ei puutu kuin lipputanko ja komunistien lippu.

• vhimsh

Totta on että työt ei koskaan karkaa pilvien lailla
      - hyvin olet onnistunut rajaamaan tarpeellisen ja tarpeettoman jos kaiken olet nähnyt ja tehnyt - minä en kun ei aina jaksa - ? Eikö se ole ihan terveellistä olla veltto ja rento?

• tööttt

Joskus vuosia sitten oli jossain lehdessä juttu millainen on talosi ja kotisi Eu:hun maan liittyessä - osallistuin teemalla kotini ol Kaikki ihanasti rempallaan, velkataakan alla ja toivoin että saan pitää työpaikkani, että saan pankkivelat maksetuksi ja rempallaan olevia asioita pikku hiljaa kuntoon, että terveyttä ja kuntoa riittäisi töiden suorittamiseen - sitä sitten vanhemmiten joutui entisestään vaikeampien haasteiden ja vaikeuksien eteen ja äärelle - että ensimmäinen juttu oli että terveys ekana romahti
      - yksin jäi pällistelemään kaikkien kadotessa vaahteranlehtiensä sekaan syksyn myrskyihin ja tähtiä tuijotteleen ja lehdettömiä puita - joka tapauksessa neljä vuodenaikaa aina antaa vaihtelua jumittuneisiin kaavoihin, jos sitä sanontaa haluaa käyttää - näilläkin korkeuksilla toteaa että lyhyt on maan suvi a kaikki kukkii nopeasti,
      monissa kasveissa jo täysin kehittyneet siemenetkin tähän aikaan kesästä.

• Kuitenkaan ei kaikki mene "sitkun mutkun" päätöksillä eteenpäin. Mielestäni tehdään tarpeelliset asiat nopeasti pois ja mietitään siistissä kodissa hyvien ruoka - ja juoma nautintojen parissa vaikkapa suuria taiteellisia siirtoja.

• de-meter

Ei ole jumittunut, ainakaan vielä, Olen jossain määrin boheemi, joten rutiinit eivät ole koskaan olleet minun juttuni. Vanhempana olen kyllä oppinut antamaan niille arvoa elämän ryhdittäjänä.
      Ja tutkittu juttu taitaa olla sekin, että vaikka ihminen haaveilee vapaudesta, hän ei oikein osaa elää siinä turhautumatta. Jokin mielekkyys täytyy elämään löytyä.

• Einytpakkomenoja

Joku tuossa kertoili,että nuorena teki suursiivouksen tosi nopeasti- sama täällä.Nyt on erona kuitenkin se,kun ei ole enää työelämässä,pysyy paikat automaattisesti siisteinä,kuntoilusta se käy ,kun ikkunat sipasee puhtaaksi,kun on sen aika.Olen himo pesijä.Koneet hoitaa pyykit ja astiat.Kaiken ylimääräisen olen heittänyt roskiin tai myynyt.Helpottaa huomattavasti toimintoja.Ruuanlaitto nyt on niin pieni askare,ettei siihen energiaa paljon tarvi.Kerralla organisoi suuremman määrän ja pakastaa.Ihanaa kesän viettoa ja laineiden liplatusta katsellessa aika kuluu,ja ne hyvät romaanit.

• Harrastaminen.kannattaa

Ei jumitu. Noi rutiinit, kuten siivoaminen ja astianpesukoneen täyttö nyt ovat silkkaa pakkopullaa, joka saattaa joskus venähtään ohi tavoitellun ajankohdan, mutta vähän kiinnostavimmat ja inspiroivat jutut kyllä vievät mukaansa. Ei ole kovin passivoivaa, jos ei inspiroidu rutiineista. Toki perusasiat pitää hoitaa, vaikka hampaat irvessä.

• Ei tässä oo tänäänkään ehtiny kankistua ,toi voimo kun aina jaksaa kantaa huolta mun fillaroinnist.
      Ei sen rasituksen suhteen vaan epäilee et perä on jo tarpeeks hyväs kunnos ja muut pyrkii taputtelemaan.
      Mä sit olin sen mieliks ja tein sellasen pikku lenkin 53km ja kotiin tulles olin täyn virtaa.
      Otin sit ämpärin mukaan mettään ja riipasin mustikoita sen täyteen ,ne viel putsasin ja nyt orottelen josko piirakkaa huomenna tarjottais.

• 1eero

Sillä tavalla :)
        Minäki ravasin illan kähmeessä metässä 3-4 kilometriä niiku mustikoita silmäilemässä mut huononlaisesti näky olevan verrattuna viime kesää ainaki tällä paikalla, sain kunnon hien mut hiki lähti uiessa.

• kylläkelpaasulla

Sitten kun olet saanut piirakkaa, niin kysy, josko niistä mustikoista voisi tehdä jotakin...:)

• kesi.vä

Nyt jumituin vajaaks tunniksi, kun tulin kotona käymään. Mutta huomisen työt jo siintää ja huomen ehtoolla saa villakoirat kyytiä kuin sähköjänikset niin ikään... Ainakin suunnittelen niin.

• töött

Mullaon tohon sähköjänis-hommaan yks vaihtoehto - meen ahonlaitaan pupputtamaan vähä haavanlehtiä, ne kuulemma poistaa pelkotiloja ja sit voi syödä vähän pajunlehtiä jälkiruoaks, niissä on salisyyliä, ehkäisee veritulppia.
      Ei näillä vuosikymmenillä enää kelpaa herroillekaan marjakaveriksi.

• Korppis1

Eipä ole jumitusta tapahtunut muutoin kuin joskus kun touhut on vieneet voimani olen maannut pari päivää ja sitten taas menoksi.

Tänään olen ommellut. Tein mökilleni emännänviirin. Viirin on valmis, mutta odotan mainostoimiston soittoa, voidakseni hakea kankaalle printatut sukumme logot, jotka ompelen kiinni viiriin. ; )

Olen niin täpinöissäni, että tarjottavat saavat odottaa vielä valmistumista.

Jotta olen ylypiä, emännänviirin virallinen salkoon nosto tapahtuu ensi sunnuntaina.

• 1eero

Mulla ei lipputankoa Itä-Saksalaisen huvilateltan vieressä, hetkinen voisin laittaa riu-un nokkaan rinstsikat liehumaan.

• siilimuori3
        1eero kirjoitti:

Mulla ei lipputankoa Itä-Saksalaisen huvilateltan vieressä, hetkinen voisin laittaa riu-un nokkaan rinstsikat liehumaan.

Omatko? :D

• 1eero
        siilimuori3 kirjoitti:

Omatko? :D

Tyttären, hänen lähtönsä jälkeen vois nostaa isännän alushousut.

• 1eero kirjoitti:

Tyttären, hänen lähtönsä jälkeen vois nostaa isännän alushousut.

Nii, merkiksi että isäntä on kotona.

• 1eero

Kuinka on siilin loma edenny mulla iha exstempporoo sortsit asunain pouta pilviä oon pääsiassa seuraIllu heinä suunpielessä.

• 1eero kirjoitti:

Kuinka on siilin loma edenny mulla iha exstempporoo sortsit asunain pouta pilviä oon pääsiassa seuraIllu heinä suunpielessä.

Nopeasti päivät menee, ei tahdo perässä pysyä. Vettä roikaa taivaalta joka välissä. Huvittaa seurata tietäjien sääennustuksia. Vaikka mualla maassa on poutaista ja helteistä, meillä roikkuu aina päällä ennustuksissakin sadepilvi. Sortseissa tarkenee muttei ilman paitaa :).

• 1eero

Jovain, maanantaiks on tänne sadetta luvattu sitä ennen hellettä.
        Iltasella olisko vietävä jälkikasvu Rokansaareen siellä on Mallun kuppila B-oikeudet kait luulis olleen jotain palasta.

• 1eero kirjoitti:

Jovain, maanantaiks on tänne sadetta luvattu sitä ennen hellettä.
        Iltasella olisko vietävä jälkikasvu Rokansaareen siellä on Mallun kuppila B-oikeudet kait luulis olleen jotain palasta.

Nii, mikä ettei jos siltä tuntuu. Huolehtikaa kuitenkin että pikkuneitilläkin on ikäistään kivaa :).

• likanenLissu

Kaikenlainen veltostuminen, eikä enää ota eteenkään?

• Samoja kaavoja tietenkin mutta kuinka asian voi nähdä, kiinnostus puutarhaan on jokapäiväistä myös talous kiinnostaa kuitenkin vanhoilla päivillä riskin ottaminen on vähentynyt olen maksanut kaikki lainat pois samalla ostin uuden Volvon ja siinä tein väärin auto painaa liikaa, auto ja asuntovaunu 3500kg siis pienellä autolla voi ajaa suuren asuntovaunun kanssa EU säännöt ehkä on eroja maitten välillä. Ajan kuitenkin kuin aikaisemmin.

• No enpä ole päässyt jumittumaan. Elämä on heitellyt eteen niin monta kertaa ihan uudet kaavat että ovatten pitäneet virkeenä, niinsanoakseni. Taas kerran tuli vastaan uudet ympyrät - ensin tosin itse avittaen, mutta loppujen lopuksi vastaan tuli täydellinen kuperkeikka. Pärjättävä on eikä tilanteesta voi valittaa.

Tsemppiä vaan muillekin. Vietellään kauniit lämpimät kesäpäivät ilon kuplia viritellen!

• eppu2

Kesäkuu vierähti niin, ettei ollut kaavoista tietoakaan.
      Hosuminen ei ole minunkaan lajini. Asioissa pitää edetä rauhallisesti ja vakaasti, tulos on siten parempi.
      Ripeyttä voi harrastaa, kun ei mene hosumiseksi.
      Kohta taas livahdan tuonne kauniiseen kesäilmaan, toimittelemaan niitä näitä askareita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      364
      8163
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      159
      2502
    3. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      71
      856
    4. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      60
      843
    5. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      25
      806
    6. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      803
    7. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      64
      802
    8. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      12
      770
    9. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      46
      766
    10. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      68
      693
    Aihe