Meitä olisi tässä suunnitteilla heinäkuun lopulle pienen ryhmän 25-30 hlöä karavan porukka viikon matka, mikäli keli suosivat.
Kuusi aikaisempaa vuotta on mennyt Porin Yyterissä. Paikallinen Camping -alue on päässyt hieman rapistumaan ja ei vastaa enää ihan toiveitamme.
Tiedämme että Kalajoella on todella tasokkaat hyvät tilat.
Ainoaksi ongelmaksi on noussut se että tietääksemme Kalajoen leirinnän rannalla ei ole nudistirantaa, tai osaa sulle. Jopa on kuultu että nudismin harrastaminen on kielletty.
Ryhmästämme noin puolet on ahkeria uimaan ja jo ihan terveydellisistä syistä eivät halua repiä vähän väliä märkää, kylmää ja hiekkaista uimapukua päälleen. Toiset eivät pidä radoista ja haluavat ottaa aurinkoa ilman vaatteita. Osa on ihan tavallisia perinteisiä naturisteja, jotka eivät edes omista mitään erillisiä rantavaatteita.
Joukossa on kyllä sellaisiakin, jotka laittavat rannalle kyllä pitkähihaista /-lahkeista jos ihon näkyminen muita ahdistaa.
Yyterissä on ollut helppoa kun jokainen on voinut olla niin kuin haluaa, lapsetkin (purenudism.com).
Onkohan Kalajoen leirintäalueella tai sen välittömässä läheisyydessä tavallista nudistirantaa? Jos ei niin miksei?
Porin Yyterin nudistirantaosuudella on kesäisin 18000-20000 kävijää. Olettaisin että nudistirannalla olisi oma vaikutuksensa myös Kalajoen leirinnän matkailutoimintaan.
Leirintäalueen nudistiranta
19
4113
Vastaukset
- 1710
Tervemenoa Yyteriin. Kalajoella ei ole virallisia tai edes epävirallisia nudistirantoja ja tuskin sellaisia tulee jatkossakaan. Nakuilu (sukupuolielimet paljaina) julkisella paikalla on epäsiveellisenä käytöksenä Suomen rikoslaissa rangaistavaa ja mm. poliisi on julkisuudessa kertonut lisäävänsä asian tiimoilta valvontaansa. Yksityisalueilla muulta yleisöltä suljetuilla alueilla nakuilu on sallittua. Tarkoittaa, että esim. omalla pihalla saa olla ilkosillaan, kunhan ei ole suoraa näkymää naapureihin tai pihalta tielle. Yläosattomuus ei sinänsä ole nakuilua ja sellaista kait suvaitaan myös Hiekkasärkillä. Jotkut ravintolat saattavat vaatia paidan päällelaittoa myös miehille, ennen sisäänpääsyä.
- satamaranta
Sautinkari sopiva.... ei särkille
- mökämahtuumuutei
Ei kalajoelle särkille mahdu kuin juopot bimmeristit ja muut humalassaörveltäjät kuseksimaan kyykkypissaa ja toiset pierren muna kourassa muita matkailioitakohden. Minä luulen että tuo jota nudistit näyttää kovasti haittaavan on enemmänkinkiinnostunut mutta nuttura liikatiukalla, taitaa salaa tirkistellä? minulle on ihan se ja sama onko rannalla vaatteet vai ei jopo ei vielä siitä keuli.
- kepo.moulii
Pitkällisen harkinnan jälkeen ilmaistu mielipide....
- kulkusetpiilossa
Kolme maata viiistävää madallettua BMW merkkistä kansanautoa linja-autopysäkillä välillä Kalajoki-Hiekkasärkit.12 itsensä Euroopan omistajaksi tuntevaa miespuolista Festivaali juhlijaa kahden tuuman lihapötkyt kourassa.(ps: jopa heiluttelivat suorituksen päätteeksi)Kyllä elämä on ihanaa piirun verran paremmassa"kaupungissa".Kaupunki johon kaikki juopot nuoret kokoontuu kesäisin on Kalajoki.Mukamasten Festareille.
Kyllä sinne nudistitkin mahtuu uimarannalle siinä kuin juoppo nuorisokin.
Tuskin ne nudistit esittelee avujaan parkkipaikoilla kuten jotkut festarivieraat - tertturiini
Kysy sivistystoimenjohtajalta ja kaupunginjohtajalta. Ne kun harrastaa nudismia, ehkä osaavat neuvoa missäpäin Kalajokea käyvät. Muutama valtuutettukin on mukana. Kalajoella siis, ilmeisesti joku salainen paikka?
- Nudismista
Pitäisi oikein laittaa kysely kuntalaisille,ihan virallinen,että olisiko nudistirannalle kannattajia? Itse ainakin olen puoltamisen puolesta,eli kyllä kyseinen ranta saatava. Se toisi paljon tulojakin yrittäjille ja veroja siten kaupungille. Mut taitaa päättäjät olla tosiaan tiukkapipoisia rantojen pilaajia,joita ei kohta olekkaan,kun rakennetaan rannat täyteen!
- hienoidea
OSTOSRAITINTONTILLE tervetuloa mikä matkailun vetonaula!!!
- mollit
aloitus on trolli
- puolestapuhuja
Itse olen harrastanut nudismia jo vuosia täällä kalajoella! Ja rantakin löytyy missä käy muitakin. Etenkin mökkiläisiä,joilla pihat niin lähekkäin naapureiden kans,ettei omalla pihalla voi nudistina oleilla. Eikä kukaan ole häiriöksi ollut. Tirkistelijät ovat asia erikseen. Ne kun ovat niitä peräkamarissa viihtyviä! Jos ranta saisi ihan virallisen puollon,niin taatusti olisi rannelle kysyntää! Kalajoki tosin samojen päättäjien käsis liian kauan ollut jo,että ollaan ainakin 50v jäljessä länsimaista kulttuuria! Samaa mieltä olevien mielipiteitä kuuluviin! Ei nämä samat eristysksiin haluavat!
- Ryysyt.rantaan
Pitäisi saada joku asiansa osaava valtuutettu hanketta ajamaan. Onko vapaaehtoisia?
- MeneJonnekinMuualle
"Yyterissä on ollut helppoa kun jokainen on voinut olla niin kuin haluaa, lapsetkin "
Justiinsa, siinäpä paikallisille pedofiileille on varmaankin riittänyt kateltavaa ja koeteltavaa. - kuppa
Särkille ei tarvitse tulla Menkää Tyngän montulle munat paljaana hyppimään ja pankaa puomit tielle
- eihomppeli
Kyllähän se niin on että kun saadaan nudisti ranta niin sen jälkeen on ehdottomasti saatava HOMOBAARI sillä Kalajoki nousuun..
- puolestapuhuja
Kuinka sotkette noita typeriä juttuja nudisteihin? Pikku pervot sotkee asiallisen nudismin noihin vilauttelijoihin ym. Pöhlöihin! Nudistit ovat kivaa,vapautunutta ja toisia samankaltaisina arvostavaa porukkaa! Sellaiset tääl sekoilee,jotka itse eivät rohkene ja siksi kateuttaan sotkevat asian joka on täysin viatonta,eikä häiriköi toisia!
- parituumaisetko
Oon samaa mielipuolta puolestaan puhujan kanssa. Vain pienimilkkuiset mihet vastustavat nudismia. Sellaisiahan kavereita kalajoella piisaa, oon nähnyt kylpylän saunassa. Kun olen oikein tarkkaan katsonut...mulkkuiset, miehet, piti olla.
- hompp
Teille homoillekkin pitäs saada oma kylpylä
- okkooo
Olen samaa mieltä rajataan semmonen 100 100 neliön alue heille ja he keräävät kakat ja pissat pois Siellähän on varmaan paljon lapsia javanhuksia joilla ei ole pidästyskykykyä
- puolestapuhuja
Katseleeko jotkut toisen miehen vehkeen mittoja? Ei nudistit arvostele ketään mittojen takia! Kunhan käytös on kunnossa ja rento luonne! Eipä kukaan nainen vertaile tääl vimpaimiaan,koska ovat penikkataudin jo unohtaneet! Vai munan koko ratkaisee,ja ihan kylpylänsaunaan katselee toisten pelejä? Ei taida olla sanakirjaa,mistä voisi lukea mitä nudismi tarkoittaa edes! Aika tonttuja asiasta tääl kirjoittelee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1552513Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1462352Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot981030- 64881
- 63789
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka273701Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18697Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85690Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait202658Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22648