Aiempien opintojen kriteeri ei täyty??

Jefbgukvgjn

Täh.
Hain toisena hakukohteena HTM- kandiin ja maisteriin. Olen suorittanut oikeustradenomitutkinnon joka kyllä oikeuttaa hakemaan tuohon. Tuossa onkin vaihdellut tuo "syy". Viime viikolla luki että sinulla on jo tutkinto-oikeus hakemaasi hakukohteeseen tai Yli-opistoon. Olen ilmoittautunut yleiset oikeusjärjestys -opintoihin. Onko tosiaan että silloin ei pääse opiskelemaan jos opiskelee jotain tiettyä kurssia siellä?

2

412

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmemeininkiä

Älä välitä, mulla luki viime vuonna opintopolussa, että en saanut paikkaa, koska äidinkielen arvosanani ei riitä todistusvalintaan vaikka hain vain pääsykokeen perusteella eikä niillä edes ollut mitään tietoja mun äidinkielen arvosanasta joka sattumoisin on erittäin hyvä joten sekin nauratti :) Jos ei paikka lohkea niin sit pyydät oikasun kautta, jolloin vähintään pitää tarkastaa, missä on vika ja voitkin saada paikan.

• hmm1201

HTM-tutkintoa pääsee opiskelemaan, kun on tehnyt tietyt kurssit, eli ehkä sinun oikeustradenomin tutkinto ei kuitenkaan riitä. Pitää olla tehnyt yleiset oikeustieteen opinnot 60op tai yksi kokonaisuus jostain mahdollisesta pääainevalinnasta, esim. siviilioikeus 25op ja loput 35 op yleisiä oikeustieteen opintoja. Kannattaa kysyä tiedekunnasta. Itse sain opiskelupaikan nyt HTM-tutkintoon edellisten opintojen perusteella, eli avoimessa tehty jo yli 70op.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      213
      1752
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      141
      1465
    3. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      76
      1313
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      54
      1183
    5. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      74
      1085
    6. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      8
      1072
    7. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      109
      1009
    8. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      55
      980
    9. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      880
    10. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      82
      850
    Aihe