Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Aiempien opintojen kriteeri ei täyty??

Jefbgukvgjn

Täh.
Hain toisena hakukohteena HTM- kandiin ja maisteriin. Olen suorittanut oikeustradenomitutkinnon joka kyllä oikeuttaa hakemaan tuohon. Tuossa onkin vaihdellut tuo "syy". Viime viikolla luki että sinulla on jo tutkinto-oikeus hakemaasi hakukohteeseen tai Yli-opistoon. Olen ilmoittautunut yleiset oikeusjärjestys -opintoihin. Onko tosiaan että silloin ei pääse opiskelemaan jos opiskelee jotain tiettyä kurssia siellä?

2

369

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmemeininkiä

      Älä välitä, mulla luki viime vuonna opintopolussa, että en saanut paikkaa, koska äidinkielen arvosanani ei riitä todistusvalintaan vaikka hain vain pääsykokeen perusteella eikä niillä edes ollut mitään tietoja mun äidinkielen arvosanasta joka sattumoisin on erittäin hyvä joten sekin nauratti :) Jos ei paikka lohkea niin sit pyydät oikasun kautta, jolloin vähintään pitää tarkastaa, missä on vika ja voitkin saada paikan.

    • hmm1201

      HTM-tutkintoa pääsee opiskelemaan, kun on tehnyt tietyt kurssit, eli ehkä sinun oikeustradenomin tutkinto ei kuitenkaan riitä. Pitää olla tehnyt yleiset oikeustieteen opinnot 60op tai yksi kokonaisuus jostain mahdollisesta pääainevalinnasta, esim. siviilioikeus 25op ja loput 35 op yleisiä oikeustieteen opintoja. Kannattaa kysyä tiedekunnasta. Itse sain opiskelupaikan nyt HTM-tutkintoon edellisten opintojen perusteella, eli avoimessa tehty jo yli 70op.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2317
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2103
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1718
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1530
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1447
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1419
    8. 52
      1288
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      66
      1234
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe