VARASIJALLA OLEVAT TÄNNE!

Varasija

Oletko varasijalla? Mikä korkeakoulu ja mihin koulutukseen pyrit? Kommenttia omista fiiliksistä onko mahdollisuutta vielä päästä?

Ja ne ketkä ovat esim. viime vuonna jääneet varasijalle ja tulleet kuitenkin valituiksi, toivoisin myös teidän kommentteja! :)

313

50288

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • opiskelemaanko

      Turun amk bioanalyytikko 12.varasijaa röntgenhoitaja 25.varasija... tampereelle olis paikka mut mieluummin lähtisin turkuun! :)

    • Yhvv

      Kertokaas kun sain paikan jonka laitoin vitos vaihtoehdoksi vähän huvin vuoksi vain johon en siis ole menossa niin jos nyt laitan että "en ota opiskelupaikkaa vastaan" niin jatkuuko jonotus noihin ylimpiin vaihtoehtoihin vai mitä tässä pitäs tehdä?

    • Möhköli

      Joo jatkuu se, itse tein saman

      • Yhyvv

        Noniin hyvä juttu, kiitoksia.


    • fdgf

      Tampereelle kätilöksi 9. varasija. Taitaa olla toiveajattelua... Sairaanhoitajaksi pääsin.

    • rtg2016

      1. varasijalla röntgenhoitajaksi, pääsin Turun bioanalytiikkaan enkä ota sitä vastaan niin sieltä yksi paikka ainakin vapautuu :)

      • opiskelemaanko

        Jee vielä muutama ni mäki voin päästä turkuun bioanalyytikoks😂😂


    • jeeeeeeee

      Olin Jyväskylän yliopistoon ensimmäisellä varasijalla ja pääsin muutaman päivän odottelun jälkeen sisään, vaikka edellisvuosien taulukoista näkyi ettei sisälle tälle alalle oo yleensä päässyt varasijoilta ketään. Kiitos random henkilö joka lykkäsit opintojen aloittamista tai et ottanut paikkaa vastaan!

      • Memmiwho

        Mistä pystyy katsomaan tuollaisia tilastoja, että onko varasijoilta päässyt?


    • shvr13

      milloinhan alkaa opintopolussa näkymään, että liikuuko jono ollenkaan

      • einäineitodellakaan

        Mietin ihan samaa. 9. varasija.


      • aqwer

        Lähipäivinä näkyy. Mutta varasijoiltahan voi päästä 15.8. saakka.


    • BioBio

      Turun amk bioanalyytikko 15. varasija. En hakenut muualle.

    • Vieläkötoivoa

      Ensihoito Oamk 5. varasija. Taitaa olla toivoton juttu... Miten tämä muuten menee eli jos ottaa paikan vastaan, mutta käy esim. armeijan ensin. Vapautuuko tämän vuoden aloituspaikka toiselle? Tietäisikö joku?

      • varasija9

        Luin jostain että riippuu koulusta, täytetäänkö paikka varalla olijalla.


      • leijon

        Paikka ei vapaudu toiselle, jos otat sen vastaan ja ilmoittaudut poissaolevaksi armeijan takia.


      • Vieläkötoivoa

        Eli vuosikurssit saattaisivat pyöriä vajaalla määrällä siinä tapauksessa. Oulun opintotoimistosta pääsin käsitykseen että siellä paikat täytetään. Inhottava odotella taas...


      • Vieläkötoivoa

        Soitin vielä Oamk opintotoimistoon. Sieltä kerrottiin, että heillä varasijoilta kutsutaan hylättyjen, paikkansa hylänneiden sekä poissaolevaksi ilmoittautuneiden tilalle opiskelija.


    • Annikki8

      Ilmeisesti vasta maanantaina päivittyy Opintopolku seuraavan kerran kun tänään on laitettu kirjeet postiin, ettei tieto ole sitten heti jo "vanhaa" kun kirje saapuu.

      Itse hain vain yhteen kohteeseen Tampereen yliopistoon ja olen varasijalla 2. Kärvistely siis vielä jatkuu mahtaako tuolta sijalta saada vielä paikan :S Toisaalta tänään on vasta tulokset ilmoitettu, että läheskään kaikki eivät ole vielä paikkaansa edes hyväksyneet/peruneet.

      • Tiedäsitten

        Opintopolku päivittyy automaattisesti kuulemman joka aamu.


      • holjhhhhg

        Opintopolku päivittyy joka päivä. Ainakin viime vuonna päivittyi. Ja kaikki koulut eivät ole vielä lähettäneet kirjeitä, 5.7. aikoo oamk lähettää


      • Maisalo

        Mitä alaa hait lukemaan? Mäkin oon varasijalla 2 treen yliopistoon.... Tuskaa tää on


      • Tulos
        holjhhhhg kirjoitti:

        Opintopolku päivittyy joka päivä. Ainakin viime vuonna päivittyi. Ja kaikki koulut eivät ole vielä lähettäneet kirjeitä, 5.7. aikoo oamk lähettää

        ei taida viikonloppuna päivittyä opintopolku?


      • holjhhhhg
        Tulos kirjoitti:

        ei taida viikonloppuna päivittyä opintopolku?

        Se toimii jollain automatiikalla, ei manuaalisesti. Viime vuonna päivittyi päivittäin, myös viikonloppuisin.


    • Olkoonp

      UUSI
      Onko mahdollista päästä sisään 8. varasija Lohja sairaanhoitaja? Olen jo AMK:ssa voinko ottaa toisen opiskelupaikan vastaan, jos viime tutkinto otettu vuonna 2013? Pliis vastatkaa...

      • Duhh

        Totta kai voit. Yhtenö vuonna voi ottaa vain yhden paikan vastaan, mutta tietenkin voit olla mones koulus samaan aikaan kirjoilla.


    • Nöde13

      Mitenkä porukka on varasijalla Jamkin tieto ja viestintätekniikalle? Miten on aikasempina vuosina mennyt varasijat? Itse olen sijalla 23.. :D

    • jmsa95

      Hskijapalvelusta sanottiin viime vuonna, että opintopolku päivitetään juurikin vasta maanantaina, ettei tieto kirjeissä olisi "vanhaa". Joten voi olla että nyt viikonlopun aikana ei päivitetä. Näin ainakin sanoivat viimevuonna! Olen mukana jännittämässä! Terveisin 6 varasija jkl yleinen kasvatustiede...

    • Annikki8

      Maisalo: Hallintotieteitä. Hitsi kun löytäisi jostain jonkun taulukon missä näkisi kuinka monta on otettu viime vuonna varasijalta sisälle (vaiko yhtään). Ajattelin kirjautua Opintopolkuun seuraavan kerran vasta maanantaina, silloin lienee viimeistään päivittynyt tilanne. Yliopistoon en viitsi vielä laittaa asiasta s-postia, se on varmasti nyt todella ruuhkautunut niin odottelen tuonne ensiviikkoon.

      • Vieläkötoivoa

      • haaveilija1

    • Ikwkskll

      Varasija 10 ja kyllä ketutttaa... Tosin amis papereilla haettu et ylioppilaana oltas varmaan heittämällä sisällä huonoillakin papereilla.

      • Hhhupsu

        Asia ei ole näin.

        T. Ylioppilas paremmilla papereill


    • Qwertyc

      Lyön vetoa, että en varmana pääse, 3. varasijalla ollaan, mutta paikkoja onkin vaan 10 ja hakijoita otetaan sisään vain neljän vuoden välein :))) metropolian konservointi, kyllä vituttaa

    • opintotoimisto

      Jos saatte jonkun sosterv. alan amk - paikan, se kannattaa ottaa vastaan! Kun on opiskeluoikeus amkissa, saa suorittaa minkä tahansa tutkinto-ohjelman opintoja. Riittävästi kun on sitten opintopisteitä kasassa, saa anoa siirtovalinnassa vaihtoa mieluisaan ohjelmaan.

    • Jortze11

      Itse olen tamkkiin liiketalouteen varasijalla 8. Onko toivoa päästä?

    • minde2

      Olen varasijalla 3...hiukan harmittaa, kuntoutuksen YAMK siis mihin hain.En saanut tilastoja auki, eli en nähnyt että miten on viime vuonna päässyt.En myöskään bäe opintopolusta pääsykoepisteitäni...

    • Jjjgrfoo

      Oamk tradenomi päivätoteutukseen varasijalla 22 tällä hetkellä opintopolun mukaan. Onko mitenkään mahdollista päästä??? :(Monimuoto-opetukseen opiskelijaksi hyväksytty mutta päiväopetuksen haluaisin.

      • maddeoo

        Sinuna ottaisin paikan vastaan monimuotoon. Koulutus on kuitenkin melkein ihan sama.


    • Tilastojatutkinut222

      Ymmärtäkää (kaikella kunnioituksella) että monelle hakijalle Tradenomi AMK koulutus ei ole se kaikkein halutuin. Siksi varsinkin syrjäpaikkakunnilla varasijajonosta on hyvät mahdollisuudet päästä koulutukseen. Ja vielä todella alhaisilla pisteillä...

      • Iuhj

        Jep, se että tradenomiksi opiskelemaan pääsee heittämällä pitää täysin paikkansa kun jätetään Helsinki,Turku ja Tampere pois laskuista


    • Tttuuliaa

      Olen 3. varasijalla Helsingin yliopistoon opiskelemaan lastentarhanopettajaksi ja erityispedagogiikkaan 8. sijalla, onko mahdollista päästä sisään?

    • QQwerttttyy

      Veikkaan: LTO - Pääset. Erkka - Et.

    • Iiko

      Jono ei ole vissin elänyt kenelläkään?

      • Gdhdhdh

        Maanantaina päivittyy, kai...


      • Memmiwho

        Ei mitään muutosta ole vielä tapahtunut.. Varasijalla 3.


    • haaveillasaa

      Varasijalla 9. Diak Sh- opinnot monimuoto.
      Jännät ajat edessä. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta 😊.

    • KohanIhmettelen

      Olen varasijalla 47. Metropoliaan Röngenhoitajaksi. Tänään tuli pisteet, joiden mukaan en ole saanut yhtä ainukasta pistettä ryhmähaastattelusta. Laitoin kyselyn, onko mahdollista saada nollat. Sinänsä ihmeellistä, koska työkseni olen viitisen vuotta ollut työskennellyt asiakaspalvelussa.

      • Yhyhyuuu

        Tuliko siis sähköposti? Mä en oo saanut erittelyä, tuliko ihan metropolialta?


      • KohanIhmettelen2

        Opintopolusta löytyy ja tuli vielä sähköpostiin. Ilmeisesti olen niin epäsopiva röngenhoitajaksi, ettei yhtään pistettä herunut ryhmähaastattelusta. Sosionomiksi kelpasin Laureaan :)


      • Yhyhyy

        Ei siinä tainnut erittelyä olla? Multa ei ainakaan löytynyt kuin yhteispisteet?


      • KohanIhmettelen3

        Minulla eriteltynä koepisteet (ymmärtäisin, että kirjallinen) ja yhteispisteet. Molemmissa alimmat pistemäärät, jotka ovat eri.


      • Hyhujjee

        Aa, ei se niin ole. Ylemmissä pisteissä otetaan mukaan yo-todistuksen pisteet ja alemmassa vain pääsykokeen. Jos et ole suorittanut yo-ta, niin siitä se pisteettömyys.


      • Utelias-dfsdfsdf
        Hyhujjee kirjoitti:

        Aa, ei se niin ole. Ylemmissä pisteissä otetaan mukaan yo-todistuksen pisteet ja alemmassa vain pääsykokeen. Jos et ole suorittanut yo-ta, niin siitä se pisteettömyys.

        Mutta onko noilla ylioppilastodistuksen lähtöpisteillä mitään merkitystä, jos ne ovat tyyliin mmmcc? yms. Eli voiko päästä sisään yliopistoon jos vaan lukee hyvin ja pärjää kokeessa?? Ihan vaan aattelen, kun haen uudestaan kuitenkin intin jälkeen. En kyllä jaksa alkaa suorittamaan mitään yo-tutkintoja uudelleen että pääsisin niillä arvosanapisteillä sisään. Siis voiko ihan kokeeseen lukemalla päästä sisälle? Sori jos menee aiheen ulkopuolelle, mutta niin olin ymmärtänyt.


      • Eebbaa
        Utelias-dfsdfsdf kirjoitti:

        Mutta onko noilla ylioppilastodistuksen lähtöpisteillä mitään merkitystä, jos ne ovat tyyliin mmmcc? yms. Eli voiko päästä sisään yliopistoon jos vaan lukee hyvin ja pärjää kokeessa?? Ihan vaan aattelen, kun haen uudestaan kuitenkin intin jälkeen. En kyllä jaksa alkaa suorittamaan mitään yo-tutkintoja uudelleen että pääsisin niillä arvosanapisteillä sisään. Siis voiko ihan kokeeseen lukemalla päästä sisälle? Sori jos menee aiheen ulkopuolelle, mutta niin olin ymmärtänyt.

        Voi todellakin päästä yliopistoon pelkillä pääsykokeilla. T. Arvosanoilla 5 x A sisään päässyt.


    • jmsa95

      Opetushallitus sanoi että varasijat päivittyvät joka päivä maanantaista LÄHTIEN. :) Rentoudutaan nyt siis viikonloppu ja maanantaina jännätään :)

    • Vah

      mä olen valintajonossa 1. ku mä oon pelkkä amis eli valintakokeen perusteella varasijoilla. Netissä luki et jono 2 täytetään ensin ja sitten jono 1 varasijoilta. Eli siis jos tuossa 2 jonossa oli 80, minun varasija jonosta 1 oli 12. Eli olenko käytönnössä varasijoilla 80 12 eli 93..?

      • mitämitähäh

        Se jono lyhenee, mistä joku paikan saanut peruu...


    • Annikki8

      Odotellaan rauhassa maanantaihin! Laittakaa tänne viestiä miten teillä jonot/sijat etenee! :)

      Jortze11: Kaverini on päässyt TAMK liiketalouteen varasijalta 20. Oli muutama viikkoa ennen koulun alkua tullut puhelua, että täällä olisi opiskelupaikka tarjolla. Siitä on tosin jo vuosia aikaa (on nyt jo valmistunutkin sieltä), mutta ilmeisesti liiketaloudesta peruu aika moni eli toivoa vielä on!

    • Yhyhyyuu

      Olen varasijalla 19.sh metropolia ja 16 sh diak, mitään mahiksia?

    • kkkkkkka

      varasija 2. Aallon kauppikseen ja varasija 1. turun kauppikseen .. :(

    • pääsispä

      5. varasija laurea otaniemi terveydenhoitaja, huhhuh toivottavasti riittää

      • Lostin

        Onko sulle tullut sitä kirjettä miten sait pisteet? Itse olen varasijalla 30 ja mielenkiinnolla odotan missä mokasin..


      • pääsispä
        Lostin kirjoitti:

        Onko sulle tullut sitä kirjettä miten sait pisteet? Itse olen varasijalla 30 ja mielenkiinnolla odotan missä mokasin..

        ei oo tullu


    • Opiskelijako

      Jäin itse varasijalle 11 ensimmäiseen vaihtoehtoon, jäin pisteen päähän alimmasta hyväksytystä. Toiseen vaihtoehtoon pääsin alimmalla hyväksytyllä, rimaa hipoen siis. Pääsykokeet olivat pelkkää kirjallista, joten pisteet varmaan paljon kiinni siitä kuka ne lukee...en tiedä.

    • itkenkövainauranko

      Kaikkein koomisinta vai pitäisikö sanoa karmeinta tässä on se, että reilu 10 vuotta lähihoitajana toimineena ja vakipaikan omaavana, en kelpaa sairaanhoitajaopintoihin kuin varasijan kautta, jos sittenkään.

      • Djdjdjdjdjahha

        Nyky-AMK pisteytys on selkeästi ylioppilaita suosiva.
        3 x M oikeista aineista, niin antaa sellaiset lähtöpisteet, että sillä ollaan jo puoliksi sisällä.
        (M vastaa noin arvosanaa 8, asteikolla 4-10.)


      • Opiskelijako

        Sama juttu. Kahdesti yrittänyt, toisella kertaa sentään varasija nousi tuohon 11 edellisen haun varasijasta 23. En tiedä mitä tuonne pitäisi kirjoitella että pisteet nousisi, kun realistinen käsitys opinnoista ja työstä ei tuo tarpeeksi pisteitä.
        No, sosionomiksi mennään opiskelemaan. En vain ole edelleenkään varma, onko se mulle yhtä paljon SE juttu kuin sh...


      • Alanvaihto_kai_edessä

        Ite oon kyllä lukion käyny, mutta paskoilla arvosanoilla. Pääsin silti muutama vuosi takaperin opiskelemaan sairaanhoitajaksi - tosin varasijalta, mutta kuitenkin. Opiskelin vuoden ja todistus täynnä 4 ja 5 (vitonen on paras, kuten varmaan tiedättekin). Todellakin oma ala on aivan täysin, enkä voisi kuvitella tekeväni muuta. Silti en enää kelpaa opiskelemaan tutkintoa loppuun, kahdesti jo yrittänyt päästä. Ja jouduin siis keskeyttämään aiemmat sh-opinnot lapsen syntymän ja kotipaikkakunnalle takaisinmuuton takia.


    • Nepsukka5

      Olen Helsinkiin ympäristötieteisiin 1. varasijalla. Onko yleensä kuinka helppo päästä varasijalta sisään?

    • harmistusta

      Sosiaalityö Tampere 5. varasija... puoli pistettä alarajasta (valintakoekiintiö). Plaah, ei taida olla mahkuja.

    • Bqw

      Hei,

      Voisiko joku ystävällinen selventää.

      Millä tavalla ihmiset rankataan varasijoille? Jos alin hyväksytty pistemäärä kouluun on ollut 57 ja itse saanut 53, niin silti varasijalla 34. Ymmärtääkseni puolikkaita pisteitä ei pääsykokeissa ole jaeltu (hain sosionomiksi Laureaan).
      Eikö kaikki kuitenkin sote-alalle valita pelkästään pääsykokeen perusteella?
      Jos joku on tietoinen Laurean pisteytyksestä, eli oliko 70 pistettä pääsykokeesta maksimi ja kuinkahan paljon 4 min paperihässäkkä toi pisteitä, olisin tiedoista kiitollinen.

      • huhheijakkaa

        Itsekin miettinyt samaa asiaa. Itsellä tosin 5 pistettä eroa, varasija 13. Oisko mahdollista, että tulokset ovat tulleet ennenkuin kukaan on kerennyt hyväksyä tai hylätä mitään mahdollista koupupaikkaa johon voisi päästä? En tiedä, mutta hurjalta tuntuu kun jotkut ovat aivan jäätävä korkeilla varasijoilla, 200 tms.


      • miumaumöömöö

        Minäkin olin laurean sosiomomin pääsykokeissa, minulla 56 pistettä eli vain yksi puuttui. Olen varasijalla 6. Uskon että yksinkertaisesti kilpailu on liian kovaa.


    • autsauts

      En tiedä miten, mut itse sain 53 pistettä pääsykokeesta ja alin hyväksytty oli 55. Varasija 9. tulla tupsahti.

    • kyhfjjhj

      Itselläni koepisteitä kätilöksi metropoliaan 54,75 ja raja 52. Silti 3. varasija. Ja en ole ensikertalainen. Eli täällä ei paljon kiintiöitä kiitellä.

    • eivitt

      Ei jeesus että harmittaa, neljän vuoden välein sisään 10 henkeä, ja tänä vuonna alin hyväksytty pistemäärä 84. Itsehän sain 83,5 :))))))))))))

    • Minde2

      Minulla jäi pisteet 0,2 alimmasta hyväksytystä ja varasijalla 3.Eli kyllä sielä annetaan pilkun tarkasri pisteitä...Vielä ei Ole päivittynyt...

    • Eiketutayhtään

      Varasijalla 11. röntgenhoitajakoulutukseen TAMKiin. Ei niin minkäänlaisia mahdollisuuksia tuon lakimuutoksen jälkeen päästä näiltä varasijoilta mihinkään.

      3 pistettä jäi vajaaksi alimmalta hyväksytyltä.

    • miumaumöömöö

      Laitoin opetushallitukselle viestin että millon ne päivitetään...

    • Kuullakh

      Hyvä kiitos !

      • Dtjöööm

        Onko päivitetty jo?


      • Toivoelää123

        Ei ainakaan vielä ollut omiin varasijoihini muutoksia.


      • 12jjj

        Joo ei näy päivityksiä tulleen. Oishanse mukavaa vähä suuntaa antavasti edes tietää heti alussa mihin suuntaan alkaa päivittyä tulokset. Vai päivittyykö mihinkään, kun on tämä uusi hakusysteemi


    • miumaumöömöö

      Nyt tuli viesti oph:lta että tänään vasta iltapäivällä päivittyy, muina päivinä aamulla.

    • Ansi

      Hamk, Rakennettu ympäristö, 5. varasija..mitenköhän käy?

      • höhhöhhöh

        Mitä tarkoitatte uudella hakusysteemillä? Mitä siinä on muutettu ja milloin?


      • Diips
        höhhöhhöh kirjoitti:

        Mitä tarkoitatte uudella hakusysteemillä? Mitä siinä on muutettu ja milloin?

        Että otetaanko sisään koepisteillä vai yhteispisteillä ja miten ensikertalaisuus vaikuttaa


    • Ikljj

      Kertokaas joku kun ennen amitsulaisetkin sai lähtöpisteet niin miten ne määräytyivät? Ja oliko amitsulaisilla etu?

    • odotteleva123

      Onko jollain päivittynyt jo ?

    • Pakkopäästä

      Mulla on ainakin täysin samat sijoitukset vieläkin kuin on koko viikonlopu ollut. Luulempa siis, ettei ole vielä päivuttynyt :)

    • Toivehoitoalasta

      Mullakaan ei oo mitään muutosta..

    • Ilonjaonnenpäivä

      Nyt päivitty! 3 sijalta opiskelemaan jesjes!

      • jmsa95

        Onnea! :) mihin hait?


    • odottajaYlemmallesijalle

      ei mitään muutosta vielä ainakaan mulla.

    • Pakkopäästä

      Mulla samat sijat vieläkin. Voiko oikeasti olla mahdollista ettei vielä mene sijaakaan eteen päin? :o

      1. Varasija 4
      2. Varasija 75
      3. Vasasija 63

      Luulisi, että noissa missä on noin kaukana varasijalla niin liikkuisi edes pari pykälää, vaikka mitään mahkuja ei sisään kyllä ole kuitenkaa :D

    • odottajaYlemmallesijalle

      Itse olen saanut jo paikan 5 valintaani mutta en uskalla hyväksyä kun en halua 4 paikkaan ollenkaan. Jos laitan että, hyväksyn ja odotan ylempänä olevia paikkoja niin onko enään mahdollista päästä 5 paikkaan jos paikka 4 onkin hyväksytty?

      • odottajaYlemmallesijalle

        tarkoittaen että haluaisin 1 valintaani mutta jos en pääse niin sitten vain 5 paikkaan.


      • valitettavasti

        Jos sut hyväksytään varasijalle neljä niin alemmat peruuntuvat eli ei ole mahdollista enää mennä vitoseen, sit pitäs vaan toivoo et hyväksyttäs siihen ykköseen, muuten nelonen ois se paikkas.


    • töpeksijä

      Moniko ottaa vastaan sh:n paikan hamkista?

    • Kessuapalaaketjulla

      Tyhmä kysymys ehkä, mutta voiko päivittyä hakukohteesta riippuen eri aikaan? En siis ole ennen hakenut korkeaan ja nyt alkaa olla aika epätoivonen olo. Varasijalla 13 metsäinssiin ja mitään liikettä oo tapahtunut.

    • Läppiamkkiin

      Öapin amk sosiaalialakoulutukset nii 8. Ja 74. Varasijat ei edelleenkää muuttuneet. Hmm.

    • Lapin.Y

      Ei täälläkään muutoksia. Toivottavasti siitä syystä, että niitä ei vielä ollenkaan oo päivitetty.
      T. Kärsimätön 2. varasijalla oleva

    • hmmmppp

      Nyt vähän tuntuu, että ei ole ollenkaan päivitetty niitä. Luulis niitten edes 1 pykälän johonkin suuntaan kuitenkin liikahtavan :D

      • odottajanylempaapaikkaa

        Niin tuntuu ettei minkäänlaista muutosta tapahdu. Olisiko jollain koululla ongelma tehdä päivitetyt opiskelijavalinnat?


    • mikäkestää

      Koittaisivat nyt päivittää ne tiedot!! Itse olen toisella varasijalla maatalous-metsätieteelliseen ja pää meinaa räjähtää tässä odotellessa...

    • Pelottaaaa

      Mulla on sama. En oo nukkunut öitä kunnolla ku jännittää niin paljon, että pääseekö. Näkee vaan unia, että pääsee sisään ja sitte herää ja tajuaa, että eipä sinne sisälle mentykään. :S

      Varasijalla 4. olen.

    • Plööööh

      Minäkin 4. varasijalla sosionomiksi, eikä oo mihinkään muuttunut:/

      • miumaumöömöö

        Mikä koulu?


      • Plööööh

        Oamk


    • Wiltsukkah

      Mie olen varasijalla 3. Jännittää kovin, en malttaisi pysyä pöksyissäni.

      • Reply

        Mikä ala ja koulu?


    • miumaumöömöö

      Voitteko sosionomiksi aikovat kerrtoa mihin kouluun olette varasijalla!

      • Läpinamkkiin

        Lapin amk 74.varasija


      • Monimuoto-opiskelija

        Oulun amk 2.varasija


    • grrrrrrrr

      on se kumma perkele ku ei mitään oo vieläkään tapahtunu..

      • MITÄHH

        Joo sama täällä, oon 1. varasijalla ja odottelen täällä tulisilla hiilillä!! Ja ei mitään tapahdu =O


    • Ikpå

      Opintopolun sivuilla on nyt tänään ollut ilmoitus että opiskelupaikkojen vastaanottaminen taas onnistuu tauon jälkeen.. Eli taas on ollut ohjelmat sielä kaatuneena. Onhan toi yks iso vitsi.

    • toivoelää123

      Onko kellään siis päivittynyt varasija yhtään eteenpäin?
      Kylläpäs turhauttaa!

      • uskomenee

        ei... onkohan ne oikeesti päivittämässä niitä tänään ollenkaan..


    • miumaumöömöö

      Ihan sairasta yää odottaminen. Ei varmaan päivity ollenkaan tänään. Ei varmaan kukaan oo siellä ees töissä enää.

    • Huhhuhhuuuu

      Onkohan tämäkään ihmisten jännitksessä pitäminen kuukausikaupalla yhen opiskelupaikan takia ihan fiksua. Monet varmaan aikA väsyneitä ennenku koulu kerkee ees alkaa...jos alkaa. Osan pitää jatkaa elämää sit "normaalisti" kun ensin kuukaustolkulla oottanu. Siihen päälle lukemiset soteli esivalintakokeeseen

      • 93pjasisään

        Sotelikoe oli helppo.
        Ja kärsivällisyys on kultaa. Sotealalla tarvitsee kestävyyttä ja kärsivällisyyttä.


    • Minde2

      Edelleen varasija 3...eli ei muutosta...

    • Varasijalla2

      Kannattaa laittaa sinne oman koulun hakijapalveluihin s-postia mihin on varasijalla ja kysyä millaiset mahdollisuudet on päästä varasijalta ja onko esim. viime vuonna kuinka monta otettu varasijalta sisälle. Laitoin Tampereen yliopistoon s-postia tänään aamulla ja sainkin jo parin tunnin päästä vastauksen sekä myös inhottavan totuuden: viime vuonna yksikään opiskelija ei ole päässyt varasijalta sisälle kyseiseen koulutukseen. Turhaan tässä siis enää Opintopolkua kyttään :(

      Ootteko muuten huomannut, että varasija-jonoja samaan koulutukseen on 2? Itse huomasin sen vasta tänään kun avasin tuloskirjeen Opintopolussa. Toisessa varasijalla 143 ja toisessa 2.

      • juuuuhh

        Mulla ei ainakaan ole kuin yksi jono vaan tai toista ei ainakaan tuloskirjeessä näy, vaan tilalla on viiva. Eli uskon että on yksi jono vaan.


      • Läppiinamkkiin

        Kyllä mulla ihan samat varasijat on koulutuksiin ite tuloskirjeessä ja netissä opintopolussa.


      • minullakinkaksijonoa

        Ylioppilailla pitäisi olla kaksi jonoa. Yksi missä on valintakoe ja arvosanat ja toinen missä pelkkä valintakoe valintaperusteena. Tämä tosin amk:ssa, en tiedä miten yliopistoissa..


    • Hähhhhh

      Onko kenelläkään mennyt sijat eteenpäin? Tuntuu kyllä hullulta jos ei yhtäkään sijaa pääse missään hakukohteessa. Liekkö siis päivittynyt tänään?

      • miumaumöömöö

        Ei ole. Ehkä niillä on vähän erilainen käsitys iltapäivästä.


    • Varasijalla2

      Ai, mulla on/näkyy samaan koulutukseen 2 eri jonoa. Opintopolussa näkyy tuo varasija 2. ja sitten kun avaan tuloskirjeen siinä näkyy, että valintajonossa 1 sija 143 ja valintajonossa 2 sija 2.

      • Varasija6

        Minulla sama juttu. Ilmeisesti monella linjalla uudehko systeemi, että varasijoja täytetään molemmista jonoista.


    • pääsispävaan

      varasijalla2: mikä koulutus kyseessä Tampereen yliopistossa? Nimimerkillä samaan yliopistoon kyttäävä.

    • mitenlieasiat

      Tuolla toisella keskustelupalstalla luki, että nuo varasijat eivät tuosta välttämättä juurikaan enää muutu paljoa. Eli ei kannata liikaa nyt odottaa jos asia onkin niin.

    • Hysuhsus

      Onko kenelläkään sote aloilla liikkunut varasijat?

      • hmhhmhmhmhmhm

        Ilmeisesti ei. Ainakin jos tulokset tulleet vasta 1.7


    • Fgrt

      Nyt on aika hankalaa päästä varasijalta mihinkään. Ennen moni otti paikan, mutta ilmoittautui poissaolijaksi ja näin ollen varasijalta pääsi paljon helpommin. Nykyään ei :(

      • VetäväJono

        Jaa?
        No katsotaan tilannetta vaikka tämän vk perjantaina kun tilanteet alkaa päivittyä... Jotenkin luulen puolestaan, että moni jättää ottamatta vastaan itselleen ns. toissijaisen paikan ja sit mieluummin ensikertalaisena hakee uudelleen ensi vuonna. Joten isoja eroja on varmaan koulutusten välillä, pääseekö varasijoilta vaiko ei.


    • odottavanaikaonpitkä

      Päivittyyköhän toi opintopolku tänään (tai huomenna tai koko viikkona ollenkaan)!!!! Olisi hyvä, jos opintopolusta pystyisi myös jotenkin tarkistamaan oman koulutuksen tilanteen jossa on varasijalla (kuinka moni on esimerkiksi jo ottanut saamansa opiskelupaikan vastaan). Pysyisi vähän kärryillä omista sisäänpääsy mahdollisuuksista.

      Jos noi ei tosta enää muutu mihinkään niin ihan hirveetä jäädä varasijalle 1 (tarkoitan siis sellasia ketkä ovat kokoajan olleet varasijalla 1)

    • Toivehoitoalasta

      Ei päivity ei.. hohhoijakkaa.. melkee ois ollu parempi saada hylätty suoraa, ku pitää pientä toivoa yllä elokuuhun ja kyttää joka päivä opintopolkua..

    • VetäväJono

      Hei, ihan oikeesti. Nyt on vasta eka arkipäivä tulosten julkistamisen jälkeen...

      • höhhöhhöh

        Totta! Ei heitetä pyyhettä kehään :).


    • kärsimystentie

      Jep. Edelleen 9. varasija...
      Kyllähän tämä melkoinen via dolorosa on. Ensin petyt, kun et tule valituksi. Sitten herätät itsellesi pienen toivon päästä varasijalta, koska viime vuonnakin on joillain käynyt hyvä onni. Odotat sitä, kuin kuuta nousevaa, ja petyt uudemman kerran viimeistään elokuun puolivälissä. Sitten pitäs vielä löytää kadotettu motivaatio jatkaa työntekoa niin kuin mitään ei olis tapahtunut, ja ajatella, että ehkä tulen valituksi 3:lla kerralla. Vuodet vierii.....

      • huhhuijjakkaa

        Tämä on kyllä niin totta.Korkeakoulujen kevään 2016 yhteishaussa oli noin 151 400 hakijaa, joista opiskelupaikan sai 31 prosenttia (47 500 hakijaa). Yliopistoihin hakeneista hyväksyttiin 25 prosenttia ja ammattikorkeakouluihin hakeneista 29 prosenttia.

        Sekä hakijoista että hyväksytyistä oli ensikertalaisia lähes 80 prosenttia (118 200 ensikertalaista hakijaa ja 36 054 hyväksyttyä).


    • Uusintahaku

      Olen varasijalla, opintopolussa ei ole tapahtunut muutoksia. Nyt oli kuitenkin tullut uusintahaku tuohon hakemaan koulutukseen. Voidaanko tuosta uusinta hausta ottaa varasijojen ohi opiskelijoita vai olenko päässyt kouluun vaikka opintopolkuun sitä ei ole vielä päivittynyt?

      • enolekuullukkaan

        Uusintahaku? Tuliko sähköpostiin vai oliko opintopolun sivuilla?


    • Harmittaaniinpirusti

      Tarkistin tänään opintotoimistosta niin hakemassani koulutuksessa kaikki muut ovat jo ottaneet saamansa koulupaikan sitovasti vastaan, paitsi 3 kpl ei ole vielä ilmoittanut mitään. Ja koulutukseen otettiin 132 uutta opiskelijaa eli taitaa tosiaan pitää paikkaansa että nuo jonot eivät tuosta enää oikeen mihinkään liiku :/ Itse hyvällä varasijalla yrittänyt pitää jonkinlaista toivoa yllä mutta ei auta, ensivuonna uusi yritys!

      • Jejdjdb

        Mikä ala ja koulu?


    • Lapin.Y

      Huomennna kaikille!
      Onko teillä tapahtunut muutoksia?

    • Minde2

      Huomenta!EI muutosta...

    • Lapinamk

      Minun käsitys on, että tulokset eivät enään muutu ainakaan paljoa. Itse sain Oamk toimistosta viestin ettei esimerkiksi tietojenkäsittelyä otettu varasijalta opiskelemaan 2014 ainuttakaan. joten turha toivo jos olet yli 5 varasijallla. Minusta tulee siis Lapin amk opiskelija :)

    • öööffgöö

      Ei vieläkään muutoksia! :/

    • Lapinamk

      Ei muutosta

    • miumaumöömöö

      Twitterissä oph sanoi että päivitystä ei saatu eilen tehtyä, tänään vasta illalla. FML

      • Toivehoitoalasta

        Oikeasti?


    • Toivehoitoalasta

      Ei muutosta ollenkaan.

    • toivoelää123

      Twitterissä tosiaan opetushallitus vastaa twiittiin:
      Hei, valitettavasti päivitystä ei saatu eilen tehtyä. Mahdolliset varasijamuutokset nähtävissä tänään illalla.

    • Luottomennytjo

      Paitsi että mikä on sitten illalla???? kun eilenkin tuo "päivittyy iltapäivällä" oli vähän hämärän peitossa mitä tarkoittaa niin kuin kellonajassa!! Mutta sinänsä positiivista, että vielä voi (EHKÄ, TOIVOTTAVASTI!!) varasijoissa jotain tapahtua :)

    • Lapinamk

      Nämä Opintopolun pelleilyt voivat pilata jonkun opiskelun jos joku luulee, että ei pääse muualle ja ottaa alemman paikkatoiveen vastaan suoraan. Ihme pelleilyä.

      • varaaani

        No mutta siinähän voi ottaa paikan vastaan ja jäädä samalla jonottamaan korkeammalla olevia hakutoiveita...


    • itsekinvarasijalla

      Hei kaikki varasijoilla olijat!
      Nyt leuka rintaan, ja kohti uusia pettymyksiä :). Ei mut oikeesti, ei hätäännytä. Kaikella on tarkoituksensa, ja kyllä ne varasijat laskee. On aina laskeneet, ja tulevat aina laskemaan.

      • Toivehoitoalasta

        Siis nousemaanko? ;) ei laskua enää pliis!


      • itsekinvarasijalla

        Ei varasijat voi nousta :). Laskulla tarkoitan juurikin sitä, että mennään kohti valintaa. 10, 9, 8 ,7 jne :) Eikös tässä selvä laskusuunta ole :).


    • Minniemeeh

      Olin yhteydessä Oamkiin ja sieltä vastattiin, että vielä tosi vähän otettu opiskelupaikkoja vastaan. Varmaan sama muualla eli vielä on saumaa päästä!

    • kenelläEImenehermot

      Miten on mahdollista, että tää opintopolku-farssi jatkuu edelleen? Järjestelmään ei pääse, aikataulut kusevat koko ajan? Tosi hauskaa.

    • Toivehoitoalasta

      Sitte heti ilmotusta tänne jos siellä jotain tapahtuu jollain..!

    • jmsa95

      Ihanasti taas optimisti heräsi minussa, kun sai tietää et noi ei ookkaa vielä ees päivittynyt vaa illalla vasta! :) näkee sit mikä se ilta on :D

    • Tulos

      Lukeeko muilla niinkuin mulla kun kirjauduin opintopolkuun niin luki että mun syntymäajalla ei löydy hakemusta ja aina tähän asti on löytynyt?

      • Minniemeeh

        Minulla sama! Lähetin jo sinne viestiä, että missä vika!


    • Minniemeeh

      Mitä vee***? Näkyykö muilla nyt näin: "Tunnistautumisesi onnistui, mutta emme löytäneet hakemuksia henkilötunnuksellasi. Etsi koulutukset sanahaulla, ja täytä hakulomake. Tunnistautuneena voit tällä sivulla muokata hakemustasi hakuaikana.". Aiemmin kyllä vielä näkyi!!

    • Itsekärsivällisyys

      Joo näkyy ihan samanlailla ei hakemuksia löydy?? Jotaki häikkää taas. Oulun yliopisto kirjallisuus 4. Varasija. Hetken luulin että nonii en oo päässy mutta nyt odottelu jatkuu

    • Mitäihmettäoooo

      Mulla tulee samanlainen viesti, mitä ihmettä se tarkottaa?!?! Alkaa jo paniikki iskeä!! =O

      • Itsekärsivällisyys

        Hengitä syvään ja rauhotu. Järjestelmissä vika todennäköisesti.


    • pirunopintopolkushaiba

      Mulla sama.. huh, onneks muillaki. Luulin jo et nyt on varasijat ja kaikki lähteny et ei toivoakaa.

    • Toivehoitoalasta

      Nyt näkyy hakemus taas, mutta aivan samat varasijat ku aiemmin.

    • Pällikkä

      Säikähin jo ite että eiiii nyt ne on jo menny kaikki paikat ku luki tuo sama teksti ku kirjauduin.. sosionomi: vaasaan varasija 4 ja ouluun sija 41.. vaasaan pääsyä tässä nyt sit oottelen...

    • Tulos

      Nyt pääsin kirjautuu ja ei vieläkään muutosta varasijoissa.

    • Läppiamkkiin

      Ei muutosta edelleenkään.l

    • LapinAmk

      Ei muutosta

    • ZeeZus

      Opetushallituksella ei taida olla mitään kiirettä? Toivottavasti he ymmärtävät, että ihmisten/opiskelijoiden täytyisi tulosten perusteella alkaa järjestelemään vuokra-asuntojaan jos lähtevät muualle opiskelemaan.

    • Toivehoitoalasta

      Mikäköhän on heidän mielestä ilta? Hermo menee tällasee et ei voi päivittää..kyllä on vaikeeta.

    • Mielenkiinnostavaan

      Millä varasijoilla olette? Itse 15 ja 18..

      • Hermot

        8 ja 10


    • Tulos

      Olisi aika ihme jos näin myöhään enää päivittyy. Taitaa mennä huomiseen aamuun..

    • hERMOMENEEEE

      Huomenna varmaan opetushallituksen vastaus: "Hei, valitettavasti päivitystä ei saatu eilen tehtyä. Mahdolliset varasijamuutokset nähtävissä viikon päästä". IHAN OIKEESTI TÄTÄ TOUHUA!!!!!!!!!!!!! Opintopolku kusee ihan täysin ja opetushallituksen viesteihin luottamus 0.

    • Tulos

      Jos venyy aikataulu niin kai tuo 15.7 mennessäkin pitäisi venyä.

    • Varasija

      Ei vieläkään mitään... menee varmaan huomiseen(ko), jos sinnekään.

    • Minde2

      Vaikuttaa siltä että siellä on joku isompi moka käynyt ja nyt korjaillaan...muutama vuosi sitten kävi niin että henkilöt joiden pisteet eivät olisi riittäneet saivat kutsun opiskelemaan.Virheen takia siis pääsivät sisään.viime vuonna lääkikseen pyrkivä kaveri sai tiedon ettei Ole päässyt ja parin viikon päästä sai pahoittelu-kirjeen jossa kerrottiin pistelaskuvirheestä ja toivotettiin tervetulleeksi opiskelemaan...Haiskahtaa jonkun sortin mokalta...

    • Fyssariksi

      Onko Oulun amkiin tai Lapin amkiin fysioterapiaan hakeneilla varasijat muuttuneet? Itellä näyttää yhä samaa.

    • Läppiamkkiin

      Nyt oli muuttunut... 74. Sijalta 72.. ja toi 8. Varasija ei ollenkaan. Paskaaa...

    • Jeeei

      Itseltä muuttui varasijalta 7. Sijalle 5.

    • kiaaa

      Varasija 5 muuttunut 3;ksi..ehkä vielä toivoa

    • Toivoelää123

      Minulla sija 8 -> 6 ja 12 -> 8 :)

    • Venlaaaa

      Sija 12 muuttui 9

    • Wiltsukkah

      No nyt tärppäsin! Mie lähren koulun penkkejä kuluttamaan!

      Varasijalta kolme

      • miumaumöömöö

        Mikä kouluja ala? :)


      • Wiltsukkah

        Haaga-Helia, tietojenkäsittely!


    • 131212343435464

      En päässyt sisälle, tietojen lataus epäonnistui, yritä myöhemmin uudelleen. Aamulla oli edelleen kaikki kesken, vaikka yhdestä tuli jo s. posti etten päässyt jo viime viikolla ja toisesta tuli tänään kirje kotiin etten päässyt. Odotan yhdestä paikasta tietoja ja olisihan se kiva vaikka nähdä jos ei pääse tai on varalla mutta ei mitään.

    • Minde2

      EI Ole muuttunut..

    • Kessuapalaaketjulla

      Metsäinssi 13->6 ja 20-15

      • VIHDOINKIN

        Ihan 5/5 toi nimimerkki :DDD ja onnittelut varasijamuutoksesta!!!!


      • Kessuapalaaketjulla

        Kiitti☺. Eiköhän tuota tällä tahdilla johonkin kasviin kerkiä kuukahtaa ennen lopullisten tuloa👍


    • Hklöö

      Päivittyykö opintopolku nyt automaattisesti 24/7 vai kerran päivässä vai miten?

      • jostoimii

        Kuulemma päivittyy aamuisin.


    • Ehkäehkäehkä

      2->1 ja 29->22
      Turhan hilkulla tuo eka

      • Fyssariksi

        Haha, mikä trilleri!


      • vihdoinkin

        Huuuuh liikahtaispa itelläkin tämä 2.--->1. Mutta ei ainakaan vielä :(

        Täällä saa niin ihanaa vertaistukee tähän omaan panikoimiseen :D


    • VIHDOINKIN

      Ihanaa kuulla että VIHDOINKIN päivitykset on lähtenyt käyntiin!! Itsellä edelleen varasija 2. (Tampereen yliopistossa)

      Ilmoitelkaa tänne kun muutoksia tapahtuu!! ja mikä koulu koulutus kyseessä! :)

      Mietin muuten sellaista, että jos tuon opintopolun jättää auki ja klikkailee vaan tuota sivun päivitysnappia niin toimiikohan se, ei kuluttais nimittäin kaikkia verkkopankkitunnuksia....

    • Ihjbv

      Itselläni sh Lohja 8 -> 6 . Vielä kuuden täytyy peruuttaa tai päästö jonnekkin muualle.

    • 32125

      9->8 ja 87->74

    • Fyssariksi

      Nyt näky itelläki oamk liikahtaneen pari sijaa. Lapin amkissa ei muutoksia ja se oli 1. haku. :/

    • sisäänsittenkin

      Jjes!! Pääsin toiselta varasijalta sisään maatalous-metsätieteelliseen.

      • grattisss

        Onneksi olkoon!


      • hienohommajee

        Wau onnea! mihin kohteeseen pääsit? :)


      • sisäänsittenkin2

        Ympäristö- ja luonnonvaraekonomiaan. Kiitoksia kovasti, onnittelut muille varasijoilta hyväksytyille ja tsemppiä kaikille, jotka varasijoilla ovat!


    • Toivehoitoalasta

      Mulla 8.sija pysyny samana ja 10.sija-->7.

    • tippui

      29-28 ja 135-125

    • Despred

      34->25 Otaniemi th

    • Hööh

      Oamk sairaanhoitaja tipahti noin 17sijaa, silti ollaan liian kaukana vielä 😔

      • Lapin.Y

        Itsellä se sama 2. varasija valitettavasti. Lapin yliopisto, taiteiden tiedekunta.
        Mutta oon todella iloinen teidän puolesta, varasijalta päässeet! Onneksi olkoon!:-)


      • Ettäottaahermoon

        Oliko oamk päiväopiskelu?


    • itsekärsivällisyys

      4. sija pysyy samana :/ Oulun yliopisto kirjallisuus. Voi kun pääsis sisään.

    • Toivehoitoalasta

      Miten voiki olla niin lähellä mutta samalla niiiin kaukana.

    • varaavaraa

      AMK varasija laskenut (mutta tulee olemaan liian kaukana joka tapauksessa). Tampereen yliopiston varasijat ennallaan molempiin kohteisiin (5. ja joku pariskymmenes) eli niissä ei taida juuri liikettä tulla olemaan, joten se siitä vissiin sit.

      Onnea niille, joita on onnistanut.

      • Vihdoinkin

        Mitkä koulutukset Treen yliopistossa?? :)


    • itsekinvarasijalla

      Diak Sh 9>8. Jes, täst se lähtee.
      Onnittelut niille, jotka ovat jo päässeet varasijoilta sisään. 😊

      • Jdjdbdb

        Helsingin? Mulla oli laskenut diak sh 17->8


    • pöhkötähkäpää

      Hei, päivittyykö oman opintopolun eri hakukohteet samaan aikaan päivän aikana, meinaan että voiko olla niin että saman päivän aikana omat hakukohteet päivittyvät eri aikaan? Pöhkö oon mutta kysynpähän silti :) jos esim kolmesta hakukohteestani yksi on päivittynyt niin onko niin että kahden muun on mahdollista muuttua vasta joskus huomenna seuraavan kerran.. onnea kaikille jonossa edenneille ja paikan saaneille! :)

    • Tsa-

      Apua, aika hyvin varasijat liikkunu! Yhessä jopa 11 pykälää! :O Mutta silti niin kaukana, että tuskin riittää.. Mutta rasittavaa ko tuli takas toivonpilkahus tommosen liikkumisen jälkeen.. :S

    • Jeehelpotus

      Tampereen ammattikorkeakoulu rakennusarkkitehti 1. varasija --> TERVETULOA OPISKELIJAKSI! 😘
      Tsemppiä ja kärsivällisyyttä kaikille odottajille! Onnea teille, jotka pääse varasijoilta jo!

    • ykkönenonkakkonen

      Edelleen sija varasija 1.... Tampereelle yliopistoon. Höh... Olin ihan varma että olisi jo liikkunut ja tullut hyväksytyksi. :( Niin iso porukka otettiin alalle...

      • Isosisäänottojaekana

        Veikkaisin että pääset!


    • Raktek

      Rakennustekniikka Helsinki kutsuu😊. Otin vastaan.

    • varaaaani

      Lamk sh 9->5. Toivoa on! :)

    • toivoelää123

      Kertokaahan te sitten joilla muuttuu varasijat eilisistä :) Eli jos muuttuu jo toiseen otteeseen.

    • Jekdjd

      Joo, mäkin odotan toista vaihtumista 👍🏻

    • Zädäm

      "Varasijatäyttö voidaan päättää jo ennen näitä määräaikoja, jos hakukohteen kaikki aloituspaikat on sitovasti vastaanotettu eikä ketään voida ottaa enää varasijalta."- Jyun sivuilta-

      Eli jos vaikkapa erkkaopeksi tai psykologiaan (tai muualle erittäin suosittuun) kaikki ottaa sitovasti paikan vastaan, niin varasijajono lyödään kiinni arvatenkin jo heti 15.7.

    • Oululainen1

      On ainakin Ouluun muuttunut yhden pykälän 16 -> 15 tänään.

    • jaix

      On muuttunut mullakin tänäänkin .yhden pykälän

    • Typs11

      Onko muilla opintopolku kaatunut? Ei suostu näyttämään tuloksia. Olen vieläkin varasijalla 1 helsinkiin :s ei mitään muutosta tähän mennessä... Mietityttää onko mitään mahiksia enää päästä varasijalta ympäristöbiologiaa lukemaan...

    • 11-

      Mullakaan ei toimi tällä hetkellä Opintopolku. Yöllä kävin kurkkaamassa ja oma varasija Aalto-yliopistoon oli 2, joten jännittää ihan pirusti. :(

      • ärsyttävää

        mille alalle hait? :)


    • perkkis

      Kyamk-varasija ei ole muuttunut mihinkään,ja nyt kaatunut koko opintopolku!

      • Toivehoitoalasta

        Mikä linja sulla ja millä sijalla oot?


      • perkkis
        Toivehoitoalasta kirjoitti:

        Mikä linja sulla ja millä sijalla oot?

        Sh ja 13 varasijalla, tuskin on toivoa :(


    • Varasija

      Onkohan päivityksiä tänään tullut? Twitterissä Opetushallitus vastasi, että eilen ollaan päivitetty, tästä päivästä ei puhuttu mitään...

      • Itsekärsivällisyys

        Ei ole ainakaan minun 4.varasija muuttunut :,)


    • ärsyttävää

      Itsellä molemmat paikat aaltoon ensimmäinen hakukohde pysyny samana eli 9. varasija mutta toinen on sitten 66.-->51.

    • Minniemeeh

      Ei mitään muutosta varasijajonossa.. Jos se kerta sulkeutuu siinä vaiheessa kun paikat täynnä niin sulkeutuis nyt sit vaikka heti jollei oo mahiksia päästä. Ärsyttävää tällanen odottaminen...

    • yhhy

      Mullakaan ei muutosta tänään..eilen illalla viimeksi..

    • Milllaaaaaaa

      1. Vaihtoehto hammasteknikko turkuun varasija 9 (ei ole muuttunut)pisteillä 60,5/62 ja 83,5/85.

      2. Vaihtoehto röntgenhoitaja tampereelle sisään pisteillä 83,5/78 ja 60,5/42,25.

      Kanmattaisko ottaa paikka vastaan ja suorittaa vuoden opintoja ja yrittää siirtohaussa hammasteknikkoon vai olla ottamatta paikka ja olla vielä ensikertalainen ensi keväänä...?

      • Eiooainahelppoo

        Kokemus kertoo ettei aina ole niin helppo saada siirtoa ja opintoja suoraan hyväksyttyä varsinkin kun on eri korkeakoulu kyseessä ja opintotukikuukausia palaa. Yritän itse juuri vaihtaa alaa kun otin paikan joka ei oo mun juttu aikaisemmin vastaan... Mutta jos tunnet että molemmat on sun juttus ja olet valmis tekemään opinnot valmiiksi jos ei vaihto onnistukkaan tekemään niin anna palaa. Mutta jos epäilys kalvaa niin kannattaa miettiä, sulla kuitenkin tosi lähellä tuo ykkös vaihtoehtokin, luulis et seuraaval kerral ovet aukeis ellei jo nytkin😀


      • Milamilamila
        Eiooainahelppoo kirjoitti:

        Kokemus kertoo ettei aina ole niin helppo saada siirtoa ja opintoja suoraan hyväksyttyä varsinkin kun on eri korkeakoulu kyseessä ja opintotukikuukausia palaa. Yritän itse juuri vaihtaa alaa kun otin paikan joka ei oo mun juttu aikaisemmin vastaan... Mutta jos tunnet että molemmat on sun juttus ja olet valmis tekemään opinnot valmiiksi jos ei vaihto onnistukkaan tekemään niin anna palaa. Mutta jos epäilys kalvaa niin kannattaa miettiä, sulla kuitenkin tosi lähellä tuo ykkös vaihtoehtokin, luulis et seuraaval kerral ovet aukeis ellei jo nytkin😀

        Niin....viimevuonna kun hain hammastekniikkaan en päässyt edes valintakokeeseen lukiopapereilla (varasija 370)...joten mietityttää jos tämä esivalintakoe on joku kokeilu (näin ole ymmärtänyt?) ja ens keväänä taas uudet kuviot... :( menin sen takia amikseen jotta voisin yrittää saada paremmat paperit mutta tietenkin haku muuttui heti..eikä amiksesta katsota enää koulutodistusta....joku jo aikaisemmin kommentoi nimimerkillä opintotoimisto että kannattaa ottaa vastaan paikka sote alalta amkhon ja siirtohaulla voi yrittää sitten vaihtaa..en tiedä mitä tehdä...


      • Eiooainahelppoo

        Niin joissain paikoissa ja varmaan saman korkeakoulun sisällä sekä läheltä liippaavissa aloissa ehkä helpompaa. Mutta itsellä ainakin vaihto mahdotonta opinnot eivät korvaa niin toisiaan ja ei ole ollut mahdollista opiskella toisen alan kursseja kokonaan siirtoa varten. Mutta varmasti siis eroja... Esivalinta tuskin jää kokeiluksi (on voimassa myös syksyn yhteishaussa) muutoin ei mitenkään voida enää ammattikoulusta tulleita valita millään perusteilla pääsykokeisiin kun heitähän ei arvostella enää numeerisesti. Itse tein virheen lähtiessäni väärään suuntaa ja nyt se harmittaa. Mutta sinä olet itsesi asiantuntija ja se on sinun elämäsi, yllätyksiä tulee se on varmaa valitsit miten vain!


      • Milllaaaaaaaa

        Onko se sitten niin että esim tässätapauksessa ensikertalaisille on 20 paikkaa ja muille 5, niin onko niillä ensikertalaisilla mahd. niihin viiteen paikkaan jos pärjäävät kokeessa paremmin. Mahdolliduudet toiskertalaisena voivat olla ihan hyvät niihin viiteen paikkaan koska yleensä ensikertalaisia hakee enemmän. Joten suhteessa samat mahdollisuudet. Ymmärtääkö kukaan mitä haen? :D


      • näinymmärtäisin

        ensikertalaisilla on myös mahdollisuus niihin viiteen paikkaan. 20 paikkaa on vain ja ainoastaan ensikertalaisille ja viisi paikkaa jaetaan pisteden perusteella kaikkien loppujen kesken


      • Juusamaamieltä

        Eli ensikertalaisena ( että et olet siis ottanut opiskelupaikkaa vuoden 2014 jälkeen vastaan tai valmistunut) sulla on mahkut 25 paikkaan mut jos et oonensikertalainen niin sulla on mahkut 5 paikkaan, jossa pisteraja saattaa olla jopa himpun suurempi kuin ensikertalaisilla...


      • Röntgeniin

        Juuri näin. ensikertalaisena olisin pisteiden mukaan jo päässyt sisään mutta nyt olen varasijalla.


    • KolonkerjuhunKarvaljut

      Notta onnea isohosti vaan varasioille, sanutahan notta routa se porsahat tiellä ja kotuna pithää.

    • krokot

      Eilen päivitty mulle varasija muutoksia illalla ja myös tänään kello 11 päivitty varasijat mulla uudelleen.

    • saaaaaa

      Kävin vuosia sitten HY matematiikan laitokselle hakemassa. Krapuloissani väänsin itseni sisälle minimipistein. Hylkäsin paikan kun sain paremman TKK:lta.

      Toivoa siis on vaikka olette varasijoilla.

    • Rapu16

      5.>tervetuloa rakennustekniikkaan!

      • Itsekärsivällisyys

        Onnea sinä onnekas!


    • Metroäija

      Monimuoto varasija 17 onko mitä mahista?

    • Kessuapalaaketjulla

      Siis onko jollakulla muuttuneet nuo varasijat useamman kerran tänään? Aamulla nousi yhden pykälän 8 maissa, mutta ei sen jälk

      • LapinAmk

        Ei ainakaan minulla. Sama sijoitus kun aamun jälkeen joten muistaakseni ne muuttuvat vain joka aamu.


      • Kessuapalaaketjulla

        No sitähän minäkin. On vähän ristiriitasta tietoa tullu vaan. Voi tätä paniikkia ja pakokauhua


    • Diips

      Ei oo muuttunut 1.7. jälkeen 3.varasija

    • opiskeleeenhaluan

      Mulla muuttui nyt illalla, samoin kuin eilenkin illalla.

      • jeps112

        Sama 3. varasija lapin amk 1.7 alkaen.


    • miumaumöömöö

      Mulla muuttunut viimeksi eilen illalla. :/ Tais olla mun mahkut siinä..

    • LapinAmk

      Muistakaa, että 15.7 tapahtuu vielä paljon muutoksia varmasti. Toivotaan parasta :)

    • ykkönenonkakkonen

      Hirveen ärsyttävää kyllä, jos pitää sinne 15.päivä saakka odottaa. Vaikka tietysti parempi odottaa ja saada paikka kuin tulla heti hylätyksi... silti. Sitä tuntee olevansa niin lähellä mutta niin kaukana. Ykkösvarasijalla on melkein sisällä, mutta vain_melkein_. Ei oo päivittynyt mulla sijoitus perjantain jälkeen, ei varmaan oo vaan tullut peruutuksia. Sitäkin kyllä mietin, et päivittääköhän eri korkeakoulut miten eri aikoihin niitä varasijalistojaan. Vai onko siellä joku iso ratas joka pyöräyttää kaikkien korkeakoulujen varasijat eteenpäin kerran päivässä, jos siis sijat ovat liikkuakseen...

    • Läppiamkkiin

      Onko kellää muuttunut tälle aamua?

    • Lkkhhllkjh

      Ei muutoksia (päivityksiä??) tänään. Jos kattois maanantaina seuraavan kerran kunhan viikonlopun aikana tapahtuneet muutokset päivittyy.

      Ensi viikolla alkaa jonot liikkua, veikkaan!

    • voihankettu

      Itellä ei oo ainakaan vielä päivittynyt...

    • jonoteiliiku

      Ei muutosta..

    • Jännittynyt

      Itselläni näytti eilen klo 22 maissa ettei muutosta, mutta nyt aamulla oli taas päivittynyt!

    • Neloinen

      En ole enää tiistain jälkeen katsonut, masentaa :(

      t. 4. varasijalla alusta asti

    • Pipsaaaa

      Mulla varasija liikkunut yhen tänään

    • Toivehoitoalasta

      Ei oo muuttunu 5.7 jälkee.. toivottavast ens viikolla liikkuis ja kunnolla. Nyt edelleen sijat 7 ja 8.. 😢

    • toivoelä123

      Ei muutosta

    • jbb

      Eilisestä muutosta kolmosesta kakkoseksi..on tää jännää..

    • amm-peeri

      4.varasija TAMK, monimuoto sähkö,- automaatio. ei ole muuttunut 1.7 jälkeen sijaakaan. On joko suosittu paikka tai hidasta porukkaa, venäläinen ruletti pyörii.

    • Normaali_potkukelkka

      Taisit päästä vain vara sialle. Sinne vaan kaikki muutkin röhkyt.

    • Jepskukkuu

      Itse jäin viimekevään haussa 1. varasijalle. Voin kertoa että otti päähän. Nyt kuitenkin sinnikkyys palkittiin ja paikka on taskussa! :)

    • ettsillee

      Mulla ainakin varasija oli tänään päivittynyt ja eilen ja toissapäivänä. Kyllä nyt näyttää joka päivä hyvin päivittyvän.

    • itsekinvarasijalla

      Ei ole päivittynyt sitten toissapäivän :(. Edelleen varasija 8.
      Päätinkin juuri, että nyt en muutamaan päivään käy katsomassakaan opintopolkua, sillä huomaan, että tämä toivominen, ja odottaminen vie älyttömän paljon voimavaroja. Pitää keskittyä tähän päivään, ja nauttia kesästä, sillä kohta se on ohi.

      Vaikkakin isoista asioista on kysymys, ja pettymys tulee olemaan suuri, jos ei varasijoiltakaan pääse, mutta toisaalta siihen on tavallaan jo varautunutkin. Jokin pieni osa minussa kuitenkin sanoo, että kaikki on mahdollista, koska tässähän on vielä koko ensi viikko aikaa, ja pakka saattaa mennä ihan uusiks. Moni on kokenut tämän ennenkin ja luotan siihen, kun he sanovat, että ens viikolla tapahtuu. Jopa vielä sillon 15.7.

      • Varasijalla2

        Minulla ei ole muuttunut 1.7 jälkeen mikään, edelleen varasija 2. :( ajattelin kanssa kirjautua opintopolkuun vasta joskus ensiviikolla. Ja samaa mietin, että pettymys on suuri, mutta olen kyllä jo valmistautunut jatkamaan töitä ja ensivuonna uusi yritys!


    • dippainssiksikö

      Voikohan millään mennä sisään Aallon TKK:lle jos on varamiehenä paikalla 7? ONko kokemusta tai kuulopuheita että jättääkö joku Aallon paikan väliin?

    • OLINPASILOINEN

      Oujee ovi aukes Metropoliaan :)

      • Vihdoinkin

        Oooh onnittelut!! :) Olitko millä varasijalla alunperin?


    • Eivoimuutakuinodottaa

      Minulla ei ole päivittynyt tiistain jälkeen. Täytyy huomenna katsoa mikä on tilanne. Voisiko olla niin, että eri kouluilla päivittyy eri aikaan?

    • Toivehoitoalasta

      Nyt päivitty mullaki taas yhden sijan kakkosvaihtoehto, eli sijalta 7-->6.

    • Ehkätulevaturkulainen

      Turkuun sh varasijalla 15! Onkohan mahkuja.. jännittää!

      • vihdoinkin

        Oliko mikä varasija alunperin? onko muuttunut? Jos kokoajan menee lähemmäs kouluun pääsyä niin kyllä sitten varmasti on mahdollisuus :)


      • Ehkätulevaturkulainen
        vihdoinkin kirjoitti:

        Oliko mikä varasija alunperin? onko muuttunut? Jos kokoajan menee lähemmäs kouluun pääsyä niin kyllä sitten varmasti on mahdollisuus :)

        18 oli alunperin! Mut on tippunu nyt vaan ton 3 sijaa.. :(


    • miumaumöömöö

      Onko kellään muuttunut varasijat tänään?

    • Röntgeniin

      Ihan hirveetä käydä joka päivä katsomassa ja kertaakaan ei ole vielä varasija päivittynyt :( Miten siellä nyt ei kukaan hylkää paikkaansa?

      • TahtooPaikan

        Hylkäisitkö sinä, jos saisit paikan? :)


    • miumaumöömöö

      Voidaanko tehdä uusi ketju, ärsyttävää selata tätä alas puhelimella kun on niin pitkä.

    • Jännittynyt

      Ei oo ainakaan mulla päivittynyt tänään!

    • Minniemeeh

      Mikään ei ole muuttunut sitten ensimmäisen päivän. Edelleen varasija 3.

    • Apuaaaa

      Siis meneekö tää nyt niin että kun jonotan 1. varasijalla toiskertalaisena ja joku ensikertalainen hylkää paikkansa niin en pääse sisään tuosta 1. varasijasta huolimatta? Eli tilalleni otetaan 2 oleva ensikertalainen? Saanko paikan vasta jos joku toiskertalainen peruu opiskelupaikkansa?

    • Toivehoitoalasta

      Mäki kannatan uuden ketjun tekoa :)
      Ps. Tänään ei muutosta..

    • miumaumöömöö
    • kui_niing

      varasialla 56 heliaa. luuleeks joku etmä pääse

      • joupjoups

        100 % varma, että pääset. :)


    • sityJannuaKomiastKoriast

      Sanutahan notta ei ole koskahan varmahaa pukillepääsy jos on sen tuhanneksi varasiaksi luokiteltu.Kolonkerjuhun morsijoillekkaan.

    • Anonyymi

      Harmituksen maksimointia., Aloituspaikkoja maisteritutkintoon viisi,. Olen ensimmäisellä varasijalla. Keskiarvoni AMK:sta 4,5, Tuon viidennen sisään päässeen 4,56. Onko olo vähän niin kuin Juha Miedolla..

    • Anonyymi

      Voiko varasijalta 30 päästä vielä näin myöhään kun on jo 15.7😰😰😰😰

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      136
      3852
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      119
      1514
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      272
      1358
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1319
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1204
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1111
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1078
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1061
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1046
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      57
      1001
    Aihe