VARASIJALAISET VoL.2

miumaumöömöö

Jatketaan tänne, ärsyttää skrollata puhelimella tota edellistä ketjua alas.

433

22723

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toivossa-on-hyvä-elää

      Edelleen 8. varasija. En pidättele hengitystä että paikka irtoaisi. Ehkä pari numeroa voi sijoitus vielä parantua.

    • EiLiikuMunSijat

      Treen yliopisto pysynyt koko ajan samana (siis 1.7. lähtien). 5. ja pariskymmenes varasija. AMK varasija liikkunut kerran useamman pykälän eteenpäin, sen jälkeen ei muutoksia siinäkään. En elättele enää edes toivoa.

    • Toivehoitoalasta

      Jes, uusi ketju! :)
      Mun sija liikku viimeks siis eilen 7-->6.

    • toivoelää123

      Sijat muuttuneet viimeksi 05.07. Molemmat hakukohteet liikkui kaksi sijaa. Nyt olen sijoilla 6 ja 8... Saa nähdä miten käy :/. Hakuinfon täti sanoi puhelimessa tiistaina, että hyvinkin voin vielä päästä. Ärsyttävää, jos se nyt loi turhaa toivoa!

      • Toivehoitoalasta

        Mikä ala sulla olikaan mihin haet? Mulla samat sijat nyt.


      • toivoelää123

        Liiketaloutta :)


    • hermotmenee

      Voiko Aallon teknilliseen korkeakouluun päästä varasijalta oikeesti? Jättäisikö joku ottamatta paikan sieltä? Olen varalla kuitenkin alle 10. Kun jonkun kai pitäisi ensin jättää paikka kokonaan ottamatta ja siis ei taida tapahtua. Toivoa on....ko.

    • 11--

      1. varasija, eilen tapahtui päivitys mutta tänään ei ole tapahtunut mitään. Onko muilla liikkuneet sijat tänään vai onko oletettavissa, että mitään ei vaan ole tapahtunut?

    • Läppiamkkiin

      Mulla ei muutosta ole tapahtunut sitten 5.7. Eli edelleen 8. Sija ja 72.sijat. molemmat Lapin AMK. Huoh. Pakko alkaa keksiin jotain tilalle.

    • pääeikestätätä

      Onkohan jo kaikki tehneet päätöksen ottaa paikka tai ei. Onko homma jo siinä ja ensi vuonna nähdään. En haluu masentaa muita, mutta mulla alkaa tässä toivo hiipuu. Vai onko sitten taas toivoa 15 pv jälkeen! Tää on niin hirveetä. Mikä teillä fiilis?

    • Jännittynyt

      mulla ei oo tapahtunut mitään muutoksia! Varasijalla 2 hengaillaan.:(

    • shxi

      Ei ole mullakaan edistynyt sitten ensimmäisen päivityksen 1.7 jälkeen.. :/ Varasijalla 5. Niin läheltä liippaa!!
      Kertokaas joku tyhmälle,että käytännössä miten tuo 15.7-15.8 väli menee? Jos paikka on otettava vastaan 15.7 mennessä,niin jatkuu siis silti jonotus myös korkeammalla oleviin toiveisiin?
      Miksi tuo on 15.8 saakka eikä siihen saakka,kun koulut alkaa? Työkkärissä sanoi,että silloin tällöin pääsee syyskuun puolessa välissäkin sisään,kun paikan ottanut ei ilmestykkään paikalle syystä tai toisesta.

      • popi92

        Esimerkiksi henkilö X ei ota paikkaa vastaan 15.7. Tällöin ensimmäisellä varasijalla olija saa paikan. Jos hän ei ota paikkaa vastaan niin sitä tarjotaan taas seuraavalle. Näin ollen varasijalaisille on varattu aikaa tuohon 15.8 asti. T. 1 varasijalla oleva.


      • AMKissaHommissa

        15.8. jälkeen ei enää pystytä valitsemaan varasijoilta ketään. Silloin määrättyyn kellonaikaan menee varasijavalinnat opintopolussa kiinni. Syyskuussa ei siis enää kutsuta vaikka paikkoja ilmaantuisikin. Järjestelmä ei sitä mahdollista.


    • varasijalla2

      Minullakaan ei ole muuttunut mihinkään 1.7. jälkeen. Edelleen sama varasija 2. Tampereen yliopistossa. Luulen kyllä, että kaikki paikan saaneet ovat jo paikkansa ottaneet ja tässä odotellaan vaan 15.7 jolloin tulee ilmoitus, että varasijat peruttu, kaikki paikat vastaanotettu :(

    • Diips

      Joo ei mitään muutost viikkoon...
      Jospa ens viikolla sitten

    • MerkonomiYo

      Lohjan Tradenomi monimuotototeutus varasija 4. Ei ole liikkunut yhtään!!!
      Muissa monimuotohommissa liikkunut jo 5-18...mutta niihin ei mahdollisuus päästä.

      Toivon niin kovasti, että pääsisin!!! Välillä meinaa kyllä toivo loppua ja hermostuttaa!! :(

    • Minniemeeh

      En aio katsoa muuttumatonta sijaani kuin vasta maanantaina seuraavan kerran... Monen aikaa teillä on aina päivittynyt? Jos kävisin kahdentoista aikaan niin olisiko sen päivän/viikonlopun päivitykset jo tehty? Tietääkö joku, että sulkeutuuko amk:n jonottaminen jo aiemmin jos kaikki hyväksytyt ovat ottaneet paikkansa vastaan?

      • holjhhhhg

        Päivittyy viikonloppunakin ja jos kaikki paikat on varmasti vastaanotettu, niin sulkeutuu heti.


    • itsekinvarasijalla

      Minä luulen, että ensi viikolla liikkuvat paremmin. Ihmiset odottavat varasijoilta pääsyä ylempiin hakutoiveisiin eivätkä tee päätöksiä vielä - tietenkään. Niin minäkin tekisin. Ja kaikki varasijalaisetkaan eivät ota tarjottavaa paikkaa vastaan, kun voivat olla varalla myös ykköstoiveeseensa jne.
      Toivottavasti en luonut kenelläkään turhaa toivoa, on hyvä ollakin realisti, mutta AMK: n on ymmärtääkseni hyvinkin mahdollista päästä alle 10 varasijoilta???
      Tsemppiä ja onnea kaikille meille! :)

    • Minniemeeh

      Vastaan kysymykseeni, jonot sulkeutuu 15.7. eli ei aiemmin vaikka paikat olisi täynnä. Siinä meni sitten oma uskoni kolmannelta sijalta nousuun. :D

      • Minniemeeh

        Kysyin tuota hakutoimistosta.


      • varasijalla2

        Ja vinkki: opintotoimistosta saa tietoonsa, kuinka moni on jo ottanut opiskelupaikan vastaan tai ei ole vielä ilmoittanut mitään. Siitä pystyy vähän laskeskelemaan omia mahdollisuuksia.


      • mitämitähäh

        Höpöhöpö. Mullon yks jono sulkeutunut jo, varasijatäyttö päättynyt, kaikki paikat on täynnä.


      • Minniemeeh

        Minusta tuntuu, että joka koululla on omat tapansa. Täällä kun lukee niin jokainen sanoo vähän eriä.


    • Varallaolija

      Tässä on nyt viikko oltu 1. varasijalla ja alkaa toiveet hiipua pääsemisestä sisään maa- ja metsätaloustieteelliseen. Sisään siis otetaan vain 25 kyseiseen linjaan. Edellisinä vuosina tilastojen mukaan 1. varasijalainen on päässyt, mutta tosiaan nyt näyttää että ei. Eniten tässä tietysti ketuttaa se, että sisään päässyt sai vain 0,25 pistettä enemmän kuin minä. Olisi pitänyt pystyä rutistamaan se pieni lisä itsestä.

      • varasijalla2

        Oletko käynyt katsomassa oman valintakokeen? oikaisupyyntö on 1 vaihtoehto jos noin pienestä pistemäärästä on kyse.


      • bv12vb
        varasijalla2 kirjoitti:

        Oletko käynyt katsomassa oman valintakokeen? oikaisupyyntö on 1 vaihtoehto jos noin pienestä pistemäärästä on kyse.

        Eihän oikaisupyynnön ratkaisuun se vaikuta, puuttuuko pisteitä vähän vai paljon. Oikaisupyyntö korjaa tilanteen vain, jos kokeen arvostelussa tai pisteiden laskemisessa on selvä virhe, jonka voit osoittaa. Muuten mitään oikaisupyyntöä on turha esittää.


      • Varasijalla2

        Taisit nyt ymmärtää väärin, en tuollaista tarkoittanutkaan. Vaan sitä, että oma valintakoe kannattaa mennä katsomaan ja tarkistamaan, että onhan varmasti pisteet laskettu oikein. Sitten esseetehtävien kohdalla tarkistaa, että onko kaikki varmasti otettu huomioon vai olisiko jokin kohta mistä on erimieltä ja mistä voisi mahdollisesti saada vaikkapa tuon puuttuvan pistemäärän (tai ylittekin).

        Jos joku on vaikka varasijalla 230. ja huomaa valintakokeesta puuttuvan 0,5 pistettä niin siinä nyt ei varmastikkaan ole mitään järkeä edes tehdä oikaisupyyntöä vaikka huomaisikin jonkun virheen, koska ei ole kuitenkaan mitään mahdollisuuksia päästä sisälle. Mutta jos on varasijalla ihan listan alkupäässä ja huomaa virheen, niin silloin kyllä kannattaa tehdä kun tuon oikaisun perusteella on jo mahdollisuus päästä sisäänkin.


    • NeljännestäKolmanneksi

      Varasijoja täytetään Opintopolun mukaan 15.8. asti.

      Uskon,että kun 15.7. lähestyy, monet jonot liikkuu, kun lopulta ihmisten on pakko tehdä päätöksiä. Yksi jono vaikuttaa toiseen jne.

    • AaltoTKK

      Kuinkahan Aallon TKK varasijoille käy? Onko kaikki jo ottaneet paikan vastaan ja peruuko joku näitä??? Olen nyt melkein kärjessä.

    • jännitystiivistyy

      Olen varasijalla 2 lastentarhaopettajaksi, alkaa jo toivo mennä kun muutoksia ei ole tapahtunut tuloksien julkaisemisen jälkeen. Ennen tätä uudistusta oli lähes varmaa päästä varasijalta 2, mut nyt se on kyllä tuuripeliä... Mitä luulette mitkä onb mahsollisuudet päästä lto tai lo puolelle varasijoilta?

    • hiiohoij

      Otetaanko sitten niitten tilalle varasijoilta jotka ottavat opiskelupaikan vastaan mutta ilmoittautuvat poissaolevaksi, esim. armeijaan menevät?

      • varasijalla2

        Sain yliopistosta tähän vastauksen että ei, koska he ovat kuitenkin ottaneet opiskelupaikan vastaan ja täyttävät siten opiskelija-kiintiötä. :( AMK en osaa sanoa/tiedä.


      • Ikiol
        varasijalla2 kirjoitti:

        Sain yliopistosta tähän vastauksen että ei, koska he ovat kuitenkin ottaneet opiskelupaikan vastaan ja täyttävät siten opiskelija-kiintiötä. :( AMK en osaa sanoa/tiedä.

        Tuokin on naurettava juttu.. Sais olla sillain että inttiin lähtevät ovat ulkona koko hausta


      • Toivehoitoalasta

        Niinpä!! :/


      • Popi92

        Lievää kuumottelua täälläkin. Varasija 1 MAMK:n metsätalous. Alunperin olin varasijalla 9. Päivittyyköhän toi opintopolku automaattisesti vai ajetaanko ne tulokset manuaalisesti ? :o


      • Lapin.Y

        Itse sain vastauksen, että kyllä poissaolevaksi ilmoittaminen vaikuttaa varasijoilta kutsumiseen. (Lapin Yliopisto)


      • varasijalla2

        Sain tällaisen vastauksen Tampereen yliopistosta: "Poissaolevaksi ilmoittautuvat eivät vaikuta varasijoilta hyväksymiseen. Hekin ottavat silti tarjotun paikan vastaan. Ainoastaan jos joku jättää kokonaan paikan vastaanottamatta tai peruu paikan, varasijatilanne liikkuu."


      • Lapin.Y

        Okei.. Varmaan sit jokaisessa koulussa on oma tapa ja pitää ottaa yhteyttä suoran hakutoimistoon näistä asioista.


      • tätäihmettelen
        Lapin.Y kirjoitti:

        Itse sain vastauksen, että kyllä poissaolevaksi ilmoittaminen vaikuttaa varasijoilta kutsumiseen. (Lapin Yliopisto)

        Mutta mistä löytyy sitten paikka niille, jotka viime vuonna ottivat paikan vastaan mutta ilmoittautuivat poissaoleviksi ja tulevat nyt aloittamaan opintonsa? Kiintiön ulkopuoleltako? Eivätkö opiskelupaikan vastaan ottaneet mutta poissaoleviksi ilmoittautuneet täytä kiintiötä?


      • Kessuapalaaketjulla
        Popi92 kirjoitti:

        Lievää kuumottelua täälläkin. Varasija 1 MAMK:n metsätalous. Alunperin olin varasijalla 9. Päivittyyköhän toi opintopolku automaattisesti vai ajetaanko ne tulokset manuaalisesti ? :o

        Samassa veneessä👍 Varasija 4 Mamk.n metsätalous. Eilen 14 paikkaa vastaanottamatta. Ääks😟


      • Popi92

        Sanoisin että hyvät mahkut molemmilla 👍


      • Kessuapalaaketjulla

        Toivotaan (koputtaa puuta). On toinenki paikka jo tiedossa, energiatekniikasta. Mutta tuo mehtäpuoli olis kyllä niin se juttu...


      • AMKissaTöissä
        tätäihmettelen kirjoitti:

        Mutta mistä löytyy sitten paikka niille, jotka viime vuonna ottivat paikan vastaan mutta ilmoittautuivat poissaoleviksi ja tulevat nyt aloittamaan opintonsa? Kiintiön ulkopuoleltako? Eivätkö opiskelupaikan vastaan ottaneet mutta poissaoleviksi ilmoittautuneet täytä kiintiötä?

        Eivät täytä. Poissaolevaksi ilmoittautuvan tilalle valitaan uusi opiskelija. Kun poissaoleva palaa, vaikuttaa se kutsuttavien määrään, mutta nämä otetaan huomioon jo ennen valinta-ajojen tekemistä.


    • Jännittynyt

      Miltä näyttää varasijat? Onko kellään päivittyny?

    • Minde2

      Mulla ei Ole tapahtunut mitään sitten tulosten julkistamisen..Kyllä harmittaa kun niin pienestä näyttää jäävän kiinni 0,2 pistettä.Ens viikolla olen lomalla ja aikaa soitella ja selvitellä mahdollisuuksia opintotoimiston kanssa.

    • jonoteiliiku

      Ei muutosta sitten 5.7. kun varasijat alkoivat päivittyä...

    • Toivehoitoalasta

      Onko kellään nyt lauantaina vielä päivittyny?

      • plaahplaahjapöh

        En ole käynyt edes kattomassa, kun tuntuu, että ihan turhaa. Jos vaan maltan mieleni, niin käyn vasta ensi viikolla.
        Viime vuonna hakemalleni alalle (sh monimuoto) oli päässyt ainakin vielä 11. varasijalta sisään (tiedä vaikka vielä senkin jälkeen), ja nyt varasija muuttunut vasta yhden pykälän. Ihmettelen suuresti, jos tänä vuonna liikkuminen huonompaa- yleensä ne aika samoissa luvuissa pyörii. Tai sitten on osattu valita oikeet tyypit, jotka todellakin haluaa alalle.

        Vielä kivempaa ois, kun kuulis, ettei monikaan paikan valinneista lopettais, sillä eniten minua- suoraa sanottuna- ärsyttää, kun jätetään opinnot kesken eka harjoittelun tai eka vuoden jälkeen, ja sillä tavoin viedään paikka joltain, joka ei lopettamista edes harkitsisi. Joka kenties jo tietää mitä sairaanhoitajan työ on, ja joka on nähnyt myös sen " ei niin mukavan" puolen, ja haluaa silti siihen ammattiin. Usein nimittäin kuulee, että n. 7- 10 ryhmästään lopettaa. Musta se on todella paljon. Muutaman vielä ymmärtäis.


      • olpolpolp
        plaahplaahjapöh kirjoitti:

        En ole käynyt edes kattomassa, kun tuntuu, että ihan turhaa. Jos vaan maltan mieleni, niin käyn vasta ensi viikolla.
        Viime vuonna hakemalleni alalle (sh monimuoto) oli päässyt ainakin vielä 11. varasijalta sisään (tiedä vaikka vielä senkin jälkeen), ja nyt varasija muuttunut vasta yhden pykälän. Ihmettelen suuresti, jos tänä vuonna liikkuminen huonompaa- yleensä ne aika samoissa luvuissa pyörii. Tai sitten on osattu valita oikeet tyypit, jotka todellakin haluaa alalle.

        Vielä kivempaa ois, kun kuulis, ettei monikaan paikan valinneista lopettais, sillä eniten minua- suoraa sanottuna- ärsyttää, kun jätetään opinnot kesken eka harjoittelun tai eka vuoden jälkeen, ja sillä tavoin viedään paikka joltain, joka ei lopettamista edes harkitsisi. Joka kenties jo tietää mitä sairaanhoitajan työ on, ja joka on nähnyt myös sen " ei niin mukavan" puolen, ja haluaa silti siihen ammattiin. Usein nimittäin kuulee, että n. 7- 10 ryhmästään lopettaa. Musta se on todella paljon. Muutaman vielä ymmärtäis.

        Ymmärrän, että tuo asia harmittaa. Kun itse kokee todella sopivansa alalle, ja edestä pääsee toinen opiskelija sisään joka huomaa, ettei olekaan soveltuva alalle. Toisaalta ymmärrän myös senkin, että ihmisten mielipide muuttuu, voi olla liian idyllinen kuva jostain alasta, ja ensimmäisen harjoittelun tullessa sen huomaa, millaista työ todella on. Se on inhimillistä.


    • voikupääsis

      Joo, mua kans harmittaa just noi tyypit, jotka ottaa paikan vastaan, alottaa opinnot ja sit vasta huomaa, ettei ollutkaan se mun juttu. Nää on isoja asioita, ku yks ei pääse opiskeleen ollenkaan.

      Eihän semmoista työtä kuitenkaan ole, joka olis aina pelkkää kivaa.

      Mut tietty, joskus on niin, ettei sit tosiaan sovi alalle kuitenkaa. Paljastuu vaikeita mielenterveys- tai päihdeongelmia. Ne on asia erikseen, mut nää "ei ollu mun juttu", sitä en ymmärrä. Tai sitten noi, että "haluun myös toisen tutkinnon".

      Voi ku pääsisin nyt ite 5. varasijalta opiskeleen ittelleni yhden ja ainoan ammatin sairaanhoitajana. Sietäisin hyvin työn haisevammatkin puolet.

    • Kitisi

      Ihme kitinää varasijoilla olevilta. Mites jos enskerralla lukisitte sillain niihin kokeisiin että pääsette suoraan kouluun?

      • pidäsuusi

        Luetaan, luetaan. Mutta varasijalla on silti aina ihmisiä, koska sisäänotoilla on rajansa. Varasijalle jääminen on aina yhtä tuskallista sille, jonka osaksi se tulee. Ihme olisi, jos mitään kitinää ei syntyisi.


      • melkeintäydellinen...kö

        Ei tuo minusta mitään kitinää ole. Tosi asioita, jotka sanotaan suoraan. Tiedän useammankin, joka on lopettanut opiskelut tyyliin; en mä oikeesti sinne halunnu.
        Mutta hienoa, että on tuommosiakin ihmisiä kuin nimimerkki kitise. Et varmaan itse koskaan kitise, et arvostele, tulet kaikkien kanssa juttuun. Olet varmaan todella hyvä ja pidetty työntekijä.
        Anteeksi, mutta oli pakko.


    • Riatsu

      Mulla on päivittynyt tänään, vaikka viikonloppu!

    • jännittäjä

      Mulla tänään aamulla liikku varasija 2->1.. Alunperin olin varasijalla 3.. Saa nähdä mitä käy, 40 otetaan sisään ja sote-ala kyseessä..

      • Toivehoitoalasta

        Pääset ihan varmasti!! 👍👍 ens viikolla tapahtuu nimittäin paljon muutoksia.. toivon mukaan ainaki! 😄


      • Sotealallemyöss

        Laurea kenties??


      • jännittäjä

        Jeee pääsin!!!!!!!!!!


    • Jännittynyt

      Ymmärtääkseni päivittyvät vain arkisin?

      • Teere

        Mulla ainakin tänään liikkunut varasijat


    • EiLiikuVarasijat

      Varasijat liikkuvat vain arkisin. Minusta tuntuu, että jotkut saavat jonkinlaisen mielihyvän siitä kun käyvät trollaamassa täällä.

      • Sosionomiksijospääsis

        Mulla liikku ainakin sijalta 8->7 tänään. Eilen illalla ei vielä ollut.


      • holjhhhhg

        Päivittäin muuttuu


    • paistaaseaurinko

      Tsemppiä kaikille varasijoilla oleville, tiedän oikein hyvin miltä tiestä tuntuu. Hain itse useamman vuoden ajan enkä vaan päässyt haluamaani paikkaan. Tänä vuonna vihdoin pääsin, olin jo luopunut toivosta mUtta torstaina opintopolussa oli tieto, että olen saanut paikan. Jaksakaa opiskella koko seuraava vuosi vaikka sitten avoimia opintoja jos opiskelupaikka ei suoraan irtoa tänä vuonna. Vuoden aikana ehtii hyvin tehdä vaikka sen 60op ja se ei mene hukkaan, ettekä menetä yhtään mitään suhteessa niihin, jotka nyt saivat paikan. Tehkää töitä, opiskelkaa samalla, lopussa kiitos seisoo!

      • hyväyrityshyvä

        Tuo 60 op vuodessa avoimessa edellyttää täyspäiväistä opiskelua. Milläs sitten elät? Kotona vanhempien luona? Opintotukia nimittäin ei avoimessa opiskeluun saa. Työttömyysetujakaan ei saa tuolla opiskelun määrällä. Se opiskelukin muuten maksaa, tosin ei hirveän paljon.

        60 op vuodessa ei onnistu työn rinnalla. Mutta yrittäähän sopii.


      • olipatekosyy
        hyväyrityshyvä kirjoitti:

        Tuo 60 op vuodessa avoimessa edellyttää täyspäiväistä opiskelua. Milläs sitten elät? Kotona vanhempien luona? Opintotukia nimittäin ei avoimessa opiskeluun saa. Työttömyysetujakaan ei saa tuolla opiskelun määrällä. Se opiskelukin muuten maksaa, tosin ei hirveän paljon.

        60 op vuodessa ei onnistu työn rinnalla. Mutta yrittäähän sopii.

        Aijaa? Tein vuorotöitä 170h/kk, kun aloitin opinnot monimuotoryhmän kanssa avoimessa amk:ssa. Kaks lastakin löytyy, alle kouluikäisiä. Kävin ekana vuonna yli 70op ja sain tutkinto-opiskelijan paikan heittämällä kevään lopussa. Nykyään olen päivätöissä, eli teen töitä ma-pe virka-aikaan ja edelleen opinnot luistaa.


      • Amm-peeri

        Hyvä saavutus, nostan hattua oikealle uurtajalle. olet ollut tosi ahkera.


      • Avoimestasisään
        hyväyrityshyvä kirjoitti:

        Tuo 60 op vuodessa avoimessa edellyttää täyspäiväistä opiskelua. Milläs sitten elät? Kotona vanhempien luona? Opintotukia nimittäin ei avoimessa opiskeluun saa. Työttömyysetujakaan ei saa tuolla opiskelun määrällä. Se opiskelukin muuten maksaa, tosin ei hirveän paljon.

        60 op vuodessa ei onnistu työn rinnalla. Mutta yrittäähän sopii.

        Ihan kokoaikaista työtä tein myös opiskellessani avoimessa monimuotona (3pv viikossa koulua iltaisin). Vuoden opinnot ostin ja puoli vuotta kävin, sitten hakua sisään ja pääsin. Pääsi vielä helpommalla sisään kun oli näyttöä motivaatiosta.

        Sisua se vaatii mutta palkitsee! :)


    • tostajanoin

      laurea otaniemi th 5->2->1->sisään vihdoin :D

    • ottiatuotaemmäheijaksa

      60op onnistuu ihan hyvin työn ohella. Itse tein viime vuonna 78op kokopäivätyön ohella. Illat, viikonloput, tehokas ajanhallinta. Asennekysymys. Jos asenne on se, että emmä pysty, emmä osaa, emmä kuitenkaa, emmä jaksa ni sama luopua kokonaan opiskeluajatuksesta, koska jos tollsella asenteella on valmistautunut pääsykokeisiin niin ei tuu onnistuu.

    • Diips

      Huoh... miksi ees kävin kattomassa kun ei muutosta 1.7. jälkeen... alkaa toivo jo mennä.

    • tradeporvoo

      Kyllä ne varapaikat päivittyy viikonloppusinkin. Eilee olin 11, nyt 9.

    • Tsa-

      Varasijat liikkunu kahesa koulutuksesa huonompaan suuntaan yhden pykälän verran? Mitä tää tarkottaa? :O Ennen varasijat 10 ja 18, nyt 11 ja 19??

      • AMKissaHommissa

        Todennäköisesti jonkun jonotus päättynyt ja hänen sijoituksensa on ollut yhtä pykälää korkeammalla kuin omasi ko. hakukohteessa. Näin hän on ilmaantunut listalle edellesi.


    • Läppiamkkiin

      Wuuuhuuu... :)li 72. Vaihtunu 71. Jippii.
      Hmm.
      Aamupäivällä oli viel 72.

    • miumaumöömöö

      Nyt uskon minäkin että päivittyy viikonloppuisinkin. Ensimmäinen vaihtoehto pysyy sijalla 3, mutta toinen tippui nyt 17.00-19.30 välillä 32->31.

    • jonoteiliiku

      Ei ole päivittynyt.. tänäänkään..

    • Toivehoitoalasta

      Mullakaa ei mitää muutosta koko vkl.. voi ku nyt ei vaan jämähtäis noille sijoille...vaan ens viikko tois muutoksia. Voi luoja mä rukoilen että kerranki onni ois mun puolella! 😄

    • miumaumöömöö

      Onko jollai päivittynyt tänää?

      • LapinAmk

        On pivittynyt ainakin klo 9.00 jälkeen.


    • jännittynyt

      Ei ole tänään vielä tapahtunut mitään! Varasija 2. :S

    • Jjjuuuup

      Päivitystä ?

      • plääh1

        Päivittyyköhän nämä eri aikaan? Minulla ei ole ainakaan mitään tapahtunut lauantain jälkeen.


      • LapinAmk

        Luulen, että se riippuu sijoituksesta. Esim sija 1 - 5 ei päivity ollenkaan kun ihmiset odottavat vain pääsevänsä näiltä sijoilta kun taas sijat 20 - 50 päivittyvät päivittäin kun huomaavat ettei ole mahdollisuuksia päästä ainakaan noilta sijoilta niin ottavat paikan muualta vastaan.


    • Läppiamkkiin

      Nyt taas on päivittynyt! Eilen oli 72->71 ja nyt aamulla oli muuttunut 70. Mutta toi eka haku edelleen 8.varasija. jo menee jännäksi.

      • Läppiamkkiin

        Tänä aamuna 70-> 69.


    • toivoelää123

      Täällä oli päivittynyt toinen hakukohde 8 -> 7.

    • odotttttt

      Jos joku odottaa Laurea Tikkurilaan sh-linjalle varasijalla 1 niin voin kertoa että varmasti pääset, koska itse en luultavasti ota omaa paikkaani vastaan. Odotan itse Metropoliaan th-linjalle varasijalla 3... Saapa nähdä...

      • niinlähellä

        Hei,

        paljonko sait pisteitä kokeesta, kun olet varasijalla kolme?


    • varasijalla2

      Hei tietääkö joku kun nyt pe 15.7 pitää ottaa viimeistään se opiskelupaikka vastaan (muistaakseni klo 15.00) niin vapautuuko ne mahdolliset "jäljelle jääneet" opiskelupaikat heti tuolloin klo 15.00 varasijoilla oleville vai päivittyyköhän opintopolku siitä sitten seuraavan kerran maanantaina 18.7.? Onko täällä joku viime vuonna tuossa tilanteessa ollut joka osaisi sanoa miten silloin meni? :)

      • Kukaontöissäviikonl

        Uskoisin, että päivittyy vasta Ma 18.7.


    • miumaumöömöö

      Ja tietääkö muuteb joku, että voiko ne jotka on ottaneet ehdollisesti paikan vastaan, olla ehdollisena vielä sen 15.7 jälkeem, vai pitääkö niidenkin ottaa sitovasti paikka siihen mennessä vastaan?

      • Luulisinettä

        Ymmärtääkseni siitä syystä että 15.8 vasta loppuu jonot, niin varasijat liikkuu vielä siihen asti (teoriassa ainakin). Eli voi olla ehdollisena myös 15.7-15.8 välisenä aikana:)


      • Dhhdud

        Jos jollekin tarjotaan paikkaa vaikka 18.7., niin pitää siinä olla joku pv aikaa vastata kyllä-ei. Jos ei, niin taas seuraavalle ja taas sill muutama pv aikaa jne jne.

        Kunnes 15.8. homma ohi.


    • yksieiriitä

      Yhä edelleen varasijalla yksi. Ei ole liikkunut koko aikana. En nyt muutamiin päiviin käynyt tarkastamassa tilannetta. Turhaa se oli nytkin. :/

      • Popi92

        Sama täällä. Huono tuuri jos jäädään ensimmäiselle sijalle 😂


      • kandi_tehty

        Sosiaalityö, maisterihaku, 6 varalla, 1.7. lähtien, ei ole liikkunut yhtään...


      • peetä7878

        Itse jäin viime vuonna 1. varasijalle, vaikka paikkoja meni varasijoille muka 5 ja olin 5 varasijalla alussa. Piti sijat olla pelkästään koepisteiden mukaan, joten kummallisesti silti jäin ulos.. antoivat siis väärää tietoa opiskelijapalveluista, montako paikkaa ei otettu vastaan. Voi siis valitettavasti olla lopullinen tuo 1. varasijatila, jos on suosittu hakukohde :( Silloin kyllä ärsytti kunnolla. Nyt onneksi sisään suoraan ilman varasijoja :) Tsemppiä ja toivottavasti pääsette sisään.


    • Olnga

      Tietääkö kukaan sh Lohjan tilanteesta?

    • miumaumöömöö

      Mulla muuttunut viimeksi torstaina.. Kolmas varasija sosionomiksi, enkä usko enää yhtään pääseväni. No ei mahda mitään.

    • toivoavielähiukan

      mikä koulu ja millä varasijalla olit alunperin? itse lamkiin sosionomin monimuotoon, muuttunut varasijasta 9 -> 4 ja uskallan vielä hiukan toivoa...

      • Öömmömmöööö

        Erikoista.. Mulla myös sama lamk monimuoto, 4.sijasta > 1.
        Millä varasijalla olit alunperin, koska tuolla laskutoimituksella olisin itse jo päässyt sisälle.
        Yli viikkoon ei ole nyt tapahtunut mitään muutosta, eikä myöskään tänä aamuna 16.7.


    • Toivehoitoalasta

      Rasittavaa ku ei nyt taas liiku mihinkää..onko se sit seuraavan kerran sen 15.7 jälkee ku liikkuu..no, onneks vielä se liikkumisvara olemassa..ton jälkee se on sit taas niin ja näin....

    • miumaumöömöö

      Ne jotka on ottaneet ehdollisesti paikan vastaan, ja jonottavat varasijalla ylempiin kohteisiin, voivat olla ehdollisena vielä tuon 15.7 jälkeenkin. Eli myös heiltä voi vapautua paikkoja tuon 15.7 jälkeenkin.

    • Minniemeeh

      No just, eihän tässä ole mitään järkeä! Ei ollut muutosta mulla tapahtunut koko vkonloppuna. Edelleen sama kuin 1.7.

    • Plaaah1

      Itsellä kaikki muut varasijat laskenu tänäänkin,paitsi tämä johon varasija 2.:(

    • liikkuu

      Nyt liikahti mun varasijajonot.

    • Tradenomi888

      Mulla liikkunut parissa päivässä varasijalta 4->3 ja nyt aamulla -> 2.
      Eka liikahdus tuli vkl aikana...

    • srp

      minen osaa käyttää tätä

    • Khgg

      Kgffg

    • haluankouluun

      Varasija 4 jyväskylän yliopisto, yleinen kasvatustiede! Jännittää.... Toivottavasti tällä viikolla alkais jonot liikkua

      • Kouluunko

        Onko ollut alusta asti 4. varasija, vai onko muuttunut jo kertaalleen?


    • Minniemeeh

      Ja ei mitään muutosta edelleen. :-/ En ymmärrä miten ei ole liikkunut edes yhtä pykälää jono...

    • Tuloksiakaipaan

      PÄÄSYKOE TULOKSISTA. Minulle on tullut vain opintopolkuun tuloskirje jossa on yhteispistemäärä. Miten näen ne eriteltynä (kirjallinen osio ja ryhmähaastattelu)?

    • plaah1

      Minulla yhä 2. varasija ja nyt sain hakutoimistosta tiedon, että 2 paikka vastaanottamatta. Eli tässä jännitetään nyt kunnolla!

      • Ojnöphg

        Mihin koulutukseen jonotat ?


    • 2.varasijatoivoako

      Kysyin oamkin hakijapalveluista sosionomi (monimuoto) tilannetta. 6 ei ole vielä ottanut paikkaa ja 3 ehdollisesti.

    • Qwv

      Pisteet kokeen eri osioista saa pyytämällä ne ilmeisesti kyseisestä koulusta...

    • Hakija87

      Mulle kerrottiin hakijapalveluista, että tilanne päivittyy kahdesti päivässä aina aamulla ja illalla 7-8 aikoihin. Silloin siis valitajonoista lähtee porukkaa pois, jos joku peruu tai pääsee ylempään koulutukseen, ja varasijalta tulee uusi tilalle. Sieltä myös näkevät, onko oikeasti kuinka monta enää epäselvää (eli ei ole ottanut ollenkaan paikkaa vastaan tai on ehdollinen vastaanotto), mutta ilmeisesti kaikista korkeakouluista on näitä turha kysellä.

      Kannattaa myös muistaa sellainen seikka, että vaikka olisi varasijalla 1 mutta ei ole ensikertalainen hakija, ei välttämättä pääse opiskelemaan vaikka joku peruisi. Jos peruja on ollut ensikertalainen hakija, järjestelmä katsoo ensin täyttyykö ilmoitettu ensikertalaiskiintiö myös tämän perumisen jälkeen. Esim. jos on ilmoitettu, että aloituspaikoista vähintään 70 % prosenttia on varattu ensikertalaisille, tämän pitää perumistenkin jälkeen pitää paikkansa. Jos ensikertalainen peruu ja kiintiö tämän perusteella jäisi alle 70 prosenttiin, niin varasija annetaan seuraavalle jonossa olevalle ensikertalaiselle, joka voi ollakin vasta varasijalla 3...

      • Lapin.Y

        Kiitos sinulle tiedosta!:)


    • Trade

      Mulla varasiljalta 4 liikkunut 2.
      Hakutoimistossa sanottiin, että 10 ottanut paikan ehdollisesti vastaan ja 10 ei ole reagoinut mitenkään... 40 otetaan sisään Lohjalle...
      Mitenköhän käy... Jännittää!!??? Masentavaa myös nähdä kun jonot ei oo liikkunut mihinkään.

      Tsemppiä kaikille piinaavaan odotukseen!!!

      • Ollenkaankö

        Mä oon 4 varasijalla Lohjalle sh, soititko tänään sinne?


      • Trade
        Ollenkaankö kirjoitti:

        Mä oon 4 varasijalla Lohjalle sh, soititko tänään sinne?

        Mä oon tredenomiks... Joo soitin ja laittoi sieltä vielä oikeen sähköpostia mulle, kun ei heti nähnyt tilannetta.


    • Varasijalainen

      Opintopolussa huoltokatko keskiviikko aamuna. Saa nähdä josko päivittyisi sen jälkeen

      • amm-peeri

        Itse odotan TAMK paikkaa. 4. vara sija ja liikettä ei ole ollut 1.7. jälkeen
        Jos edes liikuis ni ois mahiksia, mutta ei. Jännittää kun ei oo niin hyvä kuin tarvits.
        Pettymys on todetta paha kun oikesti haluais opiskella, ja niin lähellä.
        Oikeesti onnee niille jotka pääsee ...


      • amm-peeri

        Ei tänäänkään vielä liikettä.... loppu kirin varaan jää.


    • Diips

      Älkää koskeko tuohon linkkiin!!

    • Jfkdk

      Mistä hakutoimistosta olette kyselleet montako on ottanu jo paikan vastaan? Yliopistojen omista vai opintopolusta?

    • Lapin.Y

      Haluaisin jakaa, että minun varasija 4., joka muuttui 3.->2. vielä ennen tuota 1.7. on nyt 1.!!! On toivetta vielä, vaikka viime vuonna otettiin 3 sisään varasijoilta.

      Ja tsemppiä teillekin! Toivottavasti pääsemme!:)

      P.s. Lapin Yliopisto, taiteiden tiedekunta

    • Tuloksienodottaja

      Ei ole liikkunut varasijat,lähellä ollaan mutta taitaa opiskelupaikka jäädä haaveeksi. Kyseessä siis lastentarhaopettajan koulutus.

      • Toivehoitoalasta

        No eihän sitä edelleenkää tiedä ennen 15.7---->


    • LTO2

      Mikä yliopisto ja mikä varasija ? Itse olen Helsingin yliopistoon varasijalla 2.

      • Tuloksienodottaja

        Olen Savonlinnaan varalla. Huonosti näyttää varasijat liikkuvan. Ehkä osa vielä pohtii tai sitten kaikki haluavat ottaa paikkansa vastaan. Tuntuu kyllä oudolta et kukaan ei ole perunut,toki suositut koulutukset kyseessä.


      • Tuloksienodottaja

        Ja siis varasijalla 2 ollaan


    • Diips

      3. Muuttui tänään 2. 😊

    • Minde2

      Soitin tänään Metropolian hakutoimistoon eikä sieltä saanut valitettavasti juurikaan mitään lisärietoa. Hakijoita on kuulema niin paljon että he eivät tiedä esim että kuinka Moni on paikan jo ottanut vastaan tai että kuinka Moni on vime vuonna päässyt varasijoilta.Mulla ei Ole mitään muutosta tapatunut varasija 3:lle sitten 1.7.

    • apuaapua

      Mulla mennyt tällä viikolla 4 -> 2.
      Nyt jännittää liikaa.

    • uudetsuunnitelmat

      Minä soittelin tänään Diakin hakijapalveluun, ja sain tiedon, että 8 epäselvää tapausta vielä. Itse olen siis varasijalla 7. Kaikki muut ovat paikkansa sitovasti vastaan ottaneet. Elikkäs, ehkä pitää nyt uskoa, ettei tällä kertaa ollut minun vuoroni.

      Henkilö siellä kertoi myös, että varasijapaikat eivät ole liikkuneet samaan malliin kuin aiempina vuosina. Ei tiennyt syytä, mutta arveli tämän ensisijaisuus systeemin vaikuttaneen.
      Ehkäpä ihmiset ottavat helpommin vastaan myös paikkoja, joihin eivät ensisijaisesti hakeneet siinä pelossa, jos ensi vuonna ei tärppää senkään vertaa tai jotain. En tiedä.

      Nyt vaan uusia suunnitelmia kehiin.

      • Jdjdjdj

        Mikä ala diakissa?


    • harmittaapaljon

      Laitoin viestiä hakijapalveluun ja sieltä vastattiin että 1 ei ole vielä ottanut paikkaa vastaan ja 2 jonottaa ylempään hakutoiveeseen. Itse olen varasijalla 5 tällä hetkellä, tais jäädä ny opiskelupaikka saamatta :(

    • jonotusjatkuu

      Onko kukaan kysellyt Turun AMKista monimuoto-tradenomien valintatilannetta lähiaikoina? :S

      • tiovoelää123

        Tiistaina oli Saloon 12 vahvistanut paikkansa. Lemminkäisenkadun toimipisteen tilannetta ei pystynyt tarkistamaan.


      • jonotusjatkuu

        Mulle vastattiin, että kuusi hyväksyttyä on vielä vastaanottamatta paikkaansa ja neljä on ottanut ehdollisena vastaan :) eli, kun on varasijalla 2, niin mahdollisuudet ovat vielä ihan hyvät. Huh.

        No, huomenna tähän aikaan alkaa olla jo paljon viisaampi :)


      • toivoelää123
        jonotusjatkuu kirjoitti:

        Mulle vastattiin, että kuusi hyväksyttyä on vielä vastaanottamatta paikkaansa ja neljä on ottanut ehdollisena vastaan :) eli, kun on varasijalla 2, niin mahdollisuudet ovat vielä ihan hyvät. Huh.

        No, huomenna tähän aikaan alkaa olla jo paljon viisaampi :)

        Kumpi kyseessä Turku vai Salo? :)


      • jonotusjatkuu

        Turku, Lemminkäisenkatu!


      • toivoelää1234

        Kiitos tiedosta!!


    • malttivalttia

      Onko tänään illalla jo päivittynyt?

    • Trade

      en pääse kirjautumaan opintopolkuun....

    • malttivalttia

      Juups. Koitin ja en pääse minäkään. Taas opintopolku jumi

    • malttivalttia

      Saa nähdä kun kaikki viime tingassa ilmoitusta tekevät pe opintopolussa että toimiiko silloinkaan hyvin

    • Trade

      Nyt pääsin... ei oo mitkään sijat liikkunut yhtään....

    • höhh

      Nyt pääsee ja mun varasijat ei ollu muuttunut. Höh

    • GkficH

      Kellään varasijat liikkunu helsingin farmasiassa?

      • Insjig

        Helsingistä en tiiä, mut Kuopion farmaseuttijonos (yhteispisteet) liikuin eilen 10.-> 7. Varasijalle...


    • Aaihaa

      Odottakaa nyt rauhassa ... Hölmöä joka päivä ahdistella hakijapalveluita.

    • komppisystävä

      Toivottavasti joku Oulun AMK:uun hakenut tuli onnelliseksi. Peruin juuri liiketalouden monimuoto-opetuspaikkani. Oli vain varasuunnitelma minulle. Avoimeen yliopistoon ja sitä kautta toivottavasti avautuu paikka kauppatieteisiin. Yksi tutkinto jo on, eli vaikka maisteriohjelmaan, kunhan tarvittava määrä opintopisteitä on kasassa.

    • kkkh

      Mites hamk sairaanhoitajien jono?

    • hu1

      Onko kukaan hakenut Aalto-yliopiston international business-ohjelmaan? Onko oikeasti jumittaneet noi sijat viikon paikallaan?

    • Epätoivoooo

      Liikkuukohan huomisen klo 15.00 jälkeen paljon?

    • liikkuu

      Liikkuispa viisi pykälää ainakin. Se riittäs mulle

      • Lhhjjbkkbvb

        Samat sanat.


      • Arggggggggg

        Minulle riittää 2 niin pääsen... Tänään ei oo mitkään varasijat liikkunut (ainakaan vielä)... Hakutoimistossa sanottiin, että 15.00 ei heti päivity.. Todennäköisesti vasta ensiviikolla, koska heidän pitää käydä läpi saapuneet kirjeet, että onko vastaanottoa tullut kirjallisena.


    • 22kkmöll

      Päivittyyköhän mahdolliset muutokset huomenna heti klo 15 jälkeen?

    • liikkuu

      En usko että heti päivittyy.mutta onneks jonot lauantainakin voi liikkuu.

    • wauz

      Iiks. Parin tunnin päästä taas voi päivittyy.

    • Jeeejeeejeee

      Taas on liikkunut!

    • Niinonnellinen

      Tänään sisään 4. paikalta sh-koulutukseen!
      Olin varma, että en pääse kun varasijat ei ole liikkunut koko aikana.
      Toivottavasti muutkin pääsee tämän päivän aikana kun jonot varmasti liikkuu! :)

      • Toivehoitoalasta

        Ihanaa onnea!


      • Hgfjj

        Mihin kaupunkiin?


      • Niinonnellinen

        Centriaan Kokkolaan :)


    • miumaumöömöö

      Eilen päivittyi varasija Laureaan sosionomiksi 3->1... Nyt jännittää.

      • Rutrutrutrutrutfut

        Varasijoja täytetään vielä kk. Hyvältä näyttää!


    • jgjgj6555

      56756757575756

    • Röntgeniin

      Ekalta varasijalta viimein sisään <3

      • röntgenhoitajaksmyös

        mikä kaupunki?


      • Röntgeniin
        röntgenhoitajaksmyös kirjoitti:

        mikä kaupunki?

        Turku


    • Jennye2

      Ihanaa lukea täältä että osa on jo päässyt varasijalta sisälle!! Onnea!! :) Ja kertokaa samalla mikä koulu ja koulutus kyseessä!

      Itsellä edelleen sama varasija 2. Tampereen yliopistoon mikä on ollut aikojen alusta lähtien. Kertaakaan ei ole muuttunut mihinkään suuntaan :(

    • plaah1

      Onnea kaikille varasijoilta sisään päässeille!

      Tietääkö kukaan tulisiko Amk:n jonoihin merkintä, että varasijalta ei oteta jos kaikki paikat olisi jo sitovasti täytetty? Näin olin lukevinani ainakin jonkin yliopiston kohdalla.

    • Erikoista

      Metropolia fyssari liikkunut jo 9 pykälää ja sisään otetaan 24. Laurea ei ole liikkunut kuin 1 pykälän ja sisään otetaan kuitenkin 40. Erikoista! Olen ymmärtänyt että metropolia halutumpi/vaikeampi päästä. Ja tietysti minä jonotan laureaan😩

    • kandi_tehty

      Sosiaalityö, maisterihaku, Jkl, edelleen 6 vara, ollut 1. 7 lähtien :( ei tänäänkään, ainakaan vielä mitään muutosta.

    • Läppiamkkiin

      Juuhuu mulla viimein liikahti terkkari jono 8->7. ehkä sittenkin on toivoa.. :D
      sosionomi ei enää liikkunu pariin päivään, nyt 68.

    • Fhhjjkkfdd

      4. Varasija farmasiaan, onkohan vielä toivoa 😬

      • Insjig

        Mulla sama! Jännittää!! Ootko koepiste- vai yhteispistejonos? Mihin kaupunkiin? :)


      • Yrjfu
        Insjig kirjoitti:

        Mulla sama! Jännittää!! Ootko koepiste- vai yhteispistejonos? Mihin kaupunkiin? :)

        Itse olen 2. koepiste-jonossa eikä ole liikkunut ollenkaa. Tuskin tästä jonosta pääsee.


      • Insjig
        Yrjfu kirjoitti:

        Itse olen 2. koepiste-jonossa eikä ole liikkunut ollenkaa. Tuskin tästä jonosta pääsee.

        Mä oon yhteispistejonos Kuopioon.. En oo yhtään varma miten noi viel liikkuu et onko ees mahiksia päästä enää..


      • Fhhjjkkfdd
        Insjig kirjoitti:

        Mulla sama! Jännittää!! Ootko koepiste- vai yhteispistejonos? Mihin kaupunkiin? :)

        Koepistekiintiössä, ensikertalainen ja Kuopio! Vähän kyllä on toivoia vielä kun viimevuonnakin pääsi 14!


      • Insjig

        Toivotaan parasta et molemmat pääsis kun nii lähellä jo ollaan! :)


    • Tradeporvoo

      Huh 28 -> 1. Nyt jännittää :D

    • Popi92

      Mamk metsätalous varasija 9 ja tänään sisään !!

    • Diips

      Mulla muuttunut tällä viikolla 3.->2.->1. varasijaan. Nyt sitten jännätään vielä enemmän! :D

      • jonotusjatkuu

        Sama homma!


    • XYZårtyy

      Pori liiketalous 17->8. Toivottavasti etenee vielä.

      • hiiohoij

        Mä oon sinne tällä hetkellä 4. huihuii

        Päivittyykö se varasijatilanne huomisesta lähtien edelleen opintopolkuun nyt kun ilmottautuminen loppuu?


    • haluankouluun

      Varasija laskenut 3->2 Jyväskylän yliopisto yleinen kasvatustiede. Niin lähellä... Pitääköhän taas oottaa sinne 19-18 asti ennenku seuraavan kerran päivittyy?

      • haluankouluun

        Siis 19-20 asti :D


    • Raksar

      Mitkähän mahikset päästä 2 varasijalta metropoliaan rakennusinssiks???

    • Pyääh

      Varasijalta 15 sijalle 6. Ei taida enää olla mahdollisuuksia...

    • Minnimeeh

      Entäpä jollei hyväksy paikkaansa klo 15 mennessä? Otetaanko silloinkin varasijat käyttöön? Nim. Ei vieläkään mitään liikettä jonossa...

      • Plaah1

        No näin toivon että se menee! Ei ainakaan oma varasijajonotus ole vielä umpeutunut. Toivo elää!


      • jännitystiivistyy

        Eiköhän se hyväksymättä jättäminen ole sama asia kuin peruminen.. Eli jos joku nyt ei sitä paikkaansa puolen tunnin sisällä vastaanota, menee paikat automaattisesti eteenpäin jakoon.


    • Ooou

      Itse olen mamkkiin siirtynyt 14 sijalta 9, onko mahkuja? Ja kyseessä sairaanhoito..

    • Apuaaaa

      Jättääköhän noita kukaan peruuttamatta lainkaan...

    • uuttaputkeen

      Yllätyin miten haluttu paikka on Diak Pieksämäki sh monimuoto. Kun varsin pieni paikkakunta on.
      Vain 2 perui paikkansa. Nyt tosin klo 15 jälkeen en ole vilkaissut jonoa, ja varasijojahan täytetään vielä kuukausi, mutta ei tässä kovin suurta toivoa enää ole. Harmi, olisin niin halunnut kouluun.

      • Vihdoinkin

        Millä varasijalla olet? Toivottavasti sinäkin pääset.


    • Malttamatonton

      Onko kellään päivittynyt tilanne aamun jälkeen....itse elättelin toiveita, että klo 15 jälkeen tilanne eläisi, mutta eih

      • Toivehoitoalasta

        Mulla on päivittyny viimeks 7.7..
        Toivottavasti illalla ois liikkunu, tai sit maanantaina. Nyt 6. sija. Pelottaa et ku seuraavaks meen sinne ni siel lukee jotain et valinta päättynyt..


    • Mätäälvaa

      Opiskelijavalinta vielä kesken. Ilmeisesti voi koko päivän aikana jono elää... (Tai ainakin toivossa on hyvä elää. Vai onko...?? )

    • Kyllästynytodottamaan

      Olen soittanut hakijapalveluun. Hakijapalvelu päivittyy aamuisin sekä iltaisin 19-21 aikaan. Sanoivat myös, että päivittyy ensiviikolla koska käyvät läpi mahdollisia vastaanottoilmoituksia jotka ovat tulleet postitse. Ei siis heti kaikki liiku.
      Edelleen varasijat voi elää 15.elokuuta asti...

      Maltti on Valtti!!! =)

      • Jennye2

        Tarkoitat varmaan että Opintopolku päivittyy aamuisin ja iltaisin :)

        Mä oon jotenkin luullut, että opiskelupaikan pystyy ottamaan vastaan vaan tuolla Opintopolussa, mutta ilmeisesti kirjallisesti voi ottaa vastaan myös?


      • Jennye2

        Eikun jaa onhan tuolla: "Jos et voi ottaa paikkaa vastaan sähköisesti, ota yhteyttä korkeakouluun. Jos palautat vastaanottoilmoituksen postitse, pitää sen olla perillä määräaikana. Varaa postin kulkuun useita työpäiviä."


    • uuttaputkeen

      Tämä rakkinen ei anna minun lisätä kommenttia, joten vastaan tänne nimimerkille; "vihdoinkin", että vasta 7. sijalla olen. Eli melko toivoton tilanne.

    • Tutttönen

      Varasijalla 5 oamkin tradenomi päiväopetuspuolelle tällä hetkellä.. Osaako kukaan sano mitkä mahdollisuudet päästä sisään vielä ? Monimuoto-opetukseen opiskelupaikkaa myönnetty mutta ykkösenä toi päiväopetus!

    • Epätoivoooo

      Onks kellää päivittynyt tänää ?

    • tradeporvoo

      Opintopolku kaatunu eli muutoksii tapahtuu siel

      • Epätoivoooo

        Aijjaa :OOO


      • Jennye2

        Tai sitten se on kaatunut taas vaan sen takia kun kaikki käy katsomassa nyt tilannettaan kauheella raivolla :D


      • Epätoivoooo

        Ehkä :D


    • Varasijaseitsemän

      Tuliko muille tänään illalla pyyntö laittaa todistuskopiot, vaikka ne on jo laitettu kertaalleen?

    • Epätoivoooo

      Päivittyyköhän vasta huomenna? Oon varasijalla 2. (alkuperäinen 4.)....
      Mä en enää jaksais tätä odotusta... Argggg

    • Varalla4f

      Kertokaapas sitten jos on varasijat liikkunu

    • Toivehoitoalasta

      Ei vie-lä-kään muutosta... 😐😐

    • Hermomenee

      Noup, ei täälläkään!

    • miumaumöömöö

      Ei muutosta... Ensimmäinrn varasija sosiomomoksi...

    • toivoalkaavähetä

      Pääsettekö läpi Opintoolkuun, itse en ole päässyt viimeiseen kahteen tuntiin, on ihan juntturassa... yksi kohde minulta jo sulkeutunut, kohdassa lukee "peruuntunut, varasijatäyttö päättynyt"..

      • Plaah1

        Onko tuo ilmoitus varasijojen täyttämisestä päivittynyt sinne tänään?


      • toivoalkaavähetä

        Eilen.. ilmeisesti saattaa joku kohde sulkeutua jo ennen 1.8, jos paikat tulee täyteen.


      • toivoalkaavähetä

        tarkoitan ennen 15.8


    • Tradeporvoo

      Mulla ei oo muuttunu aamun jälkeen eli ykköspaikalla oottelen

    • Jsjsjsjjdk

      En pääse sisään.. Onko kukaan päässyt nyt illalla?

    • Jormasson

      Kurtisaaneille on kysyntää, akt-onanaattoreille lähinnä kotihommia.

    • varasija5

      Jännä et on edelleen opiskelijavalinta kesken, eli ei oo päivittynyt ainakaan eilisaamun jälkeen.

    • Plaah1

      Opetushallituksen twitterissä sanotaan että korkeakoulujen päivitykset tapahtuvat automaattisesti klo 7 ja 19. Sitä ennen kuitenkin koulun virkailijan täytyy käsitellä peruutustiedot ja tämän vuoksi varasijatilanne voi kestää. Oman hakemani koulun hakutoimisto on auki ma-pe eli tässä odotetaan maanantaita!

    • Toivehoitoalasta

      En oo päässy opintopolkuu eilisiltana enkä tänä aamuna ollenkaa..

    • Raksar

      Onko rakennuinssiks mahkuja päästä vai onko paikat täytetty?

      • Raksar

        Metropoliaaan siis


    • mikssssssssssssssi

      Pääseekö joku Opintopolkuun kirjautumaan?? Olen eilisestä asti yrittänyt mutta en pääse katsomaan tilannettani...

    • koneetonkoneita

      Minulle tulee kyllä väkisinkin mieleen, että miten paljon yleensäkään varasija tilanteeseen voi luottaa, kun järjestelmä on ollut monta kertaa kaatuneena? Harmillista sinänsä, jos joku jää ilman opiskelupaikkaa tämän vuoksi.

    • toivoalkaavähetä

      Jos Opintopolku on kaatunut, miltä vaikuttaa, kun ei sinne pääse sisään, niin korjaantuu varmaan vasta maanantaina, tuskin siellä ketään on viikonloppuna.. täytyy vaan odotella.

      • Gjjjikkkng

        Mulla se on toiminut hyvin eilen ja aamulla. Ei tosin ollut päivittynyt.


    • metroon

      Itse olen päässyt kyllä kirjautumaan koko ajan, mutta muita muutoksia ei ole. "Opiskelijavalinta on kesken" lukee vain. Itse olen varasijalla 8, ja luulen että mahdollisuuksia ei taida enää olla.

    • Läppiamkkiin

      Joo eilen alotin klo 19 kattelee mutta ei päästä kirjautuun, edelleen sama homma. Kökkäre sentään, nyt taas saa maanantaille odotella että näkee tilanteen.. huuh tätä jännitystä :/

      Tahtoo kouluuuuun!

    • Pmzi

      Mulla on Tampereen yliopiston matikkapuolelle menny varasijat ny 25->14. Pieni toivo vielä elätettävissä kun kuitenkin se 70 pääsee sisään.

    • epätoivoo

      Ei oo mulla päivittynyt mitkään :( kokoajan kyll päässyt kirjautumaan

    • Raastavapiinaavaodotus

      Onko vielä mahdollista päästä 1.varasijalta sisään AMK sosiaaliala, kun oudolta tuntuu ettei varasija ole liikkunut yhtään nyt yli viikkoon. Alunperin olin 4.varasijalla. Mulla luki edelleen tänä aamuna että opiskelija valinta kesken.

      • Tulisjo

        No on todellakin!!! Ei voi tietty kukaan tietää, mutta toivoa on!
        Ainahan silti joku sille 1.varasijalle jää :/


    • Mitäihmettänyttaas

      Miksi minä en pääse ollenkaan koko Opintopolkuun kirjautumaan, en työkoneelta enkä kotikoneelta!

    • Diips

      Kyllä pääsin kirjautumaan mut ei ollu mitään muutosta

    • Tulisjo

      ei oo päivittynyt täälläkään... Hakupalvelussa sanottii perjantaina, että ens viikolla näkyy muutokset kun ne käydään läpi ja varmistetaan. Toivotaan että illalla tänää olis jo muutoksia

      • Ömmömmööö

        Laittakaa infoa jos jollain on päivittynyt tästä eteenpäin.


    • Tulisjo

      Joo! Kyllä me kaikki oltais jo ansaittu vastaus!! :D Vähän hysterian puolelle menee kohta tää kyttäys.............

    • Läppiamkkiin

      Nyt pääsin kirjautumaan, mutta ei mitään muutosta. Odottelen maanantaihin..

      • hajottaa

        Sama juttu.


      • jtaj1

        Ei muutosta varasijaan lapin amk.


    • Toivehoitoalasta

      Mäki pääsin vihdoin nyt illalla kirjautumaan, ei muutoksia... Nyt vaan pää kylmänä odotetaan kaikki sitä maanantaita. 👍👊

    • Vainarkisinkopäivittyy

      Toi vkl että päivittyy niin kyllä ei oikein nyt päde..

      • realismi

        Ei tunnu pätevän ei. Maanantaiaamuna sitten selviää että jonot ovat sulkeutuneet. Sori siitä.


    • Lapin.Y

      Taas se ei-päivitetty-opintopolku antaa toivoa! Katsotaan maanantaina uudestaan:)

    • Tulisjo

      viime vkl mulla oli päivittynyt... Nyt ei varmaan lyö tuloksia jos pitää viel ensviikolla kirjeitse saapuneet tarkistaa... Uskon, että paljon on muutoksia tullut!! :) Tsemppiä kaikille odotukseen.

    • Mietityttäätuo

      Mutta eikö jonkun olisi kokonaan pitänyt perua paikkansa että vapautuisi varasijoille. Eiköhän suurin osa ole kuitenkin ottanut paikkansa jo vastaan vaikkakin ehdollisesti.
      Mietin vain että jos aikaa on 15.8 saakka ja sitten ei enää varasijalta voi päästä, niin entä jos joku vaan yksinkertaisesti jättää menemättä kouluun eikä ole perunut ja nehän alkavat vasta paljon myöhemmin?

      • näinkuullut

        Monet sanonu että kannattaa soittaa hakemaansa kouluun syksyllä koulujen alettua juurikin siksi että monet jättävät tulematta ja koulut haluavat että kaikki opiskelupaikat tayttyisivät joten sitäkin kautta voi päästä opiskelemaan


      • Hakija891

        Jäin viime joulukuussa varasijalle 2 ja hakijapalveluista sanottiin, että kun se varasijalta kutsuminen päättyy päivänä x niin sen jälkeen ei enää ketään voida hyväksyä vaikka joku ilmoittaisi seuraavana päivänä ettei tulekaan. Että ei kyllä enää opintojen alettua ketään hyväksytä, koska ei sinne opintopolkuun siinä vaiheessa enää niitä muutoksia voi viedä.


    • ihmettelenvaan

      Mua ihmetettyyää noi "kirjeitse saapuneet ilmoitukset".. Kuka hemmetti ilmoittaa postitse hyväksymisensä, jonka voi tehdä netissäkin ja kun kuitenkin kaikki hyväksymiskirjeetkin taitavat tulla sähköisenä nykypäivänä? :D kuulostaa vaan omituiselta...

      • Kirjepostia

        ..ja sitäpaitsi ne kirjeetkin piti olla perillä samaan määräaikaan mennessä. Kuka riskeeraisi myöhäisellä ilmoittautumisella oman paikkansa?


      • Uskallanvielätoivoa

        Itsekin olen 1.varasijalla tällä hetkellä ja jännittävä sekä jo myös riipivä odotus jatkuu edelleen.
        Nimim. Piruja seinään maalaava, mutta silti vielä kovassa toivossa elävä!


      • Tulisjo

        Noniin emmäkää jaksa uskoa, että tyyliin kukaan kirjeitse ilmoittaa x)... Pakko niiden on silti siel katsoa, kun kerran sellaisen mahdollisuuden ovat antaneet.
        Onneks huomenna on maanantai... Kiva jos ei huomennakaa päivity!! Onneks sinne voi sitten soittaa x)


      • Jennye2
        Kirjepostia kirjoitti:

        ..ja sitäpaitsi ne kirjeetkin piti olla perillä samaan määräaikaan mennessä. Kuka riskeeraisi myöhäisellä ilmoittautumisella oman paikkansa?

        Mä oon miettinyt tätä ihan samaa, että miks ihmeessä kukaan lähettelis postissa jotain paperia kun voit tyyliin yhdellä napin painalluksella hoitaa koko homman netissä ja saat siitä vielä heti vahvistuksen? Toisekseen, kiva jos se kirje vaikka hukkuu postissa yms ei meekkään määräaikaan mennessä perille niiin morjes siinä meni se opiskelupaikka. Kuka uskaltaa ottaa tollasen riskin... En edes tiennyt ensin, että tollanen kirjallinen ilmottautuminen on mahdollista kun kuullostaa jotenkin niin kummalliselle.

        Ps. ilmoitelkaa heti huomenna jos on tullut muutoksia!!! :)


      • Tömps

        Sähköiseen vastaanottamiseen tarvitsee suomalaiset pankkitunnukset. Jos niitä ei ole, posti on ainoa vaihtoehto.


    • Milloinpäivittyyjamitä

      Ilmoittakaa jos jollain on maanantai aamuna päivittynyt. En viitsi edes heti aamusta mennä katsomaan kun vaan alkaa masentaa jos mitään ei ole tapahtunut. Kiitos.

    • ykköneneioleenääkakkonen

      Mun piti tulla tänne kertomaan viikolla, ja yritinkin, mutta kännykkä sanoi itsensä irti ja koneelle en päässyt. :( Mutta siis!! MINÄ PÄÄSIN!!!!! Ekalla varasijalla olin alusta saakka Tampereen yliopistoon. Sitten tuli 1.7. julkaistun "tuloskirjeen" (Opintopolussa) mukaisesti sähköpostiin ilmoitus Opintopolulta, että paikka vastaanotettavissa. Oon niin onnellinen. :) Tsemppiä kaikille odottaville!!! Huomenna aamulla näätte onko tilanteet liikkuneet. Kaikki ON mahdollista, moni on vaan varmasti arponut pitkän. :) Ja tässä kuitenkin vielä kuukauden ajan täytellään paikkoja. Toisaalta on kyllä hyvä varautua siihen, että kaikkein suosituimmilla aloilla ei välttämättä edes se yksi peru. Puhumattakaan, et viisi. Mut kaikkea voi sattua. :) Alalla jonne mut hyväksyttiin oli aika korkee sisäänottomäärä, joten olin vähäsen yllättynyt, että ekalla varasijalla pysyin näinkin pitkään ennen kuin joku hylkäsi paikkansa.

      • jokuturhavaan

        Onnea opiskelupaikasta :)


    • jonotusjatkuu

      Mä en jaksais enää odottaa.. Koska tää touhu loppuu :(

      • Varasijalla1

        Voihan se olla että ne joutuu tänään käymään läpi mahdolliset muutokset . Joten muutokset saattavat näkyä vasta tänään myöhemmin tai vasta huomenna. Kannattaa odotella rauhassa, niin kauan on toivoa kunnes sulkevat varasijalta ottamisen. Itse jännitän muuttuuko 1.varasija opiskelupaikaksi


      • jonotusjatkuu

        Samalla sijalla ollaan.. Puuh.


    • kandi_tehty

      Ei mitään muutoksia...

    • Tulisjo

      Ei muutosta :/

    • Toivehoitoalasta

      Ei muutosta.

    • Tulisjo

      Soitin hakupalveluun. Ei ole mitkään nyt päivittynyt. Tänään illalla saavat ajot tehtyä ja huomenna voisi aamulla näkyä päivitetty lista.

    • kandi_tehty

      Soitin ja kysyin, ei mahiksia 5 jonottaa johonkin muualle ja mä 6 vara. Mut mitään päivityksiä ei ole, joten tuo 6 vara, joka ollut jo 3 viikkoa, ei pidä paikkansa...

    • Hämmentybyt

      Mihin te siis soitatte kysyäksenne tota tilannetta

    • Päivittynyt

      Mulla oli jotain pieniä päivityksiä tullut, mutta noissa missä varasijat jotain 30 ja yli, joten ei mitään hyötyä. 4. varasijani ei ole muuttunut viikkoon, mutta voi johtua ihan siitä ettei peruutuksia ole...

    • onmuuttunut

      Onko kyse nyt siitä, että ne 15.7 mennessä ottamattomat paikat ei ole vielä päivittynyt vai että ylipäänsä ei ole opintopolku päivittynyt? Mulla ainakin tänään on muutama sija muuttunut, tosin ei noissa mihin olis pitänyt :(

    • Tulisjo

      Oli päivittynyt... Mulla liikkunut yhdellä tosta mistä pitäis eniten liikkua... Nyt sitä sitten ollaan varasijalla nro.1................
      Soitin hakupalveluun ja sanoivat, että n.10 on ehdollisesti ottanut paikan vastaan (eli ottanut paikan vastaan, mutta odottaa itsekkin varasijalla paremmalle toiveelle)

    • jonotusjatkuu

      Mullakin oli pari jonotuskohdetta nousseet yhden sijan, eivät nuo kohteet olleetkaan pitkään aikaan mihinkään liikkuneet. Ja ovat niin kaukana, ettei mitään mahdollisuuksia päästäkään sisälle.

      Sen sijaan se, missä olen varasijalla 1, oli pysynyt muuttumattomana. Joskin positiivista sekin, ettei ollut sulkeutunutkaan :) viime torstaina oli neljä ottanut paikan ehdollisena vastaan ja kuusi oli hyväksymättä paikkaansa, jonka jälkeen olen liikkunut yhden sijan ylöspäin, joten ainakin kolme on edelleen ehdollisena!

    • Toivehoitoalasta

      Mullaki liikku nyt yhellä molemmat.. aika epätoivoselta tuntuu 😢😢

    • Hajottaa

      Aivan käsittämätöntä! Ne varasijat missä on kymmeniä tai parikymmentä varasijalla ennen minua, on laskeneet tänään useilla numeroilla. Se missä varasija on 5, ei ole laskenut pariin viikkoon yhtään numeroa.

      • Aabbuu

        Ymmärrystä hyvä ihminen! Kaukaisilla varasijoilla olevat hakijat peruvat varasijojaan, koska sieltä on toivotonta päästä sisään ja ottavat toisen paikan vastaan. Ne, jotka ovat lähellä, elättelevät vielä toivoa. Aika toivotonta enää sisään pääsy.


    • Eivoimitaan

      Meikäläisellä varasija 1 oli nyt muutunut "Peruuntunut" eli ilmeisesti yhtään paikkaa ei vapautunut. Niin lähellä mutta silti niin kaukana. No can do.

    • Ärsyttävää

      Pääsin Aaltoon 9.varasijalta! Voi tätä onnen määrää!:)

      • jeppis_16

        Onnea! :)


      • Ärsyttävää

        Kiitostakiitosta!


    • toivotaanparasta

      Yhden sijan liikettä minulla, aika hitaasti näyttää jonot liikkuvan.. mutta katsotaan

    • Jennye2

      Siis hetkinen!!! Oon ollut 1.7 lähtien kokoajan varasijalla 2 eikä ole tapahtunut mitään muutoksia. Tänään kun kirjauduin äskön Opintopolkuun niin se 2 sija on muuttunut 3??? Whaaaat????!!! Ja edelleen lukee opiskelijavalinta kesken? Miten on voinut sija muuttua muka yhtäkkiä huonompaan suuntaan?!!! Onko jollekin muulle käynyt vastaavaa? Sekoileeko toi Opintopolku nyt jotain omiaan?

      • Tsa-

        Mulle kävi sama! :( En tiiä oliko joku sitte valittanu ja noussu pisteissä tms. Mutta laski se sijotus kuitenkin parin päivän päästä takas, että en tiiä oliko "normaalia" liikkumista vai opintopolun sekoilua.


      • Jennye2

        Helpottavaa kuulla, että jollekin muullekin käynyt tää sama! Mull näyttää tänäänkin vielä tuota varasija 3. Oon niin ärsyyntynyt, että laitoin äskön kouluun s-postia ja vaadin selitystä, että mitä ihmeen touhua tää oikeen on. Voi kyllä olla Opintopolun aka Opintosolmun jotain omaakin sekoilua ylläriylläri. :<


    • kandi_tehty

      Mulle ilmoitettiin aamulla, ettei mahkuja ole päästä ja päivän mittaan varasija 6->5??? Jkl yliopisto, sosiaalityö, maisterihaku. Kerrottiin, et viisi jonottaa johonkin toiseen yo ja silleen.

    • tradeporvoo

      Soitin aamulla hakijapalveluun kysyäkseen että mikä mun tilanne on. Olen siis 1. sijalla Porvoon tradenomiin niin sieltä sanottiin, että suurin osa on hyväksyny paikkansa mutta tietty määrä on ehdollisesti vielä ja heillä kuulemma kaksi viikkoa aikaa vielä sanoo se lopullinen vastaus. Jos ne ehdolliset sanoo ei, niin mä tietty meen sisään.

    • JuuRli

      Sairaanhoitajia samk linjoilla ?

      • Moiiiiiii

        Paikka otettu vastaan, mut jonotan vielä ylempään


    • Plaah1

      Mikä ihme tässä voi kestää?!? Viime tiistaina kaksi oli vastaanottamatta paikkaansa, mutta vieläkään ei ole päivitystä suuntaan tai toiseen. Luulisi että jono olisi sitten jo mennyt kiinni näiden kahden hyväksyttyä tai sitten päivittynyt jos eivät ole ottaneet paikkojaan.

      • ärsyyntynyt111

        Mietin ihan samaa, itselläni sama tilanne, viime viikolla 3 ei ollut ilmoittanut juuta eikä jaata paikkansa suhteen, muut ottaneet opiskelupaikkansa sitovasti vastaan niin tänään silti edelleen opintopolku näyttää ihan samaa kun edelliset pari viikkoa??! Eikös siihen olisi pitänyt tulla joku "peruuntunut, paikat täytetty" ilmoitus jos nuo loputkin olis ottaneet paikkansa vastaan? Tai sitten varasijojen olisi pitänyt kyllä liikkua johonkin suuntaan jos eivät ole ottaneet paikkaansa vastaan?

        Huoh oikeesti tota opintopolkua ja tätä koko systeemiä kun on niin sekavaa ja tuntuu, että mikään ei pidä paikkaansa!!


      • Plaah1

        Lohdullista kuulla etten ole ainoa tässä tilanteessa oleva! Kyllä muilla ainakin on pitkin viime vkoakin tullut näitä "peruuntunut" ilmoituksia ja jos kaikki pitäisi näkyä reaaliaikaisesti niin outoa että osa laahaisi perässä!


    • sosnom

      Mulla oli just äsken päivittynyt varasija 5 -> 3.

      Elättelen edelleen pientä toivoa.

    • miumaumöömöö

      Pääsin sisään, ekalta varasijalta. Alun perin olin kuudennella.

      Onneks tää piinaava jännitys on vihdoin ohi. Tsemppiä hirveesti teille jotka joudutte vielä jännittämään.

      • Tulisjo

        Paljon onnea! :)


      • Edesjokusentään

        Mikä koulu ?
        Onnea!!


    • Hygieia

      Kolmannelta varasijalta Helsingin yliopistoon! Boom!

      • pphojn

        Onnea, mihinpääsit? :)


    • Läppiamkkiin

      Mulla oli 7->6. Terkka ja sit 68->66 sosionomi. En taida päästä amk:n opiskelemaan tänä vuonna. Harmittaa.

    • Jdjdjdhh

      Kellään tänään päivittynyt?

      • kestääjakestää

        ei...


      • Enkestätäodotusta

        Ei täälläkään mitään muutosta kahteen viikkoon...
        1.varasija


    • Pmzi

      Pääsin sisään! Tampereen matikkaan hain, varasijalta 25 alotin. Viikko sitten oli sija 14 ja just kävin vastaanottamassa :3 Pikkasen kyllä yllätti. Mut siinä taas osotusta et riippuu ihan alasta miltä luvuilta pääsee :)

      • Iibbaa

        Matikka on kyllä monelle se viimeinen varapaikka, peruutuksia tulee aina. Aika turha tutkinto, töitä ei ole.


    • Lomajotaodotettupilalla

      1.varasija
      Kesäloma mennyt ihan pilalle tämän takia : (
      Olisin mieluummin jäänyt sinne 4.varasijalle missä alunperin olin. (Koko loman ajan kaks viikkoa pysynyt nyt samana)
      Toivon niin että muuttuisi opiskelupaikaksi tällä viikolla!!
      Peukkuja kaikille muille myös!

      • Tulisjo

        Tsemppiä sinulle. Olen myös varasijalla 1. :S Koita silti nauttia lomasta! ! :)))


      • Lomajotaodotettu
        Tulisjo kirjoitti:

        Tsemppiä sinulle. Olen myös varasijalla 1. :S Koita silti nauttia lomasta! ! :)))

        Kiitos, samoin sinulle!:))


      • Jennye2

        Mihin olette varasijalla? :) Ja tsemppiä myös!


    • Minniemeeh

      Päivittyi ensimmäisen kerran koko kahden viikon aikana: Peruuntunut, varasijatäyttö päättynyt. En päässyt 3. varasijalta.

      • Jennye2

        Voih :( Mihin koulutukseen hait?


    • jonoteiliiku

      Kyllä on jännää.. kiva kuulla, että jotkut ovat päässeet sisään. Hidasta on tosin minulla jonon eteneminen..

    • Ihmetyttää

      Mikä tässä tuntuu että kaikki ykkösvarasijalla olevilla ei liiku yhtään !
      Onkohan vielä mahkuja päästä ?
      Mihin asti nuo ehdolliset paikat on voimassa ?
      Pitääkö niiden vahvistaa ne vielä erikseen, vai miten on muuten edes mahdollista päästä niihin 15.8 mennessä?

    • Tulisjo

      Jep!!! Nyt on enää mahdollisuutena päästä jos joku ehdollisena ottanut pääsee varasijalta ylemmälle hakutoiveelleen...
      Pitää toivoa, että varasijoja liikkuu viel koska toinen vaikuttaa toiseen jne...

    • Diips

      Samana pysyny 1.varasija

    • Kaviniin

      Mulla kävi viime vuonna niin, että olin 1. varasijalle sinne 15.8. asti. Sit otin, koska opintopolussa luki että nöin on tehtävä, vastaan ehdollisen paikkani 2. hakutoiveesta. Sit mulle muuttuikin toi 1. varasija statukseksi "peuuntunut, ottanut paikan vastaan alemmasta hakutoiveesta". Mulle jäi ikuiseksi mysteeriksi vähän toi homma, koska opintopoluku sekoili. Niin tai näin, tänä vuonna sisään ykköstoiveeseen :) vihdoinkin! Mut kannattaa olla tarkkana.

    • semmostaaa

      Mulla ei mitään muutosta edelleenkään, 4. varasija ekaan toiveeseen ja 3. varasija toiseen. Kolmanteen toiveeseen olisin päässyt suoraan mutta en ottanut sitä sittenkään vastaan. Ei ilmeisesti ole vielä päivittynyt, kun ei ole kuitenkaan kiinnikään mennyt tuo jono vaan edelleen on kesken... Ehkä on vielä toivoa.

    • Tulisjo

      Mulla ei oo tänään päivittynyt mitkään... Vai eikä vaan muutoksia ole missää`?

      • rehiofehjroifj

        Ei mullakaan. Todennäkösesti ei oo vaan tullut muutoksia.


    • Tradeporvoo

      Sisälle pääsin

    • Jennye2

      En tajua miks nää "odotusajat" pitää olla näin jumalattoman pitkiä. Esim. se, että 2 vkoo aikaa ottaa paikka vastaan, luulisi, että jo viikko olisi ihan kohtuullinen aika yhteen napin painallukseen/hiiren klikkaukseen? Ja sitten tää, että vitkutellaan johonkin 15.8 asti noita varasijoja?? Mietin lähinnä sellaisia, kenellä saattaa yhtäkkiä tulla ihan hirvee kiire löytää asunto yms. järjestellä asiansa.

      Onnea kaikille opiskelupaikan saaneille!! :) Itsellä ainut muutos 1.7 jälkeen tapahtui eilen, varasija 2. -->3. :DDDDDDDD en voi käsittää, oikeen naurattaa tuo jo.

      Hei muuten te varasijalta paikan saaneet! Onko teille tullut siitä heti s-postia, että olette tulleet valituksi varasijalta/paikka on vastaanotettavissa?

      • Ärsyttävää

        Ei tullut spostia. Vasta sitten tuli vahvistus kun otin paikan vastaan! Eli kannattaa käyä tsekkaileen opintopolkua.


    • juuuuuuuuuuuuuuuuuu

      Pääsin itse varasijalta sisään viime perjantaina ja mulla oli ensin päivittynyt opintopolkuun tieto sisäänpääsystä. Siitä sitten parin tunnin päästä tuli sähköposti, että minut on hyväksytty varasijalta sisään :) Sh-koulutus.

      Muistan kun silloin (15.7.) aamulla olin varma, että en ole päässyt ja en mennyt katsomaan sähköpostia, koska se olisi masentanut kun ei siellä mitään olisi. Menin sitten opintopolkuun ensin ja siellä olikin, että minut on hyväksytty. Eli olisin masentunut jos olisin sinne sähköpostiin mennyt ensin :D

      Tsemppiä kaikille jotka vieläkin joutuu odottamaan!

      • Piggyt

        Onneksi olkoon, mihin kapunkiin pääsit?


    • niinrasittavaa

      Minuakin ärsyttää odottelu. Tulisi sitten edes että paikat on jo täytetty niin voisi suunnitella syksyä eteenpäin esim töiden suhteen... 3. varasija. Kai se mahdollista on vielä... Alunperin oli 6. varasija. Pikkuhiljaa noussut, mutta yli viikkoon ei ole tapahtunut mitään ja jotenkin luulen että aivät vaan ole vieläkään saaneet niitä perjantain tuloksia Opintopolkuun laitettua. Luulisi että jos olisivat niin paikat olisi jo täytetty jos ei ole jono edennyt. Niin rasittavaa tämä...

    • Itsekärsivällisyys

      Eilen muuttui 4. sija 3. sijalle ja tänään peruuntunut varasijatäyttö päättynyt. Harmittaa mutta teen vuoden töitä ja haen sitten uudestaan.

      Vain kahdesta pisteestä jäi kiinni ja ensi vuonna siten apinan raivolla!

      Tsemppiä kaikille jotka vielä odottavat ja onnea niille jotka ovat päässeet varasijoilta sisään.

      Pieni toivon kipinä on vielä että tuossa olisi virhe ja pääsisin sisään vielä..

    • Pääsin

      Olisiko parempi sitten, heti pääsykokeiden jälkeen "lyödään kaikki lukkoon" ja otetaan ne ketkä pääsevät. Eikä oteta ketään varasijoilta vaikka yksikin päässyt peruuttaisi samana päivänä, kun koulu alkaa ja olisi mahdollisuus ottaa joku varasijalta? Eipähän tarvitse odotella ja thäts it.

      Jennye2 ymmärrän kyllä hyvin asioiden hoitaminen tarvii myös oman aikansa. Tällöin itse kääntyisin koulun puoleen ja selvittäisin tilanteen.

      Toivotan onnea teidän muidenkin pääsevän. Itse pääsin suoraan ilman varasijoilla olemista.

    • Diips

      NO NYT!!! Sain sen opiskelupaikan!!
      Olin 1.7. 3.varasijalla ja tänään pääsin sisään! :))))))

    • Toivehoitoalasta

      Eilen oli 5.sija, tänää 4.sija.. pelottaa toi ku monella tullu "peruuntunut"...

    • Eimaltaenääodottaa

      Onko kenelläkään tänään päivittynyt?

    • ärsyyntynyt111

      Hei tiedoksi tänne, sain tänään hetki sitten yliopiston hakijapalvelusta vastauksen: "Opintopolun varasijajonossa on ollut hetkellisesti tekninen virhe, jonka pitäisi korjaantua tänään illalla tai viimeistään huomisaamuna."

      Eli jos jollain on opintopolun päivitysten ja varasijojen kanssa ollut jotain sekoilua niin tuossa syy. Siis voisko toi OPINTOSOLMU toimia edes YHDEN PÄIVÄN AJAN kunnolla ja ilman ongelmia!!!

    • tradeporvoo

      Osaako kukaan sanoa, että nyt kun mun pitää laittaa kopiot koulutodistuksistani haaga heliaan, niin laitanko ne fyysisesti kirjeitse kampukselle tai voikohan ne netinkin kautta laittaa? Toisaalt jostain luin että '' lähetä kopiot meille, ja ota alkuperäset orientointipäiviin mukaan''

      • Diips

        Hei pitääkö myös työtodistukset lähetttää?


    • Tietätjää

      Kaikki todistukset joita olet käyttänyt haussa hyväksi pitää lähettää.

    • Tulisjo

      Onko kellään tänää liikkunut varasijat? Mulla ei,...

      • Geora

        Ei myöskään mulla


      • Toivehoitoalasta

        Ei..


    • liikkuu

      Mulla liikkui varasijat tänään mutta ei juuri se varasija jonka olisin halunnu liikkuvan

    • Tulisjo

      Mulla ihan sama homma... kaikki muut liikkui, paitsi se mihin oon 1. varasijalla...
      Alkaa kohta epätoivo muuttuu ärtyneisyydeks ku ei enää jaksais odotella...

      • guihiojoiöopä

        Samoin. 3. varasija ei vaan muutu.


      • Varasijalla2

        Samoin. 2. varasija on ja pysyy varmaan tuonne 15.8 asti :( Kirjoitin jo työsopimuksenkin (onneksi on sentään sitten edes töitä) kun ei tuo sija ole liikkunut kokoaikana mihinkään enkä usko että enää on mitään toivoakaan.


    • Satsumavipsi

      Voiko olla mahdollista, jos tiettyyn alaan amk:ssa on aloituspaikkoja 110, mutta sisään otetaan vaan 95? eli voiko hyväksyttyjen määrä laskea??

      • Varasijalla2

        Kuullostaa kyllä kummalliselle. Kannattaa laittaa vaikka koulun hakijapalveluihin viestiä ja tiedustella asiaa.


      • voiskohan

        Voiskohan siinä olla joku sellainen, että viime vuonna on 15 paikkansa hyväksynyttä siirtänyt aloituksen tälle vuodelle ja siksi uusia otetaan vaan 95, kun ne siirtäjät aloittaa nyt syksyllä?


    • Epätoivoooo

      Jos on ottanut ehdollisena paikan vastaan ja pääsee varasijalta haluamaansa paikkaan, niin ehdollisena otettu paikka peruuntuu automaattisesti ja täytetään varasijoilla oleville. OK!

      MUTTA pitääkö ehdollisten nyt siis erikseen viel vahvistaa ehdollinen paikka, JOS ylemmälle hakutoiveelle ei varasijalta pääse???

      Ja mikä aikataulu niille niissä on???... En nyt oikeen oo sitä tajunnut..
      Jos kaikki odottaa elokuun 15.päivään niin eihän opintopolku kerkee päivittyy just 15.00?
      Esimerkki: Hakija on ehdollisesti ottanut paikan Hyvinkäälle, mutta odottaa varasijalla 1.vaihtoehtoonsa Helsinkiin...
      Varasija helsinkiin vapautuu hakijalle juuri 15.päivä.
      Hyvinkäälle vapautuu siis opiskelupaikka...) --> Mites kun mihinkään ei voi enää klo 15.00 varasijalta päästä? Mitä käy tälle Hyvinkään varasijalla olevalle?

      • jonotusjatkuu

        Mietin just tuota samaa, eli millä aikataululla ne ehdolliset paikat on vahvistettava. Kysyin sähköpostilla siitä ja muutamasta muusta jutusta hakijapalveluista äsken, katsotaan mitä ja milloin vastaavat :)


      • jonotusjatkuu

        No, siihen ei varsinaisesti vastattu. Kerrottiin vaan, että mikäli joku ehdollisesti paikkansa vastaanottaneista saa paikan muualta 15.8. mennessä, minut otetaan 1. varasijalta sisään.

        Kysyin myös, että mikäli pari viikkoa koulun alkamisen jälkeen joku päättääkin olevansa ihan väärässä paikassa ja väärällä alalla, voiko tällaista paikkaa mitenkään itselleen kysellä tai täytetäänkö siihen varasijalaisia edelleen.. Vastaus oli ei. 15.8. jälkeen paikkaa ei voi mitenkään enää saada.

        Noh, taidan jättää ihan suotta siis tämän Opintopolku-tarkistelun väliin ja jäädä odottelemaan sähköpostia. Kolme on vastaanottanut paikkansa ehdollisena ja 15.8. asti heillä on mahdollisuus saada joku paikka jostain ylempää - ja jos heidän jononsa liikkuvat yhtä hitaasti kuin meidän muidenkin, niin hohhelihoi :D


    • Pliide

      Eilen aamulla olin varasijalla 3 ja eilen illalla olin varasijalla 2. Tänään aamulla olin ensimmäisellä varasijalla. Ja sen jälkeen ei ole liikkunut.

    • plaa1

      Joku täällä kirjoitti aiemmin, että ehdollisesti paikkansa varanneilla olisi aikaa heinäkuun loppuun. Tässä tapauksessa mahdolliset varasijoilta pääsevät saisivat aikaa tuonne 15.8.2016 asti.

      • Ihbn

        Ei, jos esim.pääsee tänään varaasijalta kouluun niin opiskelijalla on 14 päivää aikaa.


    • tradeporvoo

      Lähetin koulutodistukset eilee Porvoon opintotoimistoon postitse ja tänään niitten pitäisi olla siellä, soitan vielä tänään ja tarkistan, että tuliko ne. Samalla tarkista, että oonko varmasti tehny kaikki tarvittavat ilmoittautumiset

    • Tulisjo

      liikkuukohan noi varasijat enää paljooo :S

    • Oudoksuttaaopintopolku

      Hitaasti on kyllä liikkuneet koko aikana. Välillä tuntuu että opintopolussa täytyy olla jotain vikaa. Ja sitten ihmetyttää tuo että kaikilla olisi sama deadline se 15.8?
      Miten on edes teoriassa mahdollista että kaikki ennättäisi edes keretä ottaa vastaan paikkoja tai päästä varasijoilta sisään??

      • Tulisjo

        Niinpä :/


      • jonotusjatkuu

        Kai siinä silti on se pari viikkoa aikaa vastaanottaa paikka, vaikka saisitkin tiedon vasta silloin 15.8.? Sitä en toki tiedä, miten se homma toimii, jos se ehdollisena paikan vastaanottanut saa tiedon vapautuneesta paikasta 15.8., vastaanottaa sen ja sitten tämä hidas Opintopolku / amkien hakupalvelut ei saa aikaiseksi samantien näpyttää varasijalaiselle tietoa paikan saamisesta sen 15.8. aikana.


      • Oudoksuttaaopintopolku

        No joo.. Ja aivan, tuo selittäisi edes mahdollisuuden paikan vastaanottoon varasijalta.
        Tosin opintopolun hitauden takia tieto siitä saattaa siis mennä vieläkin pidemmälle kuin 15.8.


    • jsjsj

      pääsin tänään varasijalta 8 sisään sh laurea.

    • toivoalkaavähetä

      Itselläni jonot ovat liikkuneet tosi hitaasti ja yksi kerrallaan kohteisiin on tullut tieto, että varasijatäyttö on päättynyt.. harmillista.

    • jEEEEEEEEEEEEEEEEEE

      Voi jestas! Eilen oli vielä 3. varasija ja nyt tänäaamuna kun menin katsomaan niin olin päässyt ensimmäiseen hakutoiveeseeni!!! Jipii!!!!!

      • nimmelimyy

        Onnea paljon!mihin pääsit ?:)


      • jEEEEEEEEEEEEEEEEEE

        Metropoliaan kätilölinjalle. :) Alunperin olin 8. varasijalla ja en tosiaan uskonut niin monen peruvan paikkaansa mutta onneksi perui!


    • Amp-peeri

      Onnea kaikille vielä sisään päässeille ja toivotaan muille mahkuja, jonot elää vielä hitaasti.
      Oma jono ei ole muuttunut sitten 1.7.
      aina vaan varasija 4. tosin 20 paikkaa jaossa monimuoto kohteeseen, jotenkin odotti edes jotain mahdollisuutta, mutta ei nyt käynyt niin.
      Olis sitä opiskelu motivaatiota riittänyt, mutta ehkä ensi kerralla tai sitten tämä oli tässä. Jossitella voi aina omasta osaamisesta, ei vaan riittänyt tällä kertaa.
      Se 15.8. on lähinnä viimeisten jahkailijoiden piste. Ei se muille aukee enään silloin. Sori.

      • älävieläluovuta

        Mene avoimen amk:n kautta. Ilmottaudut polkuopintoihin ja teet ekan vuoden kurssit niiden kanssa jotka pääsivät suoraan sisälle. Kun 60op on täynnä, voit anoa tutkinto-opiskelijaksi ja jatkaa tokasta vuodesta eteenpäin saman luokan kanssa "oikeana opiskelijana" :) Näin itse toimin ja loppusuoralla ollaan ja keskiarvo ryhmän kärjessä.


    • Tulisjo

      Onnea kaikille päässeille! Alan olee jo epätoivoisen surullinen. Varasijalla nro 1.
      15 on ottanut paikan ehdollisesti vastaan joten luulisi että edes se yks pääsee varisijaltaan???? Tietystikään ei varmasti voi sanoa :\

    • Nimmelimyy

      Onko kenelläkään muuttunut varasijat nyt viikonloppuna?

    • Tulisjo

      ei oo mulla ainakaan päivttynyt/muuttunut vkl aikana..

    • Läppiamkkiin

      Mulla viime vikolla päivittyi 66-->64 sosionomi. Terkka edelleen 6. Soitin viikolla hakutoimistoon millanen tilanne tohon terkka jonoon on. Meinasi että on enemmän kuin kuusi epävarmaa hakujaa, osa ei ole varmistanu jne jotain tämmöstä. Mutta ei osannut ennustaa miten käy.

      Ahistavaa. Mutta eipä montaa viikkoa tarvi jännätä.

    • Tulisjo

      Nyt oli päivittynyt, mutta ei tietty siinä missä varasijalla 1. :D Eiku lisää jännitystä.... Monta viikkoo on kyllä kulunut kun tätä jokapäivä miettinyt ja kytännyt toiveikkaana. Onneks joo ei enää montaa viikkoo!

    • Toivehoitoalasta

      Ei muutosta vkl aikana.. huomenna taas maanantai jospa päivittys..jos on mitään päivitettävää... nyt siis sijalla 4.

      • Moiiiij

        Mikä ala ja kaupunki? Toive myös hoitoalasta


      • Toivehoitoalasta
        Moiiiij kirjoitti:

        Mikä ala ja kaupunki? Toive myös hoitoalasta

        Sairaanhoito ja Kotka. Sulla?


      • Onkohantoivoa

        Mullakin Kotkaan sairaanhoito ja varasijalla 3 nytte. Melkeen kaks viikkoo sitte kysyin koulun hakutoimistolta et onko mitään mahkuja nii sillo oli yks joka ei ollu ottanu viä paikkaa vastaan ja kaks ottanu ehdollisesti ja olin sillon varasijalla 5.


      • Moiiiij
        Toivehoitoalasta kirjoitti:

        Sairaanhoito ja Kotka. Sulla?

        Sairaanhoito ja Turku


      • Toivehoitoalasta

        Hei onkohantoivoa! Mikä sulla tilanne nyt?


      • Toivehoitoalasta

        Mäpä soitinki nyt heti sinne Kyamkkiin ni ei ole mahdollisuuksia. Sanoi että yksi on ottanut ehdollisesti vastaan. Ja katsoi vielä hänenki kohdalta että hän ei tule pääsemään. Eli siinä meni ne toivot sitte. Mutta olipa hyvä ku soitin ja kysyin, nyt ei tarviienää miettiä ja toivoa.


    • Turkuuun

      Onko täällä joku ketä hakenut turkuun sh tai terkkariksi? Miten on jonot liikkunut teillä?

      • jiiihaaaaa

        Sh jono noin 8 pykälää.


      • Turkuuun

        Kummassa jonossa oot? Mä oon siinä yhteispistejonossa ja liikkunut nyt 10 pykälää. Vielä ois kiva jos liikkuis pari pykälää. Mulla on kyl toisessa paikkakuntaa opiskelupaikka, mutta Turkuun mä mieluiten menisin.


    • Tulisjo

      oliks tänää tullut päivityksiä ? mulla ei...

    • turhauttavaa_odotusta

      Olen 10. varasijalla Humakiin. Kysyin toimistosta, että kuinka moni on ottanut paikan ehdollisesti vastaan, koska edelleen näyttää olevan opiskelijavalinta kesken. Vastattiinkin, että kaikki on ottanut paikan sitovasti vastaan, mutta noin kymmeneltä puuttuu läsnäolotiedot, jolloin mahdollisesti varasijoja voi tulla vielä käyttöön mahdollisten poissaolojen takia.

      Hieman turhauttavaa. Luin jostain lisäksi, että moni kyseisessä koulutuksessa (ilmeisesti viime vuonna?) joko lopetti muutaman viikon jälkeen tai ei koskaan ilmestynyt paikalle.

      • Pääsin

        Itseltäni meinas puuttua ilmoitus mainitsemastasi läsnäolosta. Tietyt lait ovat, minkä takia voi olla pois.

        Eräässä koulussa oli paljon aloittajia. Monet lopettivat aika alkulähdössä. Jotkut koulut ovat ns. liikelaitoiksia. Saavat rahaa valmistuneista oppilaista. Tällä ajatuksellani voi päästä vielä varasijoiltakin.

        Pääsin itse ilman varasijoja lamk.


    • liikkuu

      Jipii. Tänään jono oli liikkunut 5 varasija oli muuttunut 4 varasijaksi. jee

    • Ekallavarasijallapitkään

      Onko täällä vielä kellään uskoa päästä sisään varasijoilta

      • jonotusjatkuu

        Eipä juuri..


      • Pakkojärjestääelämää

        Miten te muut ehdollisesti paikan vastaanottaneet, varmistatteko tai peruutatteko paikan heinäkuun loppuun mennessä ihan jo asunto ym muiden asioiden takia??


      • Tulisjo

        Mulle sanottiin opintotoimistossa, että tässä vaiheessa pääsee 1 tai 2 viel...(ei tieysti voi tietää miten varasijat tänä vuonna käyttäytyy ja miten ehdolliset pääsee).
        Kuulemma just 15. päivä tapahtuu usein viel liikehdintää. TOIVOA ON jos on hyvällä varasijalla.


    • varasijalainen

      Pääsin Haaga-Heliaan varasijalta 8. opiskelemaan liiketaloutta. Enpä hihku onnesta sillä hakua tehdessäni valitsin Pasilan, ja nyt kun pääsin varasijalta laittavat mut Malmin toimipisteeseen. Oon lukenut siitä paikasta pelkkää huonoa ja Haaga-Helia markkinoi vaan ja ainoastaan Pasilan toimipistettä. Mutta kouluun muutaman viikon päästä!

      • Todellapettynyt

        Sama,
        Lamk sosionomi monimuoto ainakin, toimipiste sijaitsee todella syrjässä, lähellä Hollolaa ja vanha pikku rakennus vain, ei tietoakaan campuksesta eikä siis todellakaan lähelläkään Lahden keskustaa!


      • Huonojakokemuksia

        Tämäkö syy että monella vain varavaihtoehtona jos edes ottaa paikkaansa vastaan?


      • Tulisjo

        Malmilla kävin Helmi Liiketalousopiston (sama rakennus Haaga Helian kanssa), sama ruokala, samat tilat). Erittäin viihtyisä ja mukava koulu. Laitteet yms viimeisen päälle ja muutenki uudenaikainen verratuna esim lukiooni tai muihin kouluihin missä käynyt katsomassa.


      • Edellinen
        Huonojakokemuksia kirjoitti:

        Tämäkö syy että monella vain varavaihtoehtona jos edes ottaa paikkaansa vastaan?

        Siis tuo Lamk sosionomi


    • Toivehoitoalasta

      Edelleen varasija 4.. ensimmäinen hakukohde monimuoto muuttui viime viikolla peruuntuneeksi. Kyllä tekis mieli soittaa ja kysyä et onko enää mitää mahdollisuutta. Kyamkki kyseessä.

    • Tulisjo

      onks muilla miten liikkunut. Edelleen varasija 1.

    • voivoivoivoivoi

      Kamala olisi ollut jäädä varasijalle 1. :(

    • Tulisjo

      no on kyllä piinaavaa :( Onneks tässä on pari viikkoa aikaa, mutta HOHHOIJJAA jos se nyt tähän jää... kyllä ottaisi päähän. Vielä hyvinkin toiveikas :)))

    • jonotusjatkuu

      1. varasijalla ollaan täälläkin, ei oo mitkään sijat liikkuneet pitkään aikaan.

      Mulla on "tiellä" kolme ehdollisesti paikkansa vastaanottanutta ja sain tietää hakijapalveluista näiden kolmen varasijat omiin ylempiin hakutoiveisiinsa - eipä ole sen tiedon jälkeen enää tarvinnut odottaa itselle koulupaikkaa... Olemattomat mahdollisuudet.

    • 1.varasija

      Mullakin ollut 1.varasija nyt jo kolme viikkoa eikä liiku millään. neljä ottanut paikkansa vastaan ehdollisesti joten pienen pieni toivon kipinä vielä on. Tämä odotus on vain niin raskasta.

      • Tulisjo

        On mahdollisuus. Sanoivat opintotoimistossa, että mitä lähemmäksi mennään 15.elokuuta niin sitä vähemmän varasijat liikkuu.
        Kuitenkin juuri siinä 15.päivä jonkinnäköistä liikehdintää yleensä ollut.
        Mulla ehdollisia 15 kpl joten LUULISI nyt että se yks paikka tulisi...................ARGG!!!


    • jyt

      Kenelläkään tietoa miten noi liikku kesän lopussa? Vieläkö ois mahiksia 82->17. sijalta

    • epätoivoiskee

      2.varasija ei oo liikkunu mihinkään koko aikana :( 2 ottanut ehdollisesti vastaan ja 3 ei ole ilmoittanut ovatko läsnä vai poissa.

    • Tulisjo

      JOS ette pääse, mitä meinaatte? Syksyllä taas uusi haku...

      • jonotusjatkuu

        Mä ainakin haen syksyn yhteishaussa pariin paikkaan :) jos ei niistä tärppää, niin sitten saatan jopa keväällä hakea muuallekin kuin tradenomiopintoihin :)


      • Tulisjo

        Niinpä... toivotaan että päästäis viel. :) Yhdessä paikassa oli liikkunut tänään 2 sijaa (jopa)..


    • Tulisjo

      MÄ PÄÄSIN!!!! JEE!!!! Vihdoin odotus ohi. Tsemppiä kaikille vielä vikaa viikkoa odottaville <3

      • jonotusjatkuu

        Vautsi! Onneks olkoon!! :)

        Mä kävin äsken vilkaisemassa, niin 3/5 hakukohteista on vihdoin päivittynyt peruuntuneiksi. Niihin tosin mulla ei ole mitään mahiksia koskaan ollutkaan. 1. varasijan paikkoja jaetaan edelleen ja toiseksi parhaimman paikkoja myös, joskin sinne olen varasijalla 18, eli sekin mahdoton. Kuten aika lailla tuo 1. varasijan paikkakin :D Syksyllä sitten uusintahaut, olishan toi 1. varasijan paikka aika kaukanakin, vaikkei tarvitsekaan kuin kerran kuussa siellä päin piipahdella, mutta rahaa menisi silti :)


    • Tulisjo

      Kiitos !! :) Ei oo enää kun kaksi viikkoa about uuteen hakuun :) Tsemppiä!

    • Kööööyollll

      Milloin opintopolku päivittyy tänään? Onko joku saanut tänään koulupaikan?

      • Sosionomimonimuoto

        Ei oo vielä päivittynyt :( Tuskaa!


    • hamk

      Jos tuo ei päivity ennen kolmea ja jotkut eivät ota paikkaa vastaan niin ne paikat jäävät sitten täyttämättä? Koska eihän 3 jälkeen enää paikkoja jaella?

    • BioanalyytikoksikoVai

      Tänään voi vielä päivittyä vaikka illalla. Huomenna pitäisi olla jo selvät sävelet, onko päässyt vai ei. Vielä yksi päivä pitää siis odotella. Plääh!

    • Heiiiii

      Onko teillä tapahtunu jotain? Mulla lukee edelleen että ottanut paikan vastaan mutta jonottaa ylempään..

    • siistääontätä

      Kerro, aiotko ottaa paikan vastaan, jos et pääse ylempään vaihtoehtoon vai yritätkö kenties ensivuonna uudelleen siihen ylempään vaihtoehtoon? Onko edes mahdollista, että et esimerkiksi ota alempaa vaihtoehtoa vastaan vaikka et pääsisi hakemaasi ylempään vaihtoehtoon?

      • Heiiiii

        SiiS meen ylempään jos pääsen ja jos en pääse niin oon ottanu sen alemman jo vastaan ja sinne sit meen jos ylempään ei paikka aukee. Ymmärräskö tosta vaikee selittää :D


    • Tuleva_rak.arkkari

      Soitin Opetushallituksen puhelimeen. Kaikki levittivät käsiään ja pompin linjalta toiselle. Kuulemma tekninen tuki opintopolku.fi osastolta mennyt kotiin, joka neuvoisi päivittymisen puutteessa. Hakutilanne on "kesken". Edelleen! Siinäpä teille infoa. Onneksi sain paikan 600km päästä ja edelleen odotan varmistusta sille muutolle... Kuka keksi näin p... Järjestelmän?!

      • Jeppjepptaas

        Menee hermo!!! Eiks ne nyt saatana mitään siellä osaa


      • samajuttu

        Itsellä sama tilanne. Luulisi että on ollut heillä tarpeeksi aikaa hoitaa järjestelmä toimintakuntoon.


    • whyonearth

      itseäni v*tuttaa, sillä olen odotellut treen yliopistoon 4. varasijalla koko kesän. otin aikoinani turun yliopistolta paikan ehdollisena vastaan, ja nyt harmittaa etten ottanut sitä vain suoraan lopullisesti vastaan. muutan kuitenkin usean sadan kilometrin päähän kotikaupungistani, ja turku on mulle aivan vieras. opiskelija-asuntohakemukseeni ei ole tehty mitään tarjouksia, enkä edes tiedä johtuuko se varasijastani muualle. ja nyt opintopolku jauhaa vieläkin samaa, "opiskelijavalinta on kesken", ja minun pitäisi huomenna jo illalla lähteä turkuun johdantoviikolle. miksi. tämä. järjestelmä. on. niin. perseestä?

      • Niimpääää

        Aamen. Mietin iha samaa miks menin ottamaan ehdollisena vastaaan.. En tajunnu et tää oottaminen kestää koko kesän ja jos tänään on deadline ni miten tulokset ei hemmetti sitte näy!


    • Jejejee

      Nyt toimii.

    • Minniemeeh

      Mitä ihmettä, 19.7. tuli lukemaan opintopolkuun "Peruuntunut, varasijatäyttö päättynyt", mutta nyt kun kävin huvikseen katsomassa niin tilanne onkin muuttunut keskeneräiseksi "Opiskelijavalinta kesken". Mitä tää nyt tarkottaa? :O

    • Minniemeeh

      Onko tullut muutoksia?

    • ymmällään

      Opintopolussa on tällä hetkellä huoltokatko....????? Voiko siellä vielä jotain tapahtua? Tietääkö joku?

    • jonotusjatkuu

      No tuskin. Kai ne huoltaa sitä kuntoon, kun kohta alkaa syksyn yhteishaut? Toivoa ainakin sopii...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      5899
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      514
      3690
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      184
      3512
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      172
      2714
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2479
    6. 276
      2116
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1563
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      107
      1462
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1409
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1200
    Aihe