löytyykö kohtalotovereita?
Velkaa kertynyt peliriippuvuuden ja osittain muutoinkin hallitsemattoman talouselämän johdosta lähes kuusi numeroinen summa. Nämä velat kertyneet noin kymmenen vuoden aikana, ottamalla velkaa velan päälle. Ei ole ollut voimia, ymmärrystä ja rohkeutta tarttua härkää sarvista riittävän aikaisin ja nyt on tullut lopullinen stoppi. Olen ollut liian kiltti ja tunnollinen, enkä ole osannut lopettaa aikaisemmin tätä kierrettä. Olen ottanut uutta velkaa, että saan entisten lainojen lyhennykset ajallaan maksuun... Nyt olen hakeutunut hoitoon peliriippuvuuden vuoksi sekä myös käynyt velkaneuvojalla. Lisää velkaa en ole enää ottanut (enkä tietysti saisikaan) enkä ole myöskään pelannut nyt muutamaan kuukauteen.
Nyt taistelen kohti parempaa tulevaisuutta. Tavoitteenani on olla velaton viimeistään ennen eläkeikää (tällä hetkellä olen 35). Ensin jokunen vuosi ulosotossa ja siitä sitten velkajärjestelyyn, jos vain suinkin pääsee. Velat toki tulleet ns. kevytmielisesti, mutta velkaneuvojan mukaan peliriippuvuusdiagnoosi puoltaa järjestelyä, jos vain todistaa UO:n aikana oman maksuhalukkuutensa ja pysyy sovituissa suunnitelmissa. Ja toki maksuvara täytyy olla riittävä.
Kuulisin mielelläni kohtalotovereiden kokemuksia? Kuinka olette selvinneet niin henkisesti kuin myös taloudellisesti? Mitkä keinot ovat auttaneet teitä jaksamaan?
Tavallaan olen hyvin helpottunut, että tämä ikuinen säätö velkojen lyhennysten kanssa loppuu pian ja maksuhäiriömerkintä estää minua lisävelkaantumasta. Minulla on vahva usko tulevaisuuteen. Minä todella aion selvitä vielä tästä. Voimia kaikille kohtalotovereille!
Vakavasti ylivelkaantunut
Viadoloroosa81
0
195
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk923904Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna922009Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll871813- 1441692
- 1671541
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1061539Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.651488Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1671452Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j1001354- 861307