Millaisia harhoja teillä on ollut?

Sheinsilence

Ihan vain mielenkiinnosta kyselen, koska mitä olen lukenut, niin hyvin monilla henkilöillä on ollut niin kovin paljon samankaltaisuuttaan harhoissaan, mikä kiinnostaa minua itseäni.
Itse kerron yleensä harhakokemuksista tässä nyt ensimmäistä kertaa suoraan, koska olen niin herkkä ihminen enkä oli terapiassakaan kehdannut näistä puhua.
Omani on aika hullu ja pitkäkin stoori, sillä sairauteni kesti niin pitkää, enkä millään tässäö kykene kaikkea kertomaan. Kerron pääkohdat silti.

Itselläni äänet alkoivat kertomaan siitä, kuinka maailmanloppu oli tullut hyvän ja pahan mittelöissä. Näin siitä harhojakin, kuin henkiä, jotka olivat olleet aiemmin ihmisiä ja olivat kuolemansa jälkeen tajunneet olevansa alkuaikojen ying ja yang.
Nämä henkiolennot/persoonat olivat luoneet koko tämän uuden maailman jollekin toiselle planeetalle, jota he itse nimittivät Punto Omegaksi.
Planeetta oli kaunis, näin siitäkin harhoja. Sellainen outo, trooppinen paratiisi täynnä metropoleja, jossa kaikkien oli hyvä olla ja elää.

Näin harhoissani myös näiden ihmisten "elämää" ajoilta ennen, kuin he olivat kuolleet ja näin kävi useassakin otteessa.
Itsehän olin harhoissani myös jo kuollut ja vain saapunut enkelinä (väli9stä olin naispuolinen, Marcus niminen naisenkeli, välistä jonkun toisen todellisuuden haijumalar) tai jonakin muuna olentona "uuden maailman (sijaitsi jossain muualla päin kosmosta) päälle toimittamaan askareitani ja kokemaan maailmaa.
Minullakin oli siis olemasssa jo toispuolinen elämä, josta äänet pääni ulkopuolella kertoivat.

Koko maailma oli siis loppu alkuajan jumalten ja pahan välisissä taisteluissa.
Harhoissani "näin" myös perheenjäsenteni, tuttuijen ja muiden tutuntuttujen haudantakaista elämää ja kohtaloita, jotka kaikki poikkesivbat aIka tavoilla toisistaan.
Haudantakaisessa maailmassa noituus ja kaikki muutkin jumaltarut yms. sadut olivat täyttä totta ja jotkut "tajusivat" kuolemansa jälkeen herättyään ja uutta elämää jatkettuaan olevansa jumalia, demonisia henkilöitä, henkiä, keijuja yms.. muuta.
Ihmiset opettelivat noitien avulla "lintoutumaan" eli siihen, että sielui (usein kovin kaunis sellaimnen, mitä harhoissani näin) irtosi kehosta transsissa ja jatkoi elämää uudessä ulottuvuudessa.
Nämä ihmiset6 perustivat sitten toisen siirtokunnan, josta olin saanut maanpäälle jääneenä tietää, kun he "ottivat minuun telepaattisesti avaruudesta yhteyttä ja pyysivät mukaansa".

Helvetti ja taivaskin olivat harhoissani mukana, mutta helvetti oli aika alakynnessä, koska avaruus oli sen päihittänyt. Taivaaseen ja muihin, antiikkisiin taivaallisiin maisemiin taas pääsivät lähinnä julkimot.
Kaikki oli jo suunniteltu ja arvottu taivaassa ja maan alla (jossa ihmiset elivät uudelleensyntyneinä, henkisinä olentoina hautojen "kotiensa" takana) jokaiselle erikseen jo ennen, kuin maailmanloppu sattui.

Harhoissani oli myös mukana "henkiä, jotka olivat joidenkin jo varmasti kuolleiden ihmisten henkiä".
Näistä henkiä "näin" mustina, kuin lostin mustan sumun kaltaisina hahmoina asunnossani.
Ollessani "haijumalar" näin myös jotenkin todella selvästi erimuotoisia haikalojen henkiä, jotka uiskentelivat kotonani, kuin akvaariossa.
Henget olivat harhoissani mukana, koska vanhempi sukuni oli mukamas aiemmin ottanut spritistisesti yhteyttä johonkin demoniin, joka tätä tarinaa minulle henkien välityksellä kertoi.

Itsemurha-ajatuksia minulla ei harhojeni aikana ollut. Lähinnä oli koko ajan kamala ikävä sinnen jonnekin toisaalle "kotiin", josta minulle niin kerrottiin.
Välillä tutkin jopa silloisen kotitaloni (kellarissa oli seinissä reikiä, jotka veivät maan alle) ympäristöä yrittäen etsiä jotain tietä, jonka avautuisi minulle, jotta pääsisin "takaisin kotiin avaruuteen" tai minne nyt lie.

Omituisiltakin tuntuneet asiat tuntuivat liittyvän harhoihihi.
Kerran kuvittelin olevamni jo kuollut perijätär, nimeltään Emily Lindorff ja tuhlasin 4000 euroa alta kuukaudessa ties mihin..

Jännä noissa harhoissani oli, että hyvin usein "minuuteni" (oikea minäni, ns. sieluni oli olevinaan joku kehoni ulkopuolella pysyttelevä Hindillinen jumalar, joka luista ja veristä sekä sielullisesti oli liittänyt luomiaan ihmisiä yhteen)
vaihteli. Toisena päivänä äänet kertoivat minun olevankin joku toinen henkilö, kuin toisena ja kertoivat/näyttivät täysin toista tarinaa. :D

Olihan tuo tosiaan melkomoinen trippi. Mielenkiinnolla kyllä muistelen omaa sairausaikaani näin jälkeenpäin.

Itselläni sairauteni näkyi myös tosielämässä. Saatoin kävellä harhoissani kadulla ja "tajuta" että tuo henkilö on kuollut ja syntynyt uudelleen. On jotain muuta, kuin mitä luulee olevansa. :D


Mutta nyt kysyisin ja tahtoisin saada tietää, että minkälaisia kokemuksia teillä muilla on? Mikäli haluatte kertoa, niin lukisin mielelläni.

35

992

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hryre

      Siis vain fantasioitko kaiken tämän, vai "näitkö" ne harhasi yhtä todellisina kuin fyysisen maailman?

      • Aloituspostaaja

        Näin ne yhtä todellisina, kuin fyysisen maailman puoliksi ja puoliksi koko juttu oli vain "henkistä höttöä".

        Niinkuin aiemmin mainitsin, näin paljon henkiä itseni ja asuinalueeni ympärillä.
        Niin maan päällä, kuin myös taivaalle lentelemässä.

        Oli itsellenikin, kuin olisin ollut kokemassa jotain "jumalallista" episoodia, vaikka kyse oli, kuin minulle jälkikäteen selitettiin, vain skitsofreniasta ja psykoosista.


      • hvvkv

        Itse olen kiinnostunut psykologisista ilmiöistä, sen sijaan että psykiatrit rahastavat ihmisillä. Jos ihmiset mselventävät tuntemuksiaan, kenties psykiatrinen arvomaailma muuttuu.

        Miten "psykoosisi parani"?


      • PSYKO

        Psykoosit ovat yleensä melko vaarattomia, jos ne on Hyvän Hengen aiheuttamia, mutta jos pahan, niin silloin ei ole kukaan turvassa, kuten tässä Ähläm-terrorismin tapauksissa. Ei siitäkään KAIKKI ole pahaa, jos kohdistaisivat ne iskunsa vain sotilaallisiin kohteisiin tarkasti, mutta pahaa se vielä on, koska tuhoavat typerästi siviilejä. Ongelma on, että kun joku käyttäytyy omituisesti, ei ennakoon voi tietää, kummasta on kyse, eikä psykologit ole yleensä minkään "Hyvän & Pahan" tuntijoita, vaan he ovat yleensä vain joko erittäin suvaitsevaisia, tai erittäin huolestuneita....


      • aloituspostaaja
        hvvkv kirjoitti:

        Itse olen kiinnostunut psykologisista ilmiöistä, sen sijaan että psykiatrit rahastavat ihmisillä. Jos ihmiset mselventävät tuntemuksiaan, kenties psykiatrinen arvomaailma muuttuu.

        Miten "psykoosisi parani"?

        Oikeilla lääkkeillä ja terapialla sekä läheisten ihmisten avulla.


    • Suvussa-jo-herkkyyttä

      Vaan onko ne todella harhoja kaikki mitä skitsofreenikot näkee ja kuulee. 200 vuotta sitten näitä ihmisiä sanottiin shamaaneiksi. Voiko olla että herkimmät ihmiset näkee henkiolentoja ja saavat viestejä niiltä. Minä ainakin uskon sielunvaellukseen ja uudestisyntymiseen. Äitini näki niitä ja samoin hänen mummonsa. Isomummoni oli kerran vetänyt äitini ojaan kun olivat kävelleet tyhjällä tiellä ja sanonut että annetaan tilaa vastaantulijoille ja äitini kertoman mukaan hänen mummonsa psyyke oli vahva...

      • NÖRDDI

        Sellainen juttu että ei henkiolentoja voi nähdä, ne menevät ruumiisiin, mutta se on niille suosittua, koska elämä ihmisenkin kaltaisessa ruumiissa on paljon hekumallisempaa, aistien tuottaman informaation vuoksi. Puhtaimmat ja suuret henget tosin varovat lihallisia ruumiita kuin ruttoa, eikä Suurin Jumalista tulne koskaan olemaan minkään "eläimen" ruumiissa läsnä. Tämän vuoksi Jeesukselle oli hyvin suuri nöyryytys tulla ihmisyyteen, ja moni muukin suuri henkioento tulee lähes hulluksi, koska aistien vankila on heidän suurille hengilleen liian ahdas paikka...
        Näättehän te tosin nämä sanat kirjaimina tms. ja puhe kuuluu äänenä, mutta henkiolennot ovat kuin bitit tietokoneen muistissa, ei niissä ole yleensä mitään muuta nähtävissä, kuin sekavaa lumisadetta, tai taustasäteilyä, ellei juuri siinä kohtaa ole sitten laitteen avulla ne datat mahdollista muuttaa väriksi ja kuviksi tai mustavalkobittikartoiksi.


    • Hihuuuli

      Unia näkee pikkuvauvatkin, Isi tai naapurinsetä humalassa, kai ne yleensä niille näyttää, mutta siinä vaiheessa kun alatte itse uneksua, se on jo lapsuudenkin loppu. Tai ainakin vastasyntyneen sielunijän loppu...."Vanhukset unia uneksuvat ja nuoret näkyjä näkevät"(Jesaja?)

    • Hihhuuli

      Harhoja voi nähdä milloin hyvänsä, ja ainakin minuun harvoin käyttämäni alkoholi vaikuttaa niin, että se tuo paljonkin harhaa ja telepatiaa mieleeni: Hiukan omituisia oli minun uneni, enkä ole monelle niitä kertonut, koska niille tuskin on mitään kovin kiinnostavaa selitystä, kuhanpahan vain joku näytti jotain outoa. On näkynyt tosin Jeesuksia, George Busheja, ja entisiä luokkatovereita, ja avaruuden humanoidejakin. Eniten minua ärsytää unissani se, että ei aina tiedä, kuka niistä henkilöitä minä muka olen, ja yx kax minuna joku muu alkaa minuna tehdä vaikka ja mitä pahaa, ja ainakun sen huomaan, minä herään, koska sanoudun aina irti sellaista, mistä itse tiedän varmasti että se on liian pahaa....

    • psykoositakana

      Minulla oli vahva jumalaharha. Luulin käyneeni vapaamuurareiden opit. Uskoin olevani Jeesuksen tasolla kun jeesus oli rappari. Muistin Raamatusta eri kohtia. Olin syntynyt valittuun sukuun jne. Kun olo oli sietämätön, odotin ylöstempausta ja pohdin miten se tapahtuu. Sairaalapapinkin kanssa keskusteltiin.
      Noista ap.n kokemuksista saisi fantasiakirjan kirjoitettua. Tosi mielenkiintoista. Miten tuon kaiken jälkeen jaksaa palata takaisin arkeen...

      • aloituspostaaja

        Näin tervehtyneenä sitä tietää, että oikea elämä on paljon jännittävämpää.
        Toki tuossa n. vuosi paranemisessa meni. Tosi heikko ja "yksinäinen" olo oli alussa, kun harhat loppuivat ja "yliluonnollinen maailma jännine ajatuksineen" jätti "yksin".


    • Herännyt

      Itse elin sellaisessa harhassa lähemmäs 30 vuotta, että skitsofrenia olisi todellinen sairaus. Hämmästys oli kieltämättä aikamoinen, kun totuus sitten paljastui.

      • Tervehtynyteräs

        Ja mitäpä muuta se olisi, kuin ihmisen pahimmassa tapauksessa elämäkyvyttömäksi tekevä sairaus? Kenteis jonkin "korkeamman tietoisuuden tila" tai "suurempi merkki jostakin"? :D


      • jyhjyry

        Se on leima jolla kontrolloidaan ihmisiä tarpeetomasti, ja aiheutetaan pahaa uhrille. Ei ole sairaus. Sairaudet ovat kehollisia tiloja. Mikä kehon osa on sairas skitsofreniassa? Mieli? :D


      • Kyllämielivoisairastua

        Et varmaan ole mielisaurauksia koskaan itse kokenut etkö usko niihin. Sairastupa kerran psykoottiseen masennukseen niin tiedät sitten, mihin helvettiin menet.


      • jgukvk
        Kyllämielivoisairastua kirjoitti:

        Et varmaan ole mielisaurauksia koskaan itse kokenut etkö usko niihin. Sairastupa kerran psykoottiseen masennukseen niin tiedät sitten, mihin helvettiin menet.

        Psykoottiseen masennukseen on mahdoton kenenkään sairastua, koska sellaista sairautta ei ole. Ihmiset voivat kyllä olla masentuneita ja todella hädästä "sekaisin", mutta ei se sairaus ole. Osa ihmisyyttä.


    • Elmuk

      Minulla todettu vaikea masennus mutta uskoisin että mahdollisesti alkava skitsofrenia tai henkinen kriisi.
      Oireina
      1 Tunteiden puute täysin.
      2 aloitekyvyttömyys ja mielenkiinto ihmisiin poissa täysin.
      3 Kova ahdistus
      4 aistiharhoja mm. ilman väreily, välähdykset, pikseleitä pimeässä kuin vanhoissa tietokone peleissä. Kuulossa vaihteleva "tinnitus"
      5 kovat paniikki oireet kaupan kassalla ym.
      6 toivottomuus

      Kaiken kaikkiaan nopeasti tilanne romahtanut sillä muutama viikko takaperin liikuin säännöllisesti.

    • Daffney

      Skitsofrenia psykooseineen on yksi mielen kipeimpiä sairauksia, joka jää kummittelemaan pitkään.

    • Aivovammainen

      Mä en jaksa saatana! Perkeleen perkele. Hyvä Cheek.

      • Mielisairaspotilas

        Mä oon kirjoittanut tän kommentin:)


      • DaijutJuoKaljaa

        Minä olen kirjoittanut tämän kommentin. T. Teme


    • Aloituspostaaja

      Kiintoisaa olisi tosiaan lukea muidenkin kirjoituksia itse aiheesta. :)

    • Alkuperäiseenaiheeseen

      Joku musta hahmo seurasi minua kaikkialle. Välillä se vain seisoi, joskus tuli eteeni kun käännyin, juoksi vieressäni ja käveli kohti. En oikein tiedä mikä se oli, mutta tiesin, että se haluaa pahaa. En paremmin osaa selittää...

    • Tyttö31

      Minulla oli sellainen harha että minun pitää tehdä viisi vauvaa. Kolme lasta sain ja kaikki kolme ovat otettu huostaan. En onneksi enää lisäänny:)

    • Lapsettaa

      Minä olen täällä taas. Haluatko kysyä minulta jotakin?

    • JanoinenMatkustaja

      Minä olen Cheek ja haluan olla Ronaldo: Olen nähnyt Monjan ja se oli kammottavaa.

    • Tyttö31

      Osastolla yksi nainen aina puhui itsekseen. Onko teillä kokemusta itsekseen puhumisesta?

      • Outolintu89

        Minä puhun koko ajan itsekseni, koska olen niin yksinäinen. On se varmasti sivullisesta oudon näköistä, mutta minua se helpottaa ja se on pääasia. Kannustan kaikkia itsekseenpuhujia puhumaan itsekseen niin paljon kuin sielu sietää. Aina tietysti mieluummin puhukaa toiselle ihmiselle, jos mahdollista, mutta yhtä kaikki:

        Yksinpuhuminen on hyväksyttävää.


      • 45yf6u

        Itsekseen puhuminen hyvin tyypillistä ihmisille, erityisesti esimerkiksi silloin, kun hän haluaa olla tarkkana tekemisistään.


    • BatmanForever

      Batman tuli mun uniin.

    • Anonyymi

      Nostan tätä, jos joku kertoisi harhoistaan.

    • Anonyymi

      Harmaa alien: Olen harha.

      • Anonyymi

        Sairaanhoitaja: Minulla on vain täydellisiä muistiinpanoja. Teillä muilla viiraa, paikat krakaa, hikeä pukkaa, minä menen kotiin...Katselemaan leffaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sairaanhoitaja: Minulla on vain täydellisiä muistiinpanoja. Teillä muilla viiraa, paikat krakaa, hikeä pukkaa, minä menen kotiin...Katselemaan leffaa.

        Psykiatria on mahdoton imitoida. (poliisien lukumäärä on mielet...)

        Kuvallinen ajatus mainonnas on mielikuva nimitys.

        Kuva ajatus koulussa voi olla vaikka muisto kirjannsivusta

        Kuvattu ajatus psykiayriassa... se otsikko


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Psykiatria on mahdoton imitoida. (poliisien lukumäärä on mielet...)

        Kuvallinen ajatus mainonnas on mielikuva nimitys.

        Kuva ajatus koulussa voi olla vaikka muisto kirjannsivusta

        Kuvattu ajatus psykiayriassa... se otsikko

        Psykologi(ht) ainakin tyks alueella

        : minä määrään teistä. T(i)ee(t) ee saa ola liika tyhyma.

        PS imee mamuja tänne

        Kieltämällä, tapahtuukin imu

        "eikä tapahru"

        kiusaamalla saakin tykkkäyksiä

        "kä saa!!!!!"

        chillaa säki vaa ja selaa suosikkitus... seja, ja ja ja ja. kuvaamataito
        art kla
        haha


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      13442
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      184
      1784
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1046
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      194
      956
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      833
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe