Rakkaus alkoholistiin tehnyt itseni sairaaksi

MarjaH27

Olen tuntenut tämän miehen 7 vuotta,ensi silmäyksellä rakastunut ja siitä saakka epätoivoisesti hänestä kiinni pitänyt.Kukaan terve ihminen ei tätä kohtelua sietäisi,niin mikä minussa on vikana?Asumme eri paikkakunnilla ja välillä on ollut vuodenkin tauko jolloin emme ole olleet tekemisissä.siinä ajassa olen onnistunutkin eläämääni ihan hyvin jatkamaan mutta sitten hän on ottanut yhteyttä taas ja kaikki paha on alkanut alusta koska en osaa sanoa ei.palataan vuosia taaksepäin hän tuli asumaan luokseni oli silloin jo alkoholisti mutta en sitä osannut ajatella niin.käytti rahallisesti hyväksi.jo silloin tunsin olevani hänelle piika ja arvoton.sitten yksi päivä vain otti ja häipyi ja palasi omaan kaupunkiinsa.mitään selitystä en saanut ja se satutti ja paljon.siitä pian huomasin olevani raskaana.kun sain tietää olin onnellinen enkä kaivannut häntä ja tiesin että lapsen kasvatan yksin.meni muutama kk ja hän otti yhteyttä ja kerroin raskaudesta.mies sanoi olevansa onnellinen ja haluavansa olla kanssamme.mutta niin ei käynyt,jossakin vaiheessa yhteydenpito taas hiipui ja sain kuulla että hänellä on toinen nainen.onnistuin silti nauttimaan raskaudestani.tyttö syntyi ja olimme hyvin vähän yhteydessä ja vähän ajan päästä sain kuulla että tämä hänen tyttöystävänsä oli raskaana ja tuo uutinen sattui ja paljon.uskon että olin masentunut mutta en hakenut apua vaan perheeni avulla ja ajan kuluessa onnistuin pääsemään hänestä yli emmekä pari puhelua lukuunottamatta olleet tekemisissä toistemme kanssa vaan keskityin itseeni ja tyttäreeni.mutta sitten viime kesänä olin hänen kaupungissaan käymässä ja tapasin hänet ja kakki tunteet palasivat.siinä vaiheessa kertoi että oli juonut 3kk joka pvä.itse palasin kotiini ja hän soitteli ja kertoi haluavansa olla tyttärensä ja minun kanssa.taas sain turhia lupauksia ja soittelu loppui eikä hän tullut ja olin taas täysin rikki.kuitenkin parissa kk aloin taas pystymään olemaan ajattelemasta häntä.muistan että olin niin onnelinen kahdestaan tyttäreni kanssa.sitten viime marraskuussa hän taas otti yhteyttä ja kertoi kuinka on ikävä että rakastaa ja haluaa olla perhe.kertoi myös että juomine on siitä kesästä saakka jatkunut myös melkein joka pvä mutta itse ei tarvinnut kuin kuulla hänen äänensä niin tiesin että irti en pääse.aloimme seurustella joka pitkään oli sitä että puhuimme puhelimessa.aina kertoi kuinka rakastaa ja tyttäreensäkkin tutustui aluksi puheluiden kautta.itse matkustin hänen luokseen 3 kertaa.halusin olla hänen kanssaan vaikka sielläkin vaan joi.tunsin suurta sääliä ja halusin että saan hänet pois sieltä.jossakin vaiheessa kertoi että terveys alkoi reistailemaan että monesti oksenti verta ja olin todella huolissani.joka kk hän lupasi että tulee meidän luoksemme ja sitten rauhottuu.koko talven ja kevään olin hyvin ahdistunut hänen ongelmistaan ja halunnut eroon tilanteesta mutta sitten jos en kuullut hänestä masennuin täysin ja iltaisin kun olin saanut lapsen nukkumaan romahdin.kesäkuun alussa kun itse jäin työttämäksi hän vihdoin tuli luoksemme.ensimmäinen viikko oli vaikea,hän joi melkein koko ajan ja yksi yö niin paljon että kotiin piti kutsua ambulanssi joka vei hänet sairaalaan.maksa arvot olit jtn 1700 eli tilanne hyvin vakava.olisi pitänyt jäädä hoitoon pitemmäksi aikaa ja mennä katkolle muttei suostunut vaan tuli meidän luoksemme.olin todella huolissani mutta mtn en voinut tehdä kun ei hoitoon suostunut.selväksi tein sen että silloinkun tyttö on kotona niin ei juoda ja onnistuikin sitten olemaan arkipäivinä juomatta.mutta yhteisolo ei helppoa ollut.tytön kanssa kyllä leikki ja välillä oli mukavaakin kun tuntui siltä että olimme perhe mutta sitten itseäni ahdisti kun mies ei liikkunut sisältä melkein ollenkaan.kauppaan ja leikkikentälle muutaman kerran tuli mutta ne siinä ainuat perheen kesken tekemiset olikin.sitten jos alkoholia vkloppuna piti saada niin kyllä tultiin mukaan kauppaan.minun se alkoholi piti aina ostaa kun itsellä ei ollut henkkareita.kertoi kyllä että masentaa ja näytti mitä vierotusoireita tulee kun koittaa lopettaa.yritin välillä antaa sitten miehen olla,passasin ja koitin että olisi hyvä olla.suurimmaksi osaksi maksoin ruuat ja juomisetkin.eli käytti taas rahallisesti hyväksi.välillä ahdistuin koko tilanteesta niin paljon että kaikki purkautui riitelynä ja kysyin haluaako lähteä pois mutta vastaus oli aina ei ja että pitää antaa mahdollisuus ja niin tein vaikka yksi vkloppu kun molemmat olivat juoneet kuristi hän minua keittiön lattialla.en tiedä miten tuonkin sivuutin.mutta nyt perjantaina sai mies lääkäriltä soiton että hänellä on paha maksasairaus,maksakirroosio ja että ke pitää tulla sairaalaan.huomasin että mies ahdistui mutta jatkoi juomista silti ja väitti että ei juomista ole kielletty.itse ahdistuin tuosta kaikesta todella paljon.mies vaan vaatii että alkoon pitää mennä ja en suostunut vaan sanoin lähteväni ulos rauhoittumaan.olin poissa n.10min.avaimet olivat jääneet hänelle ja jouduin kiipeämään ikkunasta sisälle ja siellä huomasin

4

159

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MarjaH27

      Että miehen reppu,suurin osa vaatteista ja juomiset puuttuu.koitan soittaa monta kertaa mutta ei vastaa tai lyö luurin korvaan.sitten pelästyen saan mieleeni tarkistaa tyttäreni ja oman säästörahapurkit jotka olin piilottanut ja kauhea löytö oli se että toinen purkki oli tyhjä ja toinen viety.yhteensä 440e.koitan soittaa ja laittaa viestiä kysyen missä on ja miten on kehdannut omalta tyttäreltäänkin varastaa ja viedä avaimet mukanaan.sain vaan vastaukseksi että ahdistaa ja pelottaa ettei ole rahoja vienyt.murruin täysin enkä tästä järkytyksestä ole vielläkään rauhoittunut.enkä tiedä miten pääsenkään.sain selville että on lähtenyt omaan paikkakuntaansa ja itse uskon että taksilla ja sen maksanut varastamillaan rahoilla.tiedän että oli humalassa mutta kuka ihminen tekee noin,viellä omalle tyttärelleen?lapsi on ollut hoidossa isovanhemmillaan sillä itse voin niin huonosti että jouduin lääkärinkiin hakeutumaa.mies oli vannonut että on muuttunut ja sitten tekee jotain näin kamalaa.päässä pyörii vaan kaikki ja syytän suurimmaksi osaksi itseäni tästä.en kykene tekemään mitään,enkä tiedä miten tästä itsensä taas ylös saan.sanat ei riitä kertomaan tätä pahaa oloa ja pelkään jos mies viellä joskus kehtaa ottaa yhteyttä miten käy.sattuu myös ajatella onko tämä ihminen koskaan oikeasti edes välittänyt mutta jos ei niin miksi aina jatkannut piinaamista.miksi en voi vaan vihata tätä ihmistä mikä minussa on vikana?

      • haeapua

        Herää jo vihdoin ! Sinulla on vaikeaa, mutta voit nousta ylös laittamalla pisteen koko jutulle. Missä itsetuntosi on ? Onkohan juuri se ongelmasi ? Arvosta itseäsi, älä suostu olemaan huijattu. Huijaatkoha itsekin itseäsi…? Epäilen oletko itse asiassa "rakastunut" alkoholistiin, ongelma on joku muu. Läheisriippuvuus tai turvattomuuden tunne, jonka kuvittelet kenen vaan pystyvän poistamaan ?
        Arvosta itseäsi ! Usko itseesi ! Sinun on ajateltava lapsesi tulevaisuutta ! Hae apua jostain, kunpa tietäisin mistä… Terveyskeskuslääkärin kautta pääset varmaan psykiatrisen sairaanhoitajan juttusille selvittelemään ajatuksiasi ja elämääsi.
        Hän ei ole psrykiatri, mutta tartu vaikka siihen mahdollisuuteen, saatat saada
        neuvoja, kuka voisi sinua paremmin auttaa. Tarvitset nimittäin apua, jos et itse pysty järkevää päätöstä tekemään.
        Miehen maksakirroosi tosin hoitaa ongelmasi pois aika pian. Vai onko jo hoitanut ?
        Viesti on jo jonkun verran vanhentunut.


    • nähty-on

      eipä tähän ole juuri muuta kommenoitava, kuin että lopeta jämäkästi sen miehen paapominen. anna juoda vaikka kuoliaaksi, jos viina on niin hyvää.

      pelasta itsesi ja ennenkaikkea lapsesi maailman vakavimmalta sairaudelta l. alkoholistin ymmärtämiseltä. jätä hänet kaikin tavoin pois elämästänne, hae ulkopuolista apua lastensuojelusta, kenties mielenterveystoimistolta. apua, joka auttaa sinut näkemään todellisuuden ja pääsemään eroon miehen otteesta.
      hyvää jatkoa sinulle.

    • Karvaasti_kokenut

      Olet itse jo aivan murtumispisteessä, etkä kykene enää
      ilmaisemaan edes omia ajatuksiasi kuin hysteerisesti.
      Sinulla on tytär. Mutta alkoholisti vie kaiken huomiosi,
      niin että laiminlyöt itsesi ja lapsesi, joka ei kykene
      elämään omin jaloin vielä.
      Niinhän ne alkoholista riippuvaiset naiset tekevät!
      Yhteiskunnan tulisi ottaa sellaisila naisilta lapset pois.
      Alkoholisti on sinulle tärkein ja kärsit itse kuivahumalasta.
      Käyttäydyt kuin humalainen, täysin vastuuttomasti.
      Mihin suomalaiset alkoholistien lapset voisi kerätä!
      Heistä täyttyissi kokonaisia maakuntia! Olen yksi heistä!
      Kuka silloin olisi äidin tukena, itkumuurina, piikana?
      Tyttäresi kasvaa ja viisastuu. Luottaako hän äitiinsä?
      Arvaa, miten paljon hän siinä vaiheessa arvostaa sinua?
      Kunnioitus, rakkaudesta puhumattakaan on jo mennyt.
      Minulta et saa myötätuntoa. Haluat itse jatkaa miehesi kanssa.
      Mutta lastanne käy sääliksi! Hyi olkoon, mitä "vanhempia"!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe