Uudessa plotterissa on videoinput liitin. Jo vuosia olen rantautuessa pohtinut kuinka kätevä olis mastossa oleva kamera joka näyttäis mitä keulassa tapahtuu ja kuinka kaukana laituri/kallio on. Onko kellää käytännönbkokemusta? Langaton kamera mastoon lampun alle ja siitä tai tuulimittarilta sähköt? Ja plotterin lähellä video ilmasta piuhaan. Ja sillä selvä? Peruutuskamera?
Kamera mastoon
6
494
Vastaukset
Asentelin autoon bilteman satasen peruutuskameran. Silloin tuli mieleen sellaisen asennus keulaan, mutta ehkä kuitenkin etustaagiin kiinni. Topista ei ehkä niillä kameroilla näy tarkasti. Lisäksi pitäisi järjestää sähkö. Staagiin kiinnitettäessä sen joutuisi aina viemään paikalle erikseen. Voisi olla hauska yksinpurjehtijalle.
Minulla on ollut samanlainen ajatus, asentaa perutuuskamera tai -tutka keulaan ankannokan alle. Sähköt voisi pujotella samaa reittiä kuin sektorivalolle menevät.
- NykyajanBB
Minulla on kamera piilotettu kajuuttaan. Lasipurkki alkaa olla jo täysi SD-muistikortteja.
- Nettiveneilijä
Peruutuskameran kuvakulma on tosi laaja, melkein 180 astetta, koska sillä pitää hähdä auton perän lähellä olevat kohteet. Maston päähän laitettuna siitä näkyy puoli horistonttia muutaman tuuman kokoiseen kuvaan ahdetuna. Etäisyyksien arviointi voi silloin olla vaikeaa ja horisontti vääristyä. Pitäisi olla kapea zoom-linssi, että saisi näkyviin vain keulan edessä olevan alueen. Olisiko joku valvontakameran tyyppinen laite parempi vaihtoehto?
- Kaapelia-vaan
Se video-input on ilmeisesti Composite-video eli RCA liittimellä ? Kameroita löytyy kohtuullinen valikoima markkinoilta ja hinnatkin ovat kohtuullisia, kannattaa ennen hankintaa katsoa sopiva kuvakulman laajuus, etäisyydestä riippuen joku 30-35astetta voisi olla sopiva (riippu siitäkin kuinka laajan alueen haluaa nähdä). Melkein kyllä vetäisin kaapelilla kokomatkan ja unohtaisin langattomat.
Käyttökokemusta eteenpäin suunnatusta ei ole mutta mastosta takakannen kuvaava on itselläni ollut hyvä, takakannen kulmat jäävät aika pahasti katveeseen ohjaamon seinien yms. takia (varsinkin kuljettajanpaikan puoleinen takakulma) jolloin kamera ja kuljettajan edessä oleva näyttö auttavat paljon. - myös
Jabsconi peruutuskameraan peruutetaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Asiakkaalle ei myyty energiajuomaa - tuomio tuli syrjinnästä
Vaikka oli ilmeisesti täysi-ikäinen. Tosin ei lapsiakaan saisi syrjiä, koska oppivat helposti itsekin syrjimään, jos koh563394Miksi aina pitää kilpailla parhaudesta?
Mua ärsyttää se, että kaikki kilpailut ja visailut keskittyvöt aina siihen, kuka on paras missäkin. Tänäkin aamuna tuli722727Pakkoruotsista luopumalla kymmenien miljoonien säästöt
Pakkoruotsin opiskelun kustannuksista ei ole juurikaan tehty kustannusselvityksiä, mutta joidenkin arvioiden mukaan siit612520- 942374
Luterilaisen kirkon koko kastekaava on väärä
Uudessa testamentissa on kaksi täysin ristiriidassa olevaa kastekäskyä Matt 28:19 ja Ap. t. 2:38. Matteuksen evankeluimi412134Kerro minulle
Miksi teit niinkuin teit? Miksi kielsit tunteesi minua kohtaan. Miksi et halunnut että tiedän oikeasti mitä tunnet. Etkö661775Seksuaalinen ahdistelu, naisten vähättely ja törkeä käytös naisia kohtaan kukkii rakennustyömailla
Tällainen lienee ihan tavallisista kaikilla "äijävaltaisilla" työpaikoilla. Kaikki miesvaltaiset alat eivät ole toksise1431769Miten Yxäri iskettiin?
Voisin tässä unta odotellessani kertoa, miten mieheni lähestyi minua. Tunsimme entuudestaan. Hän kyseli minulta aina j1791709Rakkaalle J miehelle.
Hitto mulla on sua ikävä. Haluisin heti nyt tulla sun syliin ja suudella sua.ja, ja ja... Hirveä ikävä.901690Kristinuskossa Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimessä
Jeesuksen kehoitus kastamiseksi Isän ja Pojan ja PH:n nimeen. Matt 28:19: "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun3871666