Kyseessä on ps4 huijaus kauppa jonka uhriksi jouduin 16.11.2015. Voinko vielä tehdä rikosilmoituksen tuosta ?
Kiinnostaisi myös mikä on rikosilmoituksen umpeutumisaika tuommoisessa rikoksessa ? Vuosi ?
Koska rikosilmoituksen tekoaika umpeutuu ?
5
270
Vastaukset
- KonstaapeliSisu
En ole todellakaan varma, mutta käsittääkseni 2 vuodessa vanhenisi. Miksi nyt vasta aiot tehdä rikosilmoituksen? Ilmoitus pitäisi tehdä melko pian siitä kun epäilty rikos on tapahtunut jotta asian selvittäminen olisi mahdollisimman helppoa.
- Suomi-tavis
Aivan se ja sama teetkö olenkaan vai et. ei se etene jos ei polisi halua sitä eteenpäin viedä. kokemusta jo neljästä vuodesta jossa tekijä on ammatti huijarit ja kyse muutamista kymmenistä tuhansista euroista asiassa on uhattu tappmisella ampumalla ja kaikella mahdollisella muullakin mutta ko huijari on persu niin minkäpä pelokas poliisi uskaltais tehdä. valitettavasti tämä on totta.
- qwqwq
Lievän petoksen vanhenemisaika on kaksi vuotta ja petoksen viisi vuotta.
Sen kuluessa rikos on tutkittava, tehtävä syyteharkinta ja syylliseksi epäilty haastettava oikeuteen, sillä vasta haaste katkaisee vanhenemisen.
Jos rikosilmoituksen tekee viikkoa ennen em. aikojen päättymistä, niin tietysti on täysin selvää, ettei toimenpiteitä ennätetä tehdä. - Repe-70
Mikäli aloittaja tekee rikosilmoituksen nyt, on syyteoikeutta vielä jäljellä karkeasti ja nopeasti laskien noin 1 v 3 kk.
Jos tekijä tavoitetaan, kuulustelu on hoidettu melko pian ja asianomistajan kuulustelu toteutunee esimerkiksi puhelinkuulusteluna näin omassa tapauksessa ja tuskin se vaikeampaa nykyäänkään on. Kirjallisessa käsittelyssä meni ja tekijä sai sakot sekä velvoitettiin korvaamaan korkoineen se muutama kymppi jonka kusetti.
Kyseisellä huijarilla oli useita muitakin uhreja, tosin vuosien ulosoton jälkeen jostain hän sai kait perinnön kun kaikki ulosottovelat eli myös minun saatava, kuittaantuivat kerralla, vaikka olin varma etten rahoja näkisi koskaan. Teko tapahtui keväällä, rikosilmoituksen tein (vasta) lokakuussa ja marraskuussa tuli jo käräjäoikeuden tuomio, eli ei se välttämättä aina ikuisuuksia kestä. - Anonyymi
Veljeni teki minule 25000 euron oharin, käyttäen vuokrasuhdettamme hyväkseen, sillä en voinut tehdä rikosilmoitusta. Hän otti minun perintös osuutenin omiin nimiinsä väärntämällä kauppakirjan, jossa mainitsemmaa rahasummaa en koskaan saanut. Mäin hän otti minun osuuteni omiin nimiinsä ja väitti minun myyneeni osuuteni hänelle. Nyt kun hän on kuollut niin koko perintö menee pzkkohuutokaupan kautta hy änenvelkojilleen, mutta minun osuuteni menee siinä samlla. Onko olemassa mitään mehdolisuutta perua tätä kauppikirjaa, jonka vuoksi olene menettämässä koko perintösuuteni tämän härskin oharin takia?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1502029
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir3271250Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.851064- 35918
- 110917
Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31849- 53844
Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta21775Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos58759Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?44711