Bipo ja ero

yölintu9

Heippa. Vaimoni on sairastanut bipoa yli 20 vuotta. Olemme olleet yhdessä saman verran. Lääkkeitä hänellä on mennyt 10 vuoden ajan tolkuton määrä. Nyt on alkanut ns. Parkinsonismi. Hän on ollut raskas hoidettava, olen ollut omaishoitajana kolme vuotta. Olen muuttunut viimeisen kahden vuoden aikana kovapintaiseksi ja hän ei pysty käsittelemään sitä, koska on erityisherkkä.

Toissapäivänä hän muutti kodistamme pois ja syytti minua liiasta hoitamisesta. Kertoi rakastavansa minua edelleen, mutta on mentävä. Haluaa ns. tilaa hengittää. Olemme olleet kyllä liian kauan paita/perse-meiningillä ja hän on ollut työkyvytön jo 8 vuotta.

Sanoi myös pakenevansa sairauttaan ja pahaa oloaan. Kerroin, että ei sairautta voi paeta. Mietin vaan, että onko rankka neuroleptilääkitys jatkuvine vekslaamisineen muuttanut persoonaa?

Jotenkin hän ei ole enää se sama ihminen, jonka kanssa avioiduin.

8

265

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gjkhklhjkgjkghjkgkjg

      Aluksi, VOIMIA SINULLE!
      On todella kunnioitettavaa, että olet oikeasti kantanut avioliittolupauksesi velvoitteen kuin mies, kunnioitan sitä sinussa todella paljon!
      Tämän päivän minäminä-yhteiskunnassa tuo on ikävän harvinaista.

      On todella raskasta hyväksyä olevansa sairas ja joku Parkinson usein tuntuu vielä kuolemantuomiolta. Ei ole mitenkään tavatonta, että mieleltään "tervekin" saattaa lähteä karkuun totuutta kun se on liian kipeä hyväksyttäväksi.

      Siunausta ja voimia sinulle!

    • dfajkllhj

      Parkinson saattaa vaikuttaa persoonaan ja etenkin lääkkeet.

    • fasdfasdfasdfsdaf

      Neuroleptit pitkään ja isolla annoksella käytettynä rikkovat valitettavasti aivoja pysyvästi. Noi parkinsonismit ja extrapyramidaalioireet ovat ihan vaurioita, eivät mitään "sivuvaikutuksia", jotka lähtevät pois sen jälkeen kun on lopettanut lääkkeiden käytön. Mun elämä paskottiin aika huolella vuosien lääkityksellä, vaikka olisin pärjännyt vähemmälläkin määrällä. Mulla on ykköstyypin bipo ja sellaisia tupataan lääkitsemään reilulla kädellä. Lopputuloksena pitkä eläkeputki, zombie-elämää (lue: elämää, joka ei ole elämisen arvoista) ja lääkkeiden alasajon jälkeen elämäntilanne, jossa mahdollisuudet on menetetty: töitä on turha hakea ison mustan aukon CV:ssä vuoksi ja myös naiset katsovat taustoja kieroon. Sellaista, ihan vinkkinä, että jos neuroleptejä menee paljon, niin pienemmälläkin määrällä voi pärjätä ja joku toinen lääkäri voikin olla sitä mieltä, että sitä sietäisi kokeilla.

      Mulla meni isompi lääkecocktail ja vähennysten jälkeen seksuaalinen halu, tunne-elämä ja toiminnanhalu on ihan toista kuin aineissa.

      • Hjauhjau

        Oisko lähdettä tuolle väitteelle aivojen pysyvästä muutoksesta?


    • kjfkjkfjkjfk

      Tuntuu tässä unohtuvan, että ihminen itse myös muuttuu kokoajan.Kasvetaan eri suuntiin ja sitä rataa.

    • omaine

      Eikö ole helpompaa kun toinen lähtee? Ettei itselle jää sitä jättäjän tuskaa.

      Myös sinulla on oikeus siedettävään elämään.
      Sitä miten elämä olisi mennyt ilman sairautta, ei voi tietää, kun on ollut vain tämä yksi mahdollisuus.

      Jumala suokoon meille tyyneyttä hyväksyä asiat joita ei voi muuttaa
      ja rohkeutta muuttaa mitkä voimme
      ja viisautta erottaa nämä toisistaan.

    • qweeeee

      Aika perinteinen bipo reaktio ja paska defenssi. Koittaa paeta sairauttaan ja kohta huomaa, ettei se auta mitään ja vonkuu takasin.

    • JoHelpottiKiitos

      Kaikilla ei ole vaimoa, joten painu helvettiin täältä saatanan paskakasa. Mun pitää lähteä nyt kouluun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5957
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3764
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      230
      2053
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1810
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1249
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      990
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      919
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      868
    Aihe