Bipo ja ero

yölintu9

Heippa. Vaimoni on sairastanut bipoa yli 20 vuotta. Olemme olleet yhdessä saman verran. Lääkkeitä hänellä on mennyt 10 vuoden ajan tolkuton määrä. Nyt on alkanut ns. Parkinsonismi. Hän on ollut raskas hoidettava, olen ollut omaishoitajana kolme vuotta. Olen muuttunut viimeisen kahden vuoden aikana kovapintaiseksi ja hän ei pysty käsittelemään sitä, koska on erityisherkkä.

Toissapäivänä hän muutti kodistamme pois ja syytti minua liiasta hoitamisesta. Kertoi rakastavansa minua edelleen, mutta on mentävä. Haluaa ns. tilaa hengittää. Olemme olleet kyllä liian kauan paita/perse-meiningillä ja hän on ollut työkyvytön jo 8 vuotta.

Sanoi myös pakenevansa sairauttaan ja pahaa oloaan. Kerroin, että ei sairautta voi paeta. Mietin vaan, että onko rankka neuroleptilääkitys jatkuvine vekslaamisineen muuttanut persoonaa?

Jotenkin hän ei ole enää se sama ihminen, jonka kanssa avioiduin.

8

342

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gjkhklhjkgjkghjkgkjg

Aluksi, VOIMIA SINULLE!
      On todella kunnioitettavaa, että olet oikeasti kantanut avioliittolupauksesi velvoitteen kuin mies, kunnioitan sitä sinussa todella paljon!
      Tämän päivän minäminä-yhteiskunnassa tuo on ikävän harvinaista.

On todella raskasta hyväksyä olevansa sairas ja joku Parkinson usein tuntuu vielä kuolemantuomiolta. Ei ole mitenkään tavatonta, että mieleltään "tervekin" saattaa lähteä karkuun totuutta kun se on liian kipeä hyväksyttäväksi.

Siunausta ja voimia sinulle!

• dfajkllhj

Parkinson saattaa vaikuttaa persoonaan ja etenkin lääkkeet.

• fasdfasdfasdfsdaf

Neuroleptit pitkään ja isolla annoksella käytettynä rikkovat valitettavasti aivoja pysyvästi. Noi parkinsonismit ja extrapyramidaalioireet ovat ihan vaurioita, eivät mitään "sivuvaikutuksia", jotka lähtevät pois sen jälkeen kun on lopettanut lääkkeiden käytön. Mun elämä paskottiin aika huolella vuosien lääkityksellä, vaikka olisin pärjännyt vähemmälläkin määrällä. Mulla on ykköstyypin bipo ja sellaisia tupataan lääkitsemään reilulla kädellä. Lopputuloksena pitkä eläkeputki, zombie-elämää (lue: elämää, joka ei ole elämisen arvoista) ja lääkkeiden alasajon jälkeen elämäntilanne, jossa mahdollisuudet on menetetty: töitä on turha hakea ison mustan aukon CV:ssä vuoksi ja myös naiset katsovat taustoja kieroon. Sellaista, ihan vinkkinä, että jos neuroleptejä menee paljon, niin pienemmälläkin määrällä voi pärjätä ja joku toinen lääkäri voikin olla sitä mieltä, että sitä sietäisi kokeilla.

Mulla meni isompi lääkecocktail ja vähennysten jälkeen seksuaalinen halu, tunne-elämä ja toiminnanhalu on ihan toista kuin aineissa.

• Hjauhjau

Oisko lähdettä tuolle väitteelle aivojen pysyvästä muutoksesta?

• kjfkjkfjkjfk

Tuntuu tässä unohtuvan, että ihminen itse myös muuttuu kokoajan.Kasvetaan eri suuntiin ja sitä rataa.

• omaine

Eikö ole helpompaa kun toinen lähtee? Ettei itselle jää sitä jättäjän tuskaa.

Myös sinulla on oikeus siedettävään elämään.
      Sitä miten elämä olisi mennyt ilman sairautta, ei voi tietää, kun on ollut vain tämä yksi mahdollisuus.

Jumala suokoon meille tyyneyttä hyväksyä asiat joita ei voi muuttaa
      ja rohkeutta muuttaa mitkä voimme
      ja viisautta erottaa nämä toisistaan.

• qweeeee

Aika perinteinen bipo reaktio ja paska defenssi. Koittaa paeta sairauttaan ja kohta huomaa, ettei se auta mitään ja vonkuu takasin.

• JoHelpottiKiitos

Kaikilla ei ole vaimoa, joten painu helvettiin täältä saatanan paskakasa. Mun pitää lähteä nyt kouluun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      199
      2627
    2. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      118
      2361
    3. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1658
    4. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      198
      1178
    5. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      47
      1078
    6. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      49
      1073
    7. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      981
    8. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      46
      783
    9. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      6
      783
    10. Helena Koivun rikosrekisteri

Kasvaa. Tällä kertaa murtautuminen...😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      105
      755
    Aihe