Käyn ahon laitaa taa daa datattaa vaikka vettä sataa en ilman paitaa kun koillinen kylmästi puhaltaa.
Käyn ahon laitaa huolta vailla hymyillen en sure menneitä, tulevaisuus on odotuksen arvoinen.
Hyvää huomenta kullanmurut
48
564
Vastaukset
- mimmimum-..mi
Hyvää huomenta ....tuolla kun puhuttiin noista valvontakameroista.....tuli mieleen se Puumalan satamakamera....onkohan se tehty valvontaa varten vai muuten vaan ihmisten iloksi....tai jotain.. Itse en ole kuin kerran käynyt Puumalassa ....Saimaan risteilyn yhteydessä... Vähän näyttää sateiselta siellä.....
Minen kyllä viitsi pitkin laitoja, keskelle ahoa porhallan ja sieltä keräilen kaikki mahdolliset kesäkukat, kissankellot ja päivänkakkarat, leinikit ja siankärsämöt,timotein kimppuni sitten sidon. Ojan pientareelta, ne metsämansikat vielä suuhuni nappaan.
Arvo eellä on hyvä aloitus optimismista.
Luepa siitä.
H.Koita ny pinnistää. Kai suaki joskus ees jokin asia kyrsii :D. Yritä edes.
- kesäistä
Kävin pihanlaitaa. Haistelin ruusunkukkien tuoksua, ihailin päivänliljoja ja päivänkakkaroita. Olivat niin sopivasti vierekkäin että luonnossa näytti kauniimmilta kuin kuvissa. Miljoonakellot, lumihiutaleet, keijunmekot, pelakuut, lobeliat, nukenkaulukset ym. ja monen lajiset ruusut kukassaan. Eilinen sade vähä veroitti herkimpien kukkien kukintaa, mutta uusia nuppuja on auetakseen.
Kostea oli nurmikko jalkojen alla. Hoitoa jalkapohjille. - 1eero
Uamusella herätessä oli vähällä yllättää synkkyys siinä sitten puntaroin ei hitto heleskutin en anna sille valtaa, ruvetaan katselemaan juttuja iha toiselta kantilta jo vain ei tämä olekkaan niin paha kuin ensin oletin ja ves'saekkin herkes ei ole koko päiväksi suuremmiten luvattu. Ens töekseen ruppeen grillipihvien paistamiseen ja siihen hyvä kermakastike välissä kipasen metästä muutaman kourallisen kanttarelliä sekkaan jne jne.
- eppu2
Hyvää iltapäivää vaan.
Mistähän tuo kaamea myteri nyt ykskaks tuli. Ulkona vaan kolisee.
Aamusella hain oikein uunipuita ja lämmitin uunin. Nyt on hyvä.
Huomenna pitäisi lähteä asioille, ruokakin loppuu.
Se on just nyt näillä main, kun tuo sade pyörii, alkaisi jo piisaamaan, vähäksi aikaa.
On se hyvä, ettet antanut sille synkkyydelle valtaa.
Se on vähän niin kuin sen häntäheikinkin kanssa, että, kun antaa pikkusormen vie kohta koko käden.- 1eero
Joo, nyt on satanut iltapäivän sakeaa tihkua kosteus prosentti on melkoinen no ei ole pakko olla ulkona yks hailee viikko sinne'sun tänne ei merkihe kovinkaan.
- kesi.vä
18, harmaa taivas ei mieli. Viikonloppuna vasta ehtii kanttarelli ja mustikkametsälle. Toivottavasti joutilaammat eivät ole puhtaaksi peranneet metsiä.
- 1eero
Einiitä kanttarelli paikkoja pysty omimaan, sillonko keräsin niitä ahkerammin kävin ennen viikonloppua koska mökkiläiset eivät kerenneet muulloin töitten takia.
- kesi.vä
1eero kirjoitti:
Einiitä kanttarelli paikkoja pysty omimaan, sillonko keräsin niitä ahkerammin kävin ennen viikonloppua koska mökkiläiset eivät kerenneet muulloin töitten takia.
Sainkin yllättäen vapaapäivän huomiseksi "lapsenlikkatyöstä". Het herättyä aamulla termari täyteen kaffetta ja voikkoleivät mukaan ja olen kärkyllä. Varoiksi tietty mustikoita varten koppa mukaan. Kanttarellikastiketta kalan kanssa ja jälkkäriksi mustikkamaituu, vot mie maha pakosillaan kellekehtisin.
Meillä oli hirviä ukkonen ja sähköt poissa toista tuntia. Kyllä sitä on kuin kynsille lyöty kun ei ole sähköä.
- 1eero
Eikai ne pitkään asutuspaikoissa ja valoa riittää, velmies soitti tuossa heiän naapurin mökin vieressä olevaan mäntyy oli iskenyt salama oli runnellu runkoa sitte tehny maahan uran ja menny mökkiin kutsumatta siellä sisällä hoksanut sähkömittarikaapin runnellu sulakkeet kappaleiksi ei tienny mihin oli sitten lähtenyt tyytyväisenä.
- eppu2
Täälläpäin ei ole ukkosia ollut.
Nykyään jos tulee sähkökatkos, sähkölaitos ilmoittaa kännykkään, että vikaa etsitään, jonkin aikaa ollut selllainen palvelu. - kesi.vä
Vielä sitä jyrsii vaikka leivän kannikkaa ootellessaan sähköjä, mutta se harmittaa jos pakastin sulaa. Ja varsinkin ne jäätelöt jotka valuneet, jos ei satu olemaan kotona.
1eero kirjoitti:
Eikai ne pitkään asutuspaikoissa ja valoa riittää, velmies soitti tuossa heiän naapurin mökin vieressä olevaan mäntyy oli iskenyt salama oli runnellu runkoa sitte tehny maahan uran ja menny mökkiin kutsumatta siellä sisällä hoksanut sähkömittarikaapin runnellu sulakkeet kappaleiksi ei tienny mihin oli sitten lähtenyt tyytyväisenä.
Mahtavat on nuo luonnonvoimat. Nöyräksi vetää kun hirvee jylinä ja salamat räpsi. Ja vettä tulee kuin esteristä.
- eppu2
kesi.vä kirjoitti:
Vielä sitä jyrsii vaikka leivän kannikkaa ootellessaan sähköjä, mutta se harmittaa jos pakastin sulaa. Ja varsinkin ne jäätelöt jotka valuneet, jos ei satu olemaan kotona.
Ei ne kauheen äkkiä sula, jos ei auo pakastinta.
Mulla on täällä mökillä hyvä, jos tulee pidempi katkos, saan ottaa virtaa aggrekaatilla. kesi.vä kirjoitti:
No sehän se aina kirein homma pelastaa pakasteet. Kesällä pärjää valonkin kanssa.
- kylmälaukkukalle
Hyvää iltaa pullanmurut. Onko pöytä lakaistu, etteivät pienet pöpiäiset ala aterioida keskellä pöytää?
- hytinäx1
Huomenta, huomenta. Mittarissa 12 astetta ja vesisade, nyt onkin sataa pirskottanut melkein joka päivä juhannupäivästä saakka. Sitä ennen valiteltiin kuumuudesta ja kuivuudesta. Eilisessä paikallislehdessä oli artikkeli ennätysaikaisesta viljan puinnista. Yksi lähistön maajusseista oli puinut kypsän ja hyvän ohrasadon viikonlopun aikana 12 hehtaarin alalta.
- mimmimum-..mi
Ei yhtään ukkosta ...ei salamaa...tänä kesänä.. vesisateesta on sekin hyöty että sienisato on taattu....kanttarelleja jo on ...vaikka en kyllä enää ole kovin innokas lähtemään metsään....en ainakaan yksin.
Kerranki vähän paistaa aurinko puoliilviseltä taivaalta. Just sain kutsun mato-ongelle tietysti sään sallismissa rajoissa.
- kesi.vä
22 ja aurinko paistaa. Tulin just metsästä. Ei ainoataan kanttarellia näkynyt. Yksi syötäväksi kelpaava tatti. Mustikoita sain sen pienen kopan täyteen, enempikin olisi ollut, mutta ei tuo ranka tykkää kumaralla olosta pitkiä aikoja.
Huilata pitää ja tovin jos toisenkin, josko sitten potkaisis itsensä uimaan.- 1eero
Teilläpä hyvät kelit täälläpä sataa ropisten ihan syksyn malliin koleaa 11-12, ei ulkoilua mutta loppuviikosta päästänee jo 20 .
- kesi.vä
1eero kirjoitti:
Teilläpä hyvät kelit täälläpä sataa ropisten ihan syksyn malliin koleaa 11-12, ei ulkoilua mutta loppuviikosta päästänee jo 20 .
No teilläpä on siellä ne kanttarellit! Saahan niitä toki torilta, virolaisia, jos haluaa, mutta en mä vielä luovuttanut. Ainakin niitä tatteja tai viimeistään sitten suppilovahveroita haluan hamuta itsellein.
- 1eero
kesi.vä kirjoitti:
No teilläpä on siellä ne kanttarellit! Saahan niitä toki torilta, virolaisia, jos haluaa, mutta en mä vielä luovuttanut. Ainakin niitä tatteja tai viimeistään sitten suppilovahveroita haluan hamuta itsellein.
Pikkasen kanttarellia keränny mustikoita maistellu, en ota ressiä niitten vuoksi ku vastaha on satokausi alullaa. Tässä oottelen tuulen tyyntymistä jos vaikka kirkolle ihmisten ilmoille pariksi päivää, tiedä vaikka hyppään linja-autoon ja sitämyöten käväsen Mikkelissä en tiiä kun voin mennä minne nokka osoittaa.
- kesi.vä
1eero kirjoitti:
Pikkasen kanttarellia keränny mustikoita maistellu, en ota ressiä niitten vuoksi ku vastaha on satokausi alullaa. Tässä oottelen tuulen tyyntymistä jos vaikka kirkolle ihmisten ilmoille pariksi päivää, tiedä vaikka hyppään linja-autoon ja sitämyöten käväsen Mikkelissä en tiiä kun voin mennä minne nokka osoittaa.
Minä nakitin itelleni lapsenlikottamisen täksi heinäkuuksi, etten pääse liian äkkiä lokosille päiville, kun en ole tottunut.
Ne kanttarellit ovat niin parasta, kun ovat kesän ensimmäiset.
Ei sitä muuten ihmisten ilmoille, ainakaan minnäi, niin kaipaakkaan jos aurinko paistaa, sitä voi möllöttää vaan heinänkorsi suupielessä.
- eppu2
Tuuli kulkee, mutta satanut ei ole tänään.
Paistoin raparperi-mansikkapiirakan. Kahvi tuolla ootteloo, sitten lähden tuonne alas.
Kaipa sitä keihään karsintaa pitää toisellä silmällä ja korvalla vähän seurata illemmalla.- 1eero
Tuuli on käynyt ikävästi juu, sunnuntai illasta asti lorvinut veneessä yksin, pikkuhiljaa alakaa polttelee joko nostan ankkurin vaikka ei tässä hätiä, ruokaa on ja lämmintä, keihäänkarsinta se on katottava.
- kesi.vä
Nyt alkoi tekemään tuota piirasta mieli ja pannukahvia. Kaikenlaisia mielitekoja sitä tuleekin :)
- eppu2
kesi.vä kirjoitti:
Nyt alkoi tekemään tuota piirasta mieli ja pannukahvia. Kaikenlaisia mielitekoja sitä tuleekin :)
Mulla on hirveen iso raparperipuska täällä mökillä, vihjailin miniälle aiemmin, niin hänkin teki piirakan. On käynyt jonkun emäntälinjan, osaa kokkaamisen.
Ihan suodatinkahvia nykyään keittelen, joskus taannoin keittelin pannukahvia, nyt se on jäänyt, pannu kyllä olisi. - kesi.vä
eppu2 kirjoitti:
Mulla on hirveen iso raparperipuska täällä mökillä, vihjailin miniälle aiemmin, niin hänkin teki piirakan. On käynyt jonkun emäntälinjan, osaa kokkaamisen.
Ihan suodatinkahvia nykyään keittelen, joskus taannoin keittelin pannukahvia, nyt se on jäänyt, pannu kyllä olisi.Tytär tekee usein raparperipiirakkaa ja -mehua. Heillä on niitä ja saan viemisiksi jos satun oikeana aikana kylään.
En minäkään pannukahvia paitsi nuotiolla ja se on parasta.
- eppu2
Taas on uusi päivä. Tuo sadekuurorintama se vaan näillä paikoilla kiemurtelee.
Aamulla satoi rankasti, nyt on taukoa.
Hain puita ja pistin uuniin valkean, vaikka 20 on sisällä lämpöä.
Saisipa tulla tuuleton päivä välillä, että pääsisi vesille.- 1eero
Uamusella viien aikaan läksin vessatteseen kohti puumalaan vähän ol kuoppasta järvellä, aururinkopaneeli järjestelmään tuli joku häikkä, meinas virta loppua, ihme kyllä sain äsken toimimaan nyt oon puumalan satamassa ja oon täällä paripäivää immeisten joukossa ja illalla saunaan.
- eppu2
1eero kirjoitti:
Uamusella viien aikaan läksin vessatteseen kohti puumalaan vähän ol kuoppasta järvellä, aururinkopaneeli järjestelmään tuli joku häikkä, meinas virta loppua, ihme kyllä sain äsken toimimaan nyt oon puumalan satamassa ja oon täällä paripäivää immeisten joukossa ja illalla saunaan.
Sinullahan on siellä sitten oikein leppoisaa menoa.
Välillä tuolla alamökillä poikakin painoi aggregaatilla virtaa akkuun.
Eilen katselin, että nyt näytti ainakin olevan akku täynnä.
Tulevaisuudessa pitää niitä paneleita lisätä. - 1eero
eppu2 kirjoitti:
Tulevaisuudessa pitää niitä paneleita lisätä.No miten ottaa se vaa älytön kosteus, lämmitys ja puhallin päällä jatkuvasti, kyllä tämä tästä kun aurinkoinen taasen pilkahtaa.
- kesi.vä
1eero kirjoitti:
Asiahan ei minulle kuluu mitenkään, mutta sain mielikuvan ettei sulla ihan pieni purtilo olekaan. Aurinkopaneelit ja sauna kin, ties vaikka kylpyammekin kannella ; )
Mukavia maakrapupäiviä! - kesi.vä
eppu2 kirjoitti:
Tulevaisuudessa pitää niitä paneleita lisätä.Minä olen välillä ihan äimän käkenä siitä miten te naiset noita koneita/kojeita/mansikoita käsittelette. Jos itse joutuisin/pääsisin yksinäin ja joku parkaisi, olisin ihan pulassa.
- 1eero
kesi.vä kirjoitti:
Asiahan ei minulle kuluu mitenkään, mutta sain mielikuvan ettei sulla ihan pieni purtilo olekaan. Aurinkopaneelit ja sauna kin, ties vaikka kylpyammekin kannella ; )
Mukavia maakrapupäiviä!Ei tää mikkää iso ole, 3 pystyy hyvin nukkuu, muuten kaikki tarpeellinen kuin kotona vain mini koossa. Sauna löytyy tääl satamassa. Tää on vähä kuin harrastus, luonnon läheisyys ja kiirettömyys vastapainona kaupunki oloon aiempina vuosina mökkeily ny tälläi.
- eppu2
kesi.vä kirjoitti:
Minä olen välillä ihan äimän käkenä siitä miten te naiset noita koneita/kojeita/mansikoita käsittelette. Jos itse joutuisin/pääsisin yksinäin ja joku parkaisi, olisin ihan pulassa.
Sitä kun tunkee nokkansa (ei ihmisellä nokkaa ole, sillä on nenä) joka paikkaan missä jotain tehdään, oppii ja sitten vaan rohkeutta peliin, niin helken päästä se onkin rutiinia.
Aikanaan sanoin velipojalle, että opetat mun ajaan tuota traktoria ja tungin itseni hyttiin, siitä se sitten lähti. - 1eero
Ihminen on utelias, ei välttämättä huono piire monet keksinnöt on syntyneet uteliaiaisuudesta entä ihmissuhteet ei pidä olla välinpitämätön.
- kesi.vä
kesi.vä kirjoitti:
Minä olen välillä ihan äimän käkenä siitä miten te naiset noita koneita/kojeita/mansikoita käsittelette. Jos itse joutuisin/pääsisin yksinäin ja joku parkaisi, olisin ihan pulassa.
Voi hyvät hyssykät, kirjoitin tuon kännykästä näemmä oli taas laittanut omiaan:
- mansikoita piti olla masinoita
- parkaisi piti olla prakaisi
Hyvin osasitte lukea :)) Minä en olisi älynnyt jonkun toisen tekstistä noita mokia :( - kesi.vä
eppu2 kirjoitti:
Sitä kun tunkee nokkansa (ei ihmisellä nokkaa ole, sillä on nenä) joka paikkaan missä jotain tehdään, oppii ja sitten vaan rohkeutta peliin, niin helken päästä se onkin rutiinia.
Aikanaan sanoin velipojalle, että opetat mun ajaan tuota traktoria ja tungin itseni hyttiin, siitä se sitten lähti.Peukku mustaltalta :)
- kesi.vä
1eero kirjoitti:
Ei tää mikkää iso ole, 3 pystyy hyvin nukkuu, muuten kaikki tarpeellinen kuin kotona vain mini koossa. Sauna löytyy tääl satamassa. Tää on vähä kuin harrastus, luonnon läheisyys ja kiirettömyys vastapainona kaupunki oloon aiempina vuosina mökkeily ny tälläi.
Ei hassumpi harrastus. Täytyy siinä olla kuitenkin ammattitaitoa sun muuta, että pystyy navigoimaan eikä jää tuuliajolle jos jotain sattuu.
- eppu2
kesi.vä kirjoitti:
Peukku mustaltalta :)
Kiitos peukusta.
Noinhan se onkii, voihan mustatkin peukuttaa omalla tavallaan.
Kyllä minä vähän niitä sananvalintojasi ihmettelin, mutta ymmärsin kuitenkin kokonaisuuden.
Onko Sinulla se ennakkosyöttö? Minä otin mokoman pois, en tykkää siitä. - kesi.vä
eppu2 kirjoitti:
Kiitos peukusta.
Noinhan se onkii, voihan mustatkin peukuttaa omalla tavallaan.
Kyllä minä vähän niitä sananvalintojasi ihmettelin, mutta ymmärsin kuitenkin kokonaisuuden.
Onko Sinulla se ennakkosyöttö? Minä otin mokoman pois, en tykkää siitä.Joo, on ennakkosyöttö. Rikoin oman kännykkäni ja tyttäreltä sain hänen vanhansa. Eri merkkiä ovat ja minä en ole kaikkiin hienouksiin vielä ehtinyt perehtyä.
Minä tosiaan olen tosi kömpelö kaikkien agrikaattorien ja adapterien sekamelskassa. Minulle olisi parasta palata ajassa taaksepäin. Kampikäyttöisiin vempeleihin :)
- 1eero
Päevä " alkaa kalistummaa ehtoon puolelle " aurinko " alako paestattammaa luulin kaipasin jo essiin tul miun mieliksi.
Kylällä olis jortsut karakoeilta, en tiiä, olisko mimmiä jaaah en tiiä "lesken syli seon lämpöinen " hilipat saijaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.1532523Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n742363Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi682005EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa
Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt1091808- 1171733
Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan1021548Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men1241514Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki391375Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191201- 811194