Google maps, varteenotettava ajankulu

jkhhhjkhkjhkhkh

Aika usein talous ja muut ongelmat kulkevat käsi kädessä...
Mutta jos on varaa nettiyhteyteen (prepaid 4G huomattavasti alle 30e/kk japrepaid 3G noin 20e/kk) ja normaali kannettava (200-300e), niin google maps on ihan varteenotettava ajankulu.

Street wiew näkymällä pystyt käytännössä tutustumaan paikkaan kuin paikkaan tämän planeetan pinnalla. Kun rinnalla on tavallinen google, niin voi hakea lisätietoja näkemistään paikoista (lähes kaikilla kaupoilla, museoilla, nähtävyyksillä ja muilla on jonkinlaiset nettisivut).

Itse olen tutustunut tänään Yhdysvaltain Oregonin osavaltioon ja niihin upeisiin maisemiin, mitä siellä on. Olen tutustunut historiaan, paikallisiin tuotteisiin, paikalliseen musiikkiin (kiitos YouTuben)...
Hajut, maut, tuuli... tietysti jää kokematta, mutta antaa se paljon näinkin ja yleissivistys kasvaa. On uskomatonta kuinka paljon on isojakin asioita, mistä ei ole tiennyt yhtään mitään.

Ja jos on ansiotyössä, niin ei jonkun tuotteen tilaaminen netin välityksellä nyt niin kallista ole (kunhan tekee sen harvoin) vaikka tuote sitten tulisikin toiselta puolelta maapalloa.

5

81

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Google mapsi on hyvä keino tutustua Suomen eri seutukuntiin. No mun tapauksessa ainakin kun omaa landepaikkaani etsin. Kun ei oo mitään tietoo minne mennä??? On tullut kyllä katottua noita ulkomaan paikkojakin mut alkaa ketuttaa kun niin kauas ei pääse.

• jkhhhjkhkjhkhkh

Kun katsoin tänään Oregonin Crater Laken maisemia ja Tyynen Valtameren upeita rantakallioita, niin olen ihan tyytyväinen siitä että en ollut paikan päällä.
        Kuvat oli mielenkiintoisia, mutta itse en tykkäisi olla niin korkealla tai ajaa vuoristoteitä.

Nyt kuuntelen sellistiä, joka esiintyy vissiin tällä viikolla Oregonin Pistol riverin kulttuuritalolla. Mielenkiintoista ja hauskaa musiikkia, mutta en silti haluisi kuunnella sitä paikan päällä konserttitalossa.

Vanhassa elämässä tuli reissattua aika paljon ja osa jopa töitten puitteissa.
        Itse en kaipaa pitkiä lentoja, puuduttavia bussimatkoja, nähtävyyksiä joita et edes jaksa kunnolla katsoa perille päästyäsi.

• aivansamaaaaaa

en mäkään tajua sitä reissaamisen hienoutta, samaa ilmaa se on muuallakin ja jopa paskasempaa, mut kukin tyylillään.

• Kyllä teen itsekin ja varsin kun päivää kirjaa, vaunulengistä vängersin se oli mahtavaa.

• ujgkui7i79

Jos tuo kyllästyttää niin kokeilkaa googlemapsiin/street viewiin perustuvaa Geoguesseria.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      90
      7326
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      37
      3887
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      45
      3470
    4. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2602
    5. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      230
      2585
    6. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      40
      2403
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      129
      2329
    8. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2219
    9. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      20
      2015
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      1912
    Aihe