"Lähimmäinen ja puheemme" -alustus

Tarkkakuuntelija

Suviseurojen puhujien ja seurakuntavanhinten kokouksen alustuspuheenvuoro oli todella ajankohtaisesta aiheesta ja hyvä!

Toivotaan nyt asiallista keskustelua juoruilijoista ja toisten mustamaalaajista ja heidän motiiveistaan. Olivathan juoruilijoiden levittämät perättömät puheet monien puhuttelujen syynä asiattomissa hoitamisissa/toisten sydämenuskon pilkkaamisessa. Puheet, jotka ovat tehneet pahaa jälkeä. Useat hoitajat eivät tähän päivään mennessä vielä ole korjanneet asioitaan/tekojaan. Hoitajat yksin vastaavat, että asiat korjataan siinä laajuudessa kuin he ovat toimineet ja puheillaan ihmisiä häpäisseet.

Jäi mieleen kohta "Mutta vielä tarkeämmäksi asiaksi Luther nostaa ne muut kielien synnit, joilla lähimmäistä voidaan loukata ja vanhingoittaa, panetella ja mustamaalata. Hän vertaa lähimmäisestään takanapäin pahaa puhuvia loassa kelluviin sikoihin. Näin lähimmäiseltä "kunnia ja hyvä nimi riistetään nopeasti, mutta niiden takaisin saaminen käy hitaasti".

Ovatko hoitajat eräässä haastattelussa kuvattuja "luopioita", joilla ei ole enää paluuta, koska he ovat pilkanneet sydämestään uskovaisia/Pyhää Henkeä.

8

289

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KielenHerraksi

Kieli on kesytön ja vaikea kesytettävä sanotaan.
      Sillä on vallassansa elämä ja kuolema, valkeus tai pimeys, totuus tai valhe, oikeus tai vääryys, jne jne

• uusilaskutoimitus

Kerran sanottua sanaa ei koskaan saa takaisin ja se tekee mitä tekee.
      Anteeksi kyllä voi pyytää, eri asia saako anteeksi.
      Jumala kyllä armahtaa mutta ihmiset eivät aina.

• Totuudessa

Tällaisissa laajalle levinneissä tapauksissa pelkkä pahojen puheitten kohteelta anteeksipyytäminen ei suinkaan ole riittävä. Hoitajan on korjattava jälkensä siinä laajuudessa kuin on väärillä puheillaan mustamaalannut ja pahentanut kohdetta. Jos ei ymmärrystä tällaiseen jälkiensä korjaamiseen ei tule, hoitaja ei ole käsittänyt eikä aidosti kadu tekojaan eikä hänen anteeksipyytönsä ei ole aito.

Tuo luopio kuvaus on todella osuva!

• Ymmyrkäinen

"Ovatko hoitajat eräässä haastattelussa kuvattuja "luopioita", joilla ei ole enää paluuta, koska he ovat pilkanneet sydämestään uskovaisia/Pyhää Henkeä."

Vääriin hoitamisiin syyllistyneet hoitajat eivät ole tähän päivään mennessä korjanneet tekojaan ja haastattelussa kuvattu "luopio" kuvaa hyvin heitä. Riettaat hoitajat kiusasivat ihmisiä melkein henkihieveriin juoruamalla ja levittämällä puhuttelemiensa ihmisten seläntakana perättömiä keksimiään juttuja. Puhuttelujen syytä ei kerrottu puhuteltavalle jotta voitiin Kristuksen kirkkolakia väkivallan apuvälineenä käyttäen levittää ja kutsua koolle aina vain isompi ja isompi porukka pilkkaamaan henkilöä henkilön uskonelämää ei se ymmärrä -periaatteella. Tunnen kaksi tällaista hoitajaa, joista toinen on puhuja. Miten Pyhä Henki ei erota väärähenkistä ja epärehellistä puhujaa ja miten seurakunta hyväksyy tällaisen?

• Aamen_hallelujaa

Pahaa jälkeä tulee ainoastaan siitä ettei julisteta Jeesusta Kristusta pelastukseksi, vaan höpötetään kaikenlaisia ihmisoppeja, ja valheita oman poppoon Pyhän Hengen omistuksesta.

Uskokaa jo vihdoinkin, että jokainen joka muuta julistaa kuin Kristusta pelastukseksi, on harhaoppinen.

Näitä vääriä kristuksia riittää, jotka julistavat ryhmäitsekkyyttä, hengellistä ylpeyttä, itseihailua ja omaa erehtymättömyyttään pelastukseksi. :)

Voi kun Jumala armossaan varjelisi uskossaan heikkoja ja horjuvia tällaisilta harhaopettajilta ja itseihailua julistavilta joukoilta omiaan.

Ei ole muuta pelastusta kun usko Kristukseen. Kristukseen joka on raskaalla uhrillaan sovittanut minun syntini Jumalan kanssa. Kun tämän uhrin arvo kirkastuu oikeasti syntinsä tuntevalle, niin tämä Kristuksen rakkaus minua kohtaan synnyttää myös ilon ja rakkauden kaikkia muitakin ihmisiä kohtaan. Kristuksen armo ja rakkaus synnyttää
      halun todistaa hänestä joka on minua rakastanut ja päästänyt minut synneistäni verellään. Hallelujaa kiitos Jeesus! Me Kristuksen seuraajat olemme kutsun viejiä kaikkeen maailmaan. Kutrsussa lukee tule sinäkin Karitsan suurelle Ehtoolliselle.
      Tule, sillä kaikki on valmistettu. Jeesus kutsuu sinuakin juhlapöytään. Jos olet syntinen ihminen ja kaipaat sovitusta, olet tervetullut seuraamaan Jeesusta. Hän on sinun syntiesi sovitus. Hän on sinun vanhurskautesi ja pyhyytesi. Jeesus Kristus Jumalan poika.

• Missä_tämän

aloituksessa mainitun alustuksen voisi lukea?

• Jumalanviha

Alustus "Lähimmäinen ja puheemme" oli hyvin ajankohtaisesta aiheesta ja hyvä. Mieleeni jäi osuva vertaus "loassa rypevistä sioista". Kateellisen ja pahansuovan ihmisen käytös ja puheet kertovat todellisen sydämen tilan. Keskustelu aiheesta jatkuu... monilla paikkakunnilla on järjestetty tilaisuuksia.

Väkivaltahoitajina toimivat pääsääntöisesti pitäjien juoruakat ja -äijät, joiden puheet toisista uskovaisista olivat täysin perättömiä ja pelkkää mustamaalaamista omien etujensa ajamiseksi. Asioita ei ole korjattu ja monissa tapauksissa asiat tulee korjata julkisesti. Room. 12:19 - Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on: 'Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra.'

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta

Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään
      Maailman menoa
      137
      13144
    2. Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla

"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen
      Maailman menoa
      82
      3619
    3. Venezuela on hyvä esimerkki vasemmistolaisten pahuudesta

Jokainen tietää, että Venezuelassa on pitkään ollut Chavezin ja Maduron vasemmistohallinto. Maan talous on romuttunut,
      Maailman menoa
      95
      2894
    4. Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?

Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?
      Maailman menoa
      36
      1369
    5. Martinalta vahva viesti

"Suuret unelmat venyttävät sinua, pelottavat vähän ja vievät mukavuusalueen ulkopuolelle. Juuri siellä kasvu tapahtuu. J
      Kotimaiset julkkisjuorut
      273
      1354
    6. Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin

"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup
      Maailman menoa
      144
      1289
    7. Jos mies olet oikeasti...?

Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh
      Ikävä
      115
      1254
    8. Esko Eerikäinen paljastaa järkyttävän muiston lapsuudesta - Isä löytyi alastomana slummista

Esko Eerikäisen tausta on monikulttuurinen, hän muutti vain 10-vuotiaana yksin kotoaan Kolumbiasta isovanhempiensa luo S
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1157
    9. Pitäisikö meidän

Sitten nähdä ilman että siitä tehdään ongelmaa?
      Ikävä
      81
      1051
    10. Nautitko riidan haastamisesta?

Itse olen hyvin kärsivällinen ja sopuisa noin yleensä, mutta osaan tarvittaessa olla hankala. Niin metsä vastaa kuin sin
      Sinkut
      184
      923
    Aihe