Pahoinvointi ennen aivastusta?

snauzea

Olen aiheesta etsinyt tietoa internetistä jo pidemmän aikaa, lähinnä englanniksi, ja tiedän, etten ole ainoa tästä oireesta kärsivä, koska löysin usealtakin foorumilta kanssakärsijöitä. Niin hullulta kuin juttu siis kuulostaakin, en ole hullu (ainakaan tässä asiassa).

Siis, noin vuoden verran olen satunnaisesti kärsinyt kummallisesta vaivasta. Ihan yllättäen tulen todella pahoivoivaksi ja luulen oksentavani, mutta sitten aivastankin (yleensä kaksi kertaa oikein komeasti), ja pahoinvointi häviää välittömästi. Koko episodi kestää yleensä vain muutaman sekunnin. Ennen pahoinvoinnin alkua olo on ihan normaali, samoin aivastuksen jälkeen.

Googlen avulla löysin spekulaatioita vaivan aiheuttajasta - mitään varmaa tietoa ei missään tunnu olevan. Ilmeisesti yleisin selitys olisi, että kaiken taustalla on refluksitauti, jolloin vatsahapot ärsyttävät vagushermoa ja jotenkin samaiseen hermoon yhteydessä oleva aivastusrefleksi laukeaa. Kaiken kaikkiaan aika epämääräistä. Minulla ei ole todettu refluksitautia, närästystäkin on todella harvoin, mutta mieluusti hyväksyn tämän selityksen, jos ongelman pystyy hoitamaan happolääkkeillä.

Oletteko muut vatsavaivaiset kohdanneet tämmöistä oiretta? Oletteko puhuneet lääkärille asiasta - mitä he sanoivat? Itse kerran mainitsin jollekulle tohtorille, ja sain vastauksena hymähdyksen - ja hullultahan tämä kuulostaa. Itse epäilin alkuun jotain aivoperäistä juttua ja olin aikalailla kauhuissani.

Tiedä sitten mistä johtuu, on minulla ärtynyt paksusuoli kaikkien siihen liittyvien oireiden kanssa, joten kai tämä sopii joukkoon...

5

1627

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sansara

      Yli kaksi vuotta ap:n jälkeen...kyllä, mulla on sama ongelma! Onneks en oo ainoa, tosi helpottavaa tietää etten oo ihan hullu!

    • Anonyymi

      Pari vuotta lisää.. Sama vaiva minullakin. Ajattelin että olen ainoa. Reflukiakin on minulla ollut..

    • Anonyymi

      Ja vielä vuosia myöhemmin. Sama vaiva, alkoi eilen kun aloitin saxendan. Jännä juttu.

    • Anonyymi

      Täällä sama vaiva! Mikä avuksi?

    • Anonyymi

      Minulla aivan sama ongelma ollut jo vuosikausia,en ole siitä sen enempää ollut huolestunut koska pahan olon tunne häviää yhtä nopeasti kuin on tullutkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      72
      1394
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1237
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1175
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      74
      1099
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      69
      967
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      772
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      722
    8. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      374
      717
    9. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      711
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      676
    Aihe