Hei,
olisi tämmönen -87 rakennettu Mitta-Talo, jossa on korkea, yläkerran katon kanssa tasassa oleva olohuoneen huonekorkeus. Yläkerran porrasaulasta on suora näkymä olohuoneeseen kaiteen yli.
Omakotitalossahan ei ole koskaan liikaa tilaa tai neliöitä. Olen harkinnut rakentavani osin tämän olohuoneen päälle parven, joka ulottuisi porrasaulasta olohuoneen läpi vastapäiseen seinään asti, n. 6-7 metrin matkan. Leveyttä parvelle tulisi n. 2m, mikä on porrasaulan kaiteen leveys. Rakennetta en ole miettinyt vielä sen suuremmin, parven toinen reuna kiinnittyisi kantavaan seinään, kun pitkästä jännevälistä johtuen tarvinnee tolpat ainakin siihen toiseen reunaan.
Kysymykset.
-Tarvitseeko tällaiseen rakennuslupaa? Riittääkö toimenpidelupa? Kämpässä on jäljellä rakennusoikeutta n. 20m2. Parvessa huonekorkeus jää yli 160m2.
-Olohuoneessa on maanvarainen, valettu laattalattia. En haluaisi piikata missään nimessä laattaa rikki anturoiden yms tekemistä varten. Onko laattalattialle jokin raja-arvo kuormituksen suhteen? Mikä olisi järkevä ratkaisu tolpan kiinnittämiseen/tukemiseen, ankkuri?
-Onko tällaisille parville mitään kantavuusvaatimuksia olemassa, minkä mukaan voisi mitoittaa tolpat, kiinnitykset ja muut rakenteet?
Kiitos.
Parven rakentaminen okt:n olohuoneeseen
S3pp0
1
256
Vastaukset
- S3pp0
Niin, ja vielä tarkennus. Se huonekorkeus on toki cm, ei m2.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1632571Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2051198Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131111Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299933- 101912
- 66878
- 62855
- 53851
- 46849