olen lukenut jostain että keskuspölynimurin moottorin keskimääräinen käyttöikä olisi noin 10 vuotta. kuin vahvistukseksi oma allawaymme simahti 12 vuoden käytön jälkeen. ei tietoa missä vika on, kone ei vain lähde käyntiin. kannattaako viedä korjattavaksi vai vaihtaako itse jotain osia, jos niin mitä? esim auttaisiko hiilten vaihto? vai mistä mahtaa olla kyse? ken tietää aiheesta jotain, pliis korjausvinkkejä...
keskuspölynimurin moottori ??
11
8482
Vastaukset
- Jocuko
Minulle sanoi tehtaan mies, että n. 10 vuotta moottori kestää.
Joku kertoi, ettei vaihto ole kallis.
http://www.allaway.fi - vaihtanut
n.10v ja vaihdoin hiilet.Allaway pelaa taas.Katso netistä lähimmän huoltoliikkeen osoite Allawayn sivuilta ja hae hiilet.Vaihdossa tarvitaan kyllä hieman sorminäppäryyttä.Hiilet maksoivat 32e.Ise vaihoin.
- make
Hei, jos sulla on sellainen vanha KP-sarjan keskusyksikkö ja imuri ottaa jäähdytysilman siitä yläkannen välisestä raosta, niin kannattaa siinä oleva vaahtomuovi vaihtaa uuteen korkeampaan (niitä saa kodinkonehuoltoliikkeestä), taitaa olla suunnitteluvirhe aikoinaan, sillä imuri ottaa liian vähän jäähdytysilmaa, mutta kun ilmanottoaukko on isompi, niin moottori saa paremmin ilmaa...
- käy
Siihen imuriisi käy lähes 100 % varmuudella tarvikemoottori. Monikaan imurinvalmistaja ei tee moottoreita itse, vaan ne tulee eri tehtaasta.
Sama homma on lähes kaikkien ammattikäyttöön tarkoitettujen imurien kanssa. Sisältä löytyy samanlainen moottori, eli alkuperäistä ei ole mikään pakko hankkia.
Hiilien vaihto tuskin kanaattaa, eikä uusi tarvikemoottori maksa ihmeitä ainakaan alkuperäisosaan verrattuna.
Sellanen firma kun Hanla Oy myy moottoreita ainakin yrityksille, mutta mikä tahansa kodinkonehuoltoliike voi toimittaa sullekin uuden imumoottorin. Malli vaan mukaan.- huolto
Hanlaa ei enää ole, ja sen kautta hankittu moottori oli ihan yhtä kallis kuin suoraan Allawaylta. Ellei jopa kalliimpi.
itse hankkisin moottorin valtuutetun huoltoliikkeen kautta, koska jos uusi moottori pamahtaa vaikkapa puolen vuoden käytön jälkeen, Allaway ottaa tilanteeseen jotain kantaa, Laitinen(hanla) tai Orbitus ei ota.. - oikeassa
huolto kirjoitti:
Hanlaa ei enää ole, ja sen kautta hankittu moottori oli ihan yhtä kallis kuin suoraan Allawaylta. Ellei jopa kalliimpi.
itse hankkisin moottorin valtuutetun huoltoliikkeen kautta, koska jos uusi moottori pamahtaa vaikkapa puolen vuoden käytön jälkeen, Allaway ottaa tilanteeseen jotain kantaa, Laitinen(hanla) tai Orbitus ei ota..Hanlaa ei tosiaan taida olla enää, Nedis Oy ymmärtääkseni osti Hanlan.
Hinnoista olen toista mieltä, sen verran kaikenlaista on Hanlasta tullu vuosien varrella ostettua.
Joku kodinkonehuolto saattaa veloittaa - ja veloittaakin - tarvikemoottorista alkuperäisvaraosan hinnan, jos näistä ei mitään ymmärrä. Houkutus on varmaan suuri, sillä kukapa älyää edes kysyä ja samanlaisia tarvikemoottoreita ne alkuperäisetkin on.
Enkä minä allawayn tms. moottorin hintaa tiedä. Voihan se olla vaikka halvempi kuin tarvike, mutta yleistettynä näin ei vaan ole. Ihan sama kuin autovaraosissakin, hintaero voi olla jopa kymmenkertainen. Usein kodinkoneet jääkin korjaamatta huikeiden alkuperäis varaosahintojen vuoksi. - huolto
oikeassa kirjoitti:
Hanlaa ei tosiaan taida olla enää, Nedis Oy ymmärtääkseni osti Hanlan.
Hinnoista olen toista mieltä, sen verran kaikenlaista on Hanlasta tullu vuosien varrella ostettua.
Joku kodinkonehuolto saattaa veloittaa - ja veloittaakin - tarvikemoottorista alkuperäisvaraosan hinnan, jos näistä ei mitään ymmärrä. Houkutus on varmaan suuri, sillä kukapa älyää edes kysyä ja samanlaisia tarvikemoottoreita ne alkuperäisetkin on.
Enkä minä allawayn tms. moottorin hintaa tiedä. Voihan se olla vaikka halvempi kuin tarvike, mutta yleistettynä näin ei vaan ole. Ihan sama kuin autovaraosissakin, hintaero voi olla jopa kymmenkertainen. Usein kodinkoneet jääkin korjaamatta huikeiden alkuperäis varaosahintojen vuoksi.Allawayn kohdalla näin ei ole. Hinta kohtuullinen verrattuna muuta kautta ostettuun.
Muuta kautta ostetut ovat samoja moottoreita, mutta niissä on ns. takavalotakuu, kun vertaa merkkihuollosta ostettuun.
- Siisti koti
Meillä kesti Allawayn moottori 17v kunnes tänä aamuna simahti.! Imuroidaan muuten joka päivä, joskus jopa kahdesti!
- allywei
kauppasatama myy moottoreita kans..10 vuotta vanhassa moottorissa kollektori yleensä vuotaa niin paljon että uusilla hiilillä ei kauaa toimi
- Laitisenpakettiraketti
Hanla ja Laitiset oli ja ovat pelkkiä raha ahneita toisten kyykyttämiseen opetettuja äpäriä, vein siit firmast mukavat summat ka tj.ei edes uskonu v.2000 et joku tilais s.postin kautta jotain. Tulostin asiakas rekisterin ja myin just NEDIS OY :lle 50 tuh,mk maksoivat
- Anonyymi
Vaihdoin imuriin Electrolux ZCV782EF moottoriksi tällaisen: Domel 462.3.451-7 Allaway moottori 10158Bv 1250W. Hieman isompi kooltaan, mutta oli sovitettavissa pehmusteita muokkaamalla. Hyvin pelaa. Saisikohan uudet 15 vuotta elinikää :-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1619404Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492940Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja402726- 572581
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971985- 981882
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai241836Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä511382Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1101244- 281231