Erilainen laskeutuminen

hauska.lasku

24

441

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kkzzkkzkzk

      Niin mitä erilaista tuossa oli? Ei ehkä kaikista pehmein lasku mutta tuulisissa olosuhteissa kone yleensä istutetaan kiitorataan vähän reippaammalla kädellä. Käsivaralla kuvatessa kamera tärähtää liki laskussa kuin laskussa.

      • Hohhoijakkaa

        Vähän turbulenttia, ei sen kummoisempaa ja kun koneessa ei ole teliä se tulee hieman terävästi laskussa helposti.
        Kikottimia tai pissiksiä tuntui kuitenkin jännittävän melusta päätellen.


    • kuntuuleepomppaa

      Aloittaja ja videon kuvannut eivät ilmeisesti montaa kertaa ole lentokoneella matkustaneet.

      • kyydissä.ollut

        Paluulento (eli AY946) tuolla koneella ei lähtenyt enää aikataulun mukaisesti. Kuvaa jotain mitä kameralla ei voi kertoa.


    • slslslssnsnsms

      Kai soitettiin iltapuluun että kuolema oli todella lähellä? Muutamia vuosia sitten ruotsalainen toimittaja lensi turkuun. Kone teki ylösvedon juuri ennen laskeutumista ja toimittaja raportoi että kone oli lähellä putoamista, saivat oikaistua juuri ennen puiden latvoja. No niin, laskussa kyllä mennään tosi matalalle yleensä....

      • kyydissä.ollut

        Sen verran on tultua istuttua bussikuskien kyydissä, että tietää mikä on normaaalia ja epänormaalia. Aistimukset ja matkustamohenkilökunnan käytös ja kuulutukset antavat hyvän kuvan lennosta (tarvittaessa nauhoitteet löytyvät). Turhaan täällä spekuloida. Tapahtunut mikä tapahtunut, mutta turvallisesti kohteessa ja
        herne pois nenästä.
        Yksi erilainen kokemus lentämisestä ja hauskaa oli, jokainen lento on yksilöllinen ammattilaisten käsissä.


      • kaapelinjakaja
        kyydissä.ollut kirjoitti:

        Sen verran on tultua istuttua bussikuskien kyydissä, että tietää mikä on normaaalia ja epänormaalia. Aistimukset ja matkustamohenkilökunnan käytös ja kuulutukset antavat hyvän kuvan lennosta (tarvittaessa nauhoitteet löytyvät). Turhaan täällä spekuloida. Tapahtunut mikä tapahtunut, mutta turvallisesti kohteessa ja
        herne pois nenästä.
        Yksi erilainen kokemus lentämisestä ja hauskaa oli, jokainen lento on yksilöllinen ammattilaisten käsissä.

        noh, koita "kyydissä ollut" reppana joskus päästä muuallekin kun Reisisadamiin paskat housussa.


    • Kokenutmatkustaja

      Hui kauheeta! En ikinä lennä enää finnairilla! Oliko kone niin huonosti huollettu että se ei totellut lentäjien ohjausta? Tälläistä ei tapahdu muilla yhtiöillä! Ihme jos kukaan ei loukkaantunut rysäyksessä, miten uskaltavat lentää takaisin?????

    • hauska.lasku

      Kyllä me naurettiin (aika humalassa) kun isännältä pääsi pieru ja samalla kaatui konjakkilasi syliin.

      • hauska.lasku

        hauska.lasku nimimerkkiä käyttää useampi kuin yksi. Pääasia, että hauskaa.


    • eipä.muuta

      Jos itse olisin laskun kapteeni saattaisin valoittaa matkustajille laskeutumiseen vaikuttavia haastavia olosuhteita ja saaden näin luottamuksen lentämisen ihmeelliseen maailmaan.

      • slslsmddmd

        Sivutuuli on laskussa on normaali olosuhde. Ei siinä ole mitään erikoista. Jos siitä pitäisi erikseen matkustajia informoida, tulisi onnibussin kuljettajankin kertoa helmikuussa joka pysäkin jälkeen että tie voi olla liukas ja bussi saattaa luistella pysäkille tultaessa.


      • kaunis.kesä

        Paluulento oli noin 3,5 tuntia myöhässä jostain syystä. Muut koneet nousivat kyllä kentältä. Tekninen vika?


    • YksiTapahtuma

      Tuo on aivan normaalia kun on sivutuuli niin voi olla pompuinen lasku.

      Kerron tapauksen joka tapahtui -90 luvun alussa Lufthansan lennolla Berliinistä Amsterdamiin. Kun olimme laskeutumassa Damiin ja kone oli jo hyvin lähellä maata lähes puiden latvojen tasolla. Kone vedettiin niin jyrkästi ylös että happinaamarit putosivat esiin, sitä ylösvetoa kesti varmaan useamman minuutin tai siltä ainakin tuntui. Vieressäni istuneella mieheltä alkoi nenästä valumaan verta. Kun kone lopulta tasaantui vaakalentoon kapteeni kuulutti rauhallisella äänellä anteeksi pyydellen pienkoneen tulleen suoraan laskeutumislinjalle.
      Edellinen tapaus ei kuitenkaan tuonut minkäänlaista lentopelkoa.

    • YksiTapahtuma

      Kannatti muuten olla aivan järjettömässä pillerihumalassa, muuten olisi pelottanut.

      • YksiTapahtuma

        Typerys!


    • ldeldllddl

      Videosta ei pysty päättelemään kuinka kova lasku oli jos oli ollenkaan. Käsivaralla kuvattuna pienikin töyssi heilauttaa kameraa tuntuvasti. Itse kuvasin erään laskun joka oli ihan nätti ja pehmeä. Videoon tuli kuitenkin iso "töyssy" kohdassa missä laskutelineet ottivat radasta kiinni.

    • 2400

      Olitko ensimmäistä kertaa lentäen? Don't worry, ihan peruslaskeutuminen 😊

    • renkaat.laskutelineet

      Eipä tuo ihan peruslaskulta näyttänyt. Jos jokainen laskeutuminen olisi tuollainen, lentokoneet loppuisivat kesken.

      • Ei_filmillä

        Katsoin uudelleen ja edelleen siinä ei huomannut mitään ihmeellistä, muuta kuin kamera ei pysynyt koko kuvaamisen aikana vakaana eikä kikottamisen läpi kuulunut mitään erityistä tömäystä kovasta laskusta.
        Jos kone hieman heiluu, niin se on ihan normaalia tuulien takia, kokemuksen myötä sitten oppii milloin meni nätisti ja milloin ei. Ja kun sitä kokemusta on pidemmältä ajalta, eli aikaan ennen kännykkäkameroita ja juutuupeja.


      • kännisenreissulla
        Ei_filmillä kirjoitti:

        Katsoin uudelleen ja edelleen siinä ei huomannut mitään ihmeellistä, muuta kuin kamera ei pysynyt koko kuvaamisen aikana vakaana eikä kikottamisen läpi kuulunut mitään erityistä tömäystä kovasta laskusta.
        Jos kone hieman heiluu, niin se on ihan normaalia tuulien takia, kokemuksen myötä sitten oppii milloin meni nätisti ja milloin ei. Ja kun sitä kokemusta on pidemmältä ajalta, eli aikaan ennen kännykkäkameroita ja juutuupeja.

        Kuvaajalla ilmeisesti sen verta promillea päällä että kamerakin vispaa kädessä.


      • monta

        Jos koneet joutuu makaamaan kentällä tuntikausia laskun jälkeen tarkastuksessa ei se ole bisneksen kannalta hyvä. Tiettävästi koneet tienaavat kun ne ovat ilmassa kuljettamassa matkustajia. Sattuuhan sitä kun olosuhteet ovat ennalta arvaamattomia.
        Lennosta voipi kysyä itse Finnairilta jos kommentoivat.


      • KysyVaan
        monta kirjoitti:

        Jos koneet joutuu makaamaan kentällä tuntikausia laskun jälkeen tarkastuksessa ei se ole bisneksen kannalta hyvä. Tiettävästi koneet tienaavat kun ne ovat ilmassa kuljettamassa matkustajia. Sattuuhan sitä kun olosuhteet ovat ennalta arvaamattomia.
        Lennosta voipi kysyä itse Finnairilta jos kommentoivat.

        Kysy sitten, ennen kuin teorisoit syytä. Ja joskus tulee ylläreitä, vaikka olisi huolellinen ja kone täynnä automatiikkaa.


    • monta

      Älä sinä puhu sontaa. Oletko koskaan edes lentänyt?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      74
      2472
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      172
      1792
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      74
      1474
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1457
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      259
      1446
    6. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      85
      1272
    7. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      390
      1245
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      342
      1225
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      358
      1197
    10. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1185
    Aihe