pinnallista

kyllästynyt-

miksi kaikki on nykyään niin pinnallista? en ymmärrä ihmisiä jotka heruttaa omilla selhfieillä, otetaan tyyliin joka päivä ja ylistetään elämän ihanuutta. eikö vanha sananlaskukin kuulu "kel onni on se onnen kätkeköön"? vaikkakin yleensä juuri nää "heruttajat" on niitä epävarmoimpia ja hakevat vaan jotain hyväksyntää....? eikö kelleen merkitse enää aito sydän ja järki päässä??
miksi elämä on mennyt tällaiseksi??

6

189

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jari-pekka--65

      Hyvä huomio. Niinhän se on, mutta kaikki ei edes tiedosta sitä. On erittäin tervettä, että huomaa tämän.

    • Obi1

      En o käyny FB:s yli neljää vuoteen. Sielki vääräl nimel ihan jokena. Oon ottanu tasan kaks selfietä, se riitti. Toinen itestä ja toises bostaan pojan kans. Ajattelen koko hommast samoin kuin mun viisas iso Veli: "jos joku haluu tietää mun statuksen ni mulle voi aina soittaa ja kysyä"se ei o koskaan menny FB:hen ja hyvin sillä silti menee.onnellisimpia aikoja elämässäni oli kun asuin mökillä 20 km kaupungista. Ulkohuussi ja meren rannas sähköt oli. Kävin pyörällä työharjoittelussa ja opiskelin itsekseni buddhalaisuutta. Joogasin,meditoin ja olen kasvissyöjä haimme silloisen muijan kanssa safkaa välillä suoraan maatiloilta. Ehkä yks elämäni parhaista kesistä. Täst on kymmenen vuotta aikaa. Ei ollu tietokonetta eikä telkkaria. Ei tarvinnu välittää maailman menosta mitään. Tuntu että oli elossa ja onnellinen. Mökki ei ollu talviasuttava ja piti syksyllä muuttaa kaupunkiin. Menin töihin ja oravanpyörä sai otteeseen ja sen kesän muisto alkoi hiljalleen hiipua. Kokonaan se ei häviä koskaan.

    • Saliselfie-

      Itse masennun, kun luen ns. Lifestyle blogeja. Täydellisiä kroppia ja kauniita nuoria ihmisiä, viherpirtelöitä, ei lisäaineellisia luomu vegaani reseptejä ,saliselfieitä, bikinikuvia, kuvia ulkomaan reissuilta, täydellisiä vaatekokonaisuuksia, ja oi kotikin on vielä sisustettu kuin sisustuslehdessä.

      • Lenkkeilijä56

        Kannattaa muistaa, että kyllä niiden elämässä tapahtuu ikäviäkin juttuja, ettei se ole vain sitä glooriaa koko ajan. Sun pitää keksiä jokin muu harrastus. Myös iltapäivälehdet ovat vahingollisia psyykkeelle jatkuvasti nautittuna.


    • Tekniikan kehitys nostaa aineellista tasoa, mikä tekee ihmisistä enemmän aineellisia/pinnallisia. Mitä enemmän tekniikka kehittyy, sitä pinnallisemmaksi ihmiset muuttuvat.

    • hyperkehitys

      Ihmiset on aina pelänneet aitouttaan ja kuolevaisuuttaan, ja yrittäneet peittää sitä pinnallisuuksilla pätemisellä. Nykyajassa tosiaan teknologia, kuvallisuus ja virtuaalisuus lisäävät ja edesauttavat tätä taipumusta. Jossain siellä kaiken roskan alla on sitten aina ihmisraukat. Se on hyvä muistaa ja siihen hyvä keskittyä...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      370
      8394
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2344
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      34
      1712
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1569
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      81
      1324
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      120
      1312
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      353
      1154
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      16
      1025
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      54
      1002
    10. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      112
      941
    Aihe