Voiko kummin "vaihtaa"

voikokumminvaihtaa

Välit on kummeihin syistä mennyt. Voiko kummin "korvata" toisella henkilöllä?

8

122

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mjmjnnynyu

      Kummit, kummittelee lapsia ja nuoria tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuudessa palkattomina VALVOJANI, ettei vaan lapset ja nuoret yksy Jumalallisuudelle alttiiksi.

      kummia, ja saatanaa jumala ei voi lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuudessa vaihtaa:
      http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/3D771C0F959FAD46C2257022003F65DA
      "Kummit
      Kuva: Kemin srkKummi on lapsen elämässä tärkeä ihminen, turvallinen aikuinen ja ystävä. Yleensä kummeiksi valitaan vanhempien hyvin tuntemia läheisiä ystäviä tai sukulaisia.

      Kummina oleminen on paitsi tehtävä myös mahdollisuus erityisen läheiseen ihmissuhteeseen. Kummi on kutsuttu vanhempien rinnalla pitämään huolta lapsesta.

      Huolenpidossa ja ystävyydessä toteutuvat kristittynä elämisen periaatteet ja lähimmäisen rakkaus. Kummin tärkeä tehtävä on myös lapsen puolesta rukoileminen.

      Kummeja ei voi vaihtaa eikä kummeilta ottaa pois tehtäväänsä kastetoimituksen jälkeen. Kummien lisääminen on mahdollista erityisistä syistä."

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Kummi
      "Kummi (kreik. ανάδοχος, νουνός, νουνά, ven. кум, кума, lat. sponsor) on kristillisessä perinteessä kasteessa kirkkoon liitettävän hengellinen ohjaaja, hengellinen vanhempi, jonka tulee pääsääntöisesti kuulua samaan kirkkokuntaan kastettavan kanssa. Kummiuden tarkoitus on toisin sanoen kummilapsen uskonnollisesta kasvatuksesta huolehtiminen. Kummeja ei ole niissä kristillisissä ryhmissä, jotka eivät hyväksy vauvakastetta; toisaalta esimerkiksi evankelis-luterilaisessa kirkossa kummi vaaditaan niillekin, jotka kastetaan aikuisena."

      HUOMAA, ETTEI OLE KIELLETTY ILMOITTAA KUMMEILLE EROAVANSA HEIDÄT VIRASTAAN JA VAPAUTTAA HEIDÄT, VASTOIN HEIDÄN TAHTOAKIN TEHTÄVÄSTÄÄ JOTA ITSE ET OLE VALINNUT.
      (ihmisoikeus ja oman uskonvapaus oikeudellinen asia)

      • kjhgfds

        faktaa edelliseen...


        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
        "Finlex / Oikeusministeriö ja Edita Publishing
        2 luku
        Perusoikeudet
        6 §
        Yhdenvertaisuus
        Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.
        Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.

        Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä, ja heidän tulee saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin kehitystään vastaavasti.

        Sukupuolten tasa-arvoa edistetään yhteiskunnallisessa toiminnassa sekä työelämässä, erityisesti palkkauksesta ja muista palvelussuhteen ehdoista määrättäessä, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään.

        11 §
        Uskonnon ja omantunnon vapaus
        Jokaisella on uskonnon ja omantunnon vapaus.
        Uskonnon ja omantunnon vapauteen sisältyy oikeus tunnustaa ja harjoittaa uskontoa, oikeus ilmaista vakaumus ja oikeus kuulua tai olla kuulumatta uskonnolliseen yhdyskuntaan. Kukaan ei ole velvollinen osallistumaan omantuntonsa vastaisesti uskonnon harjoittamiseen."

        Huomatkaa, että "Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä,.." on kaikkia alle 18 vuotiaita koskeva LAILLINEN OIKEUS IHMISYYTEENSÄ SEKÄ ASENTEISIINSA RIKOLLISUUSEN USKONMISIEN SUHTEEN.
        sekä
        olitpa uskovainen tai et
        niin
        Jeesus on kieltänyt uskomasta:
        JOS ETTE TÄTÄ, JEESUKSEN ITSE ANTAMAA OPPIA YMMÄRRÄ, (olkoompa Jeesusta tai ei) NIIN ÄLKÄÄ OPETTAKO MUUTAKAAN JEESUKSEN NIMEEN!!!
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        24:5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
        24:11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
        24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.


      • jnnyybyby0
        kjhgfds kirjoitti:

        faktaa edelliseen...


        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
        "Finlex / Oikeusministeriö ja Edita Publishing
        2 luku
        Perusoikeudet
        6 §
        Yhdenvertaisuus
        Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.
        Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.

        Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä, ja heidän tulee saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin kehitystään vastaavasti.

        Sukupuolten tasa-arvoa edistetään yhteiskunnallisessa toiminnassa sekä työelämässä, erityisesti palkkauksesta ja muista palvelussuhteen ehdoista määrättäessä, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään.

        11 §
        Uskonnon ja omantunnon vapaus
        Jokaisella on uskonnon ja omantunnon vapaus.
        Uskonnon ja omantunnon vapauteen sisältyy oikeus tunnustaa ja harjoittaa uskontoa, oikeus ilmaista vakaumus ja oikeus kuulua tai olla kuulumatta uskonnolliseen yhdyskuntaan. Kukaan ei ole velvollinen osallistumaan omantuntonsa vastaisesti uskonnon harjoittamiseen."

        Huomatkaa, että "Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä,.." on kaikkia alle 18 vuotiaita koskeva LAILLINEN OIKEUS IHMISYYTEENSÄ SEKÄ ASENTEISIINSA RIKOLLISUUSEN USKONMISIEN SUHTEEN.
        sekä
        olitpa uskovainen tai et
        niin
        Jeesus on kieltänyt uskomasta:
        JOS ETTE TÄTÄ, JEESUKSEN ITSE ANTAMAA OPPIA YMMÄRRÄ, (olkoompa Jeesusta tai ei) NIIN ÄLKÄÄ OPETTAKO MUUTAKAAN JEESUKSEN NIMEEN!!!
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        24:5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
        24:11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
        24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.

        Itse, koen asian niin, että jos joku omasta tahdostasi haluaa kummin vaihtaa, niin eiköhän se kuulu ihmisoikeuksiin valita eikö vaan tyytyä sellaisees/sellaisiin jota tavalla tai toisella ovat sopimattomia tai/ja vasten mielisiä.
        Alaikäisten osalta vaikea kysymys sikäli, että vanhempasi ovat (rikoolsiisen opin mukaan) uskoneet (vaikka Jeesus kieltää) puolestasi ja heillä voisi olla jonkin asteinen oikeus päätöksien tekoon

        MUTTA

        hekään eivät ohjaa ja päätä sinun sielusi salaisuuksia päätöksiä.
        Usein Jumala ja Jeesus "kutsuu" pois, (etenkin nuoria ja asiaa ymmärtäviä) rikollisen kristittyjen seurakunnan jäsenyydestä ja heidän aivopesu uhrin kaltaisuudesta ihmisymään.

        Ilmiö on tuttu muutamille aikuisilla papeillekkin.


    • Hei
      Pääsääntöisesti kummeja ei voida vaihtaa. Ketään ei voi ottaa pois kummin tehtävästä. On aina tosi kurjaa jos välit syystä tai toisesta erkanevat kummien kanssa. Usein tähän on syynä vanhempien ja kummien välien katkeaminen tai etääntyminen. Mikään ei tällöin estä sinua itseäsi olemasta yhteydessä kummeihisi, jos niin itse toivoisit. Ihanteellistahan olisi, että suhde kummeihin voisi kestää läpi elämän.

      Joskus on voitu lisätä kummeja, mutta tämä on poikkeuksellista ja vaatii oman seurakuntasi kirkkoherran päätöksen.

      Papp Elisabet

      • uujunnu0n

        Onko Laki testi näyttöä?
        Väärän todistuksen jakaminen on edelleen rikos, papistolla ammattitautina.


      • Terv.Mirka

        Kirkko ei määräile sinun kummiutta. Voit ruveta ihan kenen tahansa kummiksi.
        Koko kirrkon toiminta on kyseenalaista. Kirkko kauppaa huuhaata ja rahastaa veroilla. Kannattaa erota kirkosta heti kun se on mahdollista.


      • En koe tarvetta jatkaa keskustelua. Vastasin kun asiaa tiedusteltiin.

        Hyvää kesän jatkoa!

        Pappi Elisabet


    • Minä ainakin vaihdan pyörän kum(m)in jos se menee rikki!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1249
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1046
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      661
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      638
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe