Tänään saimmekin nauttia oikein kauniista aurinkoisesta päivästä. :) Ehtikös immeiset nauttimaan mukavasta säästä? Huomenna taas vettä kuulemma ripottelee..Se hyvä puoli sadepäivässä on, että silloin sitä oikeasti lorvii. :) Ei sitten tarvi kenenkään sanoa että turha aloitus..juu tiiän, mutta nyt kaivattas juttuseuraa ja palstalaisten kuulumisia.:)
Ihana kesäpäivä :) (sin.)
134
1107
Vastaukset
Täälläkin paistoi aurinko tänään, oli ihan pakkoa nauttia siitä koirun kanssa pihalla.. :)
Huoh.. Huomenna taas näyttämään silmiä lekurille..No mukavaa että tekin saitte nauttia auringosta. Se täytyy kyllä sanoa, että kyllä sitä sitten väsähtääki ku aikansa on tuol ulkona.:P Sulla ei sitten simmut parantunu kunnolla? :( Toivotaan että nyt saat sellaisen hoidon joka tehoaa.
artagnan kirjoitti:
Mitäs lekuri tuumaili?
Laittoi lähetteen silmälekurille, menen sinne maanantaina..
Kittiechihunen kirjoitti:
Laittoi lähetteen silmälekurille, menen sinne maanantaina..
No pääset ainaki ammattilaisten hoitoon.
Juu..
Tuu vatkaamaan meitsin kanssa kermavaahtoa Chihunen.. ;-D
butch-cassidy kirjoitti:
Tuu vatkaamaan meitsin kanssa kermavaahtoa Chihunen.. ;-D
Kyllä se sopii, kun olen kondiittori.. :P
Kyllä se sopii, kun olen kondiittori.. :P
Oo varuillas Kittie... ;) Sä joudut piakkoin laittaan kaikki taitos peliin ku Butch rupee tykittään sua kysymyksillään koskien marsipaanii. Toi vatkaus oli lämmittelyy sit vasta... :D
artagnan kirjoitti:
Oo varuillas Kittie... ;) Sä joudut piakkoin laittaan kaikki taitos peliin ku Butch rupee tykittään sua kysymyksillään koskien marsipaanii. Toi vatkaus oli lämmittelyy sit vasta... :D
Ei haittaa.. :D
Ei haittaa.. :D
No varaudu ainaski vastaamaan kysymykseen et paljonko sokerii puoleen litraan kermaa et lopputulos on tosi magee... :D Ku se sitä edelleen mielessään arpoo luulen mä ;)
artagnan kirjoitti:
No varaudu ainaski vastaamaan kysymykseen et paljonko sokerii puoleen litraan kermaa et lopputulos on tosi magee... :D Ku se sitä edelleen mielessään arpoo luulen mä ;)
No yksi teelusikka on ihan normi määrä, mutta jos todella makeaa pitää olla, niin laita vaikka 3 teelusikkaa sokeria.. :P
No yksi teelusikka on ihan normi määrä, mutta jos todella makeaa pitää olla, niin laita vaikka 3 teelusikkaa sokeria.. :P
Eikös se ole, että 1tl /2dl ? Butsi ei varmaan tyydy tuohon määrään. :)
Kuulostaapa hiukkasen vähältä.. ;-D Ette kai narraa meitsiä? ;-D No kertokaapa vaihteeksi sitten että miten tuon marsipaanin saa tasattua kun ei onnistu sitten millään vaikka sitä lihanuijallaki oon taputellu jo? Alkaa hermo melkein palaa tään leipomistouhun kanssa kun en oo mikään mestari näköjään näissä hommissa..
butch-cassidy kirjoitti:
Kuulostaapa hiukkasen vähältä.. ;-D Ette kai narraa meitsiä? ;-D No kertokaapa vaihteeksi sitten että miten tuon marsipaanin saa tasattua kun ei onnistu sitten millään vaikka sitä lihanuijallaki oon taputellu jo? Alkaa hermo melkein palaa tään leipomistouhun kanssa kun en oo mikään mestari näköjään näissä hommissa..
No mä joskus löysin ku ite tein, nii semmosen vinkin et laitat eka tomusokeria alustalle ja kaulimella alat tekemää siitä sellasta tasasta. Lisää kaulimeenki sitä tomusokeria ettei tartu. Kyllä se marsipaani huoneenlämpösenä hyvin levittyy. Tee tarpeeks suuri, että saat sen kunnolla siihe kakun päälle. Ja toi sokerimäärä on oikee, mut saahan sitä laittaa vaikka kilo jos haluaa.
tinttu-liina kirjoitti:
No mä joskus löysin ku ite tein, nii semmosen vinkin et laitat eka tomusokeria alustalle ja kaulimella alat tekemää siitä sellasta tasasta. Lisää kaulimeenki sitä tomusokeria ettei tartu. Kyllä se marsipaani huoneenlämpösenä hyvin levittyy. Tee tarpeeks suuri, että saat sen kunnolla siihe kakun päälle. Ja toi sokerimäärä on oikee, mut saahan sitä laittaa vaikka kilo jos haluaa.
Elikkä kaulimella? No eipä tullu mieleen ollenkaan.. Jos tään ylihuomiseksi sais valmiiksi asti kun meitsi meinaa sekoittaa sinne kermavaahtoon lakritsia ja toffeetaki ehkäpä. Meikä aivan eri tavalla arvostaa naisten kokkauspuuhia nyt kyllä kun oon ite tätä hommaa kokeillu..
Meinas unohtua kiittää taas elikkä kiitti Chihunen ja Lumikolanen hyvistä vinkeistä.. :-)
butch-cassidy kirjoitti:
Elikkä kaulimella? No eipä tullu mieleen ollenkaan.. Jos tään ylihuomiseksi sais valmiiksi asti kun meitsi meinaa sekoittaa sinne kermavaahtoon lakritsia ja toffeetaki ehkäpä. Meikä aivan eri tavalla arvostaa naisten kokkauspuuhia nyt kyllä kun oon ite tätä hommaa kokeillu..
Älä läträä sit sen kermavaahdon kanssa liian kauan, ku se ei tykkää sellasesta ..Mietin tuotaki et miten se käyttäytyy ton lakritsan ja toffeen kanssa..
butch-cassidy kirjoitti:
Meinas unohtua kiittää taas elikkä kiitti Chihunen ja Lumikolanen hyvistä vinkeistä.. :-)
Toivoa sopii ettei kittie tykänny huonoa ku tämmöne amatööri sekaantu tähän.:)) Hän ku on kumminki ammattilainen näissä jutuissa.;)
tinttu-liina kirjoitti:
Älä läträä sit sen kermavaahdon kanssa liian kauan, ku se ei tykkää sellasesta ..Mietin tuotaki et miten se käyttäytyy ton lakritsan ja toffeen kanssa..
Meitsi heittää ne lopuksi muruina sekaan.. :-P
tinttu-liina kirjoitti:
Eikös se ole, että 1tl /2dl ? Butsi ei varmaan tyydy tuohon määrään. :)
Joo, on. Sori, luin väärin ja liian nopsaan. Jep, eli 1 teelusikka sokeria 2 dl kermaa.
tinttu-liina kirjoitti:
Toivoa sopii ettei kittie tykänny huonoa ku tämmöne amatööri sekaantu tähän.:)) Hän ku on kumminki ammattilainen näissä jutuissa.;)
No en tietenkään. :)
butch-cassidy kirjoitti:
Kaulimella kyllä, käytä vähän jauhoa tai tomusokeria, ettei tartu kiinni pöytään tai kaulimeen.
tinttu-liina kirjoitti:
No meikästä ei kyllä kondiittoriksi olisi.. :-)
Kaulimella kyllä, käytä vähän jauhoa tai tomusokeria, ettei tartu kiinni pöytään tai kaulimeen.
Täytyypä irrottaa se siitä lihanuijasta sitten ja yrittää kaulimella uudestaan.. :-)
butch-cassidy kirjoitti:
Täytyypä irrottaa se siitä lihanuijasta sitten ja yrittää kaulimella uudestaan.. :-)
teeppäs näin.. :)
butch-cassidy kirjoitti:
No meikästä ei kyllä kondiittoriksi olisi.. :-)
:D.. älä nyt, en minkäään heti osannut kaikkea leipoa.. :)
:D.. älä nyt, en minkäään heti osannut kaikkea leipoa.. :)
jäbä vähä semmosta ounaileepi et olisko noi butsin leipurin taidot sieltä alkeellisimmasta päästä.. ;)
temmirauta kirjoitti:
jäbä vähä semmosta ounaileepi et olisko noi butsin leipurin taidot sieltä alkeellisimmasta päästä.. ;)
Kyllä sitä oppii, kun harjoittelee. :)
teeppäs näin.. :)
Auttoi toi kaulin ja tomusokeri kummasti sitten elikkä se on meitsillä jääkaapissa valmiiksi kaulittuna nyt ;-D Lopuista vois kait väkertää joutessaan jonkinlaisia ruusukkeita siihen päälle..
butch-cassidy kirjoitti:
Auttoi toi kaulin ja tomusokeri kummasti sitten elikkä se on meitsillä jääkaapissa valmiiksi kaulittuna nyt ;-D Lopuista vois kait väkertää joutessaan jonkinlaisia ruusukkeita siihen päälle..
Hyvä että sait sen kaulittua, lykkyä tykö ruusukkeiden kanssa. :)
butch-cassidy kirjoitti:
Kai muistit nyt laittaa sen vaikka kelmuun, ku se kuivuu nopeesti semmoseks, että alkaa murentumaan. Parasta ton marsipaanin kanssa on sillai, että kaulii sen vasta juuri ennen ku laittaa sen kakun päälle.
No meikästä ei oo juttuseuraksi nyt kun on niin hillitön masis.. :-(
tinttu-liina kirjoitti:
Voi Butsi..:( Mikä sua noin kovasti synkentää? :(
Meitsi on vaan niin sairaana ikävästä että tuntuu että sydän pakahtuu. Tällaista se on ollu siitä lähtien kun meikä sen 6-vuotiaana ekan kerran näki.. :-(
butch-cassidy kirjoitti:
Meitsi on vaan niin sairaana ikävästä että tuntuu että sydän pakahtuu. Tällaista se on ollu siitä lähtien kun meikä sen 6-vuotiaana ekan kerran näki.. :-(
Sun pitää vaa ajatella ny sitä, että se tulee sieltä takas. Mä ymmärrän kyllä että ikävöit, mutta kun se on vaa jonkun aikaa pois ja kohta on taas kotona. Koita Butsi jaksella..Kirjottelet aina tännekki ku jakselet. Sulla on täällä monta kaveria. Oot nii sympaattinen ja aito ihminen, ettei susta voi olla tykkäämättä.:)
- Tsemppiä_poika
butch-cassidy kirjoitti:
Olet sairaana rakkaudesta et muusta.
- Hyvä_sydän_paikallaan
tinttu-liina kirjoitti:
Sun pitää vaa ajatella ny sitä, että se tulee sieltä takas. Mä ymmärrän kyllä että ikävöit, mutta kun se on vaa jonkun aikaa pois ja kohta on taas kotona. Koita Butsi jaksella..Kirjottelet aina tännekki ku jakselet. Sulla on täällä monta kaveria. Oot nii sympaattinen ja aito ihminen, ettei susta voi olla tykkäämättä.:)
Hyvin sanottu ja täysin totta.
Hyvä_sydän_paikallaan kirjoitti:
Hyvin sanottu ja täysin totta.
Kunhan ny Butsiki uskois ja mieli piristyis hänelläki. Tulee itellekki kurja fiilis, ku Butsilla on kurja olla.:(
tinttu-liina kirjoitti:
Samoin Lanaseni.. Arieli on tään sulle muistaakseni joskus sanonut mutta kelpaa kyllä toistaaki elikkä toivottavasti sun läheiset ymmärtää arvostaa että millainen aarre niitten elämässä on kun sun kanssa saavat olla..
butch-cassidy kirjoitti:
Samoin Lanaseni.. Arieli on tään sulle muistaakseni joskus sanonut mutta kelpaa kyllä toistaaki elikkä toivottavasti sun läheiset ymmärtää arvostaa että millainen aarre niitten elämässä on kun sun kanssa saavat olla..
no tinttua ei voi kyllä muuta ku kehua.. :)
tinttu-liina kirjoitti:
Toi Butchin käytös on kyl jo tuttuu kauraa. Me oltiin ton jäbän kaa huuli pyöreenä ku meidän muru joutu pitään linjaa auki aivan alituiseen silloin ku telttailtiin... Puhuttiin sit kaksistaan et on siinä ihme sälli :D
temmirauta kirjoitti:
no tinttua ei voi kyllä muuta ku kehua.. :)
Voi teitä pojat..ihan täs punastu melkeen...Mäkin osaan kyl olla känkkis ja vaikee.:))))
artagnan kirjoitti:
Toi Butchin käytös on kyl jo tuttuu kauraa. Me oltiin ton jäbän kaa huuli pyöreenä ku meidän muru joutu pitään linjaa auki aivan alituiseen silloin ku telttailtiin... Puhuttiin sit kaksistaan et on siinä ihme sälli :D
No musta toi on herttasta ja tosi ymmärrettävää ku tietää jotai taustasta. Sydän kyllä meinaa särkyä Butsin puolesta.:( Se täytyy viel sanoa, että on jotenki nii hienoa et tuollanen ystävyys/rakkaus kestää ja toivon sydämmestäni etteivät koskaan toisiaan hylkää.
artagnan kirjoitti:
No meitsi muistelee yrittäneensä epätoivoissaan iskeä juttua Toljanterinki kanssa palstalla naisista ja kaipuusta silloin mutta ei ottanut sitten tuulta alleen millään. Luuli kait että meikä trollaa.. ;-D
tinttu-liina kirjoitti:
Voi teitä pojat..ihan täs punastu melkeen...Mäkin osaan kyl olla känkkis ja vaikee.:))))
Älä Lumikolanen puhu joutavia.. ;-D
tinttu-liina kirjoitti:
No musta toi on herttasta ja tosi ymmärrettävää ku tietää jotai taustasta. Sydän kyllä meinaa särkyä Butsin puolesta.:( Se täytyy viel sanoa, että on jotenki nii hienoa et tuollanen ystävyys/rakkaus kestää ja toivon sydämmestäni etteivät koskaan toisiaan hylkää.
No meitsi on kuin eri mies taas kun Arieli oli laittanu sähköpostia tulemaan.. :-)
butch-cassidy kirjoitti:
No meitsi on kuin eri mies taas kun Arieli oli laittanu sähköpostia tulemaan.. :-)
Kiva ku olet piristynyt.:)
butch-cassidy kirjoitti:
Älä Lumikolanen puhu joutavia.. ;-D
Ai tuosta että osaan olla känkkis ja vaikee...;)) Usko vaan...
tinttu-liina kirjoitti:
Ai tuosta että osaan olla känkkis ja vaikee...;)) Usko vaan...
No meikä on varmuuden vuoksi nöyrää poikaa.. ;-)
butch-cassidy kirjoitti:
No meikä on varmuuden vuoksi nöyrää poikaa.. ;-)
Kannattaa olla..;)
tinttu-liina kirjoitti:
No on kai se sillai herkkää ku toinen aloittaa lauseen ja toinen sit lopettaa sen... ;)
artagnan kirjoitti:
No on kai se sillai herkkää ku toinen aloittaa lauseen ja toinen sit lopettaa sen... ;)
Älä Artsi viitti urputtaa kun meikän ja tytsin symbioosilla on kolmen vuoden kuluttua yhteiselon pronssi- elikkä smaragdihäät kuitenki jo.. ;-D
jep. jäbä istu päivän hikisessä traktorin hytissä ku vihdoinki pääsi jatkamaan tuota rehun tekoa. et oli sielläki semmoset mukavan trooppiset olosuhteet ;) saa nähä nyt et ehtiikö sitte laittaa loputki muoveihin ennen ku sataa.. :) jokos tinttu on heittäny talviturkin?
Kyllä oot nii ahkera heppu..:) Toivotaan että saat pallot tehtyä. En ole heittäny turkkia ja tuskin heitänkää. Pitäis olla tosi lämmin vesi että sen tekisin.:))
tinttu-liina kirjoitti:
Kyllä oot nii ahkera heppu..:) Toivotaan että saat pallot tehtyä. En ole heittäny turkkia ja tuskin heitänkää. Pitäis olla tosi lämmin vesi että sen tekisin.:))
no nyt saa sen puolesta sataa sitte vaikka seipäitä. riskillä tuli pyhänä laitettua loputki nurin et kyllä se vaan kannatti ku ei pisaraakaan satanu.. :)
temmirauta kirjoitti:
no nyt saa sen puolesta sataa sitte vaikka seipäitä. riskillä tuli pyhänä laitettua loputki nurin et kyllä se vaan kannatti ku ei pisaraakaan satanu.. :)
Oon usein aatellu, että on tuoki hirveetä ku on ilmoista kiinni mitä tulee. Varmaan tuo on helpotus, kun saa jonkun homman tehtyä. :)
tinttu-liina kirjoitti:
Oon usein aatellu, että on tuoki hirveetä ku on ilmoista kiinni mitä tulee. Varmaan tuo on helpotus, kun saa jonkun homman tehtyä. :)
no on se kyllä semmosta jatkuvaa sadetutkan kyttäilyä kesäisin..
No oli kyl magee päivä... Nahkaki sit vähä kärtsäänty ku en huomannu laittaa aurinkorasvaa :) Oli sillai oikein kipee nukkuu :D
tinttu-liina kirjoitti:
Onkohan tontulla palanu kiikarit kiinni, ku ei ole näkyny...:)))
Älä häiritse mua just nyt, tilanne on tosihetkinen!!!
Siis tuota melanoomaepäilyn suhteen tarkoitan, koitan zoomata tätä kiikaria just...toljanter kirjoitti:
Älä häiritse mua just nyt, tilanne on tosihetkinen!!!
Siis tuota melanoomaepäilyn suhteen tarkoitan, koitan zoomata tätä kiikaria just...Hahhah..mä uskon että ku zoomailet, nii huomaatki että siellä onki kiikarin tähtäimessä joku vanha kurppa..;))
tinttu-liina kirjoitti:
Hahhah..mä uskon että ku zoomailet, nii huomaatki että siellä onki kiikarin tähtäimessä joku vanha kurppa..;))
Ei kyllä oo, usko mua! Pitäskö sun tulla kuivaamaan tuota linssiä joka tahtoo vähä väliä mennä huuruun (syytä en tiedä)... Ja jostain syystä mun kädetki meinaa ruveta vapisemaan, jos pitelisit mulle kiikaria vakailla kätösilläsi;)
toljanter kirjoitti:
Ei kyllä oo, usko mua! Pitäskö sun tulla kuivaamaan tuota linssiä joka tahtoo vähä väliä mennä huuruun (syytä en tiedä)... Ja jostain syystä mun kädetki meinaa ruveta vapisemaan, jos pitelisit mulle kiikaria vakailla kätösilläsi;)
Hahaa..mä ny epäilen että sä oletki kiikaroinu jotai ukkoa ja se huomas sen.;)) Sulla nous sit tuskanhiki ja hengitys kiihtyi ja kädet tärisee, ku kohta tulee turpiin.;)))) Mua nii naurattaa toi.;))
tinttu-liina kirjoitti:
Hahaa..mä ny epäilen että sä oletki kiikaroinu jotai ukkoa ja se huomas sen.;)) Sulla nous sit tuskanhiki ja hengitys kiihtyi ja kädet tärisee, ku kohta tulee turpiin.;)))) Mua nii naurattaa toi.;))
No kuule täälä alastomalla henkilöllä ei oo tuolla alapäässä semmosta hassua pikku lonkeroa kuten mulla joten oletan että hän on naaras elikkä siis nainen... Ja kaiken lisäksi joku karvainen hahmo käy viemässä sille drinksuja vähä väliä kun se koukistaa tosi söpöjä sormiaan joten oon kyllä aika saletti sukupuolimäärityksestäni!
toljanter kirjoitti:
No kuule täälä alastomalla henkilöllä ei oo tuolla alapäässä semmosta hassua pikku lonkeroa kuten mulla joten oletan että hän on naaras elikkä siis nainen... Ja kaiken lisäksi joku karvainen hahmo käy viemässä sille drinksuja vähä väliä kun se koukistaa tosi söpöjä sormiaan joten oon kyllä aika saletti sukupuolimäärityksestäni!
LONKEROA?? Monella nimellä oon kuullu, mut tuo oli kyllä ihan uus.:)) Katoikko oliko sillä "neitillä" leveämmät leukaperät ku normisti? Mulle tuli katos mieleen heti, että se on se semmone vaihtaja..tuo sormen koukistus paljasti. ;)) Sähän voit vislata sinne sillai sexysti..:¤
tinttu-liina kirjoitti:
LONKEROA?? Monella nimellä oon kuullu, mut tuo oli kyllä ihan uus.:)) Katoikko oliko sillä "neitillä" leveämmät leukaperät ku normisti? Mulle tuli katos mieleen heti, että se on se semmone vaihtaja..tuo sormen koukistus paljasti. ;)) Sähän voit vislata sinne sillai sexysti..:¤
En tiedä mitä sanat vislata ja sexysti tarkoittaa, onko nuo taas niitä tuhmia juttujasi:(
toljanter kirjoitti:
En tiedä mitä sanat vislata ja sexysti tarkoittaa, onko nuo taas niitä tuhmia juttujasi:(
Ei ole..;)) Toi oli vaa sellane juttu millä kuollu lonkero hengittää..siis vähä niinku se semmonen juttu missä huilua soittamalla saa käärmeen nousemaan kopasta..;)
tinttu-liina kirjoitti:
Ei ole..;)) Toi oli vaa sellane juttu millä kuollu lonkero hengittää..siis vähä niinku se semmonen juttu missä huilua soittamalla saa käärmeen nousemaan kopasta..;)
No nyt oon kyllä ihan pihalla, sun jutut menee niin usein yli mun viattoman neitsytmiehen tajunnan:(
toljanter kirjoitti:
No nyt oon kyllä ihan pihalla, sun jutut menee niin usein yli mun viattoman neitsytmiehen tajunnan:(
No mistäs tollane viaton neitsyt tietää ettei kaikilla ole lonkeroa?? ;)) Äläkä selitä että oot vaa kuullu.:)) Hah..siinä paukahti sun neitsyytes..;)))
tinttu-liina kirjoitti:
No mistäs tollane viaton neitsyt tietää ettei kaikilla ole lonkeroa?? ;)) Äläkä selitä että oot vaa kuullu.:)) Hah..siinä paukahti sun neitsyytes..;)))
No oon vaan päätelly että jos kaksi lonkeroa kohtaa toisensa niin ei siitä ainakaan lapsia voi syntyä... Eli mitään ei nytkään paukahtanut:)
toljanter kirjoitti:
No oon vaan päätelly että jos kaksi lonkeroa kohtaa toisensa niin ei siitä ainakaan lapsia voi syntyä... Eli mitään ei nytkään paukahtanut:)
PÄÄTELLY?? :)) Kuules rakas tonttu..mietippä et miten sit käärmeet ja kastemadot saa vauvoja...niih..siinäpä sulla on ihmettelemistä..;)) Nyt tais neitsyellä mennä pasmat sekasin..etteipä ihan yöunet menny.;)
tinttu-liina kirjoitti:
Hahhah..mä uskon että ku zoomailet, nii huomaatki että siellä onki kiikarin tähtäimessä joku vanha kurppa..;))
Artsin paloautonpunainen nahka siellä tähtäimessä vaan oli.. Meitsillä sentäs ryijy suojaa ;-)
butch-cassidy kirjoitti:
Artsin paloautonpunainen nahka siellä tähtäimessä vaan oli.. Meitsillä sentäs ryijy suojaa ;-)
Ai että oli tontun kiikarissa? Silläkös se hiljeniki, ku huomas että siel oliki lonkeron omistava tyyppi. ;))
Butsillaki on päässy ryijy rauhassa kasvamaan, ku ei ole kukaan ollu nyppimässä pois. ;) Taidat siellä kisun kanssa peilin edessä kilpailla, että kummalla on komeemmat karvat. ;)
Meitsi otti neuvosta vaarin elikkä ryhtyi sen täytekakun tekoon. Olis pari kyssäriä sitten. Meikä käytti sydänvuokaa mutta kakku painui keskeltä kasaan. Reunat on ok. Elikkä voiko keskustan leikata irti kokonaan ja täyttää kermavaahdolla? Paljonko puoleen litraan kermaa lisätään sokeria että tulee erittäin makeaa? Missä vaiheessa sokeri lisätään? Alussa vai lopussa? Meitsi ajatteli raastaa sekaan lakritsia myöskin kun tytsi siitä kovasti tykkää ja peittää koko homman lopuksi marsipaanilla.. :-)
Mitä sä meinaat et keskeltä kasaan? Joskus käy täytekakkupohjan kaa sillai, et se vähän painuu keskeltä, mut ei se estä kerrosten leikkaamista.Tuohon kermaan mä laitan sokerin saman tien, ku olen kaatanu sen kerman kippoon vaahdotusta varten.:)
tinttu-liina kirjoitti:
Mitä sä meinaat et keskeltä kasaan? Joskus käy täytekakkupohjan kaa sillai, et se vähän painuu keskeltä, mut ei se estä kerrosten leikkaamista.Tuohon kermaan mä laitan sokerin saman tien, ku olen kaatanu sen kerman kippoon vaahdotusta varten.:)
No keskellä on sellainen syvänne elikkä pohja on siitä about 2 sentin paksuinen. Reunoilta paksuus on jotain 7 senttiä :-D Paljonko luulisit että meitsin olis hyvä heittää sokeria sinne puoleen litraan kermaa? Riittäiskö desi vai enemmän?
butch-cassidy kirjoitti:
No keskellä on sellainen syvänne elikkä pohja on siitä about 2 sentin paksuinen. Reunoilta paksuus on jotain 7 senttiä :-D Paljonko luulisit että meitsin olis hyvä heittää sokeria sinne puoleen litraan kermaa? Riittäiskö desi vai enemmän?
Mä täs ihmettelen, että miten sä onnistuit sen montun tekemisessä..:))) Tuosta sokerin määrästä en osaa tarkalleen sanoa, ku ite en laita siitä liian makeeta jos kakkuun tulee jo ennestää paljon sellasta makeeta. Laita siinä alussa jonku verran ja voit vaikka maistella välillä ja lisätä sokeria tarpeen mukaan.
tinttu-liina kirjoitti:
Mä täs ihmettelen, että miten sä onnistuit sen montun tekemisessä..:))) Tuosta sokerin määrästä en osaa tarkalleen sanoa, ku ite en laita siitä liian makeeta jos kakkuun tulee jo ennestää paljon sellasta makeeta. Laita siinä alussa jonku verran ja voit vaikka maistella välillä ja lisätä sokeria tarpeen mukaan.
Saattoi tapahtua niinki että meikä kiiruhti ottamaan sen uunista hiukkasen liian aikaisin kun lässähdys sattui sen jälkeen vasta. No meitsi täyttää montun kermalla ennen kuin ne tulee loppuviikolla ja lätkäisee marsipaanin päälle :-D Kiitti ohjeista Lanaseni ja muiskista vaan :-¤
butch-cassidy kirjoitti:
Saattoi tapahtua niinki että meikä kiiruhti ottamaan sen uunista hiukkasen liian aikaisin kun lässähdys sattui sen jälkeen vasta. No meitsi täyttää montun kermalla ennen kuin ne tulee loppuviikolla ja lätkäisee marsipaanin päälle :-D Kiitti ohjeista Lanaseni ja muiskista vaan :-¤
Oleppas hyvä.:) Hyvä kakku siitä tulee..ja ainaki omaperäinen.;) Vaa tekemällä sitä oppii.:)
tinttu-liina kirjoitti:
Oleppas hyvä.:) Hyvä kakku siitä tulee..ja ainaki omaperäinen.;) Vaa tekemällä sitä oppii.:)
tais butsiki jo vähä semmosta aavistella et jäbän äiskältä tai tummulta ei kannata sitte neuvoja kysellä ku he olis kumminki kaivaneet vispilät esiin ja tarjonneet hälle valmiiks leivottua kakkua.. ;)
temmirauta kirjoitti:
tais butsiki jo vähä semmosta aavistella et jäbän äiskältä tai tummulta ei kannata sitte neuvoja kysellä ku he olis kumminki kaivaneet vispilät esiin ja tarjonneet hälle valmiiks leivottua kakkua.. ;)
Jepulis vaan ;-) Noinhan se meni..
- KokkolanTOSIrealisti
Ja siinä toinen kakara. Voi saa..na että on tämä sivusto mennyt hullujen kakaroitten hiekkalaatikkoleikiksi. Tuo turkoosi pissiäinen pitää saads hoitoon, kuten saatiin se hullu Peltoniemestä ja vapaamuurareista kirjoitellut. Taitaa sälli istua hoitolaitoksessa ilman pääsyä nettiin ja tuskin pääsee minnekään muualle kuin paskalle, saa..na...
No voi voi ku sitä taas pikkasen kiukuttaa..:))Ota rennosti..;) Mä en kylläkää ny tarvi hoitopaikkaa, joten varataan sulle se. Aattele kuule miten mukava ois sellanen pehmee huone ja ku sitä nettiäkää ei ole, niin sun ei tartte tätä hiekkalaatikkotouhuakaa stressata.;)) Mitäs sanot? Laitetaanko haku päälle? :))
tinttu-liina kirjoitti:
No voi voi ku sitä taas pikkasen kiukuttaa..:))Ota rennosti..;) Mä en kylläkää ny tarvi hoitopaikkaa, joten varataan sulle se. Aattele kuule miten mukava ois sellanen pehmee huone ja ku sitä nettiäkää ei ole, niin sun ei tartte tätä hiekkalaatikkotouhuakaa stressata.;)) Mitäs sanot? Laitetaanko haku päälle? :))
Nii se unohtu, että sitten sun ei tarvi suoltaa sitä paskaa ku yhestä päästä, ku ny sitä tulee molemmista päistä.;))
- KokkolanTOSIrealisti
On siinä saa..nan tyhmä akka. Suoltaa paskaa koko ajan - lällällänlällänlää Liisu 5 v...
"Mitä tinä butti ja toltali ootte mieltä ko toon titten nii jäntkää ko teittekö te titä kivaa ko tota noin niinku et tilleen..." ko olin mieheni, jota ei ole olemattakaa ni ten äijän kantta kävelyllä ten meitin koilun kantta tiel melen lannalla ko toon niin jäntkää"...Sori, mut mulla ei ole koiraa..;)) Kissoja kylläki on..niistähän sä tykkäsit. pusi pusi..;))
tinttu-liina kirjoitti:
Sori, mut mulla ei ole koiraa..;)) Kissoja kylläki on..niistähän sä tykkäsit. pusi pusi..;))
Olen kateellinen kun voit pitää kissoja.. :)
Olen kateellinen kun voit pitää kissoja.. :)
Ja mä ku sulla on koira.:)
tinttu-liina kirjoitti:
Ja mä ku sulla on koira.:)
Olisi kiva nähdä sinut ja kissat. :) Ja meidän koiraan saa kyllä tulla tutustumaan, ja minuun myös. :)
Olisi kiva nähdä sinut ja kissat. :) Ja meidän koiraan saa kyllä tulla tutustumaan, ja minuun myös. :)
Onkos se muutes minkä ikäinen sun vuffe? :)
temmirauta kirjoitti:
siinä on sitte sessu parhaassa iässään.. :)
No on.. :) Kutsun sitä tsemppikoiraksi tai turbotassuksi.. Koska sillä on huonot polvet takajaloissa, mutta se pärjää niiden kanssa.. <3
No on.. :) Kutsun sitä tsemppikoiraksi tai turbotassuksi.. Koska sillä on huonot polvet takajaloissa, mutta se pärjää niiden kanssa.. <3
No onpa söpöi lempinimii... :)
Arvaa mitä mun rakas valmentaja?!! Mulla nousi ihan kyyneleet silmiin, kun luin miten ihanan sydämellisesti olit jaksanut lohduttaa mun rakasta Butchia... Siis oikeasti mun tekisi mieli halata sua niin, että henki salpautuu tai sun kylkiluista kuuluu kaamea rutina, hahaha :)) Olet T-O-D-E-L-L-A niiiiiiiiiiiiiiiiiiiin maailman superihanin, että multa loppuvat sanat kesken*♥(ˆ⌣ˆԅ)♡♥*☆ Ja samoin on myös sinä Kittie... Butch osaa käyttää nyt kaulinta ja tomusokeria, kiitos sun kondiittorintaitojen :)) Toivottavasti sun silmät ovat jo parantuneet :)) Mun vuorokausirytmi on kääntynyt muuten ihan päälaelleen (◉_◉✿)
Kiitti. :) Silmät ei ole enää kipeät, mutta näkö on sumeana edelleen.. Menen tänään silmälääkärille, pikkasen jännittää,,
Annan sinulle mainion neuvon, että pääset takaisin oikeaan rytmiin. Aamupäivällä unen ottaessa tytöstä vallan, pidät itsesi iltaan saakka hereillä lujalla tahdonvoimalla. Rytmi normalisoituu näin automaattisesti luonnollisen väsymyksen kautta:)
- Sua_ei_täällä_kaivata
Lastenkodissa kasvanutta yhteiskunnan pohjasakkaa, ryömii raukka kuin maan matonen. Sanokaa nyt sille jotain lohduttavaa.. Kittie? Tinttu-Liina? Jaksaako kumpikaan?
Kiitti. :) Silmät ei ole enää kipeät, mutta näkö on sumeana edelleen.. Menen tänään silmälääkärille, pikkasen jännittää,,
Niin silmät on kunnossa, jos kiinnostaa tietää?
Tietysti se kiinnostaa.:) Tuo oli hieno uutinen. Tuo näkö on nii tärkeä juttu.
Sua_ei_täällä_kaivata kirjoitti:
Lastenkodissa kasvanutta yhteiskunnan pohjasakkaa, ryömii raukka kuin maan matonen. Sanokaa nyt sille jotain lohduttavaa.. Kittie? Tinttu-Liina? Jaksaako kumpikaan?
Sulla ne asiat huonosti on. Annan sen neuvon ku oon kauemmin eläny ja kokemusta on, niin kannattaa vähä miettiä miten käyttäytyy. Tällä elämällä on tapana antaa takasin samalla mitalla. Minkä taakseen jättää, sen edestään löytää..tää pitää oikeesti paikkansa.
Tukkirekka kirjoitti:
Annan sinulle mainion neuvon, että pääset takaisin oikeaan rytmiin. Aamupäivällä unen ottaessa tytöstä vallan, pidät itsesi iltaan saakka hereillä lujalla tahdonvoimalla. Rytmi normalisoituu näin automaattisesti luonnollisen väsymyksen kautta:)
VAUUUU!! Oikee välkky!! Ihanko oikeesti rytmin saa noin takasin..nii uus tieto maailmalle, että suthan pitäis oikee palkita!! Voi tsiisus mikä urpo..:))))))
Äläs ny Ariel..mä oon ihan vaivaantunu noin hienoista sanoista..vaikkaki kyllä se lämmittää sydäntä.<3 :)
tinttu-liina kirjoitti:
Tietysti se kiinnostaa.:) Tuo oli hieno uutinen. Tuo näkö on nii tärkeä juttu.
Sinä jo tiedätkin. :) Mutta mietin eikö muita palstakamuja kiinnosta tietää?
Sinä jo tiedätkin. :) Mutta mietin eikö muita palstakamuja kiinnosta tietää?
Juu.nii tiiän.:) Tiiäkkö..mä muistin et mulla oli joskus joku tulehdus simmussa ja siihe tuli aivan älytön kipu. Mä makasin sohvalla ihan tuskissani, ku se kipu oli niinku olis puukkoa pyöritetty silmässä. Sit ku se lekuri vielä työnsi sen jonku liuskan toho silmään, nii tuntu aivan karmeelta! Muistaakseni sain siihe jotai tippoja ja särkylääkettä. Se kesti kauan ennenku parani.
tinttu-liina kirjoitti:
Juu.nii tiiän.:) Tiiäkkö..mä muistin et mulla oli joskus joku tulehdus simmussa ja siihe tuli aivan älytön kipu. Mä makasin sohvalla ihan tuskissani, ku se kipu oli niinku olis puukkoa pyöritetty silmässä. Sit ku se lekuri vielä työnsi sen jonku liuskan toho silmään, nii tuntu aivan karmeelta! Muistaakseni sain siihe jotai tippoja ja särkylääkettä. Se kesti kauan ennenku parani.
Kuulostaa kamalta.. :( Minulla kesti tuota tulehdusta melkein kolme viikkoa.. Oli vaikea olla ulkona, kun valo sattui kamalasti..
Nyt ei enää onneksi ole tulehdusta, nyt vaan kosteutan silmiä, että näkö paranee. :)Kittiechihunen kirjoitti:
Toki kiinnostaa. :)
Satutko käyttämään piilolinssejä? Minulla on -1,5 molemmissa silmissä, joten autolla ajaessa käytän joko niitä tai silmälaseja. Muuten toikkaroin ympäriinsä ilman mitään. :)spee_do kirjoitti:
Toki kiinnostaa. :)
Satutko käyttämään piilolinssejä? Minulla on -1,5 molemmissa silmissä, joten autolla ajaessa käytän joko niitä tai silmälaseja. Muuten toikkaroin ympäriinsä ilman mitään. :)Ihmettelin kun ei kukaan kysele.. :/ En käytä piilolinssejä, vetistää silmiä jo ajatuskin. Minulla on ollut lasit 6-vuotiaasta asti ja olen tottunut niihin. Minulla on miinusta noin.. -15 ja -20..
Olen onnellinen että silmät on kunnossa. :)Kittiechihunen kirjoitti:
Ihmettelin kun ei kukaan kysele.. :/ En käytä piilolinssejä, vetistää silmiä jo ajatuskin. Minulla on ollut lasit 6-vuotiaasta asti ja olen tottunut niihin. Minulla on miinusta noin.. -15 ja -20..
Olen onnellinen että silmät on kunnossa. :)Heillä saattaa olla tällä hetkellä muita kiireitä. :)
Liiallinen piilolinssien käyttö lisää kuulemma bakteerien kasvua silmän pinnalla, minkä vuoksi minäkin olen vähentänyt niiden käyttöä. Hienoa, että silmäsi ovat nyt kunnossa. :)spee_do kirjoitti:
Heillä saattaa olla tällä hetkellä muita kiireitä. :)
Liiallinen piilolinssien käyttö lisää kuulemma bakteerien kasvua silmän pinnalla, minkä vuoksi minäkin olen vähentänyt niiden käyttöä. Hienoa, että silmäsi ovat nyt kunnossa. :)Ok. Joo, piilolinsseistä olen kuullut tuon.. En kyllä tiedä mistä oma pöpöni tuli..
Joo, simmut on muuten kunnossa, kosteutusta vain kaipaavat. :)Kittiechihunen kirjoitti:
Kuulostaa kamalta.. :( Minulla kesti tuota tulehdusta melkein kolme viikkoa.. Oli vaikea olla ulkona, kun valo sattui kamalasti..
Nyt ei enää onneksi ole tulehdusta, nyt vaan kosteutan silmiä, että näkö paranee. :)Käytikkö ulkona aurinkolaseja vai olisko se auttanu yhtään? Sillon ku mulla oli silmässä se kaamee kipu ja se ei meinannu parantua, nii muistan ikuisesti sen tympeen lääkärin ku se vaan sanoi että syö särkylääkkeitä. Minähän olin vetäny niitä ku isompiki pilleristi.. :/
Ok. Joo, piilolinsseistä olen kuullut tuon.. En kyllä tiedä mistä oma pöpöni tuli..
Joo, simmut on muuten kunnossa, kosteutusta vain kaipaavat. :)Mahtoiko olla kuivumisen aiheuttamaa? Olitko esimerkiksi kovassa tuulessa tai vedossa ennen oireiden alkamista?
Itse olen 'koukussa' noihin kosteutustippoihin ts. en pärjää ilman niitä.tinttu-liina kirjoitti:
Käytikkö ulkona aurinkolaseja vai olisko se auttanu yhtään? Sillon ku mulla oli silmässä se kaamee kipu ja se ei meinannu parantua, nii muistan ikuisesti sen tympeen lääkärin ku se vaan sanoi että syö särkylääkkeitä. Minähän olin vetäny niitä ku isompiki pilleristi.. :/
Minulla on sellaiset tummuvat linssit ja vielä sellaiset aurinkolasi klipsit.. :)
Noi lääkärit osaa kyllä välillä olla tympeitä.. :/spee_do kirjoitti:
Mahtoiko olla kuivumisen aiheuttamaa? Olitko esimerkiksi kovassa tuulessa tai vedossa ennen oireiden alkamista?
Itse olen 'koukussa' noihin kosteutustippoihin ts. en pärjää ilman niitä.Eikös kuivuneet silmät oireile sillä että ne vuotavat? Oliko Kittie sulla ?
spee_do kirjoitti:
Mahtoiko olla kuivumisen aiheuttamaa? Olitko esimerkiksi kovassa tuulessa tai vedossa ennen oireiden alkamista?
Itse olen 'koukussa' noihin kosteutustippoihin ts. en pärjää ilman niitä.En tiedä.. :/ Minulla on kyllä aina ollut herkät silmät.. Mutta onneksi pöpö parani. :)
tinttu-liina kirjoitti:
Eikös kuivuneet silmät oireile sillä että ne vuotavat? Oliko Kittie sulla ?
Vuotavat tai ovat yksinkertaisesti kuivat kuin korput. Saattaa olla myös roskantunnetta, koska silmän pinnalta puuttuu kyynelnestettä.
tinttu-liina kirjoitti:
Eikös kuivuneet silmät oireile sillä että ne vuotavat? Oliko Kittie sulla ?
Ei kyllä paljoa vuotaneet, enemän sitä roskan tunnetta oli.. Nyt ovat vain kuivat silmät, joten läträän kosteustippojen kanssa.. :)
Ei kyllä paljoa vuotaneet, enemän sitä roskan tunnetta oli.. Nyt ovat vain kuivat silmät, joten läträän kosteustippojen kanssa.. :)
Mä muistan joskus aikoinaan, ku piti mennä yhden tutun puolesta hakemaan hänelle apteekista lääkettä vuotaviin silmiin. Apteekin myyjä sanoi, että on kuivat silmät ja mä olin ihan ihmeissäni, että miten ne kuivat muka on ku valuvat koko ajan. :))
tinttu-liina kirjoitti:
Mä muistan joskus aikoinaan, ku piti mennä yhden tutun puolesta hakemaan hänelle apteekista lääkettä vuotaviin silmiin. Apteekin myyjä sanoi, että on kuivat silmät ja mä olin ihan ihmeissäni, että miten ne kuivat muka on ku valuvat koko ajan. :))
Aika jännäähän se on että silmät vuotaa, vaikka ovat kuivat.. :D
Se Butchin tekemä kakku oli todella S-U-P-E-R-H-E-R-K-U-L-L-I-N-E-N :)) Siis niin makea, että mun tukka nousi melkein pystyyn, hahaha :))
Tota noin... Tuuttekste sit kattoon mua ku mä joudun linnaan noiden rättikauppain takii vai oonko mä sit niinku menneen kesän heinii? Mä vaan vilkaisin äsken et mitä tonne mun avaukseen oli tullu lisää nii kait mä sit pikapuolin haasteen saan :/
Mennyttä miestä oot..ole kiitollinen ettei täällä ole voimassa kuolemantuomiota.;) Sä joutusit hirteen samantien.:)) Tuli mieleen Popedan biisi "nyt mua viedään linnasta linnaan" :))) MUTTA..ku ei ole oikeesti kielletty kaupan nimien mainitseminen ja myyjiä ei ole mainittu nimeltä, nii sä saat olla viel vapaalla jalalla.;))
Emme todennäköisesti ehdi, sillä olemme pelaamassa rantalentistä. Kiitos silti, että uhrauduit hyvän asian puolesta. ;)
a--r--i--e--l kirjoitti:
Hahaha ;)) Butch leipoo kakun sisään viilan...
Nythän Butsin ei tarvi enää tuskailla jos kakkuun tulee monttu, ku siinä on valmis reikä pakokaluja varten. :))
tinttu-liina kirjoitti:
Mennyttä miestä oot..ole kiitollinen ettei täällä ole voimassa kuolemantuomiota.;) Sä joutusit hirteen samantien.:)) Tuli mieleen Popedan biisi "nyt mua viedään linnasta linnaan" :))) MUTTA..ku ei ole oikeesti kielletty kaupan nimien mainitseminen ja myyjiä ei ole mainittu nimeltä, nii sä saat olla viel vapaalla jalalla.;))
No mäki lähen täs rantsulle pelaamaan lentistä et pitäkääs peukkui et sielt eivät tuu noutaan... :D
artagnan kirjoitti:
No mäki lähen täs rantsulle pelaamaan lentistä et pitäkääs peukkui et sielt eivät tuu noutaan... :D
Muista katsoa ympärilles..Ei koskaan tiedä milloin iso koura tarttuu olkaapäähän ja sinitakkinen sanoo möreällä äänellä.."Artsi, hyppääs kyytiin..;))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397840Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412019Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251950- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801585Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071040Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50945
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34822