Käytättekö vitamiinipillereitä

ruusumummo

entä energiajuomia, kolajuomia, kahvia? Entä jotain muita piristäviä?

23

265

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • punttis72v

      Jos vain on vastaajia niin tulet saamaan pitkiä luetteloja.
      Oma päivän annokseni:
      - vahvoja B1 B6 B12 vitskuja
      - D strongia
      - kalaöljykapseleita
      - piimax C biotinia
      - sinkkiä
      - ubikinon 200:sta
      - hainrusto, vihersimpukka, inkivääri D-vitsku kapseleita
      Varmistukseksi muiden protskulähteiden lisäksi 80% heraa noin 70g.
      Korvaustesto ei kuulu selkeästi mihinkään ryhmään.
      Kahvi on ainoa piristeeni. 3 - 4 mukillista.

    • tässäpä.tämä

      Calcium D ja Omega 3 kuuluvat jokapäiväisiin. Talvella C-vitamiini päivittäin. Kahvia ainoastaan 3-4 annosta.

    • doctor_no

      Mojovat aineet. Toisaalta monipuolisesta ravinnosta saa kyllä vitamiini ja Omega3 tankkausen.

      B12 vitamiinin kohdalla suosittelisin varovaisuutta. Se B-vitamiineista muista poiketen ei ole vesiliukoinen vaan rasvaliukoinen.

      Purkki kerrallaan B12-vitamiinia ja tulee hetkessä fataali yliannostus, kun se ei satu olemaan vesiliukoinen. http://www.terveyskirjasto.fi/kotisivut/tk.koti?p_artikkeli=dlk00788

      Toki B12-vitamiinia voi ottaa käyttöohjeen mykaan, mutta jatkuvassa käytössä ei saa ylittää annostusohjeita. B12-vitamiini (foolihappo) on erinomainen oikein käytettynä (neurologisissa oireissa käytetään hyvin usein foolihappoa ja sen tueksi Caliumia, jos caliumin taso on laskenut), mutta jatkuvat yliannostukset voivat B12 kohdalla voivat johtaa maksa- sekä haimavaurioon.

      Calium: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00857

      • syökäähyvin

        Käytän lähes kaikkea mahdollista, olen käyttänyt jo yli 20 vuotta, ilman hivenaineita ja vitamiineja en olisi selvinnyt.
        Unettomuuten ihan lääkäri suositteli B-vitamiineja, 12, 1, 3, en nyt enää ole varma oliko 3 vai 6 , mutta niillä sain unen lähes parin viikon unettomuuden jälkeen, en tiedä miten muuten olisin selvinnyt.

        Lääkkeitä en mielelläni syö mutta nyt on kilpirauhaslääkitys ja sen lisäksi syön jokapäivä monivitamiinin joka sisältää myös jodia,sen puutos on yleinen Suomessa
        ja kilpirauhanen tarvitsee myös jodia, googlettakaa miten moninaiset vaikutukset on.
        Täytyy tunnustaa että ruokavalioni on aika köyhä kun ei juuri ole nälkäkään, elän melkein VOIleivillä ja kahvilla, toki nyt syön ruispuolukkapuuroa ja se on hyvää.
        Samalla otan kipulääkkeen , bja c vitamiinin, niillä pärjään.


      • punttis72v

        B-vitskut yhdistelmäpillereinä.
        B1 ja B6, molemmat 250mg.
        B12 500 mikrogrammaa. Juu. Suositusten yläpuolella mutta olen päissäni ajatellut, ettei kaikki kuitenkaan imeydy.
        Joskus pilkon puolikaiksi.
        Olen käyttänyt 7 vuotta eikä vuosittaisissa verikokeissa ole ilmennyt mitään huomautettavaa.
        Lienee osittain korvausteston 50mg vrk annoksesta johtuvaa, että Hb lukemani ovat pysyneet yli 160:nen? Korkeimmillaan 169. B12 ei ainakaan estä tason pysymistä. Aikoinaan lukema valahti joskus jopa alle 150:nen.
        Ennen ravinnetäydennystä sekä rankka treeni, että ryyppyputki laskivat Hb tasoa.

        Harkitsen kyllä muunkin suustani alas työntämäni laadun. Vitskuja tulee ravinnosta. Esimerkiksi 1,5 litraa maitoa antaa kohtalaisen annoksen ainakin viitearvoihin verrattuna.


    • hyvänäinon

      vain magnesiumia ja B12 vitamiini piikit 3 kk välein
      hedelmät ja marjat jokapäiväistä

      • Kyseessäsi om B12 vitamiinin loppuhoito tai väärä hoito.
        jos vaje todetaan, se aloitetaan tiheällä piikityksellä ja lopeteraan tuolla omakohtaisellasi


      • mummoraukka

        Minulla on lääkärin toteama B12 puutos, tutkittu ja hutkittu,lopun elämääni kuuri

        täzit.


    • Uskonpa, että monipuolisesti syömme, kalaakin jossain muodossa pari-kolme kertaa viikossa, paljonkin erlaisia hedelmiä ja juureksia myös. Kahvia yhden tai kaksi kuppia päivässä,inkiväärihunajaa, aitoa maalaistilalla tehtyä hunajaa. Tuoreita marjoja ja kiisseleitä.
      E-vitamiinia pitäs taas alottaa, Magnesium-pillerin päivässä kuitenkin, eipä muita. Kilpirauhasen vajaatoimintaarvot nyt paikallaan, mutta kaks pilleriä pitää ottaa koko loppuelämän. Hb 138, sehän on naisilla oikein hyvä arvo, eiks toi punttiksen arvo ala jo olla ylärajoja, eihän sekään hyvä noin sankka veri, luulisin.

      • punttis72v

        Vaimoni Hb käväisi 196:ssa ikävin seurauksin. Vuosikausia se on lääkityksellä pidetty 100 - 120 haarukassa.
        Minulle on väitetty miesten Hb optimin olevan 160 joka vastaa svedujen luovutuksissa 60-luvulla ilmaisemaa 100%:a.
        En ole huolissani omasta "sakeudesta" senkään vuoksi, että hyytymisarvoni ovat selkeästi viitealueen puolivälin alapuolella.


    • elämäneliksiiri-puuttuu

      En käytä mitään lisävitamiineja. Kahvia juon aamuisin pari kuppia voileivän kanssa ja samalla otan verenpaine- ja sokeri lääkityksen. Syön mielestäni monipuolisesti, mutta imeytyykö iäkkäällä tarvittavat vitamiinit?

      En ole väsynyt, sillä herään liiankin aikaisin, mutta tosin menen nukkumaankin aikaisin. Päivis luen paljon ja silloin kyllä unitorkahduksia tulee, etenkin ruokailun jälkeen, mutta siihenkin auttaa, kun käyn tupakalla.:((

      Päiväni alkaa siis kahvilla ja koneella istumiseen, josta luen edellisen päivän/illan viestit ja joskus juutun pitkäksikin aikaa, milloin uutisiin, tai mikä pahinta, jonkun linnun touhuja katselemaan. Sitten lukemaan, jossa ruokailut välissä ja piipahdus koneella ja tietenkin tupakalla!:(

      Mutta, mutta, aikaansaamaton olen, siis näihin kotihommiin ja vaikka kaupassa käyntiin. Sen olen "hienosti" junaillut nykyisin, että parikertaa kk tarvitsen käydä kaupassa.

      Jotenkin pitäisi tätä elämiseni rytmiä pystyä korjaamaan, mutta tuo aikaansaamattomuus estää kaiken aloituksen heti alkuunsa. Illalla voin päättää, että heti aamulla ensimmäisenä lähden tekemään pienen lenkin ulkona, mutta aina se päättyy aamulla "manjaana"!

      Tuskin tähän vitamiinilisät auttaa, mutta jos joku tietää varman keinon, niin neuvoja otan vastaan. Niin, onhan tuolla muutamakin pilleripurkki, joista olen joskus nappailut ja entäs nuo terveyskaupasta hankitut pulverit?!!!

      Kaikki te tunnutte olevan niiiin energisiä, kuka tekee millaistakin lenkkiä ja päiväkävelyä. Minä poloinen en jaksa mennä edes postilaatikolle.

      Tänään on siis se pahin itsemorkkiksen päivä, mutta olkoon.

      ps.koska aloittaja on tuntematon, niin olen minäkin

      • MehutPois

        Minulla on ihan tuota samaa! Ei jotenkin ole voimaa inspiroitua paljoonkaan. Tai ei huvita. Saman tapaista oleilua ovat päiväni. Varsinaisesti kirjojen lukemiseen en kuitenkaan keskity, vaikka haluaisin lukea tietyt kirjat. Perusvitamiineja sekä varsinkin hyvin terveellistä ruokaa kyllä käytän. Siitä olen tarkka, etten liho. Stressaa se, että aina olisi kotihommia tehtävänä, ne kuin myös kahlitsevat tänne kotiin, niiden ajattelu. Suunnittelen tehdä kaikki pois alta, eikä siitä sitte tulekaan mitään. Näin paikallaan eikai saisi olla... mutta voiko ihminen siltikään juuri vaikuttaa, mitä sairauksia tulee tai sitten vaan ei tule!


    • Muoriskakin

      D3 50mg, B-vitaa, c-vitam 500mg ,magnesiumsitraattia 300mg,ja kalaöljykapseleita, koska kalaa ei tule syötyä ,etenkään lohta ,kuin joskus,
      noita kaikkia syön puolihuolimattomasti,ettei tulis liikaa.pidän välipäiviä ja jopa väliviikkoja joistakin.Kahvia 2kupposta /pv.Labrassa b12 ja D vitamiinitasot ok (d oli 126 viimeksi)

      • tarkkanavitaminienkans

        Eikö tuo d-vitamiinitaso ole jo liian korkea. Sanotaan , että osteoporoosipotilaalla d-vitamiinitaso saa olla 80- 120, kun normaalisti hyvä arvo on 40-80. Ainakin minulla kun mitattiin d-vitamiinitaso ja se oli 115 lääkäri sanoi, ettei tarvitse olla yhtään suurempi ja on erittäin hyvä.
        Liian korkea pitoisuus ei ole hyväksi sekään vaan tulee jonkinlainen myrkytystila. Kesällä huomioitava sekin että d-vitamiinia saa lisäksi auringosta.

        http://yle.fi/uutiset/runsas_d-vitamiinin_syominen_kostautui__teinitytto_sairastui/7792564


      • Muoriskakin
        tarkkanavitaminienkans kirjoitti:

        Eikö tuo d-vitamiinitaso ole jo liian korkea. Sanotaan , että osteoporoosipotilaalla d-vitamiinitaso saa olla 80- 120, kun normaalisti hyvä arvo on 40-80. Ainakin minulla kun mitattiin d-vitamiinitaso ja se oli 115 lääkäri sanoi, ettei tarvitse olla yhtään suurempi ja on erittäin hyvä.
        Liian korkea pitoisuus ei ole hyväksi sekään vaan tulee jonkinlainen myrkytystila. Kesällä huomioitava sekin että d-vitamiinia saa lisäksi auringosta.

        http://yle.fi/uutiset/runsas_d-vitamiinin_syominen_kostautui__teinitytto_sairastui/7792564

        Juurikin niin,siksipä otankin niitä D ym pillereitä sopivasti valikoiden,mutta säännöllisesti kuitenkin.Tulee nääs luettua tuota tietoa niin runsaasti kaiken elämän aloilta,että täytyy suodattimet ja testit olla ajan tasalla.


    • entinenrek

      Kaljaa ja jeekeriä vatsalääkkeksi silloin tällöin. Kun yli 70-kymppisenä lopetin duunit, kuntoni romahti. Nyt olen yrittänyt sitä ylläpitää kohtuullisella liikunnalla ja viinaa juomalla.

      • punttis72v

        Olet todellinen teräsmies! Onnittelen!
        Minä kokeilin tuota vatsalääkettäsi mutta liekö syynä kun nautin harvemmin jeekeriä ja senasemesta join muita tisleitä?
        En pystynyt yhdistämään liikuntaa ja vatsan hoitoa vaan joudun elämään "joko - tahi" periaatteella joista "joko" on hallitseva.


    • Itsehoitaja.itse

      Kalanmaksaöljyä joka aamu hörppy suoraan pullon suusta. Näin pysyneet kaikki flunssat, angiinat yms poissa jo yli 30 vuotta.
      Aamusella myös B-vitamiinitabletti joka toinen päivä, C joka toinen. Magnesiumia satunnaisemmin.
      Kahvia menee litra päivässä kevyesti ja toinen maitoa.

    • reppuriika

      Kahvia juon ehkä liikaakin ja iltaisin teetä mukillisen. C-vitamiinia otan joskus talvella ja kesälläkin, jos en ole saanut sitä ravinnosta. Talvella silloin tällöin kalkki- ja D-vitamiinikapselin. Benecol-tuotteita syön säännöllisesti kolesterolin alentamiseksi. Siinä ovat lisärohtoni.

      • mustakeuhko

        laittakaapa tupakat roskiin, silloin saatte uutta virtaaa!


    • topiqatt

      Pillereinä ne ovat kehon tarvitsemat hivenaineetkin kuten rauta ja sinkki, pari mainitakseni.
      Itsellä lie joku raudanpuutosanemia kun jo joku välipäivävetää ihan kuitiks.
      Olisin tarjonnut aikoinaan verta luovutettavaksi. Koenäyte osoitti että veri on luovutuskelvotonta raudanpuutteen takia.

    • Kerran päivässä multivitamiin sisältää monia.

      En voi sanoa onko tehoa kuitenkin koen voivani paremmin, ehkä vain oma Usko.

    • sotilaan.poika

      On eukkoa iokä kun syön näitä vitamiinipilleriä, laulettiin ennen Eldanjkaärven jäällä laulussa.
      Suomen armeijalla oli tujumpiakin lääkkeitä. Niitä käytettiin tosi kovissa paikoissa. Pervitin oli osaksi heroiinia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      302
      3387
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      238
      1850
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1345
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1313
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      79
      1203
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1178
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1133
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1014
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      946
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      884
    Aihe