Auttakaa??

Keijukainen_

Oon 17-vuotias tyttö , 166 cm pitkä ja painan 48 kiloa. Tavoitteena olis 2 kuukaudessa pudottaa 4-5 kiloa. Olisko kenelläkää vinkkejä tohon? Onko esim. olemassa täyttäviä hyvin vähäkalorisia ruokia? Entä miten saisi helposti pudotettua kaloreita eli mitä liikuntaa kannattaisi harrastaa? Entä vinkkejä miten tekisi sen niin että vanhemmat eivät huomaa? Kiitos jo etukäteen.

19

368

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • norsu.laihduttaja

      moi. oon 14 ja oon vähä pitempi noin 168cm ja painoo 47,2 kg(hyi kamala miten paljon punnittin just)! tavotteena se -12kg .mut mullaki on ongelmana et vanhemmat ei sais huomata mitn. mut täs on jotn millä mä hämään mun vanhempia.oon laihtunu näil viikos -4,9kg eli alotus paino oli 52,1kg(hyi saatana mikä norsu olin)!

      1. nyt kesäsin sanon et meen ostaan jäätelöä.todellisuudessa menen 5-7 km pyörälenkille.
      2. vanhemmat on kesälläki päivät töis ja ne tulee töistä noin 16-17.00 nii mä aina sotken lautasen ruuilla ja sanon et söin jo.
      3. aina kun pesem hampaita mä teen kyykkyjä.
      4. aina ko meen saunaan otan kelmua mukaan ja käärin itteni siihe nii siinä lähtee kiloja.
      5.katon telkkarii seisaalleen .
      6. yöllä teen punnerruksia ja vatsalihaksii
      7. sillon ko ne on töis käyn aamul lenkillä ja päiväl
      8. mul on sillee et lasken lautasella olevan ruoka määrön ja sit lisään siihe 0 ja joudun tekeen sen verran lihaskuntoo.eli jos syön vaik kurkun perunan ja 2cm kana palasen nii joudun tekee 30 lihaskunto liikettä.mut jos on esim keittoo nii teen 80 lihaskunto liikettä ko en jaksa laskee joka ikistä juttuu.
      9.katon joka ikinen päivä thinspoa.
      10.kesäsin sillon ko vanhemmat on kotona pompin trampal se kuluttaa kaloreita! uin myös paljon lähellä olevassa meren rannassa.
      11.siivoan koko ajan sil siinä tulee väkisinki liikuttua.
      12.iltapalan joudun syömään äidin ja isän nähen nii meen aina sen jälkee suohkuun ja oksennan ruuat.
      13.jos esim iso veljeni ostaa mulle jäätelön nii sit ko se ei nää nii mä laitan siihe esim drenssinkiä tai tomaati kastiketta jotta mua ei huvittas syyä sitä.
      14.(mun ikä) oon päättäny et sit ko painan 46kg nii saan ostaa purkkapussin mut koska purkassaki on kaloreit joudun joka purkan jälkee tekeen 10 lihaskunto liikettä.
      15. syön joka päivä alle 400kcal
      16. oon tehny sallitut ja ei sallitut- ruokalistat.
      17. omena on todella hyväruoka,vähäkalorinen (40-70kcal)
      18. juo kylmää vettä polttaa enemmän kaloreita kuin lämpimämpi.
      19. käy kylmässä suihkussa.
      20. laina kumi lenksu käteen ja räpsäytä sitä aina ko aattelet mennä syömään

      tässä on mun vinkit toivottavasti näistä on apua onnee sulle laihdutuksessa

      • Keijukainen_

        Kiitos paljon vinkeistä, vaikuttaa tosi hyödyllisiltä! Mitä sun sallittuihin ja ei sallituihin ruokalistoihin kuuluu?


      • ihminen-vain
        Keijukainen_ kirjoitti:

        Kiitos paljon vinkeistä, vaikuttaa tosi hyödyllisiltä! Mitä sun sallittuihin ja ei sallituihin ruokalistoihin kuuluu?

        Kas tässä omiani - vaikken ole se, jolle kysymyksesi esitit, nämä saattaavat olla sinulle jotenkin hyödyllisiä. En tiedä, onko teille esimerkiksi rasvan laatu niin tarkkaa tai onko jollain enemmän ei-sallittuja - listat ovat jokaisella erilaisia.

        En edes listannut tähän kaikkea enkä tunne ruokavaliota kovin rajoittavaksi.

        SALLITUT

        * tietenkin tosi tärkeät - vitamiinit ja kivennäisaineet, joita jokaisen pitäisi nauttia päivittäin

        * omena sisältää pieniä määriä sokereita, kuitua ja vaikka mitä hyvää! Sitten vielä on joitain muita hedelmiä, joita en jaksa tässä alkaa luettelemaan.

        * jotkut vihannekset, kuten kurkku ja porkkana

        * elintarvikkeet, jotka kiihdyttävät aineenvaihduntaa!

        * Rasvattomat maitotuotteet, rasvaton maito ja maustamaton jogurtti, koska maustettujen sokerin määrä on aivan kamala

        * Jos pitää valita leipä, otan jonkinlaisen näkkileivän tai hapankorpun! Myös riisikakut ovat ihania.

        * Makeutettu ravintoaineeton kivennäisvesi ennemmin kuin light-juomat

        * joskus harvoin pieniä määriä pähkinöitä 'sallittuna' rasvan lähteenä

        * munanvalkuainen, 96% energiasta proteiinia, loput 4% ovat vain vähän rasvaa ja rypälesokeria! https://fineli.fi/fineli/fi/elintarvikkeet/852

        * vain 5 % rasvan juustot, jos rasvaprosentti menee ylemmäs => kielletty

        * tee ja tietenkin kuuma (täyttävä) ja kylmä ('negatiivisia kaloreita') vesi

        * harvoin popcornit ilman rasvaa ja suolaa!


        EI-SALLITUT

        * kaikki jonka ravintosisältöä en tiedä

        * ravintolaruoka

        * suola

        * Uppopaistetut ja kovin rasvaiset ruoat jo heti alkupäässä

        * maapähkinävoi ja muut sokeriset levitteet (Nutella jne.)

        * kookosöljy tai -jauhe

        * kananmunat

        * rasvaiset juustot (yli 5 %)

        * itsetehty pitsa jne.

        * pikaruoka

        * Kastikkeet: salaatti- ja tomaattikastike, viimeinen siksi koska yleensä ne ovat täynnä sokeria

        * banaani

        * täys- tai kevytmaito

        * leivonnaiset ja makeiset (mukaanlukien jäätelö)

        * sokeriset ja light-juomat

        * gluteeni ja vehnä

        * Kovat, epäterveelliset, rasvat eli tyydyttyneet ja transrasvahapot

        * maitorasvapohjaiset levitteet (myös Oivariini ja muut levitteet joissa on maitorasvaa jonkun toisen rasvan kaverina), vaikken yleensä laita levitettä ollenkaan

        * Siirappi: hämpäitä mädäntävää sakkaroosia, glukoosia ja fruktoosia melkein kokonaan eli aika sokeripitoista, vaikka sitä yleensä laitetaankin vain pieniä määriä!

        * Ne ruoat, jotka sisältävät huomattavan määrän keinotekosta sokeria (teen valintoja myös sokereiden (hiilihydraattifraktion) määrän perusteella), sillä estäähän sokeri rasvan palamista. Täytyy huomata myös, että fruktoosi ja glukoosi ovat myös sokereita ja niitä voi olla lisätty ruokiin

        * Joskus välttelen myös niitä ruokia, joissa on kätetty hedelmäsokeria (fruktoosia) tavallisen sokerin sijaan, onhan tutkittukkin fruktoosin edistävän enemmän keskivartalolihavuutta ja sen aiheuttavan oppimis- ja muistivaikeuksia

        * pasta, riisi jne.

        * Itse jostain syystä välttelen mökytöntä (:D) jogurttia, sillä ne voivat vääristää ravintosisältöä


      • norsu.laihduttaja

        mun listat näyttää tältä;

        EI SALLITUT


        peruna
        riisi
        vaalea leipä
        punainen liha
        murot
        banaani
        punainen maito
        limukat
        mehut
        juustot
        hunaja tee
        nuudelit
        spagetti
        leivokset
        karkit
        suklaa
        sipsit
        popcornit
        pika ruoka
        ravintola hömpät


        SALLITUT

        maustamaton jugurtti
        kananmuna (valkuainen)
        vesi
        laktoositon maito
        vihreä tee
        kurkku
        porkkana
        vesimeloni
        omena
        mandariini
        kana
        kala keitto (juon vain liemet,hyvä ruoka siinä mieles et helppo huijjata et on syöny)



        kaakao on semmonen mikä ei oo kummassakaan sillä sallin itselleni aina perjantai iltasin kaakaon JOS olen laihtunut viikossa yli 1,5 kg ja olen liikkunut paljon ja syöny vähän

        ja noita ruokia on sit enemmän molemmis listois (sallitut lista on tietysti pienempi) mut ei jaksa joksta erikseen laittaa tänne


    • Luu_on_kaunis

      Juo pelkkää vettä pari kolme viikoa, niin eiköhän lähde.

    • repeehh

      Noista juustoista kysyisin,kun joku kirjotti että 5%max, niin en löydä kaupasta et mitä juustoa. Eli kysymys siis mitä juustoja syötte??:) ja paljon kaloreita yhes viipaleessa? thx! :)

      • Keijukainen_

        Ja hei vielä yksi kysymys! Mikä ja mistä löytää luotettavan sivuston mistä voisi helposti tarkastaa ruoka-aineiden kalorimäärät?


      • repeehh

    • Läskiköö

      Miksi haluat laihtua?

      • norsu.laihduttaja

        kuka ny ei haluis


      • Keijukainen_

        Jep


    • Tyytyväinen_

      Heipähei

      Heti ensimmäiseksi haluaisin kysyä, että puhutteko ihan tosissanne? Olen täysin samoissa mitoissa aloittajan kanssa ja laihduttaminen ei tulisi mieleenikään.
      Olin koko yläasteajan tosi laiha ja sain kuulla siitä ihan joka päivä. Sairas laihuus ei ollut mun oma valinta, enkä lihonut vaikka miten söin. Kärsin siitä ihan oikeasti ja kun aloin oman harrastuksen avulla treenaamaan n. 4-5 kertaa viikossa mun lihasmassa ja samalla paino on noussut neljän vuoden aikana niihin lukemiin mitä se nyt on. Syön ihan perus koti ruokaa ja en vältä mitään ruoka-aineita enkä silti ole tästä enää mihinkään "lihonut".
      Painon nouseminen pelasti mun elämä ja sain sivussa hyvän lihaskunnon ja terveen kropan.
      Tolla treenimäärällä voisitte olla tosi hyvässä kunnossa jos söisitte oikein.

      • norsu.laihduttaja

        kyllä ainaki minä puhun iha tosissaa.ja mun mieleen taas laihtuminen tulee koko aja.


      • Keijukainen_

        Kyllä mäkin ihan tosissani kyselen neuvoja painon pudottamiseen. Ja onnea sulle ku oot tyytyväinen kroppas kanssa! :) sillä sehän on tärkeintä! Itse en kuitenkaan ole vaan haluaisin juuri olla muutaman kilon kevyempi ja se on tämänhetkinen tavoitteeni :) saanko kysyä minkä painoinen olit silloin yläaste- aikoina?


      • Proana

        No sulla on hyvä tuuri. Mä oon 75.8kg ja 160cm pitkä. Vaikka olisin syömättä niin painoo tulee vaan lisä. Lääkärissä oon käyny ei auttanu


    • Apuateille

      Oikeesti hankkikaa apua! Säkin oot tosi laiha

    • isojatyttöjänam

      ruipeloista ei pojat tykkää.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      134
      3599
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      110
      1409
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1320
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1239
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      17
      1134
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1081
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1028
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      1019
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1016
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      53
      938
    Aihe