Olen alkanut stressaamaan

Stressaaja

Kuukausi sitten rupesin huolellisesti tarkkailemaan sitä kuinka usein käyn vessassa, ja että minkä väristä virtsa on, ja siitä lähtien olen ollut stressaantunut, ja käyn useammin vessassa. Ennen sitä en kiinnittänyt huomilta tuollaisiin juttuihin, vain kävin silloin kuin kävin ja kaikki oli paremmin. Tuntu siltä ettei pitänyt käydä kum ehkä 2-3 kertaa päivän aikana vessassa, mutta nyt käyn 4-8. Ja minne ikinä menenkin, niin tarkkailen
rakkoani jatkuvasti että "Kannattaako
käydä nyt vessassa' ja "selviänköhän
mä nyt tän matkan ilman
vessassakäyntiä". Ennen ei ollut mitää
ongelmia tuollaisten juttujen kanssa...
se kaikki alko siitä kun hain netistä
"Kuinka usein päivässä kusella" Ja sen
jälkeen en ole pystynyt kunnolla nauttia mistään koska pelkään että tulee
yhtäkkiä kunnon kusihätä. Niin on
käynyt pari kertaa... Kunpa voisin
mennä ajassa taaksepäin enkä ois ikinä
hakenu netistä tietoa tuollaisesta
asiasta... Onko teillä samanlaisia
ongelmia?

7

371

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Stressaaja

      Ja yleensä fyysiset liikkeet saavat aikaan kusihädän. Etenkin kun tekee vatsoja. Kerran ei tuntunut yhtään siltä että pitäisi käydä vessassa, mutta sitten kun tein yhden vatsan niin sitten tuli heti aika isokin hätä... kyllä mulla on outo ongelma...

    • Googleta "yliaktiivinen rakko" ja katso, onko tiedoista apua.

      Oletan, että olet koettanut ajatella muita asioita, kun vessakäyntejä.

    • Stressaaja

      Tohon yliaktiiviseen rakkoon näyttää kuuluvan vahvasti tuo yöllinen herääminen kusihätään, mutta mä oon heränny elämäni aikana kahesti yöllä kuselle. Kerran sen takii koska join ouol litraa vettä ennen nukkumaanmenoo, ja kerran koska nukahin vaikka mulla oli kusihätä...

    • Stressaaja

      En ymmärrä miten ennen pärjäsin 8 tunnin koulupäivän ilman vessassakäyntejä, ja sitten kun koulu loppui ei ollut sillonkaan mikään iso hätä... Kun kuukauden päästä alkaa koulut ni en varmaan pärjää koulupäivää ilman vessassakäyntiä. Ja mun koulussa on tyyppejä jotka kusee ynpäri vessaa ja tukkii pöntön, ni ei ole kovine mieluisaa käydä siellä vessassa... Se on kyllä outoa että miten ihmeessä mun vessassakäynti tiheentyi juuri silloin kun aloin laskemaan kuinka monta kertaa päivässä käyn. Oiskohan tällä jotain tekemistä murrosiän kanssa? Että tiheentyykö silloin vessassakäynnit?

      Pliis vastatkaa!

    • Mminä

      Mulla on ihan sama. Ennen vaikka en aikuisten oikeesti koskaan koulupäivän aikana kusella käynyt ja sitten rupesin käymään koulupäivänkin aikana 2-3 kertaa.

      Nyt lomalla sitten varsinkin illalla koko ajan pitää vessassa rampata. Ennen onnellisesti kusin tasan 4 kertaa päivässä, vaan nyt 7-9. Ja nykyään varsinkin aamulla herätessä pelkään et kusen sänkyyn, kun on rakko täynnä. Ja vaikka tänään en voinut pelata palloa, kun tajusin, et rakko ei ole tehdä. Pelkäsin kusevani housuun. Vaikka en kuitenkaan sitten vaippaiän housuun kusenut ole, vaikka rakko täynnä olisin hyppinyt.

      • Mminä

        Nytkin mulle tuli kusihätä ihan vaan ajatuksesta, et hei kävin kusella kolme tuntia sitten viimeksi. Olin jo vessassa menossa, mutta sit tajusin et oon sen jälkeen käynyt kahesti. Sit ei ollukkaa enää kusihätä.


    • Stressaaja

      Ehkä pärjään koulupäivän ilman vessassakäyntiä jos en juo mitään aamulla, enkä ruokailussa. Mutta joskus tuntuu että tulee hätä vaikka ei joisi...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1606
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      931
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      618
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      159
      497
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      188
      428
    Aihe