Katsastuksessa päästöt oli seuraavasti
tyhjäkäynti:
CO% 0,00
CO2 8,9
HC ppm 4
O2 4,8
Kierroksilla
CO% 0,02
CO2 12,50
HC ppm 8
O2 3,2
Lambda 1,180
Eli lukujen perusteella liikaa happea ja mittaus ei näytä järkevää? Ilmeiseti pakoputken vuodot kannattaa tarkistaa, mutta mitä muuta? Sen teen itse ennenkuin vien muualle mittausta varten. Mistä huomaa imuilmavuodot?
Lambda anturi R19:een on aika halpa, joskaan en tiedä onko sillä tuossa merkitystä (katson kumminkin montako piuhaa sinne menee, jos ostaa). Motonetin sivulla lukee, että se kannattaa vaihtaa 160tkm kohdalla (ja kilometrejä on 280tkm). Jos nyt vielä kerran... saisi tuon autovanhuksen katsastettua, niin hyvä.
Ruosteita ei ollut paikattavana katsastuksessa (takajarruihin ostin jo uudet kengät, kun jarruteho heikkoa).
Päästöt katsastuksessa
3
124
Vastaukset
- Ecomies
Itse aloittaisin kanssa vuotojen etsinnällä. Lambda-anturi saattaa olla ihan kunnossa, mutta moottorin aivot eli ecu pyrkivät korjaamaan vuotojen aiheuttamaa käyntiongelmaan noiden epäloogisten arvojen pohjalta.
Näin oireista päätellen tarkistaisin myös imupuolen vuodot. Tehottomien jarrujen syy voi olla alipainevuoto jarrutehostajan letkuissa tai jopa itse tehostajassa.
Pidetään se vanha rellu liikentessä, koska se on kuitenkin kestävää kehitystä.Pakoputkessa oli sen verran vuotoa, että putken pään tukkiminen lopetti suhinat -- ruosteinen reikä aukesi kokonaan :) Selittänee hyvin ylimääräisen hapen.
Nyt on takapönttö vaihdettu ja myös uudet jarrukengät. Tilaukseen meni uusi jarrusylinteri taakse, tihkuu nestettä ja hiljalleen kastelee kenkiä jos ei nyt niin aika pian. Ei taida jarruputki kestää irroitusta ja vähän kupariputkea vanhan tilalle...
Kun nuo on korjattu, niin voi katsoa onko vielä tehottomuutta jarruissa. Tuollaisesta yli 20v vanhasta autosta helppo löytää kunnostuskohteita.jth_12 kirjoitti:
Pakoputkessa oli sen verran vuotoa, että putken pään tukkiminen lopetti suhinat -- ruosteinen reikä aukesi kokonaan :) Selittänee hyvin ylimääräisen hapen.
Nyt on takapönttö vaihdettu ja myös uudet jarrukengät. Tilaukseen meni uusi jarrusylinteri taakse, tihkuu nestettä ja hiljalleen kastelee kenkiä jos ei nyt niin aika pian. Ei taida jarruputki kestää irroitusta ja vähän kupariputkea vanhan tilalle...
Kun nuo on korjattu, niin voi katsoa onko vielä tehottomuutta jarruissa. Tuollaisesta yli 20v vanhasta autosta helppo löytää kunnostuskohteita.Laitan vielä sen jarrujen tehon puutteen syyn: rumpujarrun automaattisäätö ei toimi ja silloin rummun ulkopuolisesta säädöstä ei saanut enää kiristettyä. Rummun sisäinen säätö kohdalleen laitettuna jo takaa löytyi kummallekin takapyörälle 1,5kN eli toimittaa hyvin käsijarrun tehtävän :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2372238Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101818Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse671527Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801235- 611105
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171098TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161008Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään891004Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42854- 70842