Katsastuksessa päästöt oli seuraavasti
tyhjäkäynti:
CO% 0,00
CO2 8,9
HC ppm 4
O2 4,8
Kierroksilla
CO% 0,02
CO2 12,50
HC ppm 8
O2 3,2
Lambda 1,180
Eli lukujen perusteella liikaa happea ja mittaus ei näytä järkevää? Ilmeiseti pakoputken vuodot kannattaa tarkistaa, mutta mitä muuta? Sen teen itse ennenkuin vien muualle mittausta varten. Mistä huomaa imuilmavuodot?
Lambda anturi R19:een on aika halpa, joskaan en tiedä onko sillä tuossa merkitystä (katson kumminkin montako piuhaa sinne menee, jos ostaa). Motonetin sivulla lukee, että se kannattaa vaihtaa 160tkm kohdalla (ja kilometrejä on 280tkm). Jos nyt vielä kerran... saisi tuon autovanhuksen katsastettua, niin hyvä.
Ruosteita ei ollut paikattavana katsastuksessa (takajarruihin ostin jo uudet kengät, kun jarruteho heikkoa).
Päästöt katsastuksessa
3
222
Vastaukset
- Ecomies
Itse aloittaisin kanssa vuotojen etsinnällä. Lambda-anturi saattaa olla ihan kunnossa, mutta moottorin aivot eli ecu pyrkivät korjaamaan vuotojen aiheuttamaa käyntiongelmaan noiden epäloogisten arvojen pohjalta.
Näin oireista päätellen tarkistaisin myös imupuolen vuodot. Tehottomien jarrujen syy voi olla alipainevuoto jarrutehostajan letkuissa tai jopa itse tehostajassa.
Pidetään se vanha rellu liikentessä, koska se on kuitenkin kestävää kehitystä.Pakoputkessa oli sen verran vuotoa, että putken pään tukkiminen lopetti suhinat -- ruosteinen reikä aukesi kokonaan :) Selittänee hyvin ylimääräisen hapen.
Nyt on takapönttö vaihdettu ja myös uudet jarrukengät. Tilaukseen meni uusi jarrusylinteri taakse, tihkuu nestettä ja hiljalleen kastelee kenkiä jos ei nyt niin aika pian. Ei taida jarruputki kestää irroitusta ja vähän kupariputkea vanhan tilalle...
Kun nuo on korjattu, niin voi katsoa onko vielä tehottomuutta jarruissa. Tuollaisesta yli 20v vanhasta autosta helppo löytää kunnostuskohteita.jth_12 kirjoitti:
Pakoputkessa oli sen verran vuotoa, että putken pään tukkiminen lopetti suhinat -- ruosteinen reikä aukesi kokonaan :) Selittänee hyvin ylimääräisen hapen.
Nyt on takapönttö vaihdettu ja myös uudet jarrukengät. Tilaukseen meni uusi jarrusylinteri taakse, tihkuu nestettä ja hiljalleen kastelee kenkiä jos ei nyt niin aika pian. Ei taida jarruputki kestää irroitusta ja vähän kupariputkea vanhan tilalle...
Kun nuo on korjattu, niin voi katsoa onko vielä tehottomuutta jarruissa. Tuollaisesta yli 20v vanhasta autosta helppo löytää kunnostuskohteita.Laitan vielä sen jarrujen tehon puutteen syyn: rumpujarrun automaattisäätö ei toimi ja silloin rummun ulkopuolisesta säädöstä ei saanut enää kiristettyä. Rummun sisäinen säätö kohdalleen laitettuna jo takaa löytyi kummallekin takapyörälle 1,5kN eli toimittaa hyvin käsijarrun tehtävän :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu
narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun1124697Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois
Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja1744433Mikä piirre kaivatussa on sinulle se juttu?
Tunnetko kaivattuasi vai onko hän haavekuva, jota et edes tunne? Joskus tää asia ei ole niin selvää.961813- 4031681
HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta
Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a331443Upeeta! Rauha tulee pian!
Hieno suunnitelma ja se on toteutumassa alle kahdessa viikossa. Jihuu! Tätä on odotettukin, nyt se tulee! https://www.is3621142Ensitreffit Matti ei vaikene enää - Rehellinen tilitys epäonnistuneesta suhteesta Elisaan
Häntä pystyyn, Matti! Olet mahtava tyyppi ja varmasti “se oikea” löytyy vielä! Elisan kanssa ei nyt vaan sitten natsann61139- 611020
- 681002
- 92968