YLÄASTE JÄNNITTÄÄ

yaoppilas

Elikkä joo. Menen tämän kesäloman jälkeen yläasteelle. Jännittää hirveästi. Tarvitsisin neuvoa. Muista sivun keskusteluista olen saanut käsityksen että seiskaluokkalaisille huudellaan yms. Mietin että kuinka siellä pitäisi käyttäytyä ja millaista siellä todellisuudessa on. Olen kyllä ollut siinä rakennuksessa jo vuoden sillä ala-asteella meidän luokassa oli sisäilma- ongelmia. Mutta en siltikään vielä hiffaa millaista siellä ihan oikealla yläasteella on. Tekstistä tuli aika sekava mutta kiitos jos autat. :)

28

2757

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ole rohkeasti oma itsesi, äläkä yritä vetää mitään roolia. Pientä "paksunahkaisuutta" on hyvä olla, eli kaikkiin huuteluihin ja päänaukomisiin ei kannata reagoida - ainakaan kovin vakavasti.

Tietysti jos et erityisesti halua huomiota osaksesi, niin silloin ei kannata herättää huomiota. Unohda silloin esim se pinkki irokeesi.:D

Jos fyysistä kiusaamista esiintyy -mitä en kyllä usko - niin kerro siitä heti aikuisille!

Tutustu rohkeasti uusiin ihmisiin ja pyri olemaan heille ystävällinen.

Eläkä stressaa vielä tässä vaiheessa, lomaa on vielä jäljellä.:) Muista, että kaltaisiasi jännittäjiä on muutama tuhat muutakin.

• yaoppilas

Kiitos piristävästä kommentistasi! :)

• yaoppilas kirjoitti:

Kiitos piristävästä kommentistasi! :)

Oleppa hyvä. :) Kyllä noin fiksu nuori yläasteella pärjää.

Niin ja kaikenlaisia pelottelijoita varmasti riittää, mutta niistä on turha välittää.

• yaoppilas

Niin. :)

• dsg9

älä huoli, yläaste tulee luultavasti olemaan paljon mukavampi, entä ala-aste

• yaoppilas

:)

• jogiin

Miks kaikki jonnet jännittää sitä yläastetta ku ei siin ole mitää ihmeellistä

• yaoppilas

Sinun mielestäsikö kaikki ala- yläaste ikäiset ovat jonneja? Ja se jännittää siksi koska se on uusi ja jännittävä asia elämässä. :)

• Marxisti

Ite en jännitänyt. Ihan vitun perseestä se koulu silti on laitoksesta huolimatta.

• Miroboy16

Omasta kokemuksesta voin sanoo et kannattaa aika alussa hommata ne kaverit eikä jättäytyä yksin. Toki eri kouluissa varmaa eri jutut mut sillonku ite olin yläasteella ja menin seiskalle ni ne kaverit joidekaa olin ne ekat viikot, niidenkaa olin koko yläasteen. Nojoo, mä en nyt koskaan missään niissä ns. 'Suosittujen piireissä' ollut, enkä kokenu missään vaiheessa että olisin halunnu olla. Ei kannata stressata sitä turhaa, oot vaa oma ittes ni se menee luontevasti. Ja se vielä että ylästeella ku on paljo vapaampaa, puhelimenkäytöt, välkät, ruokailut ja kaikki nii erilaista alakouluun verrattuna ni kannattaa pitää se opiskelu silti huomion keskipisteenä eikä mennä tunnille vaa odottamaa että pääsee syömää yms. Jos ne päivät tuntuu liia pitkiltä varsinki nii et nälkä tahtoo tulla ni kannattaa ottaa aamupäiväks aina jotai pientä välipalaa ja syödä kunnon aamupala et jaksaa keksittyy siihe opiskeluu. Ja vesipullo on kans hyvä olla tunneillaki mukana. Toivottavasti oli ees jotaki apua :)

• Yläaste

Täydellinen kommentti :)

• yaoppilas

Kiitos. :) Oli apua

• rööki

rupeet vaan polttaa ja juomaan ni oot heti suosittu

• Anonyymi

Öö mitä ei todellakaan näin

• girl14

joo ole ihan oma itsessi ja mene muiden joukkoon. Laita tiukat farkut!

• Rubzdjbch

Welcome koeviikot ,bye bye välkät ulkona!:D

• jogiin

Ei se yläaste oo niin paha. Kyl sielläki kerkee paljo relaa eikä ne kokeet oo nii pahoja

• 244544

Ei siellä ole koeviikkoja .......

• 8.B

Ysiluokkalaiset homopojat panee vessassa perseeseen uusia seiskoja ;(

• yaoppilas

xD

• Ysiluokaltapäässyt

Näääh, ei ylä-asteessa oo mitään ihmeellistä! Älä jännitä, hyvin siellä menee :3 ite oon just päässy 9-luokalta, ja oon menos amikseen, eikä ylä-aste ollu sen ihmeellisempi kun ala-astekkaan, vaik asiat on ylä-asteella erilaisia :D

• 244544

Mua vitutti yläasteessa se että siellä oli paljon jonneja, ja aina oli se yksi porukka johon kuuluu kaikki pahat pojat ja niillä on muijia. Yläasteella asiat opiskellaan tosissaan toisin kuin ala-asteella.

• minäki

Samassa veneessä ollaan

• äaäfödöfö

älä anna v*ttuakaa niille huutelijoille

• yläasteelle

Mäkin menen yläasteelle!

• Köhölöm

Miten yläaste on mennyt?

• Anonyymi

Itse olen 8 luokalla ja erittäin hyvin on mennyt. Yläkoulussa on koko ajan gangstarooli joillain päällä ja ne yleensä kuuntelee käytävillä mankasta musaa, sylkee tai kiroilee( kova)

Ei kannata ottaa stressiä koska se pahentaa, loppupeleissä yläaste on mukavempi kun ala-aste kun on vapaampaa, se on vaan huhua että yläkoulu olisi tuskaa.

• Anonyymi

Aloittaja on jo niin vanha, että yläkoulu ikä meni jo aikaa sitten. Ja silloin se oli vielä kai yläaste.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      34
      3213
    2. Mikä siinä naisessa

Sinua kiehtoo?
      Ikävä
      160
      2254
    3. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      137
      1743
    4. Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."

Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l
      Ensitreffit alttarilla
      14
      1341
    5. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      37
      1115
    6. Venäjältä tullut jo 2 noottia. Kolmatta ei tule, silloin jo hyökätään

Suomi on saanut itänaapurilta muutaman päivän sisään jo kaksi tiukkasanaista noottia. Venäjä ilmoittaa paheksuvansa sit
      Maailman menoa
      261
      1036
    7. Hämeenlinna määrättiin maksamaan sakot - maahanmuuttaja lapsi oli kuullut koulussa maininnan Jeesus

Hämeenlinna joutuu maksamaan 1 500 euroa korvauksia koska lapsi oli kuullut koulussa laulun jossa oli mainittu Jeesus. Y
      Luterilaisuus
      200
      950
    8. Näkiköhän naapuri

Voi hitto jos näki
      Ikävä
      79
      919
    9. Ranta-Kosulassa riitaisaa!!

Siellä Kosulassa on ny isot jytinät käynnissä. Kaksi peräkamaripoikaa kaivaavat haudatun sotakirveen esille. Kumpiko on
      Tuusniemi
      54
      895
    10. Mitä toivot

Siis mikä olisi parasta loppuelämäsi kannalta mitä sinulle tapahtuisi nyt?
      Sinkut
      97
      821
    Aihe