Suorituskykyiset vihreät ekoautot

todella_sporttinen_OCU

Onhan se huvittavaa kun Skodan "sporttiseksi" mainostettu etuvetoinen Octavia RS bensa jää aivan jalkoihin pyörimään näille jo 2011-2012 vuonna lanseeratuille hybrideille. VW konsernissa harrastetaan muutenkin perin huvittavaa mallinimipolitiikkaa kun VW Passatista on saatavissa GTE bensahybridi, joka ei todellakaan ole millään tavalla "GT". 2016 GTE Passat ei kiihdy mittauksissa alle 8,0 sekunnin 0-100 km/h. Ajettavuuskin on etuvetoisilla aina vähän niin ja näin ketterästi kääntyviin takavetoisiin nähden. Takavetoisethan voittavat talvitestitkin (TM 2014,2015) ja ovat jakaneet monta kärkisijaa aikaisemmissa talvitesteissä.

2012 LEXUS (Toyotan premium) GS450h:

0-50 2,5 s
0-100 6,2s

2011 INFINITI (Nissanin premium) M sedan hybrid:

0-50 2,3 s
0-100 5,7s

2012 BMW 5 HYBRID:
0-50 2,2 s
0-100 5,9s

http://www.autobild.de/artikel/hybrid-limousinen-im-test-3557353.html

Onhan se hauskaa, kun ekoautolla voi jättää sporttiseksi mainostettuja VW konsernin ritsoja ja muutenkin nauttia hienoista ajo-ominaisuuksista ja aikuismaisesta designista.

74

507

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kkkllll

      Miksei skodaan saa hybriditeknologiaa vaikka Volkkariin saa?

    • Vox_populi

      Koitas poika olla kiihdyttelemättä.

    • Konserniajatelua

      Kuka kertoisi tällä yksinkertaiselle poitsulle, että konsernista löytyy Le Mans - tason tykkejä Audin merkillä. Eipä siinä paljoakaan Lexukselle anneta mahdollisuuksia. Ei perheautoa kannata ottaa muuta kuin hintatasovertailuun...

      • FAKTOITTAJA

        Helkaman mukaan Octavia RS on "täydellinen urheiluauto"


      • skodistille_tietoa

        Audi R8 ei ole katuversiona ikinä pärjännyt vertailuissa Porschea tai M-B AMG SLS tai GT:tä vastaan. R8 Le Mans Specia Edition (LMS) onkin takavetoiseksi muutettu mikä selittää hieman paremman menestymisen.


      • TiedänKaikenAutoista

        Skeida RS "the mighty kyykytin", Le Mans tasoinen tykki?
        hihihihahhahRÖHÖHÖHÖHÖHÖHÖHÖHÖHÖHÖHÖHÖHÖHÖHÖRÖHÖHÖHÖHÖHÖHÖHÖHÖHÖHÖHÖHÖHÖHÖHÖRÖHÖHÖHÖHÖHÖHÖHÖHÖHÖHÖHÖHÖHÖHÖHÖRÖHÖHÖHÖHÖHÖHÖHÖHÖHÖHÖHÖHÖHÖHÖHÖaijaijaii.


      • räsääsr

        Naurettavat ritsat


    • taskukoossa

      Mitä siinä sillä urheiluautolla teet,kun meillä saa ajaa vain 120 km/h ?

    • supersportSkoda

      Mites se Skoda Rapid Monte Carlo? Se kyykyttää nimensä perusteella kaikki maitotölkki 1,2 tsi koneellaan

      • Ironheartsuper

        Mainoslauseisiin kannattaa suhtautua varauksellisesti, samoin erilaisiin brandinimiin. Sportit jne. Iceheart ja mitä niitä onkaan. Tärkeintä lienee katsoa mitä varusteita tulee kussakin versiossa mukaan.


      • RS_muka_urheiluauto

        No sehän on selviö paitsi ei skodistille


    • HÄHHÄHHHÄÄÄÄÄÄÄ !!! Naurattaa tämä skodan "sporttisuus" - siinä on se sporttisuus kun etupyörät sutii vähänkin märällä pinnalla, etutuennat hakkaa niin että pauke käy ja itävaunu senkun huojahtelee, eipä paljon tehoista hyötyä. Kuivalla asfaltillakaan ei noi etuvetorimpulat pärjää takavetoisille. Neliveto skeidoissa on onneton haldex viritelmä, joka toimii kun jaksaaa..... . KYLLÄ ITÄAUTO ON AINA ITÄAUTO, NÄIN_SE_VAAN_MENEE !!!

      • Nyyhman

        Etköhän, hintti, menis vielä runkulle ennen seuraavaa oksennusta.


      • Möly_Kommari

        Tiesitkö Ryydmann että Bugatti Veyron käyttää myös sitä Haldex kytkintä. Siinä on neliveto sen takia, että pitoa riittäisi sille yli tuhannelle hevosvoimalle. Noille tehoille ei kertakaikkiaan riitä kaksi vetävää pyörää. Tarvitaan kaikki neljä vetämään, jotta rivakka alle 2,5s/0-100kmh onnistuisi.


      • koroor

        Niin mutta siinä Bugatissa on keskimoottori, eli eteen ohjataan voimaa vain tarpeen tullen. Auto käyttäytyy enemmän kuin takavetoinen jolloin ajettavuus paljon parempi kuin Audi-Skeidan puskevilla etumoottori haldexeilla. Lähes poikkeuksetta voimaa laitetaan Bugatissa enemmän takarenkaille kuin etupyörille, miksi näin? Sitä sä voit miettiä vaikka koko viikon jos siltikään tajuat


      • Möly_Kommari

        Miksi helvetissä tuota pitäisi miettiä. Sehän on matemaattisesti laskettavissa oleva asia, mikä on missäkin tilanteessa teoreettisesti oikea voimien jakosuhde. Tähän vaikuttaa moni asia nämä kaikki pitää ottaa huomioon. Kaavan tähän varmaan löydät netistä. En viitsi sitä sulle alkaa selittämään.


    • huvittava.aloitus

      Taas kerran. Lexushan se on oikea urheiluauto, kaatuisi jo ensimmäisessä tiukassa mutkassa tuollainen pakettiauto.

      • hhhue

        GS on sedan, nuija


      • juu.olen

        ja se GS plus nuo muut on samanhintaisia kuin RS? Teslakin muuten sopii samoihin hintoihin ja jättää nuo mopot taas kuin tikun tervaan. Hyvää jatkoa sinne vuokrakassun hiekkalaatikkoleikkeihisi.


      • Sleeperpotential

        Harmittaako kun Skeida jää? Kollega haki 2013 GS450h Saksasta ja maksoi tuotuna hieman vähemmän kuin karvalakki Skeida RS sedan. Ajo-ominaisuudet, laatu ja fiilis ihan eri tasolla Lexuksessa kuin skeidan viheltimessä.

        Jos harvinaisempaa hakee niin onhan tuo Infiniti aikamoinen "susi lampaan vaatteissa" kun monet saattavat luulla Hyundaiksi jne. Siinä jää skeidapoju lapsellisen näköisellä RS nakkisämpylällä nykimään etupyöriään asvalttiin ja katselee horisonttiin katoavaa Infinitin hybridi ekoauton perää.


      • sultapuuttuuelämä
        Sleeperpotential kirjoitti:

        Harmittaako kun Skeida jää? Kollega haki 2013 GS450h Saksasta ja maksoi tuotuna hieman vähemmän kuin karvalakki Skeida RS sedan. Ajo-ominaisuudet, laatu ja fiilis ihan eri tasolla Lexuksessa kuin skeidan viheltimessä.

        Jos harvinaisempaa hakee niin onhan tuo Infiniti aikamoinen "susi lampaan vaatteissa" kun monet saattavat luulla Hyundaiksi jne. Siinä jää skeidapoju lapsellisen näköisellä RS nakkisämpylällä nykimään etupyöriään asvalttiin ja katselee horisonttiin katoavaa Infinitin hybridi ekoauton perää.

        Mikä v'tun Infiniti? Saako kertoa, mutta ei oo pakko. Tuskin perheauto.


      • tietoax

        Mikä vitun skoda skeida? Jenkeissä Infinitiä ja Lexusta myydään enemmän kuin Audia


      • aina.se.kollega
        Sleeperpotential kirjoitti:

        Harmittaako kun Skeida jää? Kollega haki 2013 GS450h Saksasta ja maksoi tuotuna hieman vähemmän kuin karvalakki Skeida RS sedan. Ajo-ominaisuudet, laatu ja fiilis ihan eri tasolla Lexuksessa kuin skeidan viheltimessä.

        Jos harvinaisempaa hakee niin onhan tuo Infiniti aikamoinen "susi lampaan vaatteissa" kun monet saattavat luulla Hyundaiksi jne. Siinä jää skeidapoju lapsellisen näköisellä RS nakkisämpylällä nykimään etupyöriään asvalttiin ja katselee horisonttiin katoavaa Infinitin hybridi ekoauton perää.

        Sinä köyhä ajat vain vanhalla Corollalla, miksi?


      • x-parooni
        tietoax kirjoitti:

        Mikä vitun skoda skeida? Jenkeissä Infinitiä ja Lexusta myydään enemmän kuin Audia

        Jenkitkö täällä Skoda-palstalla vittuilevat? Imekää vittu sen Trumpin munia saatanan finiitto-pellet.


      • EiKetjutRallattele
        aina.se.kollega kirjoitti:

        Sinä köyhä ajat vain vanhalla Corollalla, miksi?

        Ja mikä on ajaessa, kun kippo vain kulkee ja kulkee.


    • 2216

      Minäköyhä ajan seiskytviisheppasella dieselillä, hyvin olen kerinnyt eikä kukaan ole kyykyttänyt. Ohikin olen aina päässyt jos on tarvetta ollut. Todellinen läpivuoden keskikulutus aavistuksen alle neljän litran. Kilometrejä vuositasolla - 60.000.
      Kyykkänä, kerroppa ihan omin sanoin miksi minun pitäisi vaihtaa škoda pois?

    • politrukinperse

      skodisti nyt ei autoista mitään ymmärrä, kunhan pelleilee liikenteessä sillä perheautolla jossa järjettömän huikeat 200 hevsovoimaa

    • nissanhaisee

      Enks mä muka pärjää mun rälly sport oktaavilla? Jos laitan isomman spoilerin ja isommat vanteet?

    • voiLastenMieltä

      Tästä ketjusta näkee heti, että asialla ovat poikaset jotka lukevat kaikki autolehdet, mutta ajokorttia ei vielä ole. tiedetään hevosvoimat, kierrosajat radalla jne. eli juuri teinejä kiinnostavia asioita joilla ei ole tavallisessa Suomen liikenteessä mitään merkitystä.

      • ElämänSkodaKoulu

        Khyyl me Skeidan hevosvoimat tiedetään, molemmat.


    • elekteomagne

      Kaiken lisäksi harva Ocu RS kuski osaa edes lähettää autoaan siten että pääsisi edes jonkun autolehden mittaustuloksiin. Autotoimittajat ovat ajamisen ammattilaisia ja skodisti ei todellakaan ole.

      Realistinen arvio kovasti liikkeelle pyrkivälle bensa Ocu RS kuskille on 0-100km/h kiihdytys parhaimmillaankin siihen 8 sek pintaan. Takaveto on vielä noilla 200-350 hv tehoilla paljon helpompi lähettää liikkeelle kuin etuvetoinen 200 hv Ocu RS rimpula.

    • kaikkihirnuuskeidalle

      Kyllä on ankean katkeraa porukkaa nämä Skodajullit ei yhtään huumorintajua tosikoilla. Nauraisivat meidän muiden kanssa tuolle irvistävälle pomppulinnalle hehhehheee.

    • Skeidakyykkyä

      Mites kun uusi cityautokippa Renault Twingo SPORT kyykyttelee mennen tullen takamoottorisena takavetona Skeida Räsästä? 140 hv riittää 7 sek 0-100 km/h aikoihin Rellulle. Siinä jää skeidisti nykimään eturenkaita sileäksi kun Twingo on jo horisontissa

      • taxiautoilija

        Kippa mikä kippa, mutta ei noita näy taksitolpalla.


      • Ocu1.8TSI

        Tänään kiihdytin rampista motarille puolikaasulla. Takana tulleen Kian kuskin ikenet näkyivät vähän aikaa, kunnes polkaisin kunnolla.


      • skeida1.8Tsiih

        No on se tykki. Naurattaa tuollaset pellet, RS on nolo ritsa jo sinänsä ulkonäönkin puolesta mutta että sinä hehkutat tuollasta alle 200 hv ritsaa niin kyllähän tässä naurattaa. Sinulla ei takuulla ole kokemusta yhdestäkään oikeasti tehokkaasta tai sporttisedta autosta. Nuo Japanilaiset hybriditkin kyykyttelevät sinun ritsasi miten haluavat. Luulis vituttavan...


      • Ocu1.8TSI

        No kun ei vituta yhtään..haha..


      • Ocu1.8TSI
        skeida1.8Tsiih kirjoitti:

        No on se tykki. Naurattaa tuollaset pellet, RS on nolo ritsa jo sinänsä ulkonäönkin puolesta mutta että sinä hehkutat tuollasta alle 200 hv ritsaa niin kyllähän tässä naurattaa. Sinulla ei takuulla ole kokemusta yhdestäkään oikeasti tehokkaasta tai sporttisedta autosta. Nuo Japanilaiset hybriditkin kyykyttelevät sinun ritsasi miten haluavat. Luulis vituttavan...

        Totta on, etten ole ajellut koskaan millään varsinaisilla urheiluautoilla. Aikaisemmin ajelin Bemareilla, mutta ei niitäkään voi pitää mitenkään urheilullisina.


      • TajuKankaalle
        Ocu1.8TSI kirjoitti:

        Totta on, etten ole ajellut koskaan millään varsinaisilla urheiluautoilla. Aikaisemmin ajelin Bemareilla, mutta ei niitäkään voi pitää mitenkään urheilullisina.

        Jos meikäläinen alkaa havittelemaan "urheiluautoa", voi lähipiiri minun puolestani hakea maistraatista edunvalvontaa.

        Ryssän pojat ajelkoot premiumeillaan Pietarin slummeissa, kuten Kyykman konsanaan...


      • EiKetjutRallattele
        taxiautoilija kirjoitti:

        Kippa mikä kippa, mutta ei noita näy taksitolpalla.

        Paskaakos taksilla kun Corolla kulkee.


    • Wälläri

      Ostaisinko mielummin Toiotan vai skodan.

    • Kohan_kyselen

      Kumpia löytyy liikenteestä enemmän (siis Suomessa), yli 150 hv vai alle 150 hv autoja?

    • kunsatunhaluamaan

      Lonksuleukainen ja hermoheikko RS kuski yllätetään ekoautolla

    • hybridson

      Aikuindn ei mitään lapsellista Räsää osta vaan vaikka hybridin joka tarjoaa jopa paremman suorituskyvyn,ajo-ominaisuudet,polttoainesäästön jne.

      • noniinvarmaan

        Ja lapset ostavat Suomessa siis suurimman osan uusista autoista, koska hybridien osuus on kovin pieni? Toki.

        Olisiko lapsi siellä kirjoittamassa itse? En väitä mitään, mutta ei ihan aikuisen jutuilta kirjoittelusi vaikuta.

        Tällä palstalla kukaan ei ole ilmoittautunut olevansa "Räsän" kuljettaja, joten höpöttelysi menee hukkaan. Ei kosketa.


    • ocu

      Joo, räsä-syndrooma on varmasti paha vaiva. Sanotaan, että ei sen tarvitse olla iso vika, jos se on päässä.

    • Äyydi

      Nisukan ja Tohotsun (Lexuksen) nämä isot takavetoiset hybridi sedanit jättävät huijauskonsernin Audinkin "premium V8 tehodieselit"kuin tikku paskaan.

      Esim. 2006-2009Audi A8 4.2 tdi Quattro 326 hv kiihtyy vain 6,9 s 0-100kmh. Reilusti hitaammin kuin mitä valmistaja lupaa (5,9s)

      • Exige

        Audi onkin amispellejen ja kädettömien kusivatasten varma valinta nykysin. Skoda taas huumorintajuttomien sitruunanaamaisten hermoraunioiden. Molemmilla näillä sirkukseen sopivilla lajikkeilla on yhteistä, että ei ole kokemusta paljoa erilaisista oikeasti suorituskyvyllisesti / ajo-ominaisuuksiltaan upeista autoista. Sirkuksen Audi-Apinoillahan tai Skoda-Simpansseilla toisaalta ei voi paljoa odottaa... Kokemusta kun ei näillä lajikkeilla ole.


    • RSvitsimobiili

      No skeidahan jää jopa japanin ja korean ihmeille. Tossaha se todistellaan

      • hjghf2

        hui nyt hirvittää .mut silti ajan räsällä sinusta ohi.haaaaaaaaaaaaaa


      • lgkl

        Ei tuu tqpahtumaamlrln


    • Ihmesuhde

      Onhan noissa hynrideissä kyllä ihan kohtuullisesti voimaa ja monimoitu kulutus, siinä jää skeida RS kuin tikku paskaan ja kuluttaa silti enemmän tarjoten silti huonomman ajettavuuden.

      Joku Toyota Prius on silti täysi vitsi, ekohippien ja luontohysteerikkojen päiväuni, mutta ajokokemuksena karmea kippa.

      • Äääätsi

        Itse valitsisin 1.0TSI ja siihen teholastu.Kulutus olisi pieni ja vääntöä piisaisi.Kolme sylinteriä antaa sellaisen kutoskonemaisen saundin ja siinä kun turbo vielä suhahtelee, niin ai että.


      • ocufarkku

        minkä teholastun? Itse ajattelin lastutella 1.2tsi niin voimaa yllinkyllin


      • ilmainenneuvo

        hhahahahahah
        hahhahahahahhah
        tunge se lastu persiisees ja laita skeida paalaukseen


    • romu.skeidaa

      Lexus ja Infiniti luotettavimmat. Lexus itseasiassa melko edullinen huoltaakin, Skodan hinnoissa mutta vähempi korjaustarve.

      • sporttinenskeida

        Näin on. Ja noilla kyykyttelee skeidan rs mennen tullen. Ajo-ominaisuudetkin ihan eri tasolla.


    • amispöte

      ei suuomes myydä mitää infititii eikä se pärjäis munräsälle kuitenka

    • voivoitasoalisää

      Saisiko näihin vertailuihin myös hinnat Suomessa?

      Vertaillaampa.
      2012 LEXUS (Toyotan premium) GS450h:

      0-50 2,5 s
      0-100 6,2s

      2011 INFINITI (Nissanin premium) M sedan hybrid:

      0-50 2,3 s
      0-100 5,7s

      2012 BMW 5 HYBRID:
      0-50 2,2 s
      0-100 5,9s

      http://www.autobild.de/artikel/hybrid-limousinen-im-test-3557353.html

      Onhan se hauskaa, kun ekoautolla voi jättää sporttiseksi mainostettuja VW konsernin ritsoja ja muutenkin nauttia hienoista ajo-ominaisuuksista ja aikuismaisesta designista.

      Mihin VW tuotteeseen näitä pitäisi verrata?
      Audi R8 is the 2016 World Performance Car
      The Audi R8 Coupe offers more performance than any other Audi production model. The V10 mid-engine and a newly developed quattro drive offer extraordinary driving performance. The top version, with 610 hp (449 kW), sprints from 0 to 100 km/h (62.1 mph) in just 3.2 seconds and its maximum speed is 330 km/h (205.1 mph). A high-revving mid-engine, consistent lightweight construction concept and extremely dynamic suspension with quattro drive in addition to fully variable torque vectoring all make the R8 Coupé a truly exceptional car.

      jos sporttisuus on se joka tekee autosta haluttavan, olet juuri löytänyt sen VW tuotteen joka sinun on pakko saada. Varsinkin jos 0-100 aika on merkittävin tekijä.

      Kävisikö eko autona tunnettu Porche joka on vielä ripeämpi`
      https://www.youtube.com/watch?v=oaENG1vt6-Y

      Kumpi on parempi Porche vai McLaren P1
      https://www.youtube.com/watch?v=OL_eIZjiLUk
      https://www.youtube.com/watch?v=nSqzp3kdAm4

      jos arvostaa suorituskykyistä autoa, on vaatimustasoa nostettava.
      Mikään ei tunnu suorituskykyiselt' jos on ajanut autoa joka kiihtyy alle 5.0s ajassa 0-100- VW Group valmistaa myös lambot ja Bugatti Veyronit. Samoin kuin Porchen eri mallit.
      https://www.youtube.com/watch?v=m5_AKjDdqaU

      Millä pärjäät VW tuotteelle jos vaatimuksena on pelkkä suorituskyky?
      Miksi nämä aloituksessa mainitut vaihtoehdot tuntuvat todelal hitailta jos niitä vertaa Vaikka Ford Fpcus RS malliin?

      • audi.on.skoda

        Vm. 2014 Audin nelivetoinen keskimoottorinen kaksipaikkainen R8 jäi nelioviselle takavetoiselle perhesedan Bmw M3 (vm. 2014) melko reilusti Nurburgringillä. Miksi näin?

        Kannattaisi hankkia ajokokemusta ja ymmärrystä tehokkaista ja sporttisista autoista niin jättäisit nuo pilipali linkitykset pois. Mutta kun ei ole kokemusta niin... Voivoivoi olet joutunut jollain kippasilla vain ajelemaan.

        Miksi muuten Audi R8:non todella suosittua tehdä takavetokonversio eli auto muutetaan nelivedosta takavedoksi? Tämä on hyvin yleinen juttu, varsinkin niille jotka ovat jääneet kaipaamaan sitä Audin R8 nelivedoista puuttuvaa terävyyttä ja ajonautintoa, myös ohjaus paranee hieman muutoksessa asennettavan uuden softan ansiosta.

        Onko sinulla juuri mistään kokemusta? Harmittaako?


      • Kysynpä_vaan

        Kuinka tärkeää on mulle ajaa Nyyrnperillä takavetoisella, mutta neliovisella?
        Vai oisko tärkeämpää ajaa Mannerheimintiellä nelivetoisella kaksovisella?


      • ougk

        Molemmilla jäät kutikkupaskaa


    • lastujapäreitä

      Mitä vittua skodahan piti olla se kovin tykki?

    • moposähköromu

      Mikä VI-TUN Passat GTE? Ei ole gt stä tietoakaan

    • kksllrrl

      No kannattais ehkä,vertailla audii ja bemua keskenään. Jopa M3 GTS perheautopohjaine tehomalli pieksee R8 Nurbuegilla

    • kaaharioculla

      Eivitttuuehä mä pärjää mun lastutetul räsällä ees tohota-leksukselle tai nippon-nissan-infonytille

    • jaloissapyörii

      Skodan etuvetoisilla ritsoilla voi haastaa ja naama punaisena raivoisasti "kyykyttää" vaikka Toyota Priuksia ja Nissan Qashqaita, onhan näillä karmeilla etuvetokippanoilla lähes samat 0-50 km/h kiihtyvyysajat.

      Takavetoiset hybridit, dieselit, sähköautot, bensat jne... menevät menojaan. Skoda Ocu RS pärjääkin 0-50 km/h kiihtyvyydessä juuri ja juuri Toyota Priukselle (Ocu RS = 3,2 sek 0-50 km/h ja Prius Hybrid = 3,6s 0-50 km/h ).

    • yhteinen.työmme

      Olkoon öky tai eko, skoodien laittaminen kyykkyyn on koko ihmiskunnan yhteinen työ.

    • eipä.tuo.haittaa

      Tuota Lexusta on rekisteröity tänä vuonna Suomenna 1 kpl ja Infinitya 0 kpl. Harvoin joudun niitä väistelemään.

    • Kyykkyyn_asettaja

      RX450 on rekisteröity 2016 89 kpl. Infiniti löytyy 2016 rekisröitynä 6 kpl. Kyllä näillä pistää aika monta skeidaa kyykkyyn.

      • sokea.vai

        GS450 ja Infinity M vai?


      • Skeidat_polvilleensa

        Kyllä


    • Vaikeneminen_kultaa

      Ehkä kannattaa olla vastaamatta kriitikkotrollille . Hänen aloituksensa kuivuvat vähin äänin. Olisi mielenkiintoista seurata tuota kehitystä!

    • kokemustapuuttuu

      99% skodisteista ei ole edes istunut mistään noista eikä 99,8% ole niillä metriäkään ajanut. Siltä pohjalta on kova lähteä kritisoimaan skodafanaatikon kovalla kokemattoman raivolla VAG konsernin etuvetotuotosten puolesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8634
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2605
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      127
      2332
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1724
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      12
      1534
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe