kuvataidekoulu/taidelukio

hemuli1234

en tiedä onko tuo aihealue nyt ihan oikea mutta kuitenkin. menen seuraavaksi ysi luokalle ja olen tässä miettinyt että mitä sen jälkeen, ja ellen normaaliin lukioon mene (kun minulla kerran on kuvataiteellisia lahjoja niin haluaisin hyödyntää niitä) niin menisin johonkin taidekoulun tapaiseen. en tiedä näistä asioista paljon mitään joten kysyisin nyt muutamia asioita.

jos menen niin menen tampereelle, niin mitä ja millaisia paikkoja siellä on mihin voisi mennä?

kun on taidelukio, niin onko se siis normaali lukio johon on vain lisätty kuvistunnit ja muut eli olisi enemmän tunteja yhteensä, vai onko näitä normi lukuaineita vähemmän ja osa korvattu kuviksella? ja ketkä nyt taidelukiossa on niin voisi muutenkin vähän kertoa siitä.

mitä ja millaisia muita paikkoja on jos ei mene taidelukioon, vaan haluaisi keskittyä ainoastaan kuvataiteeseen? niistäkin paikoista olisi mukava kuulla enemmän ja saada tietoa millaista siellä on.

en siis tosiaan tiedä yhtään mitään näistä jutuista joten pieni valistus tekisi terää.:)

1

178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lartisaani

      Hellou. Mie itse käyn Lyseonlukion kuvataidelinjaa enkä tiedä miten se eroaa Tampereen systeemeistä, mutta se perusidea on että kuvislinjalaiset käy joitain 20 - 17 extra kuvataidekurssia johon sisältyy kuvataide diplomi sekä kaksi taidehistorian kurssia. Niillä kursseilla käydään tosi laajasti erilaisia tekniikoita ja taiteen aloja aina kuparikaiverruksesta elokuvaan. Itse olen suuntautumassa graaffiseksi suunnittelijaksi lukion jälkeen niin näin jälkikäteen ehkä vähän harmittaakin että hain kuvataidelinjalle sillä täällä ei opeteta asioita joisa haluaisin oppia, mutta mielestäni kuvislinja toimii hyvänä introna eri taiteenaloihin ja antaa mahdollisuuden kokeilla josko se oma juttu olisikin jotain muuta kuin ajatteli.

      Kuvataide diplomista sen verran että se suoritetaan yleensä 3 vuonna ja se tulee korvaamaan yhden pääsykoe työn hakiessa kuvataiteeseen liittyvään alaan lukion jälkeen. Sikäli ihan kiva, mutta minusta ei 20 kurssin puserruksen arvoinen :D

      Parasta kuvisluokassa ainakin minulle on ollut muut opiskelijat, sillä kuvisluokalta on paljon helpompi löytää omanlaista seuraa tälläisenä "taiteilijasieluna".

      Kuvataidelinjan kannattavuus vähän riippuu henkilöstä : ) toivottavasti tämä valaisi asioita edes hiukan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2880
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2145
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1013
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe