Olen pitkin kevättä ja kesää tutkinut silkasta mielenkiinnosta eräitä vakiokirjoittajia, ja luonut heille jonkinlaisen profiilin. Käsittelen tässä neljää niin sanottua asiakirjoittajaa
Ehdottomasti pitkäaikaisin ja tunteita herättävin on Kamuttaja, entinen Kamuttaja-setä. Hän omaa valtavan tietoreservin henkilöistä muinaisiin tapahtumiin. Kertoo lisäksi käyttävänsä jotain arkistoa, jonka sanoo omaavansa. Tällainen arkisto voi antaa viitettä määrättyihin ammatteihin.
Hänen kirjoitustyylinsä ja sanavalintansa ovat myös hyvin omalaatuiset. Se on sujuvaa, värikästä ja joitain asioita väistelevää, vaikka näyttäisi tietävän paljon enemmän. Ei ole vaikea uskoa, että on kirjoittanut näytelmiä ja runoja kuten hän itse kertoi.
Luulen tietäväni ne ammatit 2 – 3 kpl joiden piiristä hänet voi löytää. Niitä ei kukaan ole vielä esittänyt varmana tietona.
Todennäköisesti syntynyt 30- luvun puolella.
Sitten Wanha_lieksalainen joka on ollut lyhyemmän aikaa.
Hän on erittäin asiapitoinen ja myös valtavan tietoaarteiston hallitseva. Muisti ilmiömäinen ja osaa tuoda asiat ymmärrettävästi esiin. Miellyttävää luettavaa kaikin puolin. Kirjoitustyyli ja sanavalinnat myös aivan omanlaisensa, ainoalaatuinen tällä osiolla.
Joistain kirjoituksista olen päätellyt, koulutuksen, työnantajan ja ammatin. Ei kuitenkaan ole se, mistä ehkä selvimmin saa vaikutelman.
Toivottavasti viihtyy mukana. Ne jotka luulevat hänen olevan sama kuin Kamuttajan, voivat korjata huoletta käsitystään. Ei sama mies pystyisi esittämään kahta noin erilaista kirjoittajaa ja tietoniekkaa.
Sitten Rotestimökinpoika joka on myös ilmestynyt mukaan. Hän on hyvä ja asiallinen kirjoittaja, joka on selvästi nuorempaa ikäluokkaa kuin edelliset. Kuluu työväenluokkaan, on eläköitynyt eläen suhteellisen vakaata omalla tavallaan seestynyttä ja onnellista elämää. Hänen esitystyylinsä on kansanomaista ja rehevän asiapitoista, lyhyin kommentein. Myös kirjoittaja minun makuuni ja on varmasti oma vakaa persoona, eri kuin edelliset.
Toivotan hyvää jatkoa ja paljon kirjoituksia myös häneltä.
Viimeisenä tällä kertaa Katuvankka/Nomikäänsheriffi. Risteytys Eino Leinoa, Yrjö Jylhää, Uuno Kailasta ripaus Sauli Niinistöä. Asioita seuraavaa ja hyvin ajassa mukana oleva eränkävijä. Ei saa hermostumaan juuri mistään. On selvästi melkoisen koulutustason omaava älykkö, joka kätkee sanomansa kuin lankaerään johon on pyöritetty myös kultasäie. Lukijan on vain löydettävä se. Ehdottomasti palstan väriläiskä joka antaa lukijalleen monta nautinnollista hetkeä. Toivon pysyvän mukana lukijoita piristämässä omalla tyylillään.
Monista jää analyysi tekemättä, vaikka olisivat sen ansainneet, mutta eiköhän tässä ole jo tarpeeksi pituutta.
Anteeksi kieliopilliset virheeni, mutta en ole äidinkielenopettaja vaan tavallinen liikeapulainen.
Analyysi 4:stä asiallisesta vakiokirjoittajasta
54
674
Vastaukset
- Poejan.kelekkura
Mahtavaa analyysi eikä mitään ylisanoja. Olet hyvä kirjoittaja.
- AsiatonAatu
Onko analyysia palstan asiattomista kirjoittajista?
- Partalanmäki
Sinun pitäisi olla psykologi ainakin kykyjä riittäisi.
- apumoottori
Aloittaja on tämä sama nomikäänsheriffi. Kuuluu samaan kastiin tämän kamuttajan kanssa, eli yksi sama huuhailija. Kärsii pahasta persoonanjakautumisesta , esilläolon sairaudesta ja itsensä kehumisesta narsistimaisesti. Kaikkialta muulta lingottu pihalle ja ainoastaan tämä ja jotkut yksittäiset palstat, kuten muroplasa on enää käytettävissä.
- sinkomies
Yksi sama sekoilija tuossa tuhertaa.
- senkin.rosvo
sinkomies kirjoitti:
Yksi sama sekoilija tuossa tuhertaa.
ja sinä olet yksi nikkivaras monien joukossa et ole alkuperäinen hyvin asiallinen vanhoja asioita muistava sinkomies
- sinkomies
senkin.rosvo kirjoitti:
ja sinä olet yksi nikkivaras monien joukossa et ole alkuperäinen hyvin asiallinen vanhoja asioita muistava sinkomies
Alkuaan sinkomies oli tämä palstan kuuluisuus, joka ei koskaan kertomansa mukaan kirjoita nikellä. Kun rupiat haukkumaan toisia aiheetta rosvoksi, olet itse pahin mahdollinen valehtelija.
- minkosies
sinkomies kirjoitti:
Alkuaan sinkomies oli tämä palstan kuuluisuus, joka ei koskaan kertomansa mukaan kirjoita nikellä. Kun rupiat haukkumaan toisia aiheetta rosvoksi, olet itse pahin mahdollinen valehtelija.
Mitähän sinäkin yrität sanoa oletko alkuperäinen sinkomies ja tunnustat ruvenneesi ilkeileväksi häiriköksi. Minäkin pidin aikoinaan sinkomiestä asiallisena mutta nyt en tunnista samaksi.
minkosies kirjoitti:
Mitähän sinäkin yrität sanoa oletko alkuperäinen sinkomies ja tunnustat ruvenneesi ilkeileväksi häiriköksi. Minäkin pidin aikoinaan sinkomiestä asiallisena mutta nyt en tunnista samaksi.
Nykyisin noita sinkomiehiä nimimerkin ja nimen varastajia on olemassa Ilmoitan tässä yhteydessä että en ole tuo sinkomies joka kirjoittaa nyt tuolla nimimerkillä ja haluaa kiusata halventavilla kirjoituksilla minua En ole pitkään aikaan osallistunut kommentoimaan tai kirjoittamaantälle palstalle, joten todella häiriköintiä tapahtuu edelleen kohtaani MK
- ojalanisäntä
Olipa herjaava kirjoitus jälleen liittyykö mitenkään Lieksan asioihin ?
- ghhjgrdyg
Muutama vuosi sitten kävin ruunaassa katsomassa metsätyömies kotia ja ikäväkseni jouduin toteamaan, että paikka oli aika surkeassa kunnossa vuosia jatkuneen rassejen kesähomostelupäivien jälkeen ja kiljun letraamisen jäljiltä. Soitin yle aamun toimittajan paikalle joka tekee huomenna suoran lähetyksen televisoiin. Ohjelma näkyy yle teemalla klo 12.00 alkaen: Yksi vähäälinen rasse oli jättänyt tiliotteensa sängyn alle jossa oli pelkkiä sossun avustuks7500 Euroa plus äidin eläkkeet. Kaikki rahat oli menneet janitskinin mv-lehrteen j a sokeriin ja hiivaan.
- minäkunvoitin
Unohditte asiallisen itsensäkehujan ja karaokelaulajan!
- hyvää.tekstiä
Kaupan alan ihmisillä on ihmistuntemus.
- seuraillija
Yhdyn aloittajan mielipiteisiin, paitsi ettei rotestimökinpoika ole eläkeiässä. Sen hän on suoraan kirjoittanut.
Nomikäänsheriffi kirjoittaa välillä turhan päissään ja eri nikeillä. Aina tunnistettavasti. Selvempänä kirjoitetut ihan ok luettavaa.
Lisäksi palstalla on selvästi lingvisti, joka kommentoi välillä murreketjuja. Ei osallistu kovin usein.- rotestimökinpoika
Pitää paikkansa, muutamia vuosia vielä sananmukaisesti sorvin ääressä. Maailmaa kyllä on nähty, niin Pohjois kuin Etelä Amerikka. Kaukoitä ja olenpa ratsastanut kamelilla Afrikassa. Metallimiehiä, tosin olen ollut myös suunnittelu ja työnjohtotehtävissä. Nyt pehmeä lasku sorvin äärestä toivottavasti terveenä eläkkeelle. Täytyy piipahtaa vaskiviikon aikana Lieksassa.
- olisko.hän
Hei seurailija tarkoitatko Laila Lingvistiä joka kirjoittaa harvoin, mutta vahvaa asiaa.
- seurailijaa
En.
- Liela.Langvisti
seurailijaa kirjoitti:
En.
Lukas sitten kerro niin muutkin tietää ei se varmaan ole salaisuus.
- harmi.juttu
Monta on asiallista mutta kirjoittaa harvoin.
- kaipaan.asiaa
Täällä on tosiaan monta asiallista joila on paljon tietoa ja muistoja kun vain kirjoittaisivat niitä.
No johan oli analyysi.
En ole varma, että se nyt olisi ollut tarpeellinen, mutta parempi tuokin kuin ainaiset "tappeluketjut", joita on suurin osa.
Kirjoituksesi osoittaa kylläkin melkoista älyllistä kykyä ja olen sitä mieltä, että sinä osaat asiakaspalvelun todella niin kuin pitää.- VitunMulkku
Kamuttaja. Olet yksi paikallisMULKKU!!! Pahimmasta päästä vielä kaikkine nikeinesi. .
VitunMulkku kirjoitti:
Kamuttaja. Olet yksi paikallisMULKKU!!! Pahimmasta päästä vielä kaikkine nikeinesi. .
Tiedätkö, että minä lähinnä säälin sinua.
Kyllä täytyy olla paha ihmisellä henkinen ahdistus, joka laitta tuollaisen kiukun, hänelle täysin tuntematonta ihmistä kohtaan.
Aavistan kyllä kuka olet, ja siksi ihmettelen vielä enemmän.
Sinä et kylläkään pysty, etkä kykene aavistamaan kuka minä olen.
Tiemme eivät ole leikanneet. olet niiiiiiiiin paljon nuorempi.
Olen nähnyt sinut, kun olit maitokannun mittainen, kerran tai pari, yhdessä äitisi vainajasi kanssa.- olitpas.tuhma.hyi
kamuttaja kirjoitti:
Tiedätkö, että minä lähinnä säälin sinua.
Kyllä täytyy olla paha ihmisellä henkinen ahdistus, joka laitta tuollaisen kiukun, hänelle täysin tuntematonta ihmistä kohtaan.
Aavistan kyllä kuka olet, ja siksi ihmettelen vielä enemmän.
Sinä et kylläkään pysty, etkä kykene aavistamaan kuka minä olen.
Tiemme eivät ole leikanneet. olet niiiiiiiiin paljon nuorempi.
Olen nähnyt sinut, kun olit maitokannun mittainen, kerran tai pari, yhdessä äitisi vainajasi kanssa.Voi kamuttaja miksi et tarkastanut tekstiä vaan teit kaamean virheen kaksi kirjainta oli liikaa. Kommentoijallasi näyttää olevan aika paljon ongelmia nyt ei sitten ymmärtänyt viestiäsi tuon yhden virheen vuoksi.
- buahhahhahaa
Eikö tuota itkevää junttia saada pois täältä.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.jjhgh
Eikö tuota itkevää junttia saada pois täältä.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
E
. - asiastaa
olitpas.tuhma.hyi kirjoitti:
Voi kamuttaja miksi et tarkastanut tekstiä vaan teit kaamean virheen kaksi kirjainta oli liikaa. Kommentoijallasi näyttää olevan aika paljon ongelmia nyt ei sitten ymmärtänyt viestiäsi tuon yhden virheen vuoksi.
Paljon hyvää asiaa
- VitunMulkku
Jaa sulla lamppu pimeni.Lopullisesti. Aitisi vainajasi kanssa. Siis kerro ymmärrettivästi??? Luehan teksisi uudelleen, ja jatka sekoiluasi ???
- olet.no.jääkön.sanomatta
kielipoliisi mitä tarkoitit aitisi, ymärrettivästi, teksisi, mitä kieltä nuo sanasi ovat ei niitä ainakaan kamuttajan kirjoituksessa ole. entä yhden sanan virke Lopullisesti? mitenkielipoliisi on noin seko sunhan pitäisi näyttää oikeinkirjoitusta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!erikoisen nimen on äitisi antanut sinulle vai kuvaatko vain itseäsi nikilläsi
- heikkilän.kenttä
Kyllä on kamalaa aivan hirveä asia kamuttaja teki kielioppivirheen miten sinä henkisesti selviät. Nikistäsi päätellen toipuminen kestää kuukausia.nyyh.nyyh
Sitten kun olet selvinnyt tuon yhden tekemäni kielivirheen järkytyksestä, niin selvitä vaikka itsellesi mikä on vihasi pohjaton syy.
Sinulla ei näytä olevan paljon varaa höpistä kahden kirjaimen virheestä, kun katsoo omaa kirjoitustasi.- se.on.härkä.mulli
kamuttaja kirjoitti:
Sitten kun olet selvinnyt tuon yhden tekemäni kielivirheen järkytyksestä, niin selvitä vaikka itsellesi mikä on vihasi pohjaton syy.
Sinulla ei näytä olevan paljon varaa höpistä kahden kirjaimen virheestä, kun katsoo omaa kirjoitustasi.Se sekoo heti kun näkee sun nimesi sana kamuttaja on sille punainen vaate ei se itekkän ymmärrä miks kunha meuhkaa.
se.on.härkä.mulli kirjoitti:
Se sekoo heti kun näkee sun nimesi sana kamuttaja on sille punainen vaate ei se itekkän ymmärrä miks kunha meuhkaa.
Niin näkyy olevan, aina melskaa, sanoin mitä sanoin.
Sittenkin vaikka en ole ollut palstallakaan, niin nimittelee muita Kamuttajaksi.- varamoottori
kamuttaja kirjoitti:
Niin näkyy olevan, aina melskaa, sanoin mitä sanoin.
Sittenkin vaikka en ole ollut palstallakaan, niin nimittelee muita Kamuttajaksi.Provoakoa pukkaat, mulkero satanike.
- ojalanisäntä
Varmaan toisten nimimerkkien varastaminen tuottaa sinulle mielihyvää ja toisten nimittely mulkeroksi jota alkuperäinen varamoottori ei havaintojeni mukaan tee
- suruvalittaja
Lieka on täynnä mielisairasta porukkaa. Sen huomaa näistä kirvoituksista ja kadunkuvasta. Ötän ösää.
En ole osallistunut pitkään aikaan keskusteluihin mitenkään.joten tämä tiedoksenne enkä myöskään näe tarvetta toimia tällä palstalla on muuta järkevää tekemistä eri toiminnoissa joten nuo kunniaani loukkaavat parjaukset voisivat jäädä tekemättä
MK- näin.on
Hyvää asiaa.
- Sinun-kamu
Olen pahoillani, että täällä on ongelmaisia kommentoijia. Olet yksi parhaimpia kirjoittajia. Jatka kirjoittelua, äläkä välitä "höpinöistä".
- eieeskalkkiviivalle
Kyllä vaan semmoinen tipahtaja tyyppi.
Aloittaja, sinulla on taito kirjoittaa, joten tee vain aloituksia aiheista, mitkä sinua kiinnostaa.
- somaali
Täällä tarvitaan kunnon aloituksia.
- Jorma-Fani
Jorma on paras kirjoittaja täällä. Jorman seikkailut on aina vailla vertaa!
- välillä.hoidossa
Jorman kirjoittajan mielenterveys on pettänyt.ei kai se ameeba sille itse mitään mahda.
Jaahas. Täällä oli tällainen aloitus joka on näköjään lipsahtanut ohitseni. No kerkeäähän tuohon vieläkin kommentoida.
Aluksi kiitos aloittajalle, että olet rankannut tai huomioinut minutkin mukaan, joka sinällään ei ole mikään tavoite täällä kirjoittelulleni. Huomasin, että olet aika perusteellisesti noita profiileja luonut. Ei paha, ei. Muuten en osuvuutta kohdallani kommentoi. Sinulla on kyllä elämänkokemusta ja muutakin kuin pelkästään liikeapulaisen tehtävistä, toisaalta liikealalla oppii profiloimaan asiakkaita, jos on malttia kuunnella heitä.
Noilla taidoilla toivon sinunkin jatkavan kirjoittelua täällä, ja jos et ole jo rekisteröitynyt, suosittelen rekisteröitymään, se ei anna sitten palstahäiriköille mahdollisuutta "pilailla" kustannuksellasi.
Seuraavaksi tiedustelisin suomi24 valvonnan käytännön toimivuutta ja järjestelyjä. Muistaakseni joskus ennen uudistusta moderaattori ojensi ja esiintyi omalla nimimerkillään. Ylläpitäjä ilmeisesti säästää tässäkin.
Nyt vaikuttaa, etteivät eväänsä lotkauta ilman ilmiantoa, jos edes sen jälkeen. Itse en ole yhtään ilmiantoa tehnyt, vaikka joskus on mielessä käynyt.
Täällä on paljon sellaista jotka paremmin valvotulla palstalla lentäisivät leppäkeihään lailla roskakoriin välittömästi. Esim. tuo rasittava pistehäiriköinti, joka tässäkin ketjussa jonkun idiootin tekemänä. Taas piti rullata alas tai vetää kahvasta. Ei minun hiirietusormi treeniä kaipaa, se on ihan kunnossa.
Hyvällä huumorintajulla kestää paremmin nuo häiriköt ja kirjoitusvirheet eivät minua häiritse ensinkään, jos teksti on muuten ymmärrettävää. Itse kulekin tulee jokus nitä kirotusvireitä, kun rymi on nopea;)
Lopuksi. Aapelista pidin joskus kovasti. Ja pidän vieläkin. Tässä yksi näyte:
https://www.youtube.com/watch?v=v8Qsn_PAtdY- hyllyttäjä
Melkoinen profiloija tuo aloittaja. Hukkaan menee tuollainen kyky pelkästään hyllyjen välissä.
Voi olla, että aloittajala on rekisteröity nimi täällä, mutta kirjoittelee joillain muilla sivustoilla.
Olen aika varma kirjoitustekniikasta, ja taidoista päätellen.- ruskisoldat
Voi kirjoitella myös tällä sivustolla "oikealla"nimimerkillä,mutta ei kai se haittaa.
No ei minua haittaa ensinkään. Poikkeus ei täällä vahvista sääntöjä ja säännöt ovat ylläpitäjällä unohtuneet, saati netiketistä huolehtiminen.
Sehän on ajan tyyli se. Mutta mennään nyt näillä eväillä,ja tanssitaan hyvää sen parhaimman mahdollisen "vaihtoehtovalssin" tahtiin.
Uskomaton voi olla, uskottava harvemmin;)- rekkaamaton
Harva rekattu uskaltaa kirjoittaa minä en uskalla edes rekata.
- satapistepirkko
Tuhatpistepirkko on istahtanut tänne mielenterveydellisten ongelmien pakottamana.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saisinpa halata sinua joka päivä
ja kertoa miten paljon sinusta välitän. Vaikka olisi jommalla kummalla huono päivä, väsynyt päivä tai kiireinen päivä, a718416Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä
SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,1354768Kolmen tuiki tavallisen demariahdistelijan nimet julki
Nyt tiedetään ketkä kolme oli niissä niin tavanomaisissa demarin jokapäiväisissä askareissa avustajia ahdistelemassa. K1123876Eikö tunnukin kamalalta, kun en
anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut773417Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin
Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii743006Kansalaispalkka ja maksuton joukkoliikenne
Noilla pienillä parannuksilla saadaan Suomesta taas hitusen parempi paikka peruskansalaiselle, joka elää ekologisesti ja1412730SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa
Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt112424SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het392167Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"
Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan631983Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu
Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä561968