Mietteliääksi vetänyt asiakaspalvelutilanne :(

Elämäni karmaisevin asiakaspalvelukokemus. Anoppi varasi 2 makuuhuoneen huoneiston perheelleni ja heille isovanhemmille Hotelli Harrietista Naantalista. Vajaa kaksi viikkoa ennen yöpymistä appiukko eli yksi matkaseurueesta kuoli tapaturmaisesti. Jouduimme perumaan/siirtämään kesäloman reissut yllättävän surun johdosta. Kaikki muut varatut reissut/tapahtumat onnistuimme perumaan, kaikista paikoista saimme ystävällistä palvelua ja lämpimät osanotot ja meidän kuviot järjestettiin uudestaan, ja myös maksun palauttamisessa tehtiin poikkeusjärjestelyjä jota arvostettiin suuresti. Mutta tässä ko.kohteessa saimme todella epäinhimillistä palvelua. Ei mitään pahoitteluja, suoraan kommentti että huonetta ei voi peruuttaa ja maksua 299€ ei palauteta. Kun alku sanattomuuden jälkeen yritettiin sovitella asiaa, niin viesti oli todella kylmäävä. Ei häntä kiinnosta ihmisten kohtalot, sopimusehdot on ne mitä on ja niillä mennään. Peruuttamista perusteltiin booking.com palvelun tarjoajan ehdottomuudella, että hän joutuu yrittäjänä maksamaan heille ko.summan. Tämä varmistui kuitenkin virheelliseksi tiedoksi booking.com asiakaspalvelusta. Näin ei asiat ollut. Booking.com asiakaspalvelussa oli ystävällinen ja ymmärtäväinen palvelu ja asioita avattiin minulle vähän tarkemmin. He olisivat tehneet mitä vaan asian eteen, mutta he toimivat toimeksiantajan päätösten varassa. Ymmärrän kyllä että siellä oli pykälä, että maksettua varausta ei voi peruuttaa, mutta se mitä jäin miettimään on että missä oli inhimillisyys? Kaiken lisäksi hautajaiset tulivat sitten samalla päivälle kun yöpyminen olisi pitänyt olla :( Yritimme vaihtaa päivää tai tiedustella vaihtoehtoa saada esim.lahjakortti tälle 300€ yölle, mutta tämäkään ei auttanut, luuria tuli korvaan kun meistä moni yritti hoitaa asiaa, kiellettiin ottamasta yhteyttä ja jos yritimme keksiä keinoja asian ratkaisemiksi, niin meistä uhattiin tehdä rikosilmoitus kun häiritsemme hänen työntekoa?? Loppu viimein yrittäjä tuli vastaan ja oli jollekin asiaa hoitaneelle kertonut mahdollisuudesta vaihtaa päivää. Sitten kun yritimme palata tästä uudestaan, niin yhtäkkiä hän vetikin lupauksen takaisin, että on tullut taas niin paljon yhteydenottoja, että hänellä meni maku ja päivän vaihtaminen ei onnistunutkaan :( missään vaiheessa ei mitään ymmärrystä asiakkaan tilanteesta, kylmäkiskoista nokittelua, luuria korvaan laittamista, turhia lupauksia että selvitellään, soitetaan huomenna.. Tällaista casea surun keskellä.. vääntää nyt tällaisista asioista, eikä tässä ollut nyt kyse muutamasta setelirahasta, vaan pöyristyttävää tavasta hoitaa ja asennoitua asiakaspalvelutyöhön ja tämän kokemuksen aiheuttamasta mielipahasta muun surun keskellä. Mietteliääksi veti tällainen asiakaskohtaaminen!

5

301

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neverharriet

      Tallennetaanpa muistiin, ei koskaan kyseiseen hotelliin ja pannaan sana leviamaan!
      Jaksamista teille surunne keskella.

    • Ommlai

      Kiitos!

    • Kenenkähän-syy-taas

      Kävin minäkin katsomassa kyseisen hotellin Booking.comissa. Varausta tehdessä siellä lukee täysin selvästi "Maksua ei palauteta". Siellä ei lue "Maksua ei palauteta paitsi jos joku kuolee ja jaksatte rimputella päivästä toiseen ja kinuta rahojanne takaisin".

      "luuria tuli korvaan kun meistä moni yritti hoitaa asiaa"

      ??? Jos teille on kerran sanottu täysin selvästi että rahoja ei palauteta, niin homman pitäisi olla sillä selvä. Itselläni kokemusta hotellialasta vain asiakkaana, mutta voin kyllä kuvitella että keittäisi yli jos koko suku soittelisi päivästä toiseen kiireimpänä loma-aikana ja jankkaisi itsestäänselvää asiaa johon ovat jo saaneet vastauksen.

      Naantalista olisi takuulla löytynyt hotelleja joissa olisi ollut peruutusoikeus. Se on asiakkaan oma valinta ja jos ottaa riskin niin sitten myös hyväksyy seuraukset.

      • Kyllä olet oikeassa tässä peruutuspykälässä, mut loppuviimein se mitä yritimme ratkaisuksi olisi ollut päivän vaihtaminen tai esim lahjakortti ko.summalle niin myyjä ei olisi menettänyt myyntiä. En jaksa uskoa että huoneiston uudelleen myyminen olisi ollut hankalaa koska aikaa olisi ollut vajaa kaksi viikkoa myydä sitä eteenpäin parhaaseen lomakauteen. Mutta tämä oli tällainen opettavainen case ja varmasti ollaan jatkossa taas viisaampia kun tehdään valintoja ja ostopäätöksiä. Oppia ikä kaikki 😊


    • Kiitos. Juttelin booking.com asiakaspalvelijan kanssa vielä casesta. Sieltä antoivat ymmärtää että kuluttajilta tulee paljon reklamaatioita majoituksesta tai palvelusta heille. On myös meidän kaltaisia tapauksia ollut, että asiakkaille on valehdeltu suoraan päin naamaa ja jos asiakas on jäänyt peräämään kokemaansa epäkohtaa, niin on uhattu tehdä rikosilmoitus tms jotta asiakas luovuttaisi. Tällaisen löysin myös kun googlasin: http://kuluttaja.fi/musta-lista/ ja tästä kun valitsee matkailun niin on ko.hotelliketju päässyt myös tällaiseen listaan. Ainoa vinkki booking.com palvelusta oli, että heidän ja muiden tarjoamiin julkisiin palautefoorumeihin kirjoittaa kokemastaan asiasta rehellisesti palautteen. Tämä toimikoon muille kuluttajille Infona eri paikkojen kokemuksista ja toivottavasti myös rakentava palaute kehittäisi palvelun laatua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Päivän Sanna: Nvidia sijoittaa miljardi dollaria Nokian osakkeisiin

      Nvidia merkitsee osakkeet 6,01 Yhdysvaltain dollarin osakekohtaisella merkintähinnalla tavanomaisten toteutumisehtojen t
      Maailman menoa
      64
      5690
    2. Palkansaajilta kupattiin 27,5 mrd euroa työeläkkeisiin

      Jo pelkän himmelin toimintakulut olivat 400 miljoonaa euroa, jolla olisi mukavasti tuottanut myös sote-palveluja hyvinvo
      Maailman menoa
      107
      3575
    3. Suomessa Pohjoismaiden tyhmimmät demarit......aijaijai..

      Lasse Lehtinen sanoo suoraan, että Ruotsissa on fiksummat demarit kuin Suomessa. Ja Tampereella fiksummat demut kuin Hel
      Maailman menoa
      57
      3448
    4. Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliin

      Yli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset
      Maailman menoa
      5
      2673
    5. Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"

      Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L
      Maailman menoa
      93
      2672
    6. SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensa

      SDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral
      Maailman menoa
      74
      2530
    7. IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!

      "Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k
      Maailman menoa
      13
      2430
    8. Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021

      vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti
      Maailman menoa
      42
      2404
    9. Nepotismi jytkyttää porvaristossa

      Taas uutisoidaan, että useampi perussuomalainen kansanedustaja on palkannut oman perheenjäsenensä eduskunta-avustajaksi
      Maailman menoa
      86
      1967
    10. Persut palkkaavat verorahoilla

      avustajikseen lapsiaan ja naisystäviään. Juuso on palkannut avustajakseen oman poikansa. Hänen koulutustaustastaan ei
      Maailman menoa
      341
      1907
    Aihe