Lynx 650:ssä on Tympanium Corporationin jännitteensäädin jossa on kaksi keltaista, musta ja punainen johto. Nyt näyttäisi olevan niin että se on kytketty niin että musta on rungossa (siis maassa) ja punainen on kytketty koneelta tulevaan ja kelkan sähköpiiriin menevään johtoon, onko tämä oikein kytketty? Minusta ei.
WEB:stä löytyi yksi malli jossa keltaisiin pitäisi tulla koneen laturin johtoihin ja punainen maahan ja musta kelkan sähköihin.
Koneelta tulee vain kolme johtoa musta/keltainen, kelta/musta ja keltainen johto. Maa pitänee ottaa koneen rungosta.
Lynxin kytkentäkaavion mukaan kytkentä pitäisi olla niin että Keltainen - Ketainen, keltainen/musta - keltainen/musta, musta/keltainen - kelta/vihreä (maa) ja keltainen menee kelkan sähköihin, ensin mainitut ovat koneelta tulevia ja toiset regulaattorin värejä. Näin siis alkuperäisessä regulaattorissa mutta miten tässä Tumpanium Corp:n regulaattorissa värit pitää kytkeä?
Lynx650 Sähköt
6
7861
Vastaukset
- 2nen
Normaalijärjellä varustettu suunnittelija laittaisi tulevan virran punaiselle johdolle, ja maan mustalle. Tympäniumista ei tiedä?
Kokeile, jos uskallat. Ilmeisesti vanha säädin ei ole toiminut. Ei toimi tämäkään väärinpäin? Irrota kuitenkin lamput, etteivät pala. Ja käsilämmittimet ym. pois päältä. Ja mittarilla mitataan jännitettä koko ajan!- Poromies
Niin tämä kytkentä tuli tuon kelkan mukana, eli siis jokin kyläseppä oli sen sepittänyt paikoilleen (kaikki kunnia muuten kyläsepille). Eli olisi tarkoitus 'entisöidä' eli saattaa ennalleen tuo sähköpuoli ja mahdollisesti lisätä startti ja akku laitteeseen. Mutta nuo kytkennät hieman arveluttavat kun eivät ole alkuperäisen kaavan mukaan. Jännitteen säädin jossa on kaksi johdinta kytketään normaalisti kuten tässä on kytketty tämä 4-johtinen malli, eli siis minusta se on väärin kytketty.
- 3nen
Poromies kirjoitti:
Niin tämä kytkentä tuli tuon kelkan mukana, eli siis jokin kyläseppä oli sen sepittänyt paikoilleen (kaikki kunnia muuten kyläsepille). Eli olisi tarkoitus 'entisöidä' eli saattaa ennalleen tuo sähköpuoli ja mahdollisesti lisätä startti ja akku laitteeseen. Mutta nuo kytkennät hieman arveluttavat kun eivät ole alkuperäisen kaavan mukaan. Jännitteen säädin jossa on kaksi johdinta kytketään normaalisti kuten tässä on kytketty tämä 4-johtinen malli, eli siis minusta se on väärin kytketty.
Jos akun laitat, on siihen laitettava tasasuuntaava jännitteensäädin.
Jos edellinen on sellainen ollut, ei ihme, jos rikkoontui.
Tasasuuntaava jännitteensäädin ei oikein pelaa ilman akkua. Kai siinä tulee jännitepiikkejä? - Poromies
3nen kirjoitti:
Jos akun laitat, on siihen laitettava tasasuuntaava jännitteensäädin.
Jos edellinen on sellainen ollut, ei ihme, jos rikkoontui.
Tasasuuntaava jännitteensäädin ei oikein pelaa ilman akkua. Kai siinä tulee jännitepiikkejä?Ja nyt yritän selvitellä miten se kytketään.
http://www.oldbritts.com/17_01233.html
Tuossa edellä olevassa Englesmannin kuvassa on samantapainen laite ja siinä oli kuvattu että Plussa olisi maassa (siis Engelsesmannin maassa) ja musta akun - napaan. Näin ollen keltaisiin (reunimmaisiin) tulisi koneelta sähkö, musta maahan ja punaisesta kelkalle. Mutta jos joku tietäisi että näin se menee niin olisi varmenpaa siltä pohjalta. - 4nen
Poromies kirjoitti:
Ja nyt yritän selvitellä miten se kytketään.
http://www.oldbritts.com/17_01233.html
Tuossa edellä olevassa Englesmannin kuvassa on samantapainen laite ja siinä oli kuvattu että Plussa olisi maassa (siis Engelsesmannin maassa) ja musta akun - napaan. Näin ollen keltaisiin (reunimmaisiin) tulisi koneelta sähkö, musta maahan ja punaisesta kelkalle. Mutta jos joku tietäisi että näin se menee niin olisi varmenpaa siltä pohjalta.Noin, kuten Poromies, minäkin tuon ymmärrän. En vain ole koskaan laittanut tuollaista. Siinä saattaa olla vanha englantilainen kikka2:n, jossa napa on maassa. Se voi tehdä homman vaikeaksi, jos säätimen runko, joka tulee kelkan runkoon, onkin merkkinen.
Tässä pitäisi olla sähkömies?
Kerro Poromies, jos keksit ratkaisun? - Poromies
4nen kirjoitti:
Noin, kuten Poromies, minäkin tuon ymmärrän. En vain ole koskaan laittanut tuollaista. Siinä saattaa olla vanha englantilainen kikka2:n, jossa napa on maassa. Se voi tehdä homman vaikeaksi, jos säätimen runko, joka tulee kelkan runkoon, onkin merkkinen.
Tässä pitäisi olla sähkömies?
Kerro Poromies, jos keksit ratkaisun?Keltaisiin johtoihin tulee moottorin latauskäämin kelta/musta ja musta/kelta johdot. Punainen menee akulle/kelkalle ja musta maahan MUTTA tämän on kytkentä jossa on siis regulaatori ja tasasuuntaus ja tässä pitää olla akku. Näin ohjeisti paikallinen Lynxin huoltomies ja samaa mieltä olen itsekin ollut mutta hain vain varmennusta asialle. Pitäisi vielä löytää Rotax 503:een startti, hammaskehä ja tarvittavat kiinnitysosat ja relekin siihen tarvitaan. Olisko kellään joutilaita em osia? Pistä sähköpostia tulemaan [email protected].
Kiitos.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 794274
- 493603
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle512521Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas3442031- 1401779
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161705Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan131511Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s271477Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?121319- 461253