Kuinka ison koneen Vator 14R kestää? Onko 40hp liikaa?
Vator 14R moottori
15
6560
Vastaukset
- Tollotin
On
30 on sopiva
Ja kevyt 2t kone - vituri14
Jo 20 heppaisellakin alkaa olemaan vaaratilanteita koska runkomuoto leikkaa kaarteessa ja sivumyötaisessä aallokossa vaarallisesti. Suurin koneteho taitaakin olla juuri 20 hv eikä suuremmalla sita rekisteriin saa.
- LaminoiVaikka
Pohja sillai V-muotoon, että köliharjanne häviää olemattomiin, jos siinä sellainen on, ja pohjassa kasvaa paino, ja lujuus, jolloin parempi ajettava ja turvallisempi.
Ja turvallisuushan tulee järjen käytöstä, eikä pienitehoisesta koneesta.- seppo_harjanne
No nytpä oli asiantuntemusta!
- TIEDÄNMITÄ
PUHUN ! minä en koskaan luota mihinkään lain luettelemiin sääntöihin, vaan ainoastaan omakohtaiseen ja koettuun kokemuksen järkeen !
ja SE ON TAATUSTI PARAS TURVALLISUUSTAKUU !!!
ja ei tarvita ees kelluntaliivejä - EIKÄ TARTTE SOITELLA HÄTÄKESKUKSIA ja PALOLAITOKSIA PELASTAMAAN !!!
Tottakait kelluntaliivit tarvitaan torjumaan ääliömäisiä sakkoja, kun poliisit on pakotettu HÄPÄISEMÄÄN ihmisten viisasta järkeä, että saisivat lisää arvostusta typerän päällikkönsä silmissä !
tiedän tapauksia, JOISSA ON TAPAHTUNU AIVAN ÄÄLIÖMÄISIÄ JUTTUJA - poliisien taholta !
KYLLÄ KANSA TIETÄÄ !!! Minä taas kunnioitan merta (tai vettä yleensä) elementtinä, joten tiedän sen olevan aina minua vahvempi. Siksi käytän aina pelastusliivejä ja huolehdin veneen teknisestä kunnosta (toisin kuin tämän palstan 20-50 vuotta vanhojen koneiden elvyttäjät).
- JosLiiveihin
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Minä taas kunnioitan merta (tai vettä yleensä) elementtinä, joten tiedän sen olevan aina minua vahvempi. Siksi käytän aina pelastusliivejä ja huolehdin veneen teknisestä kunnosta (toisin kuin tämän palstan 20-50 vuotta vanhojen koneiden elvyttäjät).
Turvaudut, eikö olisi turvallisempaa, kun laitat veneesi kylkiin ponttoonit, tai 200 litran tynnyrit.
Minä taas kunnioitan järkeä, niinkuin muussakin liikenteessä-en esim. turvaudu autossa ns. turvavyöhön, vaan hyvään ajotaitoon ja ennakointiin, ja kunnossa oleviin jarruihin, ja nopeisiin reflekseihin.
Sillä esim. ns. turvavyö ei ole estäny ainuttakaan onnettomuutta, eikä ns. kelluntaliivit estä veneen joutumista karikolle, eikä veneestä tippumista. Mutta järki on. - Anonyymi
Joo, pohjassa kasvaa paino.
Turvallisuus tulee isosta koneesta, tuohon veneeseen laittaisin vähintään 150 kW koneen. - Anonyymi
TIEDÄNMITÄ kirjoitti:
PUHUN ! minä en koskaan luota mihinkään lain luettelemiin sääntöihin, vaan ainoastaan omakohtaiseen ja koettuun kokemuksen järkeen !
ja SE ON TAATUSTI PARAS TURVALLISUUSTAKUU !!!
ja ei tarvita ees kelluntaliivejä - EIKÄ TARTTE SOITELLA HÄTÄKESKUKSIA ja PALOLAITOKSIA PELASTAMAAN !!!
Tottakait kelluntaliivit tarvitaan torjumaan ääliömäisiä sakkoja, kun poliisit on pakotettu HÄPÄISEMÄÄN ihmisten viisasta järkeä, että saisivat lisää arvostusta typerän päällikkönsä silmissä !
tiedän tapauksia, JOISSA ON TAPAHTUNU AIVAN ÄÄLIÖMÄISIÄ JUTTUJA - poliisien taholta !
KYLLÄ KANSA TIETÄÄ !!!Ääliömäistä on kuvitella saavansa sanottavalleen painoarvoa HUUTOKIRJAIMIA käyttämällä!
Vator 14 on äärettömän huono ajo-ominaisuuksiltaan ja äkkiväärä leikkaavan runkonsa takia. Eli maksimissaan 20 hv, mieluiten vain 15 hv. Tai sitten ostaa suosiolla Vator 15:sen tai sitä isomman, niissä ajo-ominaisuudet ovat kohdallaan.
- Vatorittestattu
Samaa mieltä. Vator 14 on kelvoton merellä aallokossa, 15 on jo paljon parempi.
- Anonyymi
ajele selvinpäin äläkä puhu paskaa
- Anonyymi
Vatorittestattu kirjoitti:
Samaa mieltä. Vator 14 on kelvoton merellä aallokossa, 15 on jo paljon parempi.
Vator 14- venettä ei ole tarkoitettu merelle aallokkoon, se sinulta pääsi unohtumaan.
- Pyry82
-91 Mercury 20hv. Laadukas moottori lähtee laakista käyntiin kun käyttää veto käynnistintä. Oma kokemukseni, ei välttämättä päde muihin.
- hummat
Ehdottomasti 90 luvun 20 hp 2T
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä742502Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721802Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on741474Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461467Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2671465- 851292
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3921255Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3431232Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3681208- 1281185