Vator 14R moottori

Vatorilla_mennään

Kuinka ison koneen Vator 14R kestää? Onko 40hp liikaa?

15

5318

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tollotin

      On

      30 on sopiva

      Ja kevyt 2t kone

    • vituri14

      Jo 20 heppaisellakin alkaa olemaan vaaratilanteita koska runkomuoto leikkaa kaarteessa ja sivumyötaisessä aallokossa vaarallisesti. Suurin koneteho taitaakin olla juuri 20 hv eikä suuremmalla sita rekisteriin saa.

    • LaminoiVaikka

      Pohja sillai V-muotoon, että köliharjanne häviää olemattomiin, jos siinä sellainen on, ja pohjassa kasvaa paino, ja lujuus, jolloin parempi ajettava ja turvallisempi.

      Ja turvallisuushan tulee järjen käytöstä, eikä pienitehoisesta koneesta.

      • seppo_harjanne

        No nytpä oli asiantuntemusta!


      • TIEDÄNMITÄ

        PUHUN ! minä en koskaan luota mihinkään lain luettelemiin sääntöihin, vaan ainoastaan omakohtaiseen ja koettuun kokemuksen järkeen !

        ja SE ON TAATUSTI PARAS TURVALLISUUSTAKUU !!!

        ja ei tarvita ees kelluntaliivejä - EIKÄ TARTTE SOITELLA HÄTÄKESKUKSIA ja PALOLAITOKSIA PELASTAMAAN !!!

        Tottakait kelluntaliivit tarvitaan torjumaan ääliömäisiä sakkoja, kun poliisit on pakotettu HÄPÄISEMÄÄN ihmisten viisasta järkeä, että saisivat lisää arvostusta typerän päällikkönsä silmissä !

        tiedän tapauksia, JOISSA ON TAPAHTUNU AIVAN ÄÄLIÖMÄISIÄ JUTTUJA - poliisien taholta !

        KYLLÄ KANSA TIETÄÄ !!!


      • Minä taas kunnioitan merta (tai vettä yleensä) elementtinä, joten tiedän sen olevan aina minua vahvempi. Siksi käytän aina pelastusliivejä ja huolehdin veneen teknisestä kunnosta (toisin kuin tämän palstan 20-50 vuotta vanhojen koneiden elvyttäjät).


      • JosLiiveihin
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        Minä taas kunnioitan merta (tai vettä yleensä) elementtinä, joten tiedän sen olevan aina minua vahvempi. Siksi käytän aina pelastusliivejä ja huolehdin veneen teknisestä kunnosta (toisin kuin tämän palstan 20-50 vuotta vanhojen koneiden elvyttäjät).

        Turvaudut, eikö olisi turvallisempaa, kun laitat veneesi kylkiin ponttoonit, tai 200 litran tynnyrit.

        Minä taas kunnioitan järkeä, niinkuin muussakin liikenteessä-en esim. turvaudu autossa ns. turvavyöhön, vaan hyvään ajotaitoon ja ennakointiin, ja kunnossa oleviin jarruihin, ja nopeisiin reflekseihin.
        Sillä esim. ns. turvavyö ei ole estäny ainuttakaan onnettomuutta, eikä ns. kelluntaliivit estä veneen joutumista karikolle, eikä veneestä tippumista. Mutta järki on.


      • Anonyymi

        Joo, pohjassa kasvaa paino.
        Turvallisuus tulee isosta koneesta, tuohon veneeseen laittaisin vähintään 150 kW koneen.


      • Anonyymi
        TIEDÄNMITÄ kirjoitti:

        PUHUN ! minä en koskaan luota mihinkään lain luettelemiin sääntöihin, vaan ainoastaan omakohtaiseen ja koettuun kokemuksen järkeen !

        ja SE ON TAATUSTI PARAS TURVALLISUUSTAKUU !!!

        ja ei tarvita ees kelluntaliivejä - EIKÄ TARTTE SOITELLA HÄTÄKESKUKSIA ja PALOLAITOKSIA PELASTAMAAN !!!

        Tottakait kelluntaliivit tarvitaan torjumaan ääliömäisiä sakkoja, kun poliisit on pakotettu HÄPÄISEMÄÄN ihmisten viisasta järkeä, että saisivat lisää arvostusta typerän päällikkönsä silmissä !

        tiedän tapauksia, JOISSA ON TAPAHTUNU AIVAN ÄÄLIÖMÄISIÄ JUTTUJA - poliisien taholta !

        KYLLÄ KANSA TIETÄÄ !!!

        Ääliömäistä on kuvitella saavansa sanottavalleen painoarvoa HUUTOKIRJAIMIA käyttämällä!


    • Vator 14 on äärettömän huono ajo-ominaisuuksiltaan ja äkkiväärä leikkaavan runkonsa takia. Eli maksimissaan 20 hv, mieluiten vain 15 hv. Tai sitten ostaa suosiolla Vator 15:sen tai sitä isomman, niissä ajo-ominaisuudet ovat kohdallaan.

      • Vatorittestattu

        Samaa mieltä. Vator 14 on kelvoton merellä aallokossa, 15 on jo paljon parempi.


      • Anonyymi

        ajele selvinpäin äläkä puhu paskaa


      • Anonyymi
        Vatorittestattu kirjoitti:

        Samaa mieltä. Vator 14 on kelvoton merellä aallokossa, 15 on jo paljon parempi.

        Vator 14- venettä ei ole tarkoitettu merelle aallokkoon, se sinulta pääsi unohtumaan.


    • Pyry82

      -91 Mercury 20hv. Laadukas moottori lähtee laakista käyntiin kun käyttää veto käynnistintä. Oma kokemukseni, ei välttämättä päde muihin.

    • hummat

      Ehdottomasti 90 luvun 20 hp 2T

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3694
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3358
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2438
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1544
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1496
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1461
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1420
    Aihe