Kaupalliset kanavat hukassa

eerops

TV Sony KDL48W605BBAE ja kotiteatteri Sony DBVN5200VB. Noin viikko sitten alkoi seuraava ongelma (sitä ennen ei ollut ongelmia):
Kun on pelkkä TV päällä, niin kaikki kanavat näkyvät. Kun laittaa kotiteatterin päälle, niin telkkarista näkyvät vain YLEn kanavat, mutta kaupalliset eivät. Kaupallisten kohdalla näytöllä on keltainen kolmio ja Ei signaalia. Laitteiden välillä on HDMI-kaapeli (High Speed / ARC). Kokeilin toisella vastaavalla HDMI-kaapelilla, mutta ei ollut vaikutusta.
Digiboxissa (Topfield TF510PVRT) kanavat näkyvät oikein kotiteatterin päällä ollessa, mutta se ei ole suorassa yhteydessä kotiteatteriin, vaan HDMI:llä telkkariin. Antennijohto tulee seinästä digiboxiin ja siitä edelleen telkkariin.
Mikähän vikana ja mikähän auttaisi? Ukkosia on ollut...
Kiitos etukäteen (ongelmaan liittyvistä) vastauksista!

8

121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eerops

      Täydennys; Kotiteatterin oikea mallinumero on BDVN5200WB

    • jahdfsh

      En tunne kotiteattereita, mutta jollekin ratkaisijalle olisi varmaan hyvä tieto, että toimiko se aikaisemmin tuolla virityksellä. Mainitsit ukkosen.

      • eerops

        Kerroin aloituksessa, että ongelma alkoi viikko sitten eli siitä taaksepäin toimi OK, kotiteatterin päällä ollessa.
        Vielä lisätietona, että on antenniverkko.


      • turhapointtioli

        Kannattais olla kommentoimatta jos ei tiedä asiasta ja vielä lukee aloituksen huolimattomasti


    • jahdfsh

      Yritin lohduttaa aloittajaa, että joku edes huomioi aloituksen, kun arvasin oikein ettei täältä tule korjaavaa vastausta.

    • eerops

      Kotiteatterin ohjelmistopäivitys auttoi ongelmaan. Mutta sen jälkeen kotiteatterin päällä ollessa ei kuulu ääntä, vaikka olen käynyt jokaisen mahdollisen asian ja asetuksen. Testiäänet kylläkin kuuluvat.
      Näsäviisaille; volume-säätimet on kokeiltu.

      • Miten_tv-ääni_on_valittu

      • eerops

        Sonyn tuki auttoi asiassa. Kotiteatteriin palautettiin tehdasasetukset ja sen jälkeen viimeisin päivitys. Äänet alkoivat kuulumaan ja samalla katosi pari muutakin ongelmaa (takakajareista alkoi taas kuulumaan ja kotiteatteri kytkeytyy automaattisesti päälle kun avaan TV:n).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      126
      1625
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      100
      1193
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1068
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      995
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      871
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      803
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      784
    8. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      49
      772
    9. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      763
    10. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      51
      751
    Aihe