astra g 1999

vikaeiolevirranjakajassa

tyhjäkäyntiongelma, vaihdettu tyhjäkäyntisäädin, ei apua, ei säädä ollenkaan? tyhjäkäynti vaihtelee ja seilaa sinne tänne, jopa erilailla eri starttikerroilla. Ilmavuotoja ei ole, kaasuläppä menee kiinni jne. Kysymys: onko kaasuläpän asentotunnistimella tekemistä tyhjäkäynnin kanssa, toisin sanoen tarvitseeko ecu tiedon asentotunnistimelta että läppä on kiinni jotta alkaisi säätämän tyhjäkäyntiä?
ERGvent on myös uusi.
Saattaisi olla omasta mielestä (en ole varma) koska minulla oli irti tuo kaasuläpän asennontunnistin ja ensimmäisellä startilla tyhjäkäyntikierrokset olivat jotakunkin kohdillaan vaikka nyt hieman seilaskin, mutta kun painoin kaasua, tyhjäkäynti jäi muutama sata kierrosta ylemmälle??? (lämmin kone)

6

134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitenkäson

      Entäs ne tulpanjohdot?

      • vikaeiolevirranjakajassa

        tulpanjohdot ovat mustat, joten ei niissäkään ole vikaa.


      • mitenkäson

        Itselläni joskus vectrassa kierrokset vaelteli ja sitä ihmettelin. Lopulta selvisi, että yksi tulpanjohto oli poikki sieltä tulpanhatun sisältä. Päällepäin se ei näkynyt mitenkään, mutta kun johdon otti pois tulpasta niin johto mureni käsiin. Voisihan tuo vika olla ilmamassa anturissakin. Taitaa olla yleinen vaiva tuon vuosimallin autoissa. Varmaan selviäisi helpoiten jos sen sais joissain piuhan päähän koodin lukua varten.


      • vikaeiolevirranjakajassa
        mitenkäson kirjoitti:

        Itselläni joskus vectrassa kierrokset vaelteli ja sitä ihmettelin. Lopulta selvisi, että yksi tulpanjohto oli poikki sieltä tulpanhatun sisältä. Päällepäin se ei näkynyt mitenkään, mutta kun johdon otti pois tulpasta niin johto mureni käsiin. Voisihan tuo vika olla ilmamassa anturissakin. Taitaa olla yleinen vaiva tuon vuosimallin autoissa. Varmaan selviäisi helpoiten jos sen sais joissain piuhan päähän koodin lukua varten.

        joo, vikakoodinlukija on itsellä, ei ole ilmoituksia. itseasiassa koko ruljanssi alkoi lambda-anturista, sen vaihdoin ja sain vikakoodin pois. ajattelin samalla laittaa tuon tyhjäkäynnin kuntoon, kun seilaili jonkin verran, mutta parin päivän ähellyksen jälkeen tilanne on mennyt vaan huonompaan suuntaan....tulpanjohtimissa tuskin on vikaa, kävin juuri hakemassa lisää osia ko autolla ja tyhjäkäynti pysytteli nyt 1500-2000 kierroksessa.
        Ilmamassa anturri antaisi kai vikailmoituksen??? siis jos olisi viallinen? En kyllä varmuudella tiedä. Täytyypä käyttää irti kun on käynnissä, näkee onko mitään vaikutusta ja tuleeko moottorihäiriövalo päälle.


      • vikaeiolevirranjakajassa

        vaihdoin vielä kaasuläpän asentotunnistimen ja tein uuden tiivisteen kaasuläppäkotelon ja imusarjan väliin. Tilanne parani siten että tyhjäkäynti pysyy peräti 20 sekuntia startista 750 rpm, sitten alkaa seilaamaan 600-900. Noh, jätän tälle päivälle tähän...miten lienee vaikuttaako tuo seilaaminen katsastukseen??? Ajamista tuo ei oikeastaan haittaa kun ei kuitenkaan sammu...


      • vikaeiolevirranjakajassa

        vika löytyi, uusimani lambda-anturi!!! Opetus: Älkää ikinä asentako autoihinne tarvikelambdaa!!!! Passskoja ovat. Nyt on boshin parempi anturi ja astra käy tyhjäkäyntiä kuin kello. Vihjeestä kiitos paikalliselle korjaamolle, asentaja epäili heti asentamaani lambdaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe