Olen syönyt vuosikausia Piimaa tuotteita. Joskus luustolle tarkoitettuja välillä sydämelle ja verisuonille.
Kuulemma pitäisi auttaa hauraisiin kynsiin ja hiuksiin.
Kynnet ovat hauraat mutta hiukset ikäiselleni todella vahvat ja tuuheat.
Onko kenelläkään kokemusta tästä tuotteesta. Olen harkinnut lopettavani ainakin toistaiseksi Piimaan käytön.
Käytättekö Piimaata
33
6369
Vastaukset
Ainoastaan lääkärin määräyksestä.
Kuten muutkin fiksut ihmiset.
Toistaiseksi ei lääkäri ole nähnyt pii-maasta olevan mitään hyötyä.
Hömpötystä on se.
H.- henrjii
samoi kun rahka, siitä voi liikaa horittuna saada myrkytyksen
henrjii kirjoitti:
"henrjii"
Jesh!
Jenkkiläisten viinin-tuottajien rahoittama tutkimus varoittaa maito-tuotteista.
H.- henrjii
hunksz kirjoitti:
"henrjii"
Jesh!
H.SF kasvikset ja broilerin paistileikeet kanttarelli-kastikkeen kanssa, ja voihan, kyllä anjovis semeta sörsselikin kelpaa,
Niillä kyllä pärjäilee henrjii kirjoitti:
SF kasvikset ja broilerin paistileikeet kanttarelli-kastikkeen kanssa, ja voihan, kyllä anjovis semeta sörsselikin kelpaa,
Niillä kyllä pärjäilee"henrjii"
Reseptisi rulettaa.
Kohdallani on se ongelma, että haluan Kanttarellien olevan pää-osassa.
"anjovis semeta" ?
H.hunksz kirjoitti:
"henrjii"
Reseptisi rulettaa.
Kohdallani on se ongelma, että haluan Kanttarellien olevan pää-osassa.
"anjovis semeta" ?
H.Ai niin, ostin nipun uusia Sipuleita.
Jumalaisia ovat.
Poissa vanhojen kitkeryys, tunkkainen happamuus.
H.- Anonyymi
hunksz kirjoitti:
"henrjii"
Jesh!
H.Olen vähän lueskellut. Kauramaito voi olla lehmänmaidon korvike.
Sen käytössä varoitetaan, ettei ole normimaidon veroista: puuttuu mm. fosfori, riboflaviini ja D-vitamiini (kait kalkkikin).
Kuitenkin riboa on vehnässä, pähkinöissä, leseissä, kasveissa ja hauskasti väärinkirjoitettuna eläinten lihaksissa (wiki).
Tärkeä vitsku kuitenkin.
Fosfori aiheuttaa liiallisena kuolemia.
Eniten leivinjauheessa.
kananmuna, kala, jne eri tavoin valmistettuna eli on paljoin on lähteitä, mistä pieninä annoksina yhteensä ei henki ole vaarassa, mutta tosiaan rahka ja raejuusto, hurjia.
Googlesta kandee lukea fosforiläheluettelo -> miel runsaimmasta vähenemisiin.
Sitten nuo E-lisäaineet, mitä on sujautettu sinne ja tänne, myös fosfaatteja.
Ja pääasiaan.
Teettävätkö meijerit tutkimuksia, jotta maitoa tulee tyrkyttää kaikille.
Nykyisin Suomessa on 17 - 19 % laktoosi-intoleranssista kärsiviä.
Onhan se menetys, jos 1,1 miljoonaa ei litki maitoa!
Yksi kuriositeetti vielä.
Ostin Skyr-rahkaa, laktoositonta, kuten purkkiin oli printattu.
Sis.: pastöroitua rasvatonta maitoa ( Valion mukaan maitosokeria on 4,9 gr/100 g (mikä hitsi tuo g on?) Sitten luki laktaasi-entsyymi, mikä tarkoittanee samaa kuin kapselit apteekista.
Eli onko purkissa piru ja enkeli saman kannen alla.
Erä kolesteroolilääke sisältää laktaasia = maitosokeria.
Kun vikistä luin oli kirjoitettu, että laktaasia = tässä laktoosi-intoleranssia on s a a m e l a i s i l l a. Vähätelty tuota 17 - 19 % väestöstä.
Käytettäessä laktaasi-sanaa, hämärretään laktoosi-intoleranssi.
Veikeitä testejä on tehty lapsilla ns. siedätyshoitona. Etiikka??
Kun tiedetään, että kermaliraus voi viedä lapsen sairaalaan.
Eräs häiriö, mistä ei hirveästi puhuta: maitoproteiiniallergia.
Kuinkahan monella vanhuksella esim. laitoksissa on nämät ja pazska lentää. Ihminen saa kivaan kuntoon ohuet ja paksut suolet ja kun liian myöhään havaitaan, puukko lentää ja avanne.
Beng
Jos virheitä, saa korjata. - Anonyymi
henrjii kirjoitti:
Kyllä siitä ei ole mitään hyötyä..... höpö höpö....
Käytän, säännöllisesti olen käyttänyt jo vuosia, dosettiin lataan kuten muutkin päivittäin syömäni napit. Piimaxia kalkilla vahvistettuna, on siinä magnesiumia ja joitakin vitamiineja, sisältöluettelon mukaan. Tosin syön magnesium silikaaattia kramppeja vastaan.
Vaikutus on selvä, joskus jätän viikon väliin niin huomaan heti, ensin kynsissä ja sitten hiuksissa. Tavallinen ruokani ei takaa hiusten ja kynsien kuntoa, joten mielummin syön juuri piimaata, annokseni on puolet suositellusta, eli kaksi nappia olen havainnut sopivaksi itselleni.- Silicium
Puoli säkillistä olisi vielä jäljellä piimaata. Unohtuu vain syödä eli hyvin satunnaisesti sitä syön. Ehkä olisi syytä ryhdistäytyä.
- Samoin
Olen käyttänyt kauan, myös piimaa biotiini-tabletteja.
- Piikkari_
Samoin kirjoitti:
Olen käyttänyt kauan, myös piimaa biotiini-tabletteja.
Niitä minäkin syönyt piitä jo pitkään. Kynnet kasvavat ärsyttävän nopeasti ja samoin hiukset. Hiukset eivät lähde yhtään ja ovat vahvat.
Oli yhteen aikaan jatkuvasti divertikuliitteja eli umpipussin tulehdusta paksussasuolessa. Useita kertoja vuodessa. Aloin ottaa joka aamu tyhjään vatsaan kolme PiimaxC -tabletteja hyvin pureskeltuna ja juon lasillisen huoneenlämpöistä vettä sen kanssa. Ei ole ollut yhtään tulehdusta nyt kohta vuoteen.
Olen ajatellut että on piitablettien ansiota. On olemassa Silicea piigeeliä suoliston hoitoon, joten miksei voisi muka auttaa nuo tabletitkin. Se geeli on aika kallista ja pitää 500 ml:n puteli syödä kuukauden sisään pullon avaamisesta. Nuo tabletit tulevat tosi edullisiksi.
http://www.apteekkituotteet.fi/Silicea-Vatsa-suolistogeeli-500-ml
- ABCDjaJotain
Piimaata en ole syönyt koskaan, enkä hiekkaakaan. Apteekista ostettua kalkkia ja joitain vitamiineja olen syönyt.
- kuuskytjarisat
Olen käyttänyt PiimaaC biotiini-tuotetta varmaan parikymmentä vuotta satunnaisesti, kuuriluontoisesti. Hiukseni eivät koskaan ole olleet paksut, mutta kynteni ovat hyvät. Tauoilla kynnet alkavat liuskoittua ja hiuksetkin ovat elottomamman näköiset. Aloitin taas uudelleen käytön ja vaikutuksen näkee heti kynsissä: kasvavat, eivät liuskoitu.
- atoopikkoallerginen
En oikein usko siihen. Itselläni hiukset ovat olleet aina harvat ja kynnet kohtuullisen hauraat. Jos molemmat pitää lyhyinä, ovat siistit. Piimaa tai mikään muukaan ihme ei auta, kun kyse on geenien säätelemästä toiminnosta. Olen usean kymmenen vuoden aikana kokeillut toistuvasti. Nyt jälleen kerran kokeilen (kuitenkin), kun tässä on biotiinia mukana. Tosin niin on monivitamiinivalmisteessakin, jota käytän. Eli ei taida olla ihme.
Kalkista kaikki muodot eivät imeydy yhtä hyvin (mitä niitä on, karbonaatti ja sitraatti?) ja liika kalkki kalkkeuttaa myös verisuonia. Luusto ja koko elimistö tarvitsee eniten D-vitamiinia ja sopivasti kuormittavaa liikuntaa.
Itselläni iho on aina parhaimmassa kunnossa syksyisin (olen atoopikko). Ilman kosteus ja ilmeisesti sieni- ja marjaruuat tekevät hyvää. Ja hallittu määrä aurinkoa, ilman palamista. Myös kynsille ja hiuksille kosteus on tärkeää, ja siksikin saattavat haurastua talvella kuivassa ilmassa. Ehkäpä sopiva kosteuttava hius- tai kynsituote olisi tehokkaampi kuin sisäisesti nautittu piimaa?
Haluan kertoa vielä omasta käsivoiteestani. Olen kärsinyt vaikeasta käsi-ihottumasta ja olen allerginen, joten en halua käyttää tuotteita, joissa on kilometrin pituinen tuoteseloste. Jostain blogista luin, että joku käyttää pelkkää glyseriinin ja veden sekoitusta käsivoiteena. Glyseriiniä saa esim. apteekista tai kasvisperäisenä nettikaupoista. Se on vähän tahmeaa, mutta toimii kosteudensäilyttäjänä. Itse laitan glyseriini-vesi -seoksen päälle vielä hieman vaseliinia tai jotain muuta vedetöntä ja lisäaineetonta voidetta. Samaa hoitoa käytän jalkoihin.- mitenhän.lie
Piimaata on käytettävä jatkuvasti pitkän aikaa, muuten ei tulokset näy. Kuitenkin näkyy varsinkin hiuksissani nopeasti mikäli pidän taukoa käytössä.
Ei tämä mikään ihmelääke ole, olen joskus miettinyt onkohan siitä jotain haittaa. Moni lisäravinne kun on osoittautunut haitalliseksi. - ent.siivoojaparka
"""" ja liika kalkki kalkkeuttaa myös verisuonia.""""
Ei pidä paikkaansa vaikka kummassakin on sana "kalkki".
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00095
"""Taudista käytetään myös kansanomaista nimeä "verisuonten kalkkeutuminen", vaikka ahtauma ei johdu kalkista."""
Lue myös siitä alempaa, mikä aiheuttaa valtimotaudin ("verisuonten kalkkeutumisen")
Muistakaa nyt idiootit että kyllä lääkäri sitten kertoo.
H.Helposti voi lääkärin kertomukset pieleen mennä. Parempihan se on etukäteen syödä muuta kuin lääkettä, sitten kun tohtorit alkaa juttujaan kertoa niin tulee kehiin lääkkeet ja niitä en kehtaa syödä.
Omia tuntemuksiaan sitä pitää kuunnella tätä piimax juttua olen kuunnellut jo kolmekymmentä vuotta. Vaikka hyvät ja viisat tohtorithan meillä on, ei sen puoleen.
- ent.siivoojaparka
En tiedä sellaisesta piimaasta. Piimää kyllä juon.
Minä olen epäluuloinen (en varmasti ihan suottekaan) koskien kaikenlaisia ihmeaineita, mitä mainostetaan. Niitä ostetaan kalliilla, käytetään ja kehutaan taivaisiin asti, kunnes huomataan, että vuosien käytön jälkeen on mennyt maksa sököksi.
Yksihän on tuo elämäneliksiiri Aloe vera, minkä pitäisi olla ihmeaine vaivaan kuin vaivaan. Nyt on alettu tarkemmin tutkimaan ja todettu sen vaikuttavan vahingollisesti maksaan.
Jotka haluavat kokeilla kaikenlaista, niin en halua olla esteenä. Jotain riskejähän sitä on uskallettava elämässä ottaa.
Huvittuneena kuuntelen kaikenlaisia juttuja esim. flunssan ennakolta torjumisesta sillä ja tällä ihmeaineella, kun kerrotaan, ettei ole ollut flunssaa sen jälkeen, kun alkoi syömään jotain erityistä, kuka mitäkin. Mikä siinä sitten lienee, että minullakaan ei ole ollut flunssia vaikka en ole sen kummempia syönyt kuin mitä noissa valmisruuissa sitten on lisäaineita (nähtävästi hyvinkin terveellisiä) kun niitä mikrossa lämmittelen.Vihreää teetä suosittelen, ei iske virukset, hunajan kanssa. Ei lääkärikään ole mikään yli-ihminen joka kaikki tietää. Rukoilkaa kun joudutte ensiapuun että kokematon lääkäriharjoittelija olisi lukenut läksynsä.
- ent.siivoojaparka
Reeta3 kirjoitti:
Vihreää teetä suosittelen, ei iske virukset, hunajan kanssa. Ei lääkärikään ole mikään yli-ihminen joka kaikki tietää. Rukoilkaa kun joudutte ensiapuun että kokematon lääkäriharjoittelija olisi lukenut läksynsä.
Kiitos suositteluista, mutta kun ei näy iskevän virukset vaikka en vihreää teetä hunajan kanssa juokaan.
- flegmaatti
Reeta3 kirjoitti:
Vihreää teetä suosittelen, ei iske virukset, hunajan kanssa. Ei lääkärikään ole mikään yli-ihminen joka kaikki tietää. Rukoilkaa kun joudutte ensiapuun että kokematon lääkäriharjoittelija olisi lukenut läksynsä.
Mennessäni ensiapuun olin unohtanut rukoilun. Ohutsuoleni pullahti avanneaukosta kurkkimaan ulkoilmaa naisen nyrkin kokoisena mustanpanaisena möykkynä.
Kotikylän tk:n päivystävä kandi ei uskaltanut koskettaakaan sitä. Hoitsu sanoi, että hän pystysi painamaan sen takaisin mutta ei saa tehdä koska paikalla on lääkäri.
Ajoin 35km:n päässä olevaan keskussairaalaan. Menomatkalla auton turvavyö oli painanut suolen takaisin. Keskussairaalan lekuri vain totesi asian ja laittoi avannepussin takaisin. Palatessani vessasta oli lattialle ilmestynyt metrien mittainen paskavana. Lekuri oli tunaroinut pussin kiinnityksen kanssa.
Kiinnitin sen itse.
Tarttis osata rukoilla ennakkoon!
- piimä-paavali
Piimää on mennyt lapsesta asti. Sellaisen vaikutuksen olen huomannut, että olen hengissä. Johtuukohan se ihan tuosta piimästä? Kynnet saan leikata vähintään kerran viikossa, piimä kasvattaa. Myös hiuksia/tukkaa. Parturissa käyn 2,5 kuukauden välein
Yksi aikuinen lapsikin minulla on, varmaan piimän ansiota. Muuten olisin aivan kuiva ruuti-ukko. Onneksi olen uskonut piimään ja ohittanut kaikenmaailman humputushuijaukset joita tuputetaan joka lävestä.
Ei 80-luvulla ollut vielä moista kirjoa, ei ehkä 90-luvullakaan, että otappa tippa tätä niin olet teräsmies. Tai pilleri ja huikka tätä, niin nuorrut miss suomeksi heti.
Suomalaiset ovat herkkäuskoinen kansa ja niille uppoaa kaikki kalkki, mitä puristettuna tai nesteenä niille kaupataan milloin minkäkin syyhyn varjolla. - teenteetto
Älä unohda yläpisteitä. Mää juon kyl piimää aika usein, tekee hyvää vatsalle nuo maitohappobakteerit.
- Anonyymi
Sen jälkeen kun hauta haukkaa, saa suuhuni tunkea vaikka multaa.
Sitä ennen ei yksikään nappi eksy huulteni välistä. - Anonyymi
olen joskus käyttänyt, mutta en huomannut mitään vaikutusta, en myöskään kun lopetin.
- Anonyymi
Lääkärit ovat lääkkeiden ja sairauksien osalta asiantuntijoita, mutta eivät silti ole ravintoterapeutteja, eivätkä näin ollen ole perehtyneitä ravitsemuksen hienosäätöihin.
Siksipä monessa terveyskeskuksessa on ravitsemusterapeutteja, joiden pakeille potilaita silloin tälllöin lähetetään erinäsissä suolisto-, intoleranssi-, imetymis ym häiriöissä.
Minun äidilleni terv.keskuslääkäri sanoi kerran, että piistä voisi olla hyötyä, kun äitini kävi usein selkävaivojensa vuoksi vastaanottolla.
Jos pii ei auta kynsien liuskottumiseen, niin kantsii kokeilla sinkkiä ja varmistaa myös kalsiumin saanti. Tutkimusten mukaan maitotuotteet eivät takaa kalsiumin saantia. Kalsiumia sitoutuu ruuan rasvaan ja ne kulkeutuvat yhdessä ruuansulatuksen läpi imeytymättä. - Anonyymi
Syö mitä haluat elä kysele!
- Anonyymi
Enpä ole koskaan ajatellut erikseen piitä, mutta katsoin terveyskirjastosta. Sitä saa useista ruoista, kuten eri viljoista, pavuista. Joskus on väitetty, että pii ei imeydy kuin vedestä ja oluesta. Joskus kynteni ovat hauraammat, johtuuko sitten vuodenajasta, kova pakkanen kuivattaa, tai mistä lie. Pitänee seurata. Sitä paitsi olen aina luullut että riittää kun syö ruoka-aineita, joissa kivennäisaineet ja vitamiinit ovat. Ainakin piin kohdalla puhutaan nimenomaan imeytymisestä. Lukemani tieto oli vuodelta 2002, mene tiedä.
- Anonyymi
Syökää monipuolisesti muikut ruotineen tärkeä naisten luustolle ja kynsille sekä juustoa.
Aiemmin söin eri vitamiineja purkista nyt vain d-vitam.- Anonyymi
Söisin silakoita noin päättöminä tosin, mutta yleensä ne on kaupassa fileinä. En tykkää fileistä.
Ruisjauhoissa pyörineet silakat voissa paistettuina ovat best.
Beng
Tuolla ylempänä olen kirjoittanut kauhutarinaa maidosta ja fosforista. Olisi kiva, jos joku kommentoisi.
Juku, tämä olikin jo 3 v ketju.
- Anonyymi
Tute ei sopinnut minulle tuli Huono olo ja aina oksetti.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod192198Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281704Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3021207- 65939
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53895- 39824
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53805J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31706Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273663Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33632