Miten siirrän tiedostoja muistitikulle?

T_Umpelo

Jatkan kysymyksiäni. Viimeksi kysyin UBS-juttuja.

Otsikkokysymykseen Wikipedia tarjoaa tällaisen ohjeen:

###Tiedostojen kopiointi muistitikulle

Muistitikku on kätevä tapa tallentaa mm. kuva- sekä tekstitiedostoja ja siirtää niitä vaikkapa toiselle tietokoneelle. Sen käyttäminen on helppoa, sillä USB-muistitikut eivät tarvitse ajureita ja asennuksia – laite vain työnnetään tietokoneen USB-porttiin.

Näin kopioit tiedostot muistitikulle:

Ottaessasi muistitikun käyttöön, voit laittaa sen suoraan tietokoneen lähimpään USB-porttiin. Windows-käyttöjärjestelmä ilmoittaa löytäneensä uuden laitteen ja muistitikku on valmis käyttöön.
Tuplaklikkaa muistitikkua ja raahaa avautuvan ikkunan sisään kaikki tiedostot, jotka haluat sinne laittaa.
Kun olet valmis, poista muistitikku turvallisesti klikkaamalla alapalkissa näkyvää muistitikun kuvaa ja valitsemalla valikosta ”Poista laite turvallisesti”.
Muista, ettei muistitikkua saa koskaan irrottaa tietokoneesta ennen kuin se on poistettu turvallisesti. ###

KYSYMYS:
Mitä se tarkoittaa tämä RAAHAAMINEN? (Tuplaklikkaa muistitikkua ja raahaa avautuvan ikkunan sisään kaikki tiedostot, jotka haluat sinne laittaa.) MITEN RAAHAAN???

17

4595

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • T_Umpelo

jatkaa:

Koneen kiintolevyllä on siis paljon esimerkiksi tekstitiedostoja.

Jos niitä halutaan siirtää muistitikulle, pitääkö ne avata... siis ottaa esimerkiksi koko teksti näkyviin ja sitten kopipoda ja liittää joka saatanan rivi erikseen tikkurääpäleelle?

Eikö ole mitään helpompaa keinoa niin että esimerkiksi 1.000 kilobitin tekstitiedosto voitaisiin yhdessä huljauksessa siirtää muistitikulle?

Ja jos tullainen keino löytyisi niin jääkö se tiedosto siis myös koneen kovalevylle. Pitäisi jäädä.

Kyllä tämä nykyinen reikänauha-aika on vaikeaa... Kiitos jo etukäteen vastauksista.

• T_Umpelo

Ja missä vitussa se muistitikku nyt on? Se on fyysisesti kyllä paikallaan omassa kolossaan, mutta en keksi, miten pääsisin siihen käsiksi eli esimerkiksi tallentamaan sille jotakin, kun sitä ei näy ruudulla missään enkä saa sitä ruudulle näkyviin enää.

Ja tuossa edellä uhattiin, ettei sitä saa noin vain ottaa kolosta poiskaan je heittää sillä vesilintua. Mitä teen?

Tuolla on kyllä hyvin juttuja

http://kirjat.it.jyu.fi/tvt2012/tietotekniikan_perusteet/

mutta ei siellä aivan näitä perusteita viitsitä selevittää.

Kyllä siis tämä nykyinen reikänauha-aika vaikuttaa stressaavalta, Otan olutta ny...

• Sielläniin

Sehän näkyy siellä Windowsin resurssienhallinnassa tietokone / tämä tietokone kohdassa, esim, Sandisk, ei se työpöydälle tule itsekseen näkyviin.

• T_Umpelo

Kiitoksia nimimerkeille !apinajagorilla" sekä "sielläniin". Tuo Youtuben esitys oli mainio. En vielä ole kokeillut, onnistuuko, mutta kai se onnistuu. Jos ei, kysysäisen taas.

Olin tässä välillä parin tunnin ajan jo vaipumaisillani epätoivoon niin että aioin heittää koko tietokoneella vesilintua... taikka vaihtoehtoisesti olisin ruhjonut sen rautakangella kallionlaella. Miksi rautakangella eikä lekalla tai vasaralla? No siksi, että rautakanki tähänastisen kokemukseni mukaan on ainoa tekninen kapine, joka varmasti toimii.

Mutta nyt siis olen saanut uutta uskoa ja käyn pian kopiointitouhuihin. Odotamme jännityksellä...

• T_Umpelo

tässä taas uusien ongelmien kanssa.

Aloin opetella ulkoa tuota videojuttua, koska kaikki siinä tuntui helpolta ja toimivalta.

Mulla ei toiminut mikään!

Tuo ukko videolla selittää, että pitää painaa siitä alhaalta keltaisesta, jolloin avautuu RESURSSIENHALLINTA. Mulla ei oo siinä alhaalla mitään keltaista klikkauskohtaa eikä muistakaan kohdista avautunut mitään RESURSSIENHALLINTAA.

Kysymys kuuluukin, miten löydän koneestani RESURSSIENHALLINNAN???

• R_Umpelo

• Ei_onnistu_edel-
        R_Umpelo kirjoitti:

Veikkaanpa että tuolta

http://aijaa.com/qINT92

leenkään, koska en löydä koneestani kohtaa APUOHJELMAT.

tERVEISIN t_uMPELO

• U_M_Pelo

Maailmanloppu lienee vältetty?

Ei kenenkään kannattane nyt tutkia tätä USB-ongelmaa enempää, koska se lienee hankala selvitettävä, ellei satu olemaan samanlaista vanhaa käyttöjärjestelmää kuin minulla (Windows Vista).

Minä nyt vain maanantaina innostuin tutkimaan tätä ja ATK-juttuja muutenkin, ja olen jatkanut yöhön asti. Eihän sitä yhtenä päivänä voi paljonkaan oppia, koska toiset opiskelevat alaa vuosikausia. Palstalla olenkin saanut hyviä neuvoja, vaikka yksi saastainen homo tulikin ketjuihini vittuilemaan ja esittelemään paskaista persereikäänsä.

Löysin koneeltani lopulta RESURSSIENHALLINNAN. Se löytyi käynnistinpainikkeen kohdasta "Kaikki ohjelmat" ja sieltä "Apuohjelmat". Sitten opettelin ulkoa tuon YouTuben vajaan kolmen minuutin videon. Kaikki OK siihen asti.

Mutta kun olin jo päivällä onnistunut kopioimaan koko sekaisen kiintolevyni sisällön muistitikulle, minulla on nyt sekä sekainen kiintolevy että yhtä sekainen muistitikku.

Seuraava ongelma tuli siitä, että minulla ei ole koneessa (siis muistitikkuikkunassa) mitään sellaista klikkauskohtaa, joka videolla oli esitetty. Ja kirjallisissa ohjeissa oli uhattu, että tapahtuu vähintäänkin maailmanloppu, jos muistitikun nappaa irti ilman että ensin olisi klikkaillut arvokkaasti tietyssä järjestyksessä ja tehnyt muut tarvittavat taikatemput, jotenka minä en siis uskalla näpätä muistitikkua koneesta irti heittääkseni sillä esimerkiksi vesilintua.

Varmaan käytän tiistaipäivän tämän nyt ilmenneen uuden ongelman ratkaisemiseen. Vaikka muistitikku olisi vielä tyhjäkin, sama ongelma olisi olemassa, koska sitä ei maailmanlopun- tai tulipalovaaran takia saa nypätä koneesta irti ihan noin vain.

Ryhdyin uhkarohkeasti temppuilemaan muistitikun kanssa siksi, että talvisota-aikaisen tietokoneeni näyttö toisinaan menee pimeäksi ja minun täytyy joskus puolikin päivää kopistella ja takoa sitä ja maanitella, jos siihen taas syttyisi joitakin elonnmerkkejä. Näin on tähän asti aina tapahtunut, mutta jos ruutu joskus jäisi lopullisesti pimeäksi, olisin ehkä menettänyt kaiken kiintolevylle kokoamani roskan. Nyt se roskasto on tallella USB-tikulla, jos vain uskaltaisin nypätä sen koneesta irti.

• kysykaverilta

Tällaisien perusasioiden opettelussa olisi parasta, jos voisit pyytää jotakuta tuttavaa näyttämään, miten se tapahtuu. Ei tarvitse olla edes mikään tietokoneguru, vaan joku joka osaa perusjutut.

• rtgaWEFWAF

Työnnä vittu se tikkus perseesi. Saatanan hihuli.

• Bongasin_kuva-

• rivilevis

Havainnollisia esimerkkejä aloitteleva kysyjä tarvitsee,eikä mitään seli,seli kamaa.
      Jos järjestelmäsi on Windows, voit tehdä Tiedostojen kopioinnin muistitikulle seuraavasti:

- Aseta tikku USB-porttiin Tietokoneelle
      - Jos aukeaa automaattitoisto,sulje se
      - Käynnistä Resurssien hallinta - alapalkista vasemmalta
      - Uuden ikkunan avautuessa - paina Ctrl N - jotta saadaan toinenkin Resurssienhallinta
      ikkuna näytölle.
      - Klikataan tikkua esim.Kingston - oikean puoleisesta ikkunasta (joka on USB - tikun le-
      vyasema)
      - Klikkaa Uusi kansio - samasta,oikean puoleisen ikkunan yläriviltä
      - Samaan oikean puoleiseen ikkunaan avautuu - Tiedosto rivi - Avaa se
      - Klikkaa Kirjastot,vasemman puoleisesta ikkunasta - valitaan Tiedostot,alempaa samas-
      ta ikkunasta
      - Seuraavaksi kopioidaan halutut Kansiot ja Tiedostot oikean puoleiseen ikkunaan Muis-
      tikortille. Seuraavasti: Otetaan Kansiosta kiinni Hiirellä - ja Raahataan (vedetään) se
      Hiirellä - Muistikortille - vasemmasta ikkunasta

• harvinaista_palstalla

Tämä oli (kerrankin) niin hyvä ja asiallinen vastaus että kukaan ei narise vanhan ylös nostosta;)

• vituksmeni

ei toimi, auttasko jos voltin heittää samaan aikaan

• söösö

Autakeehan nyt ennenkö WNDOWS vie hermot kokonaan!!!

• Kaapo4v

Yleensä Leikaa /Liitä on perinteinen windowsmainen tapa.

Raahaaminen, eli kiskoa hiirelä kopioitava/siirettävä kansiosta toiseen tai eri tallennus mediaan, On perinteisesti ollut Mac tapa

oikeenappi siirrä.. on hankala tapa ja vältä sitä

Nää kaikki tavat toimii Useimmissä järjestelmissä, ihan miten ihminen tottunut käyttään. Nykyään kuitenkin esiintyy okeusongelmia jota ominaisuudet ja oikeudet kannataa kopioinnin jälkeen muutaa oikeudet kaikille, jotta tiedostot aukeisi tulevaisuudessakin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      134
      3060
    2. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      7
      1630
    3. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      222
      1354
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1191
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1171
    6. 37
      1041
    7. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      1022
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      133
      987
    9. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      954
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      36
      897
    Aihe