Jotkut ovat sanoneet, että Asperger. Olen lukenut jotain juttuja siihen liittyen. Oikeastaan olen aina tiennyt olevani hyvin erilainen. Ajatteluni on kuulemma kummallista. Toisaalta monet tuntuvat pitävän minusta henkilönä kyseisen piirteen vuoksi. Vetäisen siskonpojalle vaikka omatekoisen opettavaisen iltasadun ilman mitään valmistautumista.
Pidän tieteistä ja matematiikasta filosofisessa mielessä todella paljon.
Minulla on ylempi korkeakoulututkinto luonnontieteistä. En jaksaisi keskittyä millään yhteen yksityiskohtaan vaan ajatukset vievät minut usein muualle tuntemattomaan – paradoksien äärelle. Insinööriksi minusta ei ole, mutta tiedemieheksi toki.
En väärinkäytä aineita tai ole ollut koskaan humalassa. Humaltuneet ihmiset ovat äärimmäisen kuvottavia.
Luin juuri kirjaa persoonallisuushäiriöistä. Siinä oleva skitsotyyppi tuntui olevan kovin lähellä ajatusmaailmaani. Olen ilmeisesti BIG-5 persoonaultottuvuudeltani hyvin avoin henkilö.
Kirjoitan alle suomentamani referaatin:
Neal on on ollut ongelmissa ja päätynyt psykiatriseen tapaamiseen. Hän olikin sitä jo osannut odottaa. (="itseensä kohdistuva referenssi"). Poliisi on kertonut hänen olevan pelokas ihmisiä kohtaan ("sosiaalinen pelko , joka ei liity muiden suhtautumiseen häneen itseensä"). Hänellä ei ole ketään, johon tukeutua ("suppeat sosiaaliset piirit"). Hän ei vastaa kysymyksiin suoraan vaan mutkittelee. ("outo ajattelu, puhe ja epämääräisyys"). Hän naureskelee kertoessaan surullisa tarinaa. ("epäsopiva emotionaalisuus"). Hän kertoo pystyvänsä visualisoimaan tulevaisuutta. ("epätavallinen havainnointi") Naapuri kertoo nähneensä hänet isuvan oudoissa asennoissa. ("outo käytös") Hän oli tehnyt työtä, mutta jossain vaiheessa, hänen ei enää annettu, jatkaa, koska hän oli pukeutunut huonosti ja oli oudosti käyttäytyvä. ("outo käytös")
Tuo on kuin minä lukuunottamatta sitä, että en tyypillisesti ylitä outouden rajaa liiaksi. Lisäksi pysyn aikataulussa, jos jokin velvoittaa. Voisin kuvitella eläväni samanlaista elämää, jos olisi olleet muunlaiset olosuhteet.
Epäpatologinen skitsotyyppi vs Asperger
skitso-vs-assi
0
105
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.693804Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j883189Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin1002441Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.151659Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m701428- 981300
Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä501246- 511043
Huippu, kaupunki ostaa hotellin
Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä561040Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?11031