Jotkut ovat sanoneet, että Asperger. Olen lukenut jotain juttuja siihen liittyen. Oikeastaan olen aina tiennyt olevani hyvin erilainen. Ajatteluni on kuulemma kummallista. Toisaalta monet tuntuvat pitävän minusta henkilönä kyseisen piirteen vuoksi. Vetäisen siskonpojalle vaikka omatekoisen opettavaisen iltasadun ilman mitään valmistautumista.
Pidän tieteistä ja matematiikasta filosofisessa mielessä todella paljon.
Minulla on ylempi korkeakoulututkinto luonnontieteistä. En jaksaisi keskittyä millään yhteen yksityiskohtaan vaan ajatukset vievät minut usein muualle tuntemattomaan – paradoksien äärelle. Insinööriksi minusta ei ole, mutta tiedemieheksi toki.
En väärinkäytä aineita tai ole ollut koskaan humalassa. Humaltuneet ihmiset ovat äärimmäisen kuvottavia.
Luin juuri kirjaa persoonallisuushäiriöistä. Siinä oleva skitsotyyppi tuntui olevan kovin lähellä ajatusmaailmaani. Olen ilmeisesti BIG-5 persoonaultottuvuudeltani hyvin avoin henkilö.
Kirjoitan alle suomentamani referaatin:
Neal on on ollut ongelmissa ja päätynyt psykiatriseen tapaamiseen. Hän olikin sitä jo osannut odottaa. (="itseensä kohdistuva referenssi"). Poliisi on kertonut hänen olevan pelokas ihmisiä kohtaan ("sosiaalinen pelko , joka ei liity muiden suhtautumiseen häneen itseensä"). Hänellä ei ole ketään, johon tukeutua ("suppeat sosiaaliset piirit"). Hän ei vastaa kysymyksiin suoraan vaan mutkittelee. ("outo ajattelu, puhe ja epämääräisyys"). Hän naureskelee kertoessaan surullisa tarinaa. ("epäsopiva emotionaalisuus"). Hän kertoo pystyvänsä visualisoimaan tulevaisuutta. ("epätavallinen havainnointi") Naapuri kertoo nähneensä hänet isuvan oudoissa asennoissa. ("outo käytös") Hän oli tehnyt työtä, mutta jossain vaiheessa, hänen ei enää annettu, jatkaa, koska hän oli pukeutunut huonosti ja oli oudosti käyttäytyvä. ("outo käytös")
Tuo on kuin minä lukuunottamatta sitä, että en tyypillisesti ylitä outouden rajaa liiaksi. Lisäksi pysyn aikataulussa, jos jokin velvoittaa. Voisin kuvitella eläväni samanlaista elämää, jos olisi olleet muunlaiset olosuhteet.
Epäpatologinen skitsotyyppi vs Asperger
skitso-vs-assi
0
85
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62473- 1161648
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361386Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1601223- 1411193
- 521125
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1061081- 571071
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.116966Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46949