Neuvoja s.tupakkanesteen tekoon

ihanulalla

Kertokaas nyt hyvät veljet ja sisaret mitä tilaan, kun olen aikeissa sekoittaa sähköröökin nesteet itse. Lisään en löytäny ohjetta selkeää. Siis pg ja vg pohjanestettä tilaan ja vielä tiivistettäkin. Mutta kuinka paljon mitäkin, jos haluan vaikka tehdä litran valmista kamaa 18 mg vahvuudella? Vg ja pg myydään näköjään litran pulloissa ja tiiviste pienissä 10 ml puteleissa. Onko pohjanesteissä valmiina nikotiinia vai onko sitä vaan tiivisteessä? Sekoitussuhde?

9

10122

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • arska1234

      Jos haluat litran pohjaa 18mg vahvuudella tarvitset 180ml eli 2pulloa tuota:
      http://www.vapetalo.com/product/269/100mgml-pg-100ml

      VG ja PG sit oman maun mukaan, aika suosittua on sekoittaa nuo suhteella 70VG/30PG eli noita tilaat tarvittavan määrän. Saahan noita penemmissäkin kuin litran pulloissa ja vastaavasti vaikka kanisterissa ;)

      Huomioi, että tuo ehdottamani nikotiini on PG:tä, sekä makuaineet on yleensä myös PG:tä eli lopputulos olisi hyvä olla lähellä tuota 70/30 :)

      Helppo ratkaisu myös ostaa tuosta linkistä pohjat (90/10) https://kauppa.vape-reseptit.fi/tuote/mixpac-custom-pohjaneste/ tuohon kun laittaa nikotiinit ja makuaineet, niin on aika sopivaa nestettä :)

      • ihanulalla

        Kiitokset neuvosta ja linkeistä! Enköhän näillä pääsekin eteenpäin. Sen kyllä ymmärrän että itse sekoittamalla säästää selvää rahaa. Tässä on alettava hankintoihin pikku hiljaa nyt ja ostettava nesteitä varastoon, kun meinaavat peijoonat laittaa tämänkin viattoman harrastuksen verolle. Mutta Suomessahan se kansan kyykyttäminen onkin ihan verissä. Kohta menee varmaan verolle raitis ilmakin...


    • Minulla ei maha tykkää glykolista, niinpä käytän pohjanesteenä pelkkää glyseriiniä.

      Maku kärsii, mutta homma toimii.

      Ja nikotiininesteessä on aina glykolia, että ihan ilman en pysty höyryttelemään.

      Nukotiinitiivistettä löytyy desin pulloissa, ainakin Puolasta ja Kyprokselta.

      • Anteeksi kiroitusvihreet.


      • pgvg

        Mitä tarkoitat glyseriinillä, pg vai vg?


      • pgvg

        Et siis tiedä edes itse mistä puhut?


      • Vg=vegetal glyserine, eli glyseriini

        Pg=propyleeni glykoli, eli glykoli


    • arska1234

      VG on sitä Glyseriiniä (kasvispohjaista)... 100mg nikotiinia löytyy myös VG:nä, on vaan perhanan paksua tököttiä... PG nikotiinia on kivampi käsitellä :)
      Makutiivisteitäkin löytyy VG:nä, mutta vaikeahko löytää...
      Eli on mahdollista tehdä melkein pelkkää VG-nestettä.. Tosin tuosta saattaa seurata ns. wikkausongelma eli paksu neste ei imeydy kunnolla vastukseen ja seurauksena höyry maistuu palaneelle pumpulille aina välillä.. Tuo on toki paljolti laitteesta kiinni...

      Halvaksi tulee kun itse tekee. Jopa 5€/100ml nestettä riippuen vähän tiivisteistä ja miten isoissa kannuissa ostaa pohjat..
      Esim. jostain Inaweran menthol tiivisteestä saa 0,5-1 litraa valmista nestettä :)

    • Anonyymi

      miten saa tehtyä vape nestettä kun ostin siis 50/50 pg/vg 500ml ja pitäisi siis makua heittää vissiin 100ml 10% eli 10ml ja sit niksaa 100ml jos haluaa 3mg nii piti laittaa tota 100vg 20mg niin 15ml

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1053
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      966
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      850
    4. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      751
    5. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      77
      748
    6. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      730
    7. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      47
      728
    8. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      12
      724
    9. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      15
      710
    10. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      707
    Aihe