Moro ensimmäistä kertaa elämässäni olen ostanut purjeveneen oisko jollakin jotain hyviä vinkkejä maston nostamiseen? :)
helmsman 26
4
1477
Vastaukset
- Hyvin_seisoo
Kumma kun ei yhtään vastausta ole tullu .
No nyt tulee:
Kyllä se onnistuu niinkin että masto saranoidaan jalkaan ja sitten miehissä "kävellään se pystyyn, etustaakin voi kiinnittää valmiiksi ja takastaaki on yhden talkoolaisista oltava valmiit kiinnittämään heti kun ylettyy.
Vantit sitten kiinni kans pika pikaa ettei tule jalalle suotta rasitusta kun vene keikkuu sivusuunnassa.
Mutta vähemmällä porukalla onnistuu jos tilaa paikalle nosturiauton. Jos siinä on tarpeeksi pitkä kurki, voi se nostaa maston pitkänä olevasta fallista, jos ei, niin falli ensin maston huippuun, siitä kiinnitys, ja naru tyvestä kiinni että kestää noston ajan.
Sitten kun masto on pystyssä ja staakit ja väh. yhdet sivuharukset kiinnitettyinä niin falli vapaaksi, jolloin se soljuu sitten takaisin paattiin kun nosturin puomi laskeutuu.
Meilläpäin nosturiauton vuokra on n. 85€/h, muttei siinä ½h enempää saa aikaa kulumaan. - Alehandr
Ekalle kerralle tarvitset mukaan jonkun, joka on tehnyt ennenkin. Ei se vaikeaa ole sinänsä mutta kikkoja pitäisi hallita muutama.
- tikkupystyyn
Joo, yksi kokenut maston nostaja ehdottomasti mukaan. Lisää turvallisuutta ja opit työjärjestyksen. Monesti edellinen omistaja kyllä auttaa,
pitää sopia kauppaan . - DoneThat
Helmsman26 on kaksi saalinkiparia eli nosto ylempien alta., muutoin mastohan ei taida olla kuin 10m eli aika kasiteltavissa oleva. Barduunat ja baby staagi viimeisena kiinni
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1462912Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3672047- 401777
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii371742Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321421Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328965Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110948Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53782