Olisin kysynyt hirsitaloista,jotka on toimittanut Honkarakenne? Ovatko tyytyväisiä,oliko toimituksissa ongelmia?
T:Harkitseva
Mitä mieltä Honkarakenteen lamellitaloista?
18
9488
Vastaukset
- Tyytyväinen
Rakennan Hongan 182 mm lamellihirrestä parhaillaan. Hongan toimitus oli säältäsuojaan toimitus eli sisälsi puuosat, ikkunat ja ovet asennettuna.
Toimitus oli päivälleen ajallaan ja pystytysporukan nokkamies paikalla kun kuormat purettiin. Ja kaikki sujui ongelmitta. Tosin tarvittiin kaksi jälkitoimitusta, yksi liian lyhyt liimapalkki korvattiin pidemmällä ja jotain muuta pientä. Mutta kaikki hoitui pystytysporukan toimesta.
Pystytysporukka oli tosi ammattitaitoista ja palveluhaluista porukkaa. Myös jälkikäteen olen saanut nokkamieheltä tarvittavia vinkkeä.
Honkarakennetta ei voi moittia niin siitä ei paljon näillä sivuilla keskustella.- Mollis28
Aiomme myös rakentaa hirsitalon ja olemme kallistuneet HONKA-talojen suuntaan. Toki kysymme tarjouksia muualtakin, mutta mitä enemmän kehutaan sen parempi.
Kehtaako TYYTYVÄINEN kertoa enempää? Kuin isoa taloa ja paljon maksaa tuo säältä suojaan pystytys?
Olen miettinyt sitä, että pitääkö hommata oma porukka joka sen kasaa vai tuleeko ne firman puolesta. Jos ne sen kasaan ovet ja ikkunat on paikoillaan sekä katon asentaa niin siinähän voi jo itse tehdä loput. (paitsi tietenkin sähkötyöt) - pankkihartia
Mollis28 kirjoitti:
Aiomme myös rakentaa hirsitalon ja olemme kallistuneet HONKA-talojen suuntaan. Toki kysymme tarjouksia muualtakin, mutta mitä enemmän kehutaan sen parempi.
Kehtaako TYYTYVÄINEN kertoa enempää? Kuin isoa taloa ja paljon maksaa tuo säältä suojaan pystytys?
Olen miettinyt sitä, että pitääkö hommata oma porukka joka sen kasaa vai tuleeko ne firman puolesta. Jos ne sen kasaan ovet ja ikkunat on paikoillaan sekä katon asentaa niin siinähän voi jo itse tehdä loput. (paitsi tietenkin sähkötyöt)Ymmärtääkseni Honka-talot on eri yhtiö kuin Honkarakenne.Toisaalta olen kuullut ja omatkin kokemukset pienemmistä hirsitalotehtaista hyvät. Itse ostin Maanhongalta (www.maanhonka.fi), laatutaso sama mutta hinta edullisempi. Paljon muitakin vaihtoehtoja löytyy.
Pyydä aina talotehtaalta aiempien asiakkaiden yhteystietoja ja kysy kokemuksia.
Pystytys kannattanee neuvotella jo kaupan yhteydessä talotehtaan kanssa.Mahdolliset pystytysongelmat voi reklamoida. Ei ole mukava katsella hurlumheiporukan jälkiä seuraavat 20 vuotta. Neuvottele useiden kanssa, älä tee pikaratkaisuja. - Tyytyväinen
Mollis28 kirjoitti:
Olen miettinyt sitä, että pitääkö hommata oma porukka joka sen kasaa vai tuleeko ne firman puolesta. Jos ne sen kasaan ovet ja ikkunat on paikoillaan sekä katon asentaa niin siinähän voi jo itse tehdä loput. (paitsi tietenkin sähkötyöt)Rakennnamme HONKARAKENTEEN toimittamaa taloa, siis eri juttu kuin HONKA-talot.
Talon koko on 170 m2 ja hinnan saa myyjältä. Ei ne kuseta kulpailu on niin kovaa. Olen seurannut näitä sivuja muutaman kuukauden ajan ja todennut että noi hintakeskustelut ei johda mihinkään. Jos laitan tähän todelliset sopimushinnat saat noin sata vastausta jossa kehutaan kuinka halvalla muut on tehnyt. Budjetoin 1500 €/m2 niin ei välttämättä lopu kesken.
Suosittelen sopimaan pystytysurakan talotehtaan kanssa. Ainakin Honkarakenteen kanssa homma toimii ja jos ei toimi on heillä sekä toimutsvastaava ja urakointipuolesta vastaava olemassa. - ...kanssa tarkkana
Mollis28 kirjoitti:
Olen miettinyt sitä, että pitääkö hommata oma porukka joka sen kasaa vai tuleeko ne firman puolesta. Jos ne sen kasaan ovet ja ikkunat on paikoillaan sekä katon asentaa niin siinähän voi jo itse tehdä loput. (paitsi tietenkin sähkötyöt)Sinä joka suunnittelet honka-talojen taloa OLE TARKKA JOKA SUHTEESSA, ÄLÄKÄ MAKSA MITÄÄN ENNEN KUIN TAVARA ON TONTILLA, SUOSITTELEN SULKUTILILLE MAKSAMISTA KAIKESSA MITÄ JOUDUTTE ETUKÄTEEN MAKSAMAAN. Meille ei käynyt heidän kanssaan hyvin, tekivät tehtaalla sutta ja pystytysporukka vaan pystytti huomaamatta muka mitään vikaa....
- heli
Tarjouksia pyydettiin aika monesta paikasta, ja Honkarakenne oli n. 20 % kalliimpi kuin muut.
- hirsirakentaja
Jos Honkarakenne oli 20% kalliimpi niin myös toimitussisältö oli taatusti erilainen = kattavampi, pienistä yksityiskohdista muodostuu kokonaishinta. Vertaa myös toimittajien rakenne- ja työkuvia niin huomaat myös varsin suuren eron.
Kahden tai useamman talotoimittajan hintaa pystyy suoraan vertaamaaa vai jos pyytää tarjouksen samoilla tarjouskuvilla ja esim. pyytäen tarjouksen vain hirsistä. Ja hirsikin täytyisi olla samaa kokoa. Hirsitalon rakentaminen on oma lukunsa ja kannattaisi pystytys jättää aina ammattilaisten tehtäväksi.
Eikä kuvitella että kaikkihan talon osaa rakentaa....
Lopuksi mainittakoon että Honkatalot on yli kymmenen kertaa pienempi yritys kuin Honkarakenne ja näin ollen Honkatalot (velkasaneerauksessa) vain käyttää Honkarakenteen nimeä hyväkseen, samoin kuin Maanhonka.... - ö-höm
hirsirakentaja kirjoitti:
Jos Honkarakenne oli 20% kalliimpi niin myös toimitussisältö oli taatusti erilainen = kattavampi, pienistä yksityiskohdista muodostuu kokonaishinta. Vertaa myös toimittajien rakenne- ja työkuvia niin huomaat myös varsin suuren eron.
Kahden tai useamman talotoimittajan hintaa pystyy suoraan vertaamaaa vai jos pyytää tarjouksen samoilla tarjouskuvilla ja esim. pyytäen tarjouksen vain hirsistä. Ja hirsikin täytyisi olla samaa kokoa. Hirsitalon rakentaminen on oma lukunsa ja kannattaisi pystytys jättää aina ammattilaisten tehtäväksi.
Eikä kuvitella että kaikkihan talon osaa rakentaa....
Lopuksi mainittakoon että Honkatalot on yli kymmenen kertaa pienempi yritys kuin Honkarakenne ja näin ollen Honkatalot (velkasaneerauksessa) vain käyttää Honkarakenteen nimeä hyväkseen, samoin kuin Maanhonka....Teimme vuosi sitten tommosen 200 kohtaisen excelin, jolla vertasimme muutamien tarjoajien paketteja aika tarkalla tasolla: Kun sisältö oli tällä tasolla sama, niin Honkarakenne oli tuon 20% kalliimpi kuin valittu tarjoaja.
Talo on kasassa - ei isompaa valittamista toimittajan suuntaan. - hirsirakentaja
ö-höm kirjoitti:
Teimme vuosi sitten tommosen 200 kohtaisen excelin, jolla vertasimme muutamien tarjoajien paketteja aika tarkalla tasolla: Kun sisältö oli tällä tasolla sama, niin Honkarakenne oli tuon 20% kalliimpi kuin valittu tarjoaja.
Talo on kasassa - ei isompaa valittamista toimittajan suuntaan.Vai että 200 kohtaisen excelin!!!!
Voi vitsi vain taukki tekee tarjouspyynnön jossa on noin 200 eri asiaa. Mieti 2 kertaa kuinka moni talovalmistaja viitsisi / ehtisi kaikki kohdat huomioiden tehdä tarjouksen.... Vain pienet töitä vailla olevat firmat!! Mutta hyvä jos olet tyytyväinen. Ja mitä ennemmän sidottuja tarjouspyyntökohtia on, niin sitä suuremmalla todennäköisyydellä myös tarjouksen sisältö on erilainen. Vai että vertasitte tarkalla tasolla heh heh...moni valmistaja on naureskellut huvittavalle 200 kohdan tarjouspyynnöllenne. - heli
hirsirakentaja kirjoitti:
Vai että 200 kohtaisen excelin!!!!
Voi vitsi vain taukki tekee tarjouspyynnön jossa on noin 200 eri asiaa. Mieti 2 kertaa kuinka moni talovalmistaja viitsisi / ehtisi kaikki kohdat huomioiden tehdä tarjouksen.... Vain pienet töitä vailla olevat firmat!! Mutta hyvä jos olet tyytyväinen. Ja mitä ennemmän sidottuja tarjouspyyntökohtia on, niin sitä suuremmalla todennäköisyydellä myös tarjouksen sisältö on erilainen. Vai että vertasitte tarkalla tasolla heh heh...moni valmistaja on naureskellut huvittavalle 200 kohdan tarjouspyynnöllenne.Meidän saamamme hinta oli lähes 20% kalliimpi vaikka sisältö oli jopa hieman suppeampi. Ja muutenkin Honkarakenteella oli sellaista ison talon byrokratiaa että hohhoi...
- heli
ö-höm kirjoitti:
Teimme vuosi sitten tommosen 200 kohtaisen excelin, jolla vertasimme muutamien tarjoajien paketteja aika tarkalla tasolla: Kun sisältö oli tällä tasolla sama, niin Honkarakenne oli tuon 20% kalliimpi kuin valittu tarjoaja.
Talo on kasassa - ei isompaa valittamista toimittajan suuntaan.Saako udella mistä tilasit?
- hirsiasuja
Tämän palstan perusteella näyttää olevan niin, että vähiten ongelmia on ollut suurilla (ja kalliilla) toimittajilla. Lue: Honkarakenne ja Kontiotuote. Itse mieluummin maksan ja maksoin vähän enemmän, jos saan (sain) palvelua ja laadukkaita rakenteita.
- "vapaa" muurari
kilpailutin honkarakenteen ja muutaman muun toimittajan ja hämmästyin Honkarakenteen hinnoittelua. Samalla toimitussisällöllä honkarakenne yli 4000 euroa kalliimpi kuin seuraava. En ole valmis maksamaan sitä summaa siitä hyvästä että saan suomen suurimman hirsitalovalmistajan mökin.
pelkästään pystytys oli 1500 euroa kalliimpi vaikka sen tulen tekemään itsenäisesti.- teknikko
Ostin Honkarakenteen hirsitalon, naapuri vähän myöhemmin mökkinsä (suunnilleen samassa koossa) joltain muulta (en muista toimittajaa). Maksoin toimituksesta enemmän kuin hän.
Möin omani kuusi vuotta myöhemmin, sain aivan toisen hinnan kuin mitä naapuri sai myytyään omansa jostain syystä jo kahden vuoden jälkeen.
Summa summarum: Jälleenmyyntiarvo on aivan toista luokkaa, seuratkaahan ilmoituksia: Kun Honkarakenteen huvila tai talo on myynnissä, niin aina mainitaan valmistaja!!!
Siinä ajattelemisen aihetta! - on on
"pelkästään pystytys oli 1500 euroa kalliimpi vaikka sen tulen tekemään itsenäisesti"
Hehheh hehhehheh hahhah UUUAAAHHAHAH....
- muitakin hyviä on
Me myös kilpailutimme muutamalla firmalla hirsitalomme kuvat. Kaikilta pyysimme samansisältöisen toimituksen. Honkarakenne oli ylikin tuon jonkun mainitseman 20% kalliimpi. Aivan samalla toimitussisällöllä.
Kannattaa siis kysellä hintoja.- veikko einari
mitä tarkoitat sama sisätlö?
Oletko verrannut esim. ikkunoita ja ulko-
ja sisäovia...... - MATs
veikko einari kirjoitti:
mitä tarkoitat sama sisätlö?
Oletko verrannut esim. ikkunoita ja ulko-
ja sisäovia......Älkää nyt hyvät ihmiset ajatelko että kun pyydätte tarjouksen joltain että se on lopullinen. Uusi kierros tekee monasti kummia. "kokemuksen syvällä ...)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä403067- 802861
- 1892465
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?362185- 201493
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?231403Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411396- 101284
- 131269
- 221241