"sisäkorvan" kutina

menee hermot!

Hei,

osaisiko joku auttaa? Kärsin inhottavasta "sisäkorvan" kutinasta, ts. ilmeisesti nieluun johtavan käytävän kutinasta.
Korvani ovat aina olleet "huonosti ilmastoituvat"; lapsena lukuisia korvatulehduksia, tärykalvon puhkomisia ja itsestään puhkeamisia sekä liimakorva on koettu. Nyt aikuisiällä vaivaa tämä sietämätön kutina, joka helpottuu hetkellisesti vain nenästä kiinni pitäen puhaltamalla, jolloin korviin raksahtaa ilmaa. Kun oikein "kirnuan" ja ryin, tulee nieluun tosi sitkeää limaa jostain. Tuntuu, että korviini ei pääse tarpeeksi ilmaa. Normaalisti nielaistessa korvat eivät raksahda auki kuten ilmeisesti on normaalia, ja lentokoneessa kipu on valtava kun paine ei tasaannu (flunssasuihkeet auttavat hieman). Minulla on lapsena todettu yli-iso kitapurje, ja nielurisani ovat isot. Mitähän pitäisi tehdä? En ole kehdannut mennä lääkäriin valittamaan korvien kutinaa, mutta voiko tämä olla "oikea" vaiva?

7

12995

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • the man with san in he's

      en tiedä mutta kannatta mennä lääkäriin joka voi mahdollisesti ainakin lievittää sitä kutinaa tai ehkä jopa parantaa kokonaan

    • osku

      Ainakaan minä en tiedä mittään. Ehkä lääkäri kuitenkin tietäis enemmän.

      • -----

        taitaa johtua kitapurjeesta ja nielurisoista,kurkku,korva nenä,klinikalle


    • Sinisilmä 71

      Tervehdys!
      Varaa aikaa tk:hon ja pyydä lähetettä korvalääkärille. Yksityinen korvalääkäri on hyvä vaihtoehto, joskin maksaa enemmän.
      Mulla on myös kutittanut vas. korvaa, myös vas. nenäsieraimeni ollut tukossa ja korvaa on myös "humpannut" (niinkuin verenpainetaudissa). Nenästä menee putki korvaan ja jos limakalvot ovat esim. turvonneet tai nenäonteloissa on ahtautta, niin ilma ei pääse kulkeutumaan kunnolla. Uskon, että tämä ja virheellinen purenta yhdessä on aiheuttanut vasemman korvan särkemistä.
      Korvalääkäri tarkasti multa purennan, se oli hieman virheellinen.
      Toivottavasti tämä viesti auttoi sua! Ei muuta ku apua hakemaan. Muista lääkärit ovat meitä varten!
      Siunausta sinulle!

    • Luumu

      Mulla kanssa pienenä useita korvatulehduksia ja puhkomisia. Nykyään minulla kutisee korva joka aiheuttaa myös kurkkuun kutinaa, ulospäin "möriseminen" auttaa hieman, joskaan kanssa olijat eivät siitä äänestä pidä...
      Mitään ihmeempää vaivaa ei ole, joskin sillon sun tällöin jotain pientä korvasärkyä.

      Kaverilla nenän murtuminen aiheutti korvaan kuulovaikeuksia ja jotain häiriöitä.
      Parannettiin nenäleukkauksella, korjattiin jotain nenän sisältä, en tarkkaan tiedä mitä...

    • Nimetön

      Hei.
      Mulla on kanssa ollut usein kutinaa korvassa. Sellaista tosi ärsyttävää, tuntuu kuin kuitina olisi aivoissa asti.Kysyin kutinasta kerran eräälle lääkärille ihan ohi mennen ja hän pyysi katsottavaksi vastaanotolleen. Korvatulehdus oli syynä. Uskomatonta mutta totta, ei särkyä vaan kova kutina ja antibioottikuuri toi avun. Siis kehottaisin lääkärissä käyntiä.

    • Anonyymi

      Puhdistin terkkarin ohjeistuksen mukaan korvat Remo-Vax'lla. Vedellä huuhtelun jälkeen vasen korva alkoi kututta syvältä. Kun otin Nenästä kiinni ja puhalsin niin kutina muuttui puhalluksen mukaan kovenevaksi kivuksi.
      Muutava vuosi korvaan tuli paukkuarkuus, eikä lääkäsi siihen selvää syytä löytänyt, neuvoi vaan käyttämään Otiborin-korvatippoja aina kun arkuus alkaa vaivata.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4953
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      127
      4495
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2891
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1709
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1696
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1551
    Aihe