KOTIAAN EI SAA PUOLUSTAA!

Ihmettelijä

Suomi näyttää jälleen mikä on oikeus ja kohtuus.
Ei voi kun ihmetellä missä paskalandiassa tässä oikein pitää elää!

Tämänpäiväinen iltalehti kertoo Espoolaisesta perheenisästä joka tinttasi yöllä kotiinsa pahoissa aikeissa väkisin tunkenutta miestä kuonoon ja uhkasi toista tyhjällä pistoolilla. Paikalla oli koko perhe; äitä ja kaksi lasta!

Mitäs siitä Suomen laki sanookaan?? Siinä moni jo luulisi että tunkeilijat lähtevät linnaan ja mies saa mitalin mutta ei.

Täällää saatanan holhousyhteiskunnassa mies saakin syytteen.

"Apulaissyyttäjä vaatii perheenisälle laittomasta uhkauksesta ja pahoinpitelystä ehdollista vankeusrangaistusta tai ainakin "tuntuvaa sakkorangaistusta"."

Mitä tästä opitte. Jos yöllä joku tunkeutuu asuntoonne niin ei muuta kuin itse ikkunasta paitahihasillaan yön pimeyteen. Mielellään kahvit voi laittaa tippumaan ovea pirstoville jos sattuu ehtimään.

Jenkeissä olisi saanut ampua konetuliaseella lippaallisen oven läpi ja ruumisauto olisi hakenut jätteet pois tontilta. Mies olisi ollut lehdistön sankari ja saanut todennäköisesti tapporahan.

Tämän paskalandian muistakin ihanista holhousasioista voisi tehdä pitkän listan mutta jokainen miettiköön niitä mielessään.

36

9305

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Karpolle soitto

Niin no ei tuo ihmetytä.

Pöllit sata autoa ja saat 3 kk ehdollista.
      Puolustat kotia niin puoli vuotta ehtoollista..

Vedät tuntematonta turpaan 200 € sakkoa
      Tapat tuntemattoman vuosi kakkua (istuu puolet)
      Ajat kännissä jonkun hengiltä 4kk ehdollista

Myyt 50 g amfetamiinia saat 3 vuotta linnaa
      Tuot kilon kokaiinia saat 9,5 linnaa
      Tapat 3 ihmistä saat 8 vuotta linnaa

Missä mahtaa mennä oikeus ja kohtuus Suomessa?

Ihmisen koskemattomuuden loukkaus on aina tuomion alapäästä. Esim huumausaineissa se on aina kovin mahdollinen. Tarkoittaako se sitä että ihmistä ei arvosteta. Onhan noita kadut täynnä??

Oletteko muuten miettineet paljonko eroa on sakoilla jos tienaat 2100 € kuussa ja vedät 80 alueella 105 tutkaan tai otat ja potkit mummoa kadulla siinä 5 minuuttia hartaudella?

No ei yhtään. Varsinkin jos isket mummolta tajun pois heti niin pahoinpitely ei ole törkeä kun mummeli oli tajuton ja siksi siihen ei koskenut kun mursit kylkiluut ja katkoit hampaat....

• 1_kansalainen

En ehkä pidä kirjoitustyylistäsi, mutta asiasta olen TÄYSIN SAMAA MIELTÄ.

TÖRKEÄÄ rikollisten holhoamista haastaa perheenisä moisesta oikeuteen.

• Kodinpuolustaja

Ei voi tosiaan kuin ihmetellä. Omaa henkeä, perhettä, läheisiä, kotia ja omaisuutta tulee saada puolustaa. Kuinka moni edes käyttäytyy rationaalisesti tuollaisessa tilanteessa kun kotiin ollaan väkivalloin murtautumassa. Mielestäni hätävarjelun rimaakin pitäisi tuolloin kohottaa ylemmäs, jos vaikka sattuisi tunkeutuja vammautumaan pahastikin. Itse ainakin ottaisin lähimmän kättä pidemmän käyttöön enkä miettisi sitä että voiko murtautujaan sattua. Mutta tuollainen pelleiley että tunkeutuja vaatii talonomistajalta korvauksia kivuista ja pelkotiloistaan on täysin käsittämätöntä. Kaveri yritti murtautua toisen kotiin, sai turpaansa ja vaatii 3000 euroa. On hienoa asua oikeusvaltiossa.

• Nainen28

Vastustan periaatteessa väkivaltaa ym. mutta ajatuskin siitä että joku miesjoukkio yrittäis tunkeutua mun himaan saa mut pakokauhun valtaan. Ja (pahoittelen kiroiluani) on se nyt saatana jos en saa sitten itseäni ja omaa kotiani puolustaa parhaaksi katsomallani tavalla!

Menee totaalisesti yli mun oikeustajun tuollainen rikollisten paapominen ja suojeleminen. Kyllä sen nyt tietää että jos kolme äijää pimpottelee pimeällä ja hakkaa ovea ei niillä ole hyvät mielessä. Ne olis oikeesti pitäny vaan lahdata siihen paikkaan, ja sen jälkeen kunnan poliisipäällikkö olis voinu tuoda perheenisälle stipendin ja kukkapuskan kiitokseksi siitä kun taas on vähemmän yhteiskunnan pohjasakkaa metsästettävänä.

Ei vaan voi käsittää.. Tsemppiä perheenisälle ja linnaa niille älykääpiöille!!!

• syyjaseuraus

Sinun täytyy ymmärtää että tämä lyöty ja uhattu tunkeilija kertoo saaneensa jatkuvia pelkotiloja tuon tapauksen jälkeen kun häntä uhattiin aseella. Tokihan ymmärrät että sen jälkeen perheenisä on pakko laittaa vähintään linnaan?

• koskaan

kukaan tollanen mulkku yritä tulla meille,sais koirat kerrankin pureskella rauhassa en taatusti pitäis kiirettä irrottamaan niitä,aamulla vois mennä kattoon onko valunut kuiviin.

• ;=)

Puhut vähän mutta pelkkää ASIAA.

• Kävi
        ;=) kirjoitti:

Puhut vähän mutta pelkkää ASIAA.

niin että huumehörhö tuli omakotitaloon. Kaveri heräs yläkerrassa, otti peäpallomailan, odotti, hörhö tuli yläkertaan, mailalla otsaan, teloi itsensä kaatuessaan rappuset alas. Kaveri soitti poliisin, sanoi niille että se kaatu rappusissa ku oli tulossa yläkertaan. Poliisit vaan mulkas ja sano selvä. Hörhö vietiin ambulanssilla pois.

• suomessa

Tuomiotahan ei oel vielä tullut ja lakihan muuttui äskettäin, joten saas nähdä miten käy.

USA:han verrattuna tilanne on nyt se, että ihmishenki säilyi.

• Ateisti

Ihan oikein sille isälle.

Mitäs alkaa aseella sohimaan ja ihmisiä lyömään.
        Aina on olemassa väkivallaton vaihtoehto.

Miettikää nyt. Ovi rymisee ja mies ottaa aseen mukaan mennessään tarkistamaan tilanteen. Ovea ei murrettu vaan hän avasi oven. Pimeässä löi mitään näkemättä naamaan. Siellä olisi saaattanut olla joku jolla on hätä tai sitten vaikka tuttu.

Mielestäni kotia ei saa puolustaa väkivallalla ennen kuin joku oikeasti hyppää lasista ja käy päälle. Muuten jos liikkuu sisällä ja vie television niin siltikään ei saa kalauttaa. Ihminen on koskematon.

• Kepa69
        Ateisti kirjoitti:

Miettikää nyt. Ovi rymisee ja mies ottaa aseen mukaan mennessään tarkistamaan tilanteen. Ovea ei murrettu vaan hän avasi oven. Pimeässä löi mitään näkemättä naamaan. Siellä olisi saaattanut olla joku jolla on hätä tai sitten vaikka tuttu.

Mielestäni kotia ei saa puolustaa väkivallalla ennen kuin joku oikeasti hyppää lasista ja käy päälle. Muuten jos liikkuu sisällä ja vie television niin siltikään ei saa kalauttaa. Ihminen on koskematon.

"Ihan oikein sille isälle.
        Aina on olemassa väkivallaton vaihtoehto."

Voi herranen aika!
        Eka kolistellaan ulko-ovella ja sitten takaovella.
        Olisivat ne kolistelijat varmaan sieltä huutaneet jotain jos olisivat olleet apua tai kahveeta vailla...
        Itse olisin kyllä toiminut muuten samoin, mutta tosiaan valot olisin sytyttänyt ensin ja komentanut mokomaa rupusakkia painumaan helvettiin minun pihaltani.

"Mielestäni kotia ei saa puolustaa väkivallalla ennen kuin joku oikeasti hyppää lasista ja käy päälle. Muuten jos liikkuu sisällä ja vie television niin siltikään ei saa kalauttaa. Ihminen on koskematon."

Olisi kiva nähdä kun sinun kotiisi yritettäisiin tunkeutua, ties missä tarkoituksessa.
        Miten lie itse toimisit?
        Minun kotiini jos joku väkisin tunkeutuu niin varmasti kalauttelen oikein kunnolla.
        Yritähän sinä vaikka sitten rauhoitella sitä tv:n varastajaa vaikka tarjoamalla kahvia ja pullaa...

• Kodinpuolustaja
        Ateisti kirjoitti:

Oliko tämä huono provo vai oletko tosissasi? Minulla koti alkaa ainakin jo tontinreunalta ja jos joku hullu tulee meuhkaamaan meidän takapihalle niin saa tutustua meidän 60-kiloiseen rottweileriiin sekä allekirjoittaneen oikeaan suoraan. Katsotaan sitten miten "koskematon" kyseinen ihminen on. Itselleni on tärkeää oman perheen, läheisten ja kodin suojeleminen enkä ääritilanteissa tule keinoja kaihtamaan.

Isälle prenikka rintaan ja kiitokset valtion korkeimmalta johdolta. Esimerkillistä toimintaa sanon minä.

• olet
        Kodinpuolustaja kirjoitti:

Oliko tämä huono provo vai oletko tosissasi? Minulla koti alkaa ainakin jo tontinreunalta ja jos joku hullu tulee meuhkaamaan meidän takapihalle niin saa tutustua meidän 60-kiloiseen rottweileriiin sekä allekirjoittaneen oikeaan suoraan. Katsotaan sitten miten "koskematon" kyseinen ihminen on. Itselleni on tärkeää oman perheen, läheisten ja kodin suojeleminen enkä ääritilanteissa tule keinoja kaihtamaan.

Isälle prenikka rintaan ja kiitokset valtion korkeimmalta johdolta. Esimerkillistä toimintaa sanon minä.

Olin tosissani. Virkavalta on Suomessa sitä varten että häirikkö voidaan poistaa. Käymällä itse päälle provosoit väkivaltään. Olin sitä mieltä että niin kauan kun se vaan meuhkaa niin käsiksi ei käydä vaan soitetaan poliisi.
        Jos käy päälle niin itseään saa puolustaa mutta perempi juosta karkuun.

• Kodinpuolustaja
        olet kirjoitti:

Olin tosissani. Virkavalta on Suomessa sitä varten että häirikkö voidaan poistaa. Käymällä itse päälle provosoit väkivaltään. Olin sitä mieltä että niin kauan kun se vaan meuhkaa niin käsiksi ei käydä vaan soitetaan poliisi.

Tuota voisi sanoa jo kunnianloukkaukseksi, mutta en viitsi lähteä tuolle nimittelylinjalle koska olen fiksu aikuinen ihminen. Jos ihmistä välttämättä haluaa nimitellä, tulisi se aina tehdä naamatusten eikä anonyymisti netin välityksellä.

Käsityksesi ilmeisesti on se että kuka vaan saa tulla kotiin ja viedä mitä haluaa. Olen työn puolesta joutunut poliisin soittamaan useinkin paikalle ja tiedän millaisia vasteaikoja partion saapumiselle on. Siinä vaiheessa kun maija kaartaa pihaan (jos ylipäätään tulevat), ovat murtomiehet ehtineet keittää jo kahvitkin.

Ei poliisilla ole tänä päivänä sellaisia resursseja että he ehtisivät edes ruutukaavalla jokaiseen osoitteeseen puolen tunnin sisällä puhumattakaan haja-asutusalueista. Esim. Lapissa on lakkautettu tiheään tahtiin poliisiasemia ja lähin maijapartio voi helposti olla yli 100km päässä. Siinähän sitten odottelet että apu saapuu paikalle. Ei kukaan muu voi puolustaa kotiasi kuin juuri sinä itse. Ehkä sinäkin tulet toisiin ajatuksiin jos jonain päivänä saat jälkikasvua.

• Kepa69
        olet kirjoitti:

Ja virkavalta kun tunnetusti on samalla hetkellä paikalla kun apua tarvitset.
        Poliiseilla voi mennä useita kymmeniä minuutteja kunnes ovat paikalla, joskus pidempään.
        Tällä aikaa puliveivarit ovat ehtineet pistää sinut kylmäksi, raiskata vaimosi ja lapsesi ja vielä varastaa sen helvetin telkkarisi.
        Nykyisin on niin paljon noita hulluja aineiden käyttäjiä että ei voi koskaan olla liian varovainen.
        Tosiaan näille näille väkivallanvastustajille kun sattuisi jotain vastaavaa joskus omalle kohdalle, niin saattaisi ehkä mielipiteet muuttua.

• P. Veli
        olet kirjoitti:

Oletko äärimuslimi vaiko kiihkomuslimi?

• aivokääpiö
        olet kirjoitti:

Juu, vaimohan siinä soitti poliisia jos et huomannut.

Mutta mutta, jos tiedät että ulkona on useita ihmisiä. Tiedät että sekä etu, että takaovella on rymistelty. Mistä tiedät että jompikumpi puoli olisikin yhtäkkiä turvallinen laittaa pienet lapsesi juoksemaan ovesta pakoon? Aivoja saa käyttää, ymmärrätkö?

• vasteaika
        Kodinpuolustaja kirjoitti:

Tuota voisi sanoa jo kunnianloukkaukseksi, mutta en viitsi lähteä tuolle nimittelylinjalle koska olen fiksu aikuinen ihminen. Jos ihmistä välttämättä haluaa nimitellä, tulisi se aina tehdä naamatusten eikä anonyymisti netin välityksellä.

Käsityksesi ilmeisesti on se että kuka vaan saa tulla kotiin ja viedä mitä haluaa. Olen työn puolesta joutunut poliisin soittamaan useinkin paikalle ja tiedän millaisia vasteaikoja partion saapumiselle on. Siinä vaiheessa kun maija kaartaa pihaan (jos ylipäätään tulevat), ovat murtomiehet ehtineet keittää jo kahvitkin.

Ei poliisilla ole tänä päivänä sellaisia resursseja että he ehtisivät edes ruutukaavalla jokaiseen osoitteeseen puolen tunnin sisällä puhumattakaan haja-asutusalueista. Esim. Lapissa on lakkautettu tiheään tahtiin poliisiasemia ja lähin maijapartio voi helposti olla yli 100km päässä. Siinähän sitten odottelet että apu saapuu paikalle. Ei kukaan muu voi puolustaa kotiasi kuin juuri sinä itse. Ehkä sinäkin tulet toisiin ajatuksiin jos jonain päivänä saat jälkikasvua.

Helsingissä vartija otti kiinni rikollisen ja poliisi ei kuuteen tuntiin ehtinyt tulla hakemaan. Koko tämän ajan vartija oli sidottuna pois työstään vahtimassa kiinniotettua.

• Love

olisi voinut huutaakkin lasin läpi että jos yritätte vielä niin täällä' on ase. Ja poliisillakin voi uhata.

• uhkailla

Rosvot/pahoinpitelijat/raiskaajat voivat saada pelkotiloja, unettomuutta ja muita kamalia vaivoja jos poliisilla uhkaillaan tai jopa, että on ase tai on joskus nähnyt aseen.
        Ovi auki ja houisut valmiiksi kinttuihin, niin ei tule vastustelusyytteitä.
        Ainoastaan rikollisilla tulee olla oikeus loukata muitten ihmisten koskemattomuutta ja viedä omaisuutta. Lisäoikeuksia saa jos kuuluu mihin tahansa vähemmistöön.

• tosi viisas

Vai uhkailla "täällä on ase", siinä vaiheessa murtautuja vetää oman mutkan kohti huuteliaa, ja se luultavasti on ladattu, mieti siinä sitten oliko viisasta huudella?
        Ei huuteluja vaan toimintaa! kuka yllättää ensin voittaa!
        Ja toi koira juttu olis aika hyvä, antaa koiran pureskella kaveria tovin....

• aseet vapaaksi

Jokaisella tulisi olla lupa ostaa ase kodin turvaksi.

Näin rikolliset tietävät heti että heidät ammutaan jos käy jonkun päälle tai hyökkää kotiin. Enää ei olisi kokoeroja tai sukupuolirajoja. Jokainen olisi tappelussa tasa-arvoinen.

Näin kynnys aloittaa rikollinen toiminta laskisi kun ei olisi enää heikkoja ja sorrettuja.

• Liity Suomi24:n jäseneksi j...

pitkään listaasi voit lisätä myös VALTIOTERRORIN, jota suomen valtio harjoittaa kaikessa hiljaisuudessa kansalaisiaan kohtaan.

jos olet yhteiskunnallisesti aktiivinen tai muuten pidät kiinni mielipiteistäsi jotka eivät ole diktatuurin mukaisia, pidä hyvää huolta turvaverkostostasi ja ystävistäsi. yksinäset sudet on nimittäin huomattavasti helpompi eliminoida.

• kanssasi

Moi

Edelliselle kirjoittajalle sen verran että jos yhtään olen jyvällä mitä meinaat niin olemme samaa mieltä. Täällä ei käy laatuun kun lehdistön ja pullamössö mummojen yleinen mielipide. Kaikki muu edes ajatusasteen ajatukset leimataan ja susta tehdään lehdissä terroristi, anarkisti, juoppo, narkkari, mafioso tai muu vastaava. Milloinkahan asioita aletaan tarkestelle puolueettomasti esim. lehdissä ilman provokaatiota tai sensuuria.

PS. Jos joku täällä luulee että Suomi on sensuuriton tai propagandaton maa erehtyy pahasti

• on tässä

Espoolaista perheenisää syytetään laittomasta uhkauksesta hänen osoiteltuaan asuntoonsa tunkeutumassa ollutta miestä tyhjällä revolverilla.

Välikohtaus sattui kaksi vuotta sitten hieman ennen puolta yötä.

Perheen 7- ja 11-vuotiaat pojat olivat nukkumassa ja äiti ja isä katsomassa televisiota, kun ovikello soi. Pihalla seisoi kolme miestä.

Kun ovea ei avattu, ovikellon rinkutus jatkui. Välillä ovea myös hakattiin.

Muutaman minuutin kuluttua ryminää alkoi kuulua olohuoneesta, parvekkeelle johtavalta takaovelta. Perheenisä pelkäsi, että koko ovi hajoaa, ja meni katsomaan.

- Otin revolverin ja laitoin sen taskuun. Panoksia en ottanut, isä kertoo.

"Mene takaisin!"
      Isä avasi olohuoneesta takapihalle johtavan oven. Vaimo jäi yläkertaan soittamaan poliiseja.

Samassa ovea hakannut mies pyrki sisälle. Tuolloin isä iski häntä nyrkillä. Sisäänpyrkijä kaatui.

- En siinä pimeydessä nähnyt, mihin iskin. Iskuja oli varmaan kaksi, 42-vuotias perheenisä kertoo.

- Hänen takanaan tuli toinen mies.

- Siinä tilanteessa en voinut muuta kuin ottaa revolverin taskusta ja huutaa "mene takaisin".

Käskytys tehosi ja toinen mies perääntyi.

- Sain oven kiinni ja sytytin ulkovalon. Vasta sitten lasin läpi näin, että ensimmäinen mies oli entinen työntekijäni, espoolainen yrittäjä kertoo.

Yövieras vaatii kärsimyskorvauksia
      Poliisi tavoitti taloon tunkeutumassa olleen miehen seuraavana päivänä.

Kuulusteluissa 30-vuotias hyvinkääläinen myönsi käyneensä entisen työnantajansa kotiovella, mutta kertoi, ettei muista yön tapahtumista paljonkaan.

Hän muisti kuitenkin hyvin selvästi, kuinka hänen entinen työnantajansa uhkasi häntä aseella. Tunkeutuja kertoi kärsineensä pelkotiloista siitä lähtien.

Hän totesi saaneensa myös haavoja päähänsä. Hän vaatii perheenisältä yli 3 000 euron kärsimyskorvauksia.

Välikohtaus tulee Espoon käräjäoikeuden käsittelyyn kevättalvella. Apulaissyyttäjä vaatii perheenisälle laittomasta uhkauksesta ja pahoinpitelystä ehdollista vankeusrangaistusta tai ainakin "tuntuvaa sakkorangaistusta".

Tunkeutujaa syytetään kotirauhan rikkomisesta. Hänelle esitetään sakkorangaistusta.

• Evp.

Media metsästää vain sitä mikä myy parhaiten.
        Siksi monet sen kertomista jutuista ovat vain
        toisen osapuolen kertomuksia. Espoon käräjäoike-
        us on kyllä kuullut molemmat osapuolet ja harkin-
        nut varmaan asiaa ennen tuomion julistamista.
        Oikeuden pitää katsoa asiaa juridisesti eikä tun-
        teilla niin kuin lehtiä lukeva suuri yleisö.
        Rikoslaissa yksikertaisesti lukee hätävarjelusta
        näin: aloitetun tai välittömästi uhkaavan oikeu-
        dettoman hyökkäyksen torjumiseksi tarpeellinen
        puolustusteko on hätävarjeluna sallittu, jollei
        teko ilmeisesti ylitä sitä, mitä on pidettävä
        kokonaisuutena arvioiden puolustettavana, kun
        ottaa huomioon hyökkäyksen laatu ja voimakkuus,
        puolustautujan ja hyökkääjän henkilö sekä muut
        olosuhteet.
        Saman pykälän toisessa momentissa tosin sanotaan
        myös näin: jos puolustuksessa on ylitetty hätä-
        varjelun rajat, tekijä on kuitenkin rangaistus-
        vastuusta vapaa, jos olosuhteet olivat sellai-
        set, ettei tekijältä kohtuudella olisi voinut
        vaatia muunlaista suhtautumista, kun ottaa
        huomioon hyökäyksen vaarallisuus ja yllätyksel-
        lisyys sekä tilanne muutoinkin.
        Sellainen luulo minulla on, että Espoon käräjä-
        oikeuden jäsenet ovat tämänkin momentin lukeneet
        ennen päätöstään.

• mopo.nen

Käräjillä tämäkin asia selviää.

Toivottavasti tuomitsevat aseen valtiolle.

• apusyöttäjä

Apulaissyyttäjä toivottaa entiset ja nykyiset työntekijät ynnä muutkin hampuusit tervetulleiksi kotiinsa parhaimpaan vierailuaikaan kello 00.30-04.00.Tulkaa ja ottakaa tai mitä vaan!

• Evp.
        apusyöttäjä kirjoitti:

Apulaissyyttäjä toivottaa entiset ja nykyiset työntekijät ynnä muutkin hampuusit tervetulleiksi kotiinsa parhaimpaan vierailuaikaan kello 00.30-04.00.Tulkaa ja ottakaa tai mitä vaan!

Eduskuntaan valitsemamme edustajathan näitä la-
        keja ovat säätäneet. Vähemmistöön jääneet saa-
        vat tyytyä enemmistön tekemiin päätöksiin.

• Perheen äiti

Entäs jos olisi käynyt näin.Miehet pääsevät sisälle koska talon isäntä ei voi puolustaa kotiaan eikä perhettä..saattaa saada syytteen tarpeettomasta väkivallasta syytteen. Sitten raiskataan muija mutta eipä muijakaan paljon vastaan voi panna koska voisi saada liioitellusta itsepuolustuksesta syytteen. Ja lopuksi huusholli pistetään sileäksi ja vain arvotavara otetaan mukaan..vakuutusyhtiö ei korvaa mitään koska ovessa ei ole murtojälkiä.
      Ja eipä sitä isäntäväki perään varmaan voi huudella eikä kiroilla koska saattaa napsahtaa
      syyte herjaamisesta ja yksityisyyden loukkaamisesta.
      Hehheh...kyllä naurattaa mutta vihaks pistää.

• sgl-kouluttaja

Mitäs jos
      a) Ei uskota kaikkea mitä lehdissä lukee, koska toimittaja lienee joka tapauksessa koristellut juttua skandaalinhakuisemmaksi. Ei voi tietää mitä se perheenisä OIKEASTI on tehnyt.

b) Opetellaan hieman Suomen oikeusjärjestystä. Kuka tahansa voi koska tahansa saada syytteen mistä tahansa. Sillä EI OLE MITÄÄN MERKITYSTÄ. Ainoa asia jolla on merkitystä on, että tuleeko tuomiota.
      Poliisin tehtävänä on tutkia, ja jos rikos on mahdollinen, viedä asia syytäjälle. Syyttäjän tehtävänä on harkita, ja jos rikos on todennäköinen, viedä asia oikeuteen. Oikeuden asia on sitten todeta olíko rikosta vai ei, ja tuomita sen mukaan.
      Syyttäjä mitä ilmeisimmin hoitaa vain työnsä. Tilanteessa on luultavasti ihan todennäköistä että hätävarjelussa on käytetty tarpeettoman kovia keinoja, joten asia pitää viedä oikeuden ratkaistavaksi.

Eli eipä hypitä asioiden edelle lehtijuttujen perusteella...

• vartijax

Olet oikeassa tuossa laki-järjestelmäpointsissa.

Se ei ehkä ole kuitenkaan tätä närkästyttävintä pointtia, vaan se että tässä on kyseessä tilanne jossa nämä tunkeutujat siis vetoavat siihen että ovat joutuneet tämän jälkeen kärsimään "pelkotiloista". Mitään puhetta ei ole siitä mitä pelkotiloja esim. perheen vaimo ja lapset tulevat kärsimään. Sillä ei ole merkitystä, vaan ainoastaan rikollisen pelkotiloilla.

Huomatkaa että perheenisä on siis tässä syyttäjän mukaan ainoa uhkaaja. Tunkeutujat eivät siis ole teoillaan osoittaneet mitään uhkailua vaikka ovat rymistelleet kodin eri puolilla väkisin sisään yrittäen. Se ei ole uhkaavaa eikä siis aiheuta syytettä.

• Tane_k

"Opetellaan hieman Suomen oikeusjärjestystä. Kuka tahansa voi koska tahansa saada syytteen mistä tahansa. Sillä EI OLE MITÄÄN MERKITYSTÄ. Ainoa asia jolla on merkitystä on, että tuleeko tuomiota."

Väärin, syytteellä tuntuu olevan Suomessa iso merkitys. Aika usein saa lukea, että virkamies tai muuten julkisessa työssä oleva ihminen potkaistaan pellolle, koska häntä SYYTETÄÄN jostain rikoksesta. Luepa lehtiä, niin huomaat, että näin on. Potkut tulevat usein ennen tuomiota. Niin kuin nyt TeliaSonera on kengittänyt työntekijöitään, jotka ovat syytettynä teleurkintajutussa. Siis huomaa, että he ovat vasta SYYTETTYINÄ.

• JAUHAT
        Tane_k kirjoitti:

"Opetellaan hieman Suomen oikeusjärjestystä. Kuka tahansa voi koska tahansa saada syytteen mistä tahansa. Sillä EI OLE MITÄÄN MERKITYSTÄ. Ainoa asia jolla on merkitystä on, että tuleeko tuomiota."

Väärin, syytteellä tuntuu olevan Suomessa iso merkitys. Aika usein saa lukea, että virkamies tai muuten julkisessa työssä oleva ihminen potkaistaan pellolle, koska häntä SYYTETÄÄN jostain rikoksesta. Luepa lehtiä, niin huomaat, että näin on. Potkut tulevat usein ennen tuomiota. Niin kuin nyt TeliaSonera on kengittänyt työntekijöitään, jotka ovat syytettynä teleurkintajutussa. Siis huomaa, että he ovat vasta SYYTETTYINÄ.

OLKOON JULKISUUS HYVÄÄ TAI PAHAA SE ON AINA HYVÄKSI, SE ON NÄHTY SUOMEN EDUSKUNNASSA!!!

• hörhöt

On muuten 100% fakta että kun joku yrittää/tunkeutuu kotiini tulee turpaan niin että tupa raikaa lihaa säästelemättä. Jos hyökkääjältä henki kaikkoaa niin voi voi. Eipä ole mitään korvauksia kiristämässä. Mieluunmin elossa linnassa (max.1v), kuin kuolleena montussa.

Oma tupa oma lupa, jos joku pasifisti pelle haluaa ottaa turpaan omassa kodissaan niin antaa palaa vain. Eipä ole minulta mitään pois.

Säästäkää ituhipit kritiikkinne niille jota kiinnostaa, täältä ei sellaisia löydy!

• AJM

Siis ihan varmasti suomen oikeussydeemit ovat hyvin syvältä.Otetaan vaikka tämä ip lajien harrastaja juttu.Jos oot harrastanu jotain lahia päivän oot kuule heti sellanen tappokone että tarvitaan armeija sua pysäyttää.

Tai tää poliisi ja vartija juttu "liiallinen voimankäyttö" siis oikeesti mitäs ihmiset mene kännissä öheltää tai muuten vaan alkaa riehuu oma vika pikkusika.

Toki on niitäkin tapauksia joissa tuomiot ovat aiheellisia,mietitään nyt vaikka että uhri on harrastanut kaikenlaisia kamppailulajeja 30 vuotta ja nostaa penkistä vaikka 200kg ja painaa n.100kg ja on mahdollisesti jonkun rikollisliigan jäsen ja hyökkääjä on tällänen matti meikäläinen joka ei tiiä mistään mitään,on kännissä(huumeet eri juttu,silloin ei välttämättä tunne niin paljon kipua tai on muuten vaan liian sekaisin esim kuvittelee olevansa ritari lancelot kukistamassa pahaa karhua)painaa n.65kg eikä onnistu yllättämään "uhriaan".Tässä tilanteessa siis "uhri" kurmottaa tosi pahasti hyökkääjää.

Niin silloin minun vaakani voisi ehkä/mahdollisesti/hyvin kauan harkittuani antaa uhrille pienet sakot siis jotkut 100-200€.

Siis EI ole PAKKO kännätä ja käyttää huumeita.Käytän itseäni esimerkkinä.Olen 17v ja en kertaakaan ole ollut kännissä tai en ole käyttänyt huumeita.Toisin kuin n.kaikki muut ikäluakkani ihmiset(huumeista en olisi niin varma).

Esitelmäni pointti on se että sitä saa mitä tilaa.Ei tartte alkaa muille uhoo(ellei tiedä voittavansa[mieluiten ei sittenkään]).

Mutta jos joku kotiini tunkeutuu ja ei pääse yllättämään kauhean pahasti saa elämänsä selkäsaunan ja tää on kuulkaas FAKTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

jk.en vastaa(mutta vastaan)kirjoituksistani johtuvista väärinymmärryksistä tai vastaavasta toiminnasta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      153
      7790
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      61
      4360
    3. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      140
      3983
    4. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3902
    5. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      42
      3300
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3208
    7. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      3195
    8. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      2913
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      42
      2721
    10. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2484
    Aihe