Tarvisin muiden kokemuksia:( Mulla on viikon kestänyt virusperäinen silmätulehdus (oireet viittaa adenoon) koko kesä ollut millon mitäkin nuhaa yskää kovaa kurkkukipua ja nyt tuli silmätulehdus. Oon tosi masentunu tästä ja itsetunto ja kaikki kärsii kun tuntuu ja näyttää kamalalta ja meikkaaminenkin on kiellettyä. Olen 16 v tyttö. Luin kaikki ne kokemukset mitkä löysin ja ahdistaa kun niissä kestänyt monia kuukausia tai yli vuoden ja jatkuu vaan eikä kukaan puhunut että olisi parantunut :( kertokaa teidän kokemuksia pyydän :(
ADENOVIRUS SILMÄSSÄ KOKEMUKSIA:(
2
3841
Vastaukset
- Rikula
Tämä vastaus tullee myöhässä, mutta luulen että meillä kahdella ihan aikuisella oli tässä syyskesästä Adeno-virussairaus: Kummallakin sietokyvyn rajoilla olevaa kurkkukipua parin - kolmen viikon ajan! Nielu myös näytti ihan hurjalta: punaisia juovia, finnimäisiä punaisia näppyjä, joiden keskellä valkoinen kuori; toisella oireena myös pikkukielen "putoaminen" nieluun. Ainakin toisella alussa myös lievähköä kuumetta.
Mutta niihin silmäoireisiin: Meillä sairauden loppuvaiheessa alkoivat myös silmät oireilla melkoisen rajun näköisesti muttei välttämättä muuten juurikaan haitaten. Toisella silmänvalkuaiset pari päivää veripunaiset ja kirkasta nestettä vuotavat, toisella silmät vuorokauden verran todella voimakkaasti rähmivät, mutteivat juuri lainkaan punoittavat. Kummallakin vielä "parantumisen" jälkeen ajoittaista silmien vähäistä vetistelyä ja öisin silmäluomien tarttumista kiinni silmämuniin, jolloin silmäluomien väkisin "repäiseminen" auki hiukan kirpaisi. Oireet kumminkin alkoivat vähitellen, ihan päivä päivältä, harveta ja lieventyä ja ovat toivon mukaan jäämässä kokonaan pois.
Vielä mainitsen, että meistä ensin sairastunut kävi terveyskeskuksessa otattamassa nielunäytteet ja verikokeet, mutta mitään (bakteeria) ei löytynyt, joten itse päättelimme, liekö kyseessä ollut Adeno-viruksen aiheuttama infektio.
Lohdutukseksi sanon, että tällaiset virukset saattavat olla todella pitkäaikaisia ongelmienaiheuttajia, mutta kyllä ne oireet lopulta häviävät. Kannattaa vain levätä niin paljon kuin pystyy ja juoda runsaasti vettä ja huolehtia vitamiinien saannista. Aina kannattaa syödä terveellisesti. Aivan erityisesti kannattaa syödä paljon ja säännöllisesti valkosipulia ja muitakin sipuleita. - Anonyymi
Onneksi ei mennyt meillä silmään. Kuumetta vaan, mut korkeana ja ihan luonnottoman pitkäkestoisena. Ja sit suunnilleen ne mitä täällä luetellaan: https://tautitutka.com/adenovirus-oireet/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073225GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431177- 831162
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja531102Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351032- 47899
- 67878
- 53867
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn25864Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862