ADENOVIRUS SILMÄSSÄ KOKEMUKSIA:(

haluanvainterveeksi

Tarvisin muiden kokemuksia:( Mulla on viikon kestänyt virusperäinen silmätulehdus (oireet viittaa adenoon) koko kesä ollut millon mitäkin nuhaa yskää kovaa kurkkukipua ja nyt tuli silmätulehdus. Oon tosi masentunu tästä ja itsetunto ja kaikki kärsii kun tuntuu ja näyttää kamalalta ja meikkaaminenkin on kiellettyä. Olen 16 v tyttö. Luin kaikki ne kokemukset mitkä löysin ja ahdistaa kun niissä kestänyt monia kuukausia tai yli vuoden ja jatkuu vaan eikä kukaan puhunut että olisi parantunut :( kertokaa teidän kokemuksia pyydän :(

4

4539

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rikula

Tämä vastaus tullee myöhässä, mutta luulen että meillä kahdella ihan aikuisella oli tässä syyskesästä Adeno-virussairaus: Kummallakin sietokyvyn rajoilla olevaa kurkkukipua parin - kolmen viikon ajan! Nielu myös näytti ihan hurjalta: punaisia juovia, finnimäisiä punaisia näppyjä, joiden keskellä valkoinen kuori; toisella oireena myös pikkukielen "putoaminen" nieluun. Ainakin toisella alussa myös lievähköä kuumetta.
      Mutta niihin silmäoireisiin: Meillä sairauden loppuvaiheessa alkoivat myös silmät oireilla melkoisen rajun näköisesti muttei välttämättä muuten juurikaan haitaten. Toisella silmänvalkuaiset pari päivää veripunaiset ja kirkasta nestettä vuotavat, toisella silmät vuorokauden verran todella voimakkaasti rähmivät, mutteivat juuri lainkaan punoittavat. Kummallakin vielä "parantumisen" jälkeen ajoittaista silmien vähäistä vetistelyä ja öisin silmäluomien tarttumista kiinni silmämuniin, jolloin silmäluomien väkisin "repäiseminen" auki hiukan kirpaisi. Oireet kumminkin alkoivat vähitellen, ihan päivä päivältä, harveta ja lieventyä ja ovat toivon mukaan jäämässä kokonaan pois.
      Vielä mainitsen, että meistä ensin sairastunut kävi terveyskeskuksessa otattamassa nielunäytteet ja verikokeet, mutta mitään (bakteeria) ei löytynyt, joten itse päättelimme, liekö kyseessä ollut Adeno-viruksen aiheuttama infektio.
      Lohdutukseksi sanon, että tällaiset virukset saattavat olla todella pitkäaikaisia ongelmienaiheuttajia, mutta kyllä ne oireet lopulta häviävät. Kannattaa vain levätä niin paljon kuin pystyy ja juoda runsaasti vettä ja huolehtia vitamiinien saannista. Aina kannattaa syödä terveellisesti. Aivan erityisesti kannattaa syödä paljon ja säännöllisesti valkosipulia ja muitakin sipuleita.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Itse olen sairastanut Adenovirusta nyt viikon. Siis ylikin. Oireet alkoivat viikko sitten, maanantaina ostin Combo Rapid Testin apteekista ja se näytti ADV:ta. Ilman tätäkin tietoa olisin sitä mieltä, että minulla on erittäin ärhäkkä flunssa.
      Oireet ovat mielettömän kova kurkkukipu, raju yskä, todella paljon limaa, jäsenten särky, päänsärky, silmät vuotaa jonkin verran. Kuumetta ja vatsaoireita minulla ei ole. Adenovirus voi olla "kaikilla mausteilla" tai vain joillain oireilla. Hyvin yksilöllistä.
      Sen kuitenkin olen huomannut, että jokainen päivä on erilainen. Joskus on enemmän kipeä ja joskus vähemmän... Mieheni sairasti tätä jo ennen minua ja oli hyvin vaihtelevasti sairas. Välillä pystyi toimimaan paremmin, välillä täysin petipotilas.
      Voi olla pitkäkestoinen tauti. Voimia!

• Anonyymi

Niin. Ja korvakipu on nyt tullut eilisestä asti mukaan taudinkuvaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. 20v on otettu kiinni

Tulipalo oli sytytetty joten murhasiko ex omat lapsensa ja heidän Äidin. Tuskin sitä kukaan ohikulkijakaan sytytti.
      Savonlinna
      329
      12639
    2. Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin

Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko
      Maailman menoa
      55
      3652
    3. Mitä meidän välillä

Tapahtuu lopulta?
      Ikävä
      85
      3244
    4. IL - Auerin lapsia oli houkuteltu rahalla Annelin puolelle?

16:12 Outoja väitteitä Sijaisäidin mukaan Auerin lapsia koetettiin houkutella nettipalstoilla muuttamaan kertomuksiaan
      Maailman menoa
      131
      3042
    5. 103
      2988
    6. Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt

viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta
      Maailman menoa
      51
      2838
    7. S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä

Kun niissä ei enää käy satuolentoihin uskovat hihhuIit eivätkä persut. Asiakaskunta on huomattavasti siistiytynyt muutam
      Maailman menoa
      77
      2729
    8. Savonlinan perhesurma, epäilty mies romani, äiti kantaväestöä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011676508.html Savonlinnan seudun romaniyhdistyksestä kerrottiin lauantaina IS:lle, e
      Maailman menoa
      159
      2644
    9. Savonlinnan murhapolttaja romani

Ainakin IS kertoo. Arvasin heti ettei ole normi valkolainen suomalainen.
      Maailman menoa
      278
      2532
    10. Näin tyhmä vasemmistolainen on: "S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä

kun siellä ei ole hihhuleita eikä persuja." Vain tyhmä eli heikkoälyinen vasemmistolainen voi tehdä noin lapsellisia ju
      Maailman menoa
      42
      2378
    Aihe