Tarvisin muiden kokemuksia:( Mulla on viikon kestänyt virusperäinen silmätulehdus (oireet viittaa adenoon) koko kesä ollut millon mitäkin nuhaa yskää kovaa kurkkukipua ja nyt tuli silmätulehdus. Oon tosi masentunu tästä ja itsetunto ja kaikki kärsii kun tuntuu ja näyttää kamalalta ja meikkaaminenkin on kiellettyä. Olen 16 v tyttö. Luin kaikki ne kokemukset mitkä löysin ja ahdistaa kun niissä kestänyt monia kuukausia tai yli vuoden ja jatkuu vaan eikä kukaan puhunut että olisi parantunut :( kertokaa teidän kokemuksia pyydän :(
ADENOVIRUS SILMÄSSÄ KOKEMUKSIA:(
4
4403
Vastaukset
- Rikula
Tämä vastaus tullee myöhässä, mutta luulen että meillä kahdella ihan aikuisella oli tässä syyskesästä Adeno-virussairaus: Kummallakin sietokyvyn rajoilla olevaa kurkkukipua parin - kolmen viikon ajan! Nielu myös näytti ihan hurjalta: punaisia juovia, finnimäisiä punaisia näppyjä, joiden keskellä valkoinen kuori; toisella oireena myös pikkukielen "putoaminen" nieluun. Ainakin toisella alussa myös lievähköä kuumetta.
Mutta niihin silmäoireisiin: Meillä sairauden loppuvaiheessa alkoivat myös silmät oireilla melkoisen rajun näköisesti muttei välttämättä muuten juurikaan haitaten. Toisella silmänvalkuaiset pari päivää veripunaiset ja kirkasta nestettä vuotavat, toisella silmät vuorokauden verran todella voimakkaasti rähmivät, mutteivat juuri lainkaan punoittavat. Kummallakin vielä "parantumisen" jälkeen ajoittaista silmien vähäistä vetistelyä ja öisin silmäluomien tarttumista kiinni silmämuniin, jolloin silmäluomien väkisin "repäiseminen" auki hiukan kirpaisi. Oireet kumminkin alkoivat vähitellen, ihan päivä päivältä, harveta ja lieventyä ja ovat toivon mukaan jäämässä kokonaan pois.
Vielä mainitsen, että meistä ensin sairastunut kävi terveyskeskuksessa otattamassa nielunäytteet ja verikokeet, mutta mitään (bakteeria) ei löytynyt, joten itse päättelimme, liekö kyseessä ollut Adeno-viruksen aiheuttama infektio.
Lohdutukseksi sanon, että tällaiset virukset saattavat olla todella pitkäaikaisia ongelmienaiheuttajia, mutta kyllä ne oireet lopulta häviävät. Kannattaa vain levätä niin paljon kuin pystyy ja juoda runsaasti vettä ja huolehtia vitamiinien saannista. Aina kannattaa syödä terveellisesti. Aivan erityisesti kannattaa syödä paljon ja säännöllisesti valkosipulia ja muitakin sipuleita. - Anonyymi
Onneksi ei mennyt meillä silmään. Kuumetta vaan, mut korkeana ja ihan luonnottoman pitkäkestoisena. Ja sit suunnilleen ne mitä täällä luetellaan: https://tautitutka.com/adenovirus-oireet/
- AnonyymiUUSI
Itse olen sairastanut Adenovirusta nyt viikon. Siis ylikin. Oireet alkoivat viikko sitten, maanantaina ostin Combo Rapid Testin apteekista ja se näytti ADV:ta. Ilman tätäkin tietoa olisin sitä mieltä, että minulla on erittäin ärhäkkä flunssa.
Oireet ovat mielettömän kova kurkkukipu, raju yskä, todella paljon limaa, jäsenten särky, päänsärky, silmät vuotaa jonkin verran. Kuumetta ja vatsaoireita minulla ei ole. Adenovirus voi olla "kaikilla mausteilla" tai vain joillain oireilla. Hyvin yksilöllistä.
Sen kuitenkin olen huomannut, että jokainen päivä on erilainen. Joskus on enemmän kipeä ja joskus vähemmän... Mieheni sairasti tätä jo ennen minua ja oli hyvin vaihtelevasti sairas. Välillä pystyi toimimaan paremmin, välillä täysin petipotilas.
Voi olla pitkäkestoinen tauti. Voimia! - AnonyymiUUSI
Niin. Ja korvakipu on nyt tullut eilisestä asti mukaan taudinkuvaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa
Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on737462- 717236
Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki
Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h1525896Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?
Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist544847En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä
Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛204129Onnettomuus
Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?53810- 313447
- 373358
Maahanmuuttajat torjuvat marjanpoiminnan - "emme ole rottia"
Ruotsalaisen journalistin selvitys paljasti, miksi maahanmuuttajat kieltäytyvät työstä. Taustalla vaikuttavat kulttuuris802843Adonikselle
Kuvittelitko oikeasti, että ootan sua? Kuvittelitko, että voit noin vain vetäyttä ja kun tulet takaisin, kaikki on niin2092492