TDM 850 Soralle?

Tiedonjanoinen

Onko kokemusta TDM:stä? Pääasiassa ajot on asfaltilla, mutta myös osittain sorateillä. Siksi tuo TDM 850 (uudempi eli about vm. -97 - 99) on kiinnostuksen kohteena - onko siitä sorateiden nieliäksi? Onko rengastukseen ehdotuksia? Entäpä kyseisen pyörän janoisuus - mitä kuluttaa 100 km:llä? Vaihtoehtona tuolle pyörälle on BMW:n F650 GS tai Dakar.

6

4070

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jape

Oli joskus kyseinen pyörä pari ajokautta omistuksessa, parhaimmillaan juuri sekalaisessa ajossa kaupunki/maantie/soratiet. Kumman hyvin pärjäsi soratielläkin normaalilla katurengastuksella, sladit oli kyllä herkässä hyvän väännön vuoksi, kulutus yllättävän pientä kokoiseksi pyöräksi (ehkä vääntö auttaa kulutukseenkin, ei tarvitse huudattaa koko ajan, vetoa löytyy joka vaihteella), ihmettelin aikoinaan miksi mallista ei tullut suositumpaa näillä leveysasteilla, keski-euroopassa suosittu, osia tilasin www.kedo.de jossa homma toimi hienosti (myös viriosaa saatavissa), BMW:stä ei ole kokemuksia, mutta moottorit ovat varmasti ihan eri planeetalta.

• Tdm

Onko bemarin kone eri planeetalta hyvässä vai pahassa? Bemarissa on tietääkseni Rotaxin moottori, mutta Bemarin suunnittelemana. Tuota Bemaria on pyöränä testeissä kehuttu, mutta moottoria hieman tehottomaksi haukuttu.

• Jape
        Tdm kirjoitti:

Onko bemarin kone eri planeetalta hyvässä vai pahassa? Bemarissa on tietääkseni Rotaxin moottori, mutta Bemarin suunnittelemana. Tuota Bemaria on pyöränä testeissä kehuttu, mutta moottoria hieman tehottomaksi haukuttu.

Tehoero on melkoisen huomattava Yamahan eduksi, varsinkin vääntö jäi mieleen vaikka isommalla ajelen nytten. Olin aikoinaan penkittämässä TDM:ni suuttimien/suodattimen vaihtojen jälkeen, jäi asentajan kommentti mieleen; taitaa olla aika helppo ajettava. Harvoimpa oli kuulemma vääntökäyrä noussut pystysuoraan yli 80Nm:n 2200 kierroksesta eteenpäin. Bemarihan taisi olla ruisku, joten sen puoleen nykyaikaisempi ja varmaan immuunimpi käyntihäiriöiden suhteen.

• tdm 850

Laitoin viime vuonna -98:n ja olen tyytyväinen.Toimii oikeasti yli odotusten.Alla on asfaltti kumit,mutta ei pukkaa kylmää rinkiä yhtään soralla eikä vikuro.Kulutus normaali n.reilu 5L/100km ,mutta kyllä soppa kelpaa jos käskee niin kuin kaikille muillekkin.

• väärässä?

Jos minä nyt mistään mitään ymmärrän, niin aika erilaisia pyöriä. Erilainen kone, niin kooltaan, teholtaan kuin tekniseltä toteutukseltaankin.
      Ja eikös mainitsemasi bemut ole enempi sellaisia all road-malleja, TDM ei minusta ainakaan näytä sellaiselta.
      Bemun CS 650 (vai mikä se katumalli onkaan) olis lähempänä jammua, mutta ei noita siltikään oikein voi verrata toisiinsa ihan erilaisen moottorin vuoksi.

• KIITOKSET

Toki näin on, että TDM ja Bemari GS ovat erilaisia, mutta TDM on pyöränä ns. ensirakkauteni ensisilmäyksellä noin 10 vuoden takaa ja Bemari taas 2000 -luvun ihastus... Molemmat puolustavat paikkaansa minun suosikkeinani, mutta kevät näyttää, kumpa ensi kesänä haarojeni välissä lämmittää?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      153
      7820
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      61
      4380
    3. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      140
      3993
    4. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3912
    5. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      42
      3310
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3218
    7. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      3205
    8. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      2933
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      42
      2731
    10. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2484
    Aihe